Maar als het plots slecht gaat met een bedrijf, verlies maakt en hulp van de staat krijgt om overeind te blijven hoort je pa plots een bonus te krijgen voor het naar de afgrond helpen?quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:31 schreef floortjeh het volgende:
toen het goed ging klaagde niemand hierover
dat is de gebruikelijke gang van zaken in die bedrijfstakquote:Op zaterdag 5 september 2009 21:38 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Maar als het plots slecht gaat met een bedrijf, verlies maakt en hulp van de staat krijgt om overeind te blijven hoort je pa plots een bonus te krijgen voor het naar de afgrond helpen?
Als hij ook nog miljoenen verdient als de bank failliet gaat kun je dat nauwelijks nog een verantwoordelijke baan noemen, vind je niet?quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:25 schreef floortjeh het volgende:
Hi ik ben een bankiersdochter uit laren en de laatste peroiode hoor ik heel veel negatieve geluiden dat mijn vader een graaier zou zijn. Hij heeft een hoge functie bij ING. Vinden jullie de term graaier terecht?? want ik denk er zo over iemadn met een verantwoordelijke baan hoort ook miljoenen te verdienen
Idd, als je geen bonus meer krijgt kan je plotseling geen cayenne meer rijden van je normale salarisquote:Op zaterdag 5 september 2009 21:40 schreef floortjeh het volgende:
maar anders zou me moeder bijvoorbeeld boodschappen moeten doen met suzuki alto ipv cayenne
verhuis naar de bijlmer..quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:48 schreef floortjeh het volgende:
nee maar hier in het gooi wordt erg op status gelet.
Daar op het gooi zullen de meeste wel zwaar te lijden hebben onder de crisisquote:Op zaterdag 5 september 2009 21:48 schreef floortjeh het volgende:
Ach, als de crisis doorzet ben je volgend jaar het mannetje met je tweedehands Opel kadet.quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:48 schreef floortjeh het volgende:
Wij zijn diegen die geld naar de bank brengen, en een bank is een commercieel bedrijf in dienst van ons. En wij willen waar voor ons geld, vooral als de beloningen voor je vader extravagant zijn, zo simpel is het..quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:23 schreef floortjeh het volgende:
hoezo zou ik moeten verhuizen naar de Bijlmer en wat is er mis met status? ik bedoel het zou toch ook raar zijn als mijn vader modaal salaris zou verdienen??
Nee wacht, laat ik het anders zeggen.quote:want ik denk er zo over iemadn met een verantwoordelijke baan hoort ook miljoenen te verdienen
Bovendien HEEFT hij geen "verantwoordelijke" baan, zelfs een bejaardenverzorgster heeft meer verantwoordelijkheden dan een bankdirecteur.quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:52 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Nee wacht, laat ik het anders zeggen.
Laat jouw vader maar is deelnemen in een fulltime machine-operator functie binnen een fabriek voor een paar weken / of pakjes stapelen op de pallet. En na afloop hem vragen of het eerlijk is dat hij 40x het uurloon van hen verdient.
( Ja, ik ben me ervan bewust dat jouw vader heeft gestudeerd en een verantwoordelijkheid heeft.. Dat rechtvaardigd die belachelijke bedragen echter absoluut niet, op geen enkel punt. )
Hoor ik niet meer te verdienen dan je vader? Het bedrijf waar ik werk heeft geen namelijk geen staatssteun nodig en maakt zelfs winst!quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:00 schreef floortjeh het volgende:
Zou mijn vader dan niet meer dan Balkenende mogen verdienen?? Omdat ING staatsteun krijgt??
quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:23 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Hoor ik niet meer te verdienen dan je vader? Het bedrijf waar ik werk heeft geen namelijk geen staatssteun nodig en maakt zelfs winst!
Dat zou juist heel normaal zijn, daarom heet het ook modaal. Waarom vind jij dat je vader recht heeft op dat geld? Omdat hij zo'n verantwoordelijke baan heeft? Dat valt wel mee, blijkt dus nu. Als het goed gaat met het bedrijf, krijgt je vader dik betaalt. Als het door zijn toedoen slecht gaat, hoeft hij geen verantwoordelijkheid te nemen, mag de belastingbetaler opdraaien voor de fouten die door ING gemaakt zijn, en krijgt jouw vader nog steeds dik betaalt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:23 schreef floortjeh het volgende:
hoezo zou ik moeten verhuizen naar de Bijlmer en wat is er mis met status? ik bedoel het zou toch ook raar zijn als mijn vader modaal salaris zou verdienen??
Daar valt wel wat voor te zeggen. Hij krijgt immers steun van de staat dus zou een lager salaris in deze tijd gepast zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:00 schreef floortjeh het volgende:
Zou mijn vader dan niet meer dan Balkenende mogen verdienen?? Omdat ING staatsteun krijgt??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |