abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72471598
Hi ik ben een bankiersdochter uit laren en de laatste peroiode hoor ik heel veel negatieve geluiden dat mijn vader een graaier zou zijn. Hij heeft een hoge functie bij ING. Vinden jullie de term graaier terecht?? want ik denk er zo over iemadn met een verantwoordelijke baan hoort ook miljoenen te verdienen
pi_72471667
hoi kloon
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:30:13 #3
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_72471739
Iemand die miljioenen verdiend moet in staat zijn om de crisis op te lossen of te voorkomen.

Dit hebben de tegenwoordige bankiers NIET gedaan, dus zijn die bonussen onterecht verstrekt, de tegenwoordige topmanagers falen, en zijn meer geschikt voor de balie dan voor die hoge functies.
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_72471789
toen het goed ging klaagde niemand hierover
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:37:57 #5
61556 klappernoot2000
pi_72471966
[quote]Op zaterdag 5 september 2009 21:31 schreef floortjeh het volgende:
11 juni 2005

lulkoek, dit speelt al veel langer
pi_72471985
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:31 schreef floortjeh het volgende:
Maar als het plots slecht gaat met een bedrijf, verlies maakt en hulp van de staat krijgt om overeind te blijven hoort je pa plots een bonus te krijgen voor het naar de afgrond helpen?
pi_72472041
maar anders zou me moeder bijvoorbeeld boodschappen moeten doen met suzuki alto ipv cayenne
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:41:05 #8
61556 klappernoot2000
pi_72472045
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:38 schreef Luvjah het volgende:

[..]

Maar als het plots slecht gaat met een bedrijf, verlies maakt en hulp van de staat krijgt om overeind te blijven hoort je pa plots een bonus te krijgen voor het naar de afgrond helpen?
dat is de gebruikelijke gang van zaken in die bedrijfstak
pi_72472085
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:25 schreef floortjeh het volgende:
Hi ik ben een bankiersdochter uit laren en de laatste peroiode hoor ik heel veel negatieve geluiden dat mijn vader een graaier zou zijn. Hij heeft een hoge functie bij ING. Vinden jullie de term graaier terecht?? want ik denk er zo over iemadn met een verantwoordelijke baan hoort ook miljoenen te verdienen
Als hij ook nog miljoenen verdient als de bank failliet gaat kun je dat nauwelijks nog een verantwoordelijke baan noemen, vind je niet?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_72472209
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:40 schreef floortjeh het volgende:
maar anders zou me moeder bijvoorbeeld boodschappen moeten doen met suzuki alto ipv cayenne
Idd, als je geen bonus meer krijgt kan je plotseling geen cayenne meer rijden van je normale salaris
pi_72472280
nee maar hier in het gooi wordt erg op status gelet.
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:51:23 #12
61556 klappernoot2000
pi_72472355
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:48 schreef floortjeh het volgende:
verhuis naar de bijlmer..
pi_72472601
quote:
Daar op het gooi zullen de meeste wel zwaar te lijden hebben onder de crisis
pi_72472603
quote:
Ach, als de crisis doorzet ben je volgend jaar het mannetje met je tweedehands Opel kadet.
Niks aan de hand dus.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_72473142
hoezo zou ik moeten verhuizen naar de Bijlmer en wat is er mis met status? ik bedoel het zou toch ook raar zijn als mijn vader modaal salaris zou verdienen??
pi_72473567
Laat hem maar lekker genieten van zijn bonussen zolang het nog duurt. Als het niet eind dit jaar is dan is het wel volgend jaar dat heel het banken-systeem keihard faalt want er klopt allemaal geen zak van. Alleen het goud zal nog waarde hebben. Wat ben ik toch weer lekker negatief heh
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:52:33 #17
61556 klappernoot2000
pi_72473910
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:23 schreef floortjeh het volgende:
hoezo zou ik moeten verhuizen naar de Bijlmer en wat is er mis met status? ik bedoel het zou toch ook raar zijn als mijn vader modaal salaris zou verdienen??
Wij zijn diegen die geld naar de bank brengen, en een bank is een commercieel bedrijf in dienst van ons. En wij willen waar voor ons geld, vooral als de beloningen voor je vader extravagant zijn, zo simpel is het..
pi_72473915
quote:
want ik denk er zo over iemadn met een verantwoordelijke baan hoort ook miljoenen te verdienen
Nee wacht, laat ik het anders zeggen.

Laat jouw vader maar is deelnemen in een fulltime machine-operator functie binnen een fabriek voor een paar weken / of pakjes stapelen op de pallet. En na afloop hem vragen of het eerlijk is dat hij 40x het uurloon van hen verdient.

( Ja, ik ben me ervan bewust dat jouw vader heeft gestudeerd en een verantwoordelijkheid heeft.. Dat rechtvaardigd die belachelijke bedragen echter absoluut niet, op geen enkel punt. )
pi_72474163
Zou mijn vader dan niet meer dan Balkenende mogen verdienen?? Omdat ING staatsteun krijgt??
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:14:18 #20
61556 klappernoot2000
pi_72474584
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:52 schreef RobertKunath het volgende:

[..]

Nee wacht, laat ik het anders zeggen.

Laat jouw vader maar is deelnemen in een fulltime machine-operator functie binnen een fabriek voor een paar weken / of pakjes stapelen op de pallet. En na afloop hem vragen of het eerlijk is dat hij 40x het uurloon van hen verdient.

( Ja, ik ben me ervan bewust dat jouw vader heeft gestudeerd en een verantwoordelijkheid heeft.. Dat rechtvaardigd die belachelijke bedragen echter absoluut niet, op geen enkel punt. )
Bovendien HEEFT hij geen "verantwoordelijke" baan, zelfs een bejaardenverzorgster heeft meer verantwoordelijkheden dan een bankdirecteur.
pi_72474839
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:00 schreef floortjeh het volgende:
Zou mijn vader dan niet meer dan Balkenende mogen verdienen?? Omdat ING staatsteun krijgt??
Hoor ik niet meer te verdienen dan je vader? Het bedrijf waar ik werk heeft geen namelijk geen staatssteun nodig en maakt zelfs winst!
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:44:09 #22
61556 klappernoot2000
pi_72475425
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:23 schreef Luvjah het volgende:

[..]

Hoor ik niet meer te verdienen dan je vader? Het bedrijf waar ik werk heeft geen namelijk geen staatssteun nodig en maakt zelfs winst!
de mijne ook, ondanks de crisis (die imho dit keer maar betaald moet worden door bovenmodaal en hoger)
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:46:42 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72475495
tits or gtfo
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72477659
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:23 schreef floortjeh het volgende:
Dat zou juist heel normaal zijn, daarom heet het ook modaal. Waarom vind jij dat je vader recht heeft op dat geld? Omdat hij zo'n verantwoordelijke baan heeft? Dat valt wel mee, blijkt dus nu. Als het goed gaat met het bedrijf, krijgt je vader dik betaalt. Als het door zijn toedoen slecht gaat, hoeft hij geen verantwoordelijkheid te nemen, mag de belastingbetaler opdraaien voor de fouten die door ING gemaakt zijn, en krijgt jouw vader nog steeds dik betaalt.

Hoe typerend dat je dat toch allemaal maar normaal lijkt te vinden. Alsof jij meer recht hebt op status en weelde dan andere mensen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_72477679
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:00 schreef floortjeh het volgende:
Daar valt wel wat voor te zeggen. Hij krijgt immers steun van de staat dus zou een lager salaris in deze tijd gepast zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_72479804
Maar bij INg werken wereldwijd 128.000 mensen daarom is een miljoenenslaris/bonus ook gerechtvaardigd. Hij is ook verantwoordelijk voor het spaargeld van heel veel mensen. Dus als ING zou omvallen zou dat ook niet prettig zijn
  zondag 6 september 2009 @ 10:06:50 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72479857
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:01 schreef floortjeh het volgende:
Maar bij INg werken wereldwijd 128.000 mensen daarom is een miljoenenslaris/bonus ook gerechtvaardigd. Hij is ook verantwoordelijk voor het spaargeld van heel veel mensen. Dus als ING zou omvallen zou dat ook niet prettig zijn
Is dat een dreigement?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72479897
nee ik zeg gewoon waarom ik vind dat miljoenenbonussen voor mijn vader gerechtvaardigd zijn
  zondag 6 september 2009 @ 10:14:53 #29
141482 Q.
JurassiQ
pi_72479934
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:01 schreef floortjeh het volgende:
Ja, ze zijn daar bij ING lekker verantwoordt omgegaan met het spaargeld van die miljoenen klanten. . Boevenbende daar bij ING.
For great justice!
pi_72479976
nou niemadn is zijn spaargeld kwijt hoor. (bij ING tenminste)
  zondag 6 september 2009 @ 11:04:01 #31
167595 mirved
Infobesitas
pi_72480643
Jezus dat jullie ook nog serieus hier op in gaan.

PS: Vraag aan je vader of je op typ cursus mag. Als hij dat nog kan betalen tenminste.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_72480917
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:18 schreef floortjeh het volgende:
nou niemadn is zijn spaargeld kwijt hoor. (bij ING tenminste)
Dat is niet dankzij je pappie hoor, maar dankzij de belastingbetaler.
Mijn spaargeld staat in ieder geval niet meer bij ING.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_72480962
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja, ze zijn daar bij ING lekker verantwoordt omgegaan met het spaargeld van die miljoenen klanten. . Boevenbende daar bij ING.
Zijn er al mensen spaargeld kwijt dan?
pi_72481018
idd niemand is nog zijn spaargeld kwijt
pi_72481050
Er komt ook best wat kijken bij het managen van een groot bedrijf als ING. Het is typisch Nederlands om te zeuren over mensen die wel wat hebben bereikt.
pi_72481111
halcon jij begrijpt me tenminste
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 11:28:26 #37
230491 Zith
pls tip
pi_72481119
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:24 schreef Halcon het volgende:
Er komt ook best wat kijken bij het managen van een groot bedrijf als ING.
Wat een wijsheid
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_72481197
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat een wijsheid

Het is een verantwoordelijke baan, je hebt minimaal 70 uur per week gezeur aan je hoofd van aandeelhouders, toezichthouders, collega´s, rating agencies, commissarissen, mede-bestuurders, etc... Ja, ook in je vakantie. Waar anderen lekker uitrusten op vakantie, zit meneer de CFO met zijn laptop en telefoon in het hotelbed nog wat binnenbrandjes op te lossen, wat deadlines te halen voor externe rapportages, etc. Je kunt ook op bepaalde tijdstippen gewoonweg niet op vakantie en je kunt er niet eens 2 maanden tussenuit om te gaan backpacken in ZA.

Ja, dat zijn keuzes. Net zoals het de keuze is van een bedrijf om een bonus uit te keren, zodat ze mensen met de juiste capaciteiten op die plaats krijgen en hen vergoeden voor de opofferingen die ze doen voor het bedrijf. Men wordt er goed voor betaald, dat geef ik grif toe, maar het is allemaal niet zo simpel als de doorsnee-Fokker denkt.
pi_72481222
dus dan zouden jullie ook niet moeten zeuren over miljoenenbonussen voor mensen als mijn vader.

ps. Halcon bedankt voor je steun
pi_72481258
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:24 schreef Halcon het volgende:
Er komt ook best wat kijken bij het managen van een groot bedrijf als ING. Het is typisch Nederlands om te zeuren over mensen die wel wat hebben bereikt.
Het gaat niet zo zeer om de bonus zelf maar om het ontvangen daarvan terwijl er een wanprestatie is geleverd. Ik vind het terecht dat daar ophef over is.
Als tevens blijkt dat het bonus systeem aanzet tot het nemen van onverantwoorde risico's dient dit systeem herzien te worden. Geef die mensen een hoger basissalaris en een minder hoge bonus.
Voor de echte topmensen ben ik eigenlijk wel voor een bonus/malus systeem: bij aantoonbare wanprestatie mag er betaald worden.
pi_72481288
maar jij vind het dus niet erg dat er een volkswoede is ontstaan over mensen als mijn vader??
pi_72481348
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:34 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Het gaat niet zo zeer om de bonus zelf maar om het ontvangen daarvan terwijl er een wanprestatie is geleverd. Ik vind het terecht dat daar ophef over is.
Als tevens blijkt dat het bonus systeem aanzet tot het nemen van onverantwoorde risico's dient dit systeem herzien te worden. Geef die mensen een hoger basissalaris en een minder hoge bonus.
Voor de echte topmensen ben ik eigenlijk wel voor een bonus/malus systeem: bij aantoonbare wanprestatie mag er betaald worden.
Het is niet gezegd dat die wanprestatie door hem is geleverd. Ook voor de kredietcrisis was er constant volop gezeik over bonussen. Het is aan ING om te bepalen wat ze hun mensen betalen. Het gaat ook slechts om enkele toppers. Het gros van de mensen ontvangt geen of een te verwaarlozen bonus. Ik zou me er eerder over druk maken dat in Amsterdam in tijden van kredietcrisis een hamburgerbakker bij de MacDonald´s EUR 8,00 per uur verdient...

Overigens ben ik niet tegen een bonus/malus-systeem. Lijkt me het eerlijkste. Als je extreem goed presteert, verdien je extreem veel. Presteer je niets, dan ontvang je ook niets. Punt is alleen hoe je dat soort dingen meet.

Ook moet het belang van het bedrijf altijd prefereren natuurlijk. Het moet niet zo zijn dat je door bepaalde acties het bedrijf gaat benadelen, maar er zelfs een hogere bonus door kunt scoren.
pi_72481534
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:35 schreef floortjeh het volgende:
maar jij vind het dus niet erg dat er een volkswoede is ontstaan over mensen als mijn vader??
Ik vind het niet erg dat er discussie over is. Deze crisis is ontstaan door grove fouten die gemaakt zijn door mensen uit de financiële sector (niet alleen banken maar ook toezichthouders). Dit heeft ernstige gevolgen voor de hele samenleving.
Dit een volkswoede noemen vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven. Er is nog geen bankier over de kling gejaagd en dat zal hier in NL ook niet snel gebeuren.
pi_72481754
nou je leest overal dat bankiers graaiers genoemd worden
pi_72481981
zou toch erg zijn als mijn vader alles moet teruggeven en wij in een huurwoning moeten wonen??
pi_72482043
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:53 schreef floortjeh het volgende:
Niet alleen bankier hoor, het is nu alleen wel de groep die in de spotlights staat.
De discussie over bonussen werd al gevoerd voordat er enige sprake was van problemen op de financiële markten. Er is enkele jaren geleden een bedrijf in NL geweest (even geen zin op de naam op te zoeken) waarbij het personeel is gevraagd om één jaar geen loonsverhoging te krijgen omdat het slecht ging met het bedrijf. Dankzij het personeel vielen de cijfers uiteindelijk mee een gaf het topmanagement zichzelf een flinke loonsverhoging. Dat mag van mij gerust "graaien" genoemd worden.
pi_72482096
top van bedrijf hoort ook het meeste te krijgen
pi_72482219
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:01 schreef floortjeh het volgende:
zou toch erg zijn als mijn vader alles moet teruggeven en wij in een huurwoning moeten wonen??
Er is niks mis met een huurwoning. Ik zou wel kritisch zijn over de locatie.
Waarom denk je dat je vader alles moeten inleveren? Het salaris in ieder geval niet.
Ik denk ook niet dat het haalbaar is om die bonussen terug te vorderen. Daarentegen zou ik het niet erg vinden als banken verplicht worden om eerst alle staatssteun terug te betalen inclusief een soort van schadevergoeding voor de geleden schade in de reële economie. Zie het als een soort afromen van de winst ten behoeve van de "redders" van de bank. Wat er overblijft is voor de bonussen en dividend.
pi_72482254
Bonussen moeten gewoon ten alletijde worden uitgekeerd anders lopen de topbankiers weg naar andere bank waar ze meer krijgen. (zou mijn vader ook doen)
  zondag 6 september 2009 @ 12:12:54 #50
61556 klappernoot2000
pi_72482263
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:53 schreef floortjeh het volgende:
Dat zijn ze ook, maar het is niet de bedoeling dat ze dit voor zichzelf doen maar voor de klant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')