abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:09:04 #1
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_72469303
Deze thread is bedoeld voor slachtoffers van het fenomeen groupstalking en voor mensen die geen slachtoffer zijn, maar ook beginnen in te zien, dat het hier om een bestaand kwaad gaat. Ontkenners van het fenomeen word aangeraden geen ondoordachte opmerkingen te maken, daar ik die met kracht zal ontkrachten. Medewerkers aan het fenomeen moeten nog beter op hun woorden letten, of keihard vluchten, want ik heb geen groep nodig om je kapot te maken. (dit is geen bedreiging, maar een waarschuwing.. subtiel verschil, maar toch.. )

Het is de bedoeling dit topic te gebruiken om dit fenomeen ook op Fok eens volledig de belichting te geven die het verdiend, en natuurlijk ook om de algemene, keiharde ontkenning van het fenomeen te bestuderen aan de hand van de posts die hier op volgen.

We kennen het fenomeen onderhand; Groupstalking, organized stalking, het gaat rond met veel namen. Het eist zijn slachtoffers op en het word keihard ontkend door simpele onwetendheid en door de daders zelf.

Google op deze termen om omschrijvingen van het fenomeen te vinden. Er is genoeg over geschreven,

Waarom opnieuw een opening van dit onderwerp? Omdat ik zie, dat de meeste slachtoffers te diep in de sores zitten om nog iets te kunnen vertellen wat niet meteen word afgedaan als psychotisch gewauwel..

Daarom hierbij mijn invalshoek.. die van een slachtoffer waarop het groupstalkingfenomeen gefaalt heeft.

Wat door de meeste mensen vergeten word bij het lezen van of aanhoren van een slachtoffer van dit fenomeen, is dat het slachtoffer vaak gedrag/bewoordingen gebruikt die over het algemeen erkend worden als een psychotische stoornis. Daarom is het heel gemakkelijk om elke klacht in dit verband af te doen als "horend bij de ziekte van het slachtoffer".

feit is, dat geen enkele psycholoog een sluitende verklaring heeft voor de oorzaak van deze stoornis. Doorgaans worden allerlei suggesties aan de patient aangeleverd waarbij men hoopt dat de patient een van die suggesties aanneemt en in een staat van ontkenning gaat leven, geholpen door medicijnen (met andere woorden drugs) die over het algemeen sterker zijn dan bijvoorbeeld cocaïne, om een vals gevoel van "het zit allemaal maar in mijn hoofd" te creëren.

Mijn stelling is: de oorzaak van deze psychosen is de groupstalking, en niet omgekeerd

Omdat de meeste verklaringen die te vinden zijn vaak verstrekkende psychotische gedachten betreft, is het voor een buitenstaander makkelijk om het slachtoffer af te doen als "gek", terwijl een bestudering van die gekke verklaring oplevert dat het slachtoffer iets probeert te omschrijven wat hem of haar word aangedaan, wat nog nooit eerder door iemand als zodanig is beschreven dat een ander daar iets aan heeft. Als dan termen als "electronische wapens, mind-control, geävanceerd afluisteren, betrokkenheid door veiligheidsdiensten" en dergelijke naar boven komen, is het heel gemakkelijk om het slachtoffer in het hokje 'psychoot' te stoppen en aan te raden zijn pilletjes te slikken. Terwijl de daadwerkelijke oorzaak niet eens zo verstrekkend hoeft te zijn. Door het psychotische tintje van het slachtoffer, die zoekt naar een verklaring voor iets wat nou eenmaal moeilijk te verklaren is vanuit het standpunt van het slachtoffer, is zo'n verklaring al per definitie door de meesten af te doen als ongeldig. Helemaal als het slachtoffer al voor zichzelf begint te geloven dat het tussen zijn eigen oren zit.

Dit is simpel te verklaren; groupstalkers werken over het algemeen op de grens van wat wettelijk kan, en vaak er net overheen. De wet is niet voorbereid op dit soort praktijken, vooral omdat de wet als een handleiding is voor dit soort stalkers wat betreft de grenzen waarbinnen het belagen van het slachtoffer kan plaatsvinden.. en geloof me, die grenzen strekken erg ver. Groupstalkers zijn ook experts in de werking van sociale systemen, en zijn over het algemeen zeer goed in staat met leugens en vleiereien een groep mensen voor zich te winnen, die met plezier de zogenaamde vijanden van dit individu te belagen en belasteren. Voorbeelden zijn de klu klux klan, maar ook andere christelijke sekten waarin valse messiassen hun volgelingen een loer draaien. Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf overtuigd christen, maar ik geloof nooit dat het God's bedoeling is, dat de ene groep mensen voor de ander de hel moet creëren.. dit oordeel is toch echt in God's handen, en niet in handen van een kerk of sekte.

Het is niet moeilijk om, zonder gebruik te maken van geävanceerde technologie of zwarte magie, een mens tot wanhoop te drijven door simpelweg een sociaal netwerk te gebruiken om het slachtoffer te bestoken met allerlei pesterijen.. invulling van de feiten door het gedestabiliseerde slachtoffer is dan een logisch gevolg, bij gebrek aan volledig overzicht over dit netwerk en de methodes die gebruikt worden.

De mens is een sociaal wezen, en een sociëteit is dan ook een ideaal middel om een individu zich groter te laten voelen dan hij is, of in het geval van groupstalking, zich kleiner te laten voelen dan hij is.

Samengevat:

Een psychoot heeft een verklaring gevonden voor iets wat moeilijk te verklaren is.

Hij word psychotisch genoemd, omdat zijn verklaring niet overeenstemt met wat men algemeen denkt dat er gaande is/kan zijn in een maatschappij.

Een slachtoffer van groupstalking is een reëel slachtoffer van een reëel probleem in de maatschappij en is niet per definitie psychotisch, maar kan dit er wel door worden.

Een psychoot heeft een label opgedrukt gekregen door de maatschappij waardoor de groupstalking ten dele zijn effect heeft bereikt, namelijk het uitschakelen van het slachtoffer als potentieel geloofwaardig getuige van de gruwelijke daders.

Some of those that work forces, are the same that burn crosses.. oftewel, het hoeft niet allemaal God te zijn wat er schijnt in je plaatselijke kerk/sekte.

Een groupstalker word een stalker genoemd, omdat hij voldoet aan de definite voor het woord stalker, namelijk; iemand met een ziekelijke neiging te denken dat hij/zij recht heeft in te grijpen in het leven van een ander, ondanks dat die ander duidelijk maakt dat dit niet gewenst is.. vaak onder voorwendsel van een vals idee van de dader dat het slachtoffer liefde voelt voor de dader of op een andere manier de dader het recht geeft te heersen over zijn/haar leven.

Het is een groepsproces omdat de dader te incompetent of simpelweg te laf is om in zijn eentje het slachtoffer te benaderen en geniet van de sociale status/macht die hij met zijn leugens heeft verworven en zodoende zelf niet meer zijn handjes hoeft vuil te maken aan het 'afrekenen' met het slachtoffer.

Denk bijvoorbeeld aan een David Koresh en hoever zo iemand een groep mensen kan dwingen zijn zieke gedachten te verwezenlijken. Of in een groter perspectiet; denk aan een Adolf Hitler die een heel land kon overtuigen en laten meewerken aan zijn ziekelijke gedachten.

Om de OP niet al te lang te maken, zal ik eerst de initële reacties afwachten.

Wees niet bang om te posten. Een globale oplossing voor dit fenomeen is van Hogerhand onderweg. Nogmaals, ik ben zelf (ex-) slachtoffer en wil als het even kan een sterk front vormen tegen de veroorzakers en in-stand-houders van dit fenomeen, een fenomeen wat ik zelf het liefst omschrijf als voor-god-spelerij door zieke, en vooral laffe mensen.
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_72469894
quote:
Wees niet bang om te posten. Een globale oplossing voor dit fenomeen is van Hogerhand onderweg.
Interessant.

Enig tijdschema ?

En wat zou een oplossing zijn ?
(vrije wil mag je niet beperken)
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:33:38 #3
vechter voor waarheid
pi_72470110
@bassos: dat was een bemoedigende insteek voor de slachtoffers.. ik kan geen dingen openbaren als openbaring daarvan de functionaliteit te niet zal doen. De dreiging voor de daders hangt wel degelijk in de lucht.. trust me

edit: globale oplossingen komen over het algemeen pas nadat het probleem zich globaal heeft geopenbaard, zodat ook iedereen snapt wat er gebeurt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Lord_of_the_String op 05-09-2009 20:54:47 ]
pi_72470717
Dit idee is volgens mij van toepassing op veel verschillende schalen. Mooi onderwerp! Is dit niet meer een BNW onderwerp overigens?

[ Bericht 21% gewijzigd door mediaconsument op 05-09-2009 21:29:23 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72473725
Jammer dat het zo vaag is allemaal. Als je wat concretere voorbeelden had genoemd in plaats van zo een gigantisch verhaal dat ook in een paar zinnen uitgelegd had kunnen worden was het misschien nog interessant geweest..
En nee, daarmee zeg ik niet dat dit niet gebeurt, ik heb enkel het gevoel dat ik heel veel gelezen heb en heel weinig te weten ben gekomen.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 september 2009 @ 22:48:15 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72473803
Kun je in twee zinnen uitleggen wat 'groupstalking' is?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72474100
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:48 schreef Sjeen het volgende:
Kun je in twee zinnen uitleggen wat 'groupstalking' is?
Wat ik in TRU heb vernietigd.
En dat was in 1 zin.
Het gaat om mensen die elkaar steunen.
En dat werkte niet, want echte waarheid brand daar doorheen.

Hijack in place.
pi_72474188
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:58 schreef bassos het volgende:

[..]

Wat ik in TRU heb vernietigd.
En dat was in 1 zin.
Het gaat om mensen die elkaar steunen.
En dat werkte niet, want echte waarheid brand daar doorheen.

Hijack in place.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 6 september 2009 @ 00:28:21 #9
vechter voor waarheid
pi_72476436
-terugkaapt-

In twee zinnen?

1. belaging en getreiter door een groep mensen op basis van een leugen over het slachtoffer die door de dader om een of andere reden gehaat word.

2. de dader heeft door een (valse) sociale status macht over de groep belagers en kan hen aanzetten tot het gezamenlijk vernietigen van iemand omdat de deelnemers misbruikt worden door het "samen staan we sterk, dus we kunnen gerust boven de wet werken" -idee

En het werkt wel degelijk, mister hijacker, want anders waren de gevallen van slachtoffers er niet. Bovendien schijnt niemand in te zien dat het heel goed kan werken vanwege de manier waarop onze maatschappij in elkaar steekt.

Concrete voorbeelden genoeg te vinden. Met de OP wil ik aangeven dat veel getuigenissen van slachtoffers op de juiste manier gelezen moeten worden. Een vooroordeel is makkelijk gemaakt maar als je "door het psychotische heenkijkt' zul je zien dat er een kern van waarheid in zit.

@Bassos, ik heb ontkenners van dit fenomeen aangeraden geen ondoordachte opmerkingen te plaatsen. Vertel dan eens in 1 zin waarom dit niet werkt? Als de waarheid dit soort praktijken onmogelijk maakt, waarom gebeurt het dan toch?

Als je iets wil vernietigen bassos, waarom vernietig je dan de mensen die dit fenomeen proberen aan het licht te brengen.. ga liever met mij meewerken dit soort praktijken echt onmogelijk te maken, aub.

Feit is namelijk, dat meerdere politiemensen en op zijn minst 1 arts in mijn ervaring dit soort praktijken wel degelijk erkennen, maar dat over het algemeen de bewijsvoering heel lastig is.

Zouden alle topic-kapers misschien weggemod kunnen worden? Aangezien het mijn bedoeling was hier een nuttige discussie over te voeren.

Voor wie een concreet voorbeeld wil? Dat zeg ik net.. David Koresh, Adolf Hitler.. maar dan op kleinere schaal; de lokale kerk of vrijmetselaarsgroep of zelfs moskee, die met zijn allen besluiten dat Jantje van op de hoek toch wel even een lesje moet worden geleerd. Niemand die ze tegen kan houden of bewijs verzamelen omdat het allemaal op zo'n subtiele manier gebeurt.

Iedereen heeft wel eens last van kleine ergenissen. Maar dat is dan 1 keer per maand ofzo.. Neem diezelfde kleine ergenis (bijvoorbeeld zo'n heerlijke auto met 1000Watt boombox erin die soms even lekker hard moet) en doe dat eens 2 keer per dag.. elke dag.. en dan niet met 1 persoon, maar met zijn tienen of zelfs honderden. In het begin denk je misschien, ach ik heb gewoon pech.. maar op den duur verlies je gewoon je verstand, en dat is het doel waarmee dit gebeurd..

slachtoffer verliest zijn verstand of word zelfs tot zelfmoord gedreven, en de dader wint, zonder zelf zijn handjes vuil te maken.

Wie dit veel leeswerk vind, heeft wellicht niet genoeg interesse in dit onderwerp en hoeft dan ook niet te reageren om te laten zien dat hij geen interesse heeft..

Het is een moeilijk onderwerp, en ik zeg nogmaals, ik zou hier graag serieus over willen discussieren met mensen die het fenomeen ook herkennen. In een openbaar forum als dit, in plaats van de gebruikelijke slachtoffer-verdom-hoekjes van het internet, die toch niet door normale mensen worden gelezen.

[ Bericht 38% gewijzigd door Lord_of_the_String op 06-09-2009 00:44:29 ]
pi_72476588
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:28 schreef Lord_of_the_String het volgende:
1. belaging en getreiter door een groep mensen op basis van een leugen over het slachtoffer die door de dader om een of andere reden gehaat word.
Misschien is het beter omschreven als je zegt dat de dader bang is van het slachtoffer.
  zondag 6 september 2009 @ 00:48:08 #11
vechter voor waarheid
pi_72476772
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Misschien is het beter omschreven als je zegt dat de dader bang is van het slachtoffer.
angst en haat gaan hand in hand.. haat is vaak de oppervlakkige uiting en het gevolg van diepliggende angst.
pi_72476854
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:48 schreef Lord_of_the_String het volgende:

[..]

angst en haat gaan hand in hand.. haat is vaak de oppervlakkige uiting en het gevolg van diepliggende angst.
Dat klopt, echter valt het mij op dat de grootste val altijd in het taalgebruik ligt. Het moment dat je jezelf laat verleiden tot negatief taalgebruik, oftewel woorden zoals haat en angst die het verhaal erger doen lijken dan het is, dan stel je jezelf kwetsbaar op naar mijn idee. Bang heeft mijns inziens een veel positievere klank en is zodoende veel krachtiger om het verhaal te omschrijven.

Jezus is dan ook niets anders dan positief denken/communiceren volgens mij.

Voor de rest heb ik eigenlijk weinig toe te voegen aan je verhaal, zeer goed omschreven.
  zondag 6 september 2009 @ 01:08:45 #13
vechter voor waarheid
pi_72477091
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:27 schreef bassos het volgende:

[..]

En wat zou een oplossing zijn ?
(vrije wil mag je niet beperken)
Om je een directer antwoord te geven; het probleem is dat groupstalking nog in het verborgene gebeurt. De oplossing begint met dat het probleem steeds meer erkend word. (aan het licht word gesteld) Een begin is al gemaakt met de nieuwe wetgeving over belaging. Deze wet stelt de slachtoffers in ieder geval in staat om individuele belagers aan te klagen wegens inbreuk op de levenssfeer. Hier staat een aantal maanden cel op.

Onderdeel van het probleem is dat de meeste slachtoffer zodanig ontwricht zijn in hun leven dat gerechtelijke paden niet meer op eigen kracht bewandeld kunnen worden. Hulp van psychiatrische instellingen die deze klachten zien voor wat ze echt zijn, zijn bij dit soort rechtsgangen een onderdeel van de oplossing.

Vrije wil is niet in het geding.. het zal moeilijker worden gemaakt om op mafia-achtige wijze buiten de wet om te werken. Slachtoffers zullen geen slachtoffer van hun zogenaamde ziekte meer zijn, maar van de werkelijke oorzaak.. namelijk een zieke omgeving (of zieke elementen in de omgeving om precies te zijn)

Als liefhebber van de waarheid, bassos, moet jij toch weten dat niets wat verborgen is, verborgen zal blijven. En je weet ook dat de leugen nog steeds regeerd.. De vader van de leugen is nog steeds de 'god van deze wereld' en zolang dat nog zo is, zullen deze praktijken wel degelijk effectief ten uitvoer kunnen worden gebracht. Het kwaad is machtig, onderschat het niet. Het gebruikt de meest onschuldige mensen om de meest verschrikkelijke dingen bij andere mensen te doen.
  zondag 6 september 2009 @ 01:19:05 #14
vechter voor waarheid
pi_72477233
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:53 schreef mediaconsument het volgende:

Bang heeft mijns inziens een veel positievere klank en is zodoende veel krachtiger om het verhaal te omschrijven.
Hmm, je hebt gelijk.. bang dekt de lading misschien veel beter.. het zou ook beter verklaren waarom zo iemand een groep gebruikt om zijn slachtoffer te belagen.

Mijn taalgebruik is niet altijd even netjes, en al probeer ik een voorbeeld aan Jezus te nemen, ik ben hem niet.. Ik heb de afgelopen jaren zoveel ellende moeten doorstaan dat ik wat harder ben geworden dan mij lief is. Jezus had zijn lichamelijke littekens, ik heb zo mijn geestelijke littekens.. hoewel.. Jezus zal ook geestelijk wel veel te lijden hebben gehad, maar hij wist zeker dat hij verheven zou worden voor zijn lijden.. Ik heb niet zo'n geprofeteerde toekomst.. ik sla gewoon terug zolang ik nog terug kan slaan, en als ik vroegtijdig mocht sterven kan ik tenminste waardig sterven, al strijdend de pijp uit gaan, yihaaa!
pi_72477360
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:19 schreef Lord_of_the_String het volgende:

[..]

Hmm, je hebt gelijk.. bang dekt de lading misschien veel beter.. het zou ook beter verklaren waarom zo iemand een groep gebruikt om zijn slachtoffer te belagen.

Mijn taalgebruik is niet altijd even netjes, en al probeer ik een voorbeeld aan Jezus te nemen, ik ben hem niet.. Ik heb de afgelopen jaren zoveel ellende moeten doorstaan dat ik wat harder ben geworden dan mij lief is. Jezus had zijn lichamelijke littekens, ik heb zo mijn geestelijke littekens.. hoewel.. Jezus zal ook geestelijk wel veel te lijden hebben gehad, maar hij wist zeker dat hij verheven zou worden voor zijn lijden.. Ik heb niet zo'n geprofeteerde toekomst.. ik sla gewoon terug zolang ik nog terug kan slaan, en als ik vroegtijdig mocht sterven kan ik tenminste waardig sterven, al strijdend de pijp uit gaan, yihaaa!
Om dan nog sterker te herrijzen!

Het enige dat je uiteindelijk kunt doen in je leven is leren, daarom is het zo raar dat dit bij veel mensen niet meer voorop staat, en hebben de slachtoffers in principe een voorrecht in deze situatie. Zij leren het meest.

Eigenlijk hebben de daders het dan ook goed voor met de slachtoffers, alleen spreken ze een andere taal wat het lastig maakt om elkaar te kunnen verstaan. Daar ontstaat de meeste wrijving denk ik.
pi_72479310
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:28 schreef Lord_of_the_String het volgende:Zouden alle topic-kapers misschien weggemod kunnen worden? Aangezien het mijn bedoeling was hier een nuttige discussie over te voeren.
Het bovenstaande is een beroep op wat je veroordeelt.
Lijkt wellicht wat lastig te erkennen.
Je gaat echter niet in op wat ik daadwerkelijk post, maar in plaats daarvan doe je een beroep op de groep om ervoor te zorgen dat jouw mening wordt doorgedrukt.

Je hoofd boodschap is die van een slachtofferrol.
En daar dan over klagen.

Oh al die nare mensen die je allemaal aanvallen.

Begin eens met de overweging dat dit woorden op een scherm zijn.
Niets om op wat voor manier dan ook bang voor te zijn.

Die angst begint bij de gedachte dat het ook maar een iota uitmaakt wat die anderen van je vinden.
pi_72479740
Maar wat mij niet geheel duidelijk is; valt het groepsgewijs pesten van een puistige puber (door andere pubers dus) ook onder groepstalking?
Of zijn er serieus volwassenen die zich hiermee bezig houden? En waarom dan? (ja oké, er zijn natuurlijk altijd gestoorden die het niet eens om persoonlijke redenen doen maar gewoon niet helemaal lekker in het hoofd zijn, maar hoe zit dat nou met de gemiddelde reden wanneer het een soort wraak is? ).
pi_72479760
Oh god je bent nog gelovig ook.
pi_72479881
Iemand bekend met het verhaal van "Girl next door".

Het gaat over een huisvrouw die een ziekelijke haat jegens een kind had (stiefdochter -die bij haar inwonende was) en praktisch de hele buurt tegen haar opzet met als gevolg dat elk kind van de buurt haar kan verkrachten en martelen in de kelder met goede toestemming van die huisvrouw dus...

Is dit wat je bedoeld of schiet ik het punt mis?

overigens lijken me hier best wel wat psychologische verklaringen voor te bedenken maar ik laat Michielos dit posten.
pi_72479915
Groupstalking is niet eens zo zeer effectief...subtiele mindfucks (briefjes in je huis achterlaten etc.) zijn veel effectiever.

TS, kun je eens een persoonlijke ervaring delen? Dan kan ik me ook ff wat invoelen in de context. Vind het nu nog een te vaag concept om eerlijk te zijn
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72479989
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:09 schreef Lord_of_the_String het volgende:
. Medewerkers aan het fenomeen moeten nog beter op hun woorden letten, of keihard vluchten, want ik heb geen groep nodig om je kapot te maken. (dit is geen bedreiging, maar een waarschuwing.. subtiel verschil, maar toch.. )
Dat komt dan wel weer goed uit want ik ken wel wat mensen die hiermee bezig zijn en aangepakt moeten worden. De thaise mafia is hier een van. Kom je even langs en de daad bij het woord voegen of blijf je op internet? En anders zijn er nog wel zat mensen in Nederland die hiermee bezig zijn.

Begrijp ik dit goed? Wij kunnen jou vragen om dergelijke zaken hardhandig op te lossen? Ik vraag me dan echt af hoe je Hitler had willen stoppen dan.. wens je iig veel succes
pi_72482169
quote:
Op zondag 6 september 2009 09:53 schreef RRGJL het volgende:
Maar wat mij niet geheel duidelijk is; valt het groepsgewijs pesten van een puistige puber (door andere pubers dus) ook onder groepstalking?
Of zijn er serieus volwassenen die zich hiermee bezig houden? En waarom dan? (ja oké, er zijn natuurlijk altijd gestoorden die het niet eens om persoonlijke redenen doen maar gewoon niet helemaal lekker in het hoofd zijn, maar hoe zit dat nou met de gemiddelde reden wanneer het een soort wraak is? ).
Ja.

Ja.

Macht. (gevoed door angst)

Je zou es moeten kijken op een gemiddeld non-overheid kantoor.
Manipulatie en machtsstrijd.

Die is nog steeds afhankelijk van het je zorgen maken wat andere mensen van je vinden.

Aardig puntje :
De mensen die 'roddel en achterklap' gebruiken om iemand zwart te maken zijn zelf het bangst voor wat andere mensen vinden.
pi_72482207
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:08 schreef bassos het volgende:

[..]

Die is nog steeds afhankelijk van het je zorgen maken wat andere mensen van je vinden.

Zodra je je daar niet meer druk over maakt, ben je onder heel veel gezeur uit inderdaad.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72482221
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:08 schreef bassos het volgende:

[..]

Ja.

Ja.

Macht. (gevoed door angst)

Je zou es moeten kijken op een gemiddeld non-overheid kantoor.
Manipulatie en machtsstrijd.

Aardig puntje :
De mensen die 'roddel en achterklap' gebruiken om iemand zwart te maken zijn zelf het bangst voor wat andere mensen vinden.
Mee eens. Ik denk dat de grootste angst van die mensen met macht is dat ze hun macht verliezen aan mensen die dat ook kunnen toch Bassos?

Wat vind je van mijn voorbeeldje overigens?
pi_72482243
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:
Groupstalking is niet eens zo zeer effectief..
Onzin.
Het hardste wat een gemeenschap kan doen is negeren.
En dat is veel harder dan uitschelden oid.
quote:
subtiele mindfucks (briefjes in je huis achterlaten etc.) zijn veel effectiever.
Kul.
Hoe vaak heb je dit gedaan om dit te weten ?
Of welke onderzoeken haal je hiermee aan ?
Of is het puur fantasie ?
quote:
TS, kun je eens een persoonlijke ervaring delen? Dan kan ik me ook ff wat invoelen in de context. Vind het nu nog een te vaag concept om eerlijk te zijn
Dan heb je niet opgelet.

Het gaat om het verschijnsel dat mensen verandering met vijandigheid benaderen.
(en dat dan in een kliekvormende manier)

En daar maak jij je net zo goed schuldig aan.

Pipo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')