Dus je wilt investeren in bedrijven die nagenoeg failliet zijnquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:17 schreef Meike26 het volgende:
Hallo![]()
Zojuist heb ik het Openingsformulier van BinckBank ondertekend en in de enveloppe geduwd. Enkel alleen nog even dichtlikkenen dan op de bus doen.
Maar dan nu de vraag, waarschijnlijk is mijn account dan dinsdag of woensdag geactiveerd.
Het te besteden bedrag aan aandelen woensdag is ca. 800 Euro. Zoals ik in een ander topic heb begrepen, ga ik voor de long-opties, aandelen waarvan ik verwacht dat deze in waarde gaan stijgen.
(Denk dat elke dummie die gaat beleggen, wel voor de longs gaat??).
Maar dan nu de vraag, welke aandelen raden jullie aan?
Ik heb enkel zicht gehad het afgelopen halfjaar van wat mijn partner heeft belegd. Wat ik persoonlijk intressant vind, zijn aandelen die nu onder de 1,00 euro grens aan te kopen zijn, maar die uit het 20 <> 30 euro grensgebied komen van zeg 2 jaar geleden. Eurocastle Investment Group is daar 1 van.
Hiervan verwacht ik dat ik redelijk snel (binnen een jaar) een acceptabele winst gemaakt kan hebben. Ik verwacht, als de financiele crisis echt afgelopen is en we alleen nog wat last hebben van werkloosheid en deflatie, dat zo een aandeel over een jaar richting de 5 euro is gegaan. Voordat zo'n aandeel weer op die top zit van zeg ¤ 25,623, zijn we wel ongeveer 7 jaar bezig. Of ik over een jaar dan een deel verkoop en weer iets anders ga aankopen, of dat ik alles behoud en ga uitzingen.... zie ik dan wel weer.
Of ik nu gelijk 800 ga inzetten op 1 aandeel, lijkt me niet zo slim, daarom denk ik eraan te beginnen met 500 euro op een bepaald fonds en daarbij voor een 2e fonds te kiezen van de overige 300, of iets lager.
Adviezen zijn dus welkom. Deze dummie moet nog een hoop leren
Dan moet je wat meer posts teruglezen in de beursbox, net nog analyses geplaatst korte termijn aex en lange termijn dow jonesquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:51 schreef Meike26 het volgende:
Oké, duidelijk dus dat er een crash aankomt of anders gezegd: Het ergste moet nog komen.
Mar vertel dan ook waarom? Waar komt de analyse vandaan dat er een crash word verwacht. Als ik RTL7 kijk, word er wel over gepraat, maar zijn ze toch meer bezig met 300 grens en welke aandelen goed zijn enz.
Vertel me dan wat meer. Daar leer ik meer van dan naar geld te kijken dat door de wc word gespoeld....
Problemen op de huizenmarkt zijn ook nog niet voorbij. Vooral in de USA gaat nog een enorme golf komen van mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen. In 2007 begon de sub prime crisis. Hierbij moest een lage instaprente worden betaald, maar na enkele jaren krijg je te maken met de marktrente die hoger ligt. Veel mensen konden dit niet meer betalen en verlieten hun huis. Vanaf 2010 zijn de option arms aan de beurt, dan moeten die de marktrente gaan betalen waardoor nog veel meer problemen komen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:51 schreef Meike26 het volgende:
Oké, duidelijk dus dat er een crash aankomt of anders gezegd: Het ergste moet nog komen.
Mar vertel dan ook waarom? Waar komt de analyse vandaan dat er een crash word verwacht. Als ik RTL7 kijk, word er wel over gepraat, maar zijn ze toch meer bezig met 300 grens en welke aandelen goed zijn enz.
Vertel me dan wat meer. Daar leer ik meer van dan naar geld te kijken dat door de wc word gespoeld....
Minimaal idd, je hebt ook nog spread (verschil tussen bied en laat) wat je al meteen op achterstand zetquote:Op zaterdag 5 september 2009 14:59 schreef pberends het volgende:
800e is wel extreem weinig om mee te beleggen. Houdt er zeer rekening mee dat elke transactie 10 euro transactiekosten met zich meebrengt. Zelfs als je in 1 keer 800e in 1 aandeel steekt, dan moet je alsnog 2,5% rendement maken (2x 10 euro; aan- en verkooptransactie) om uberhaupt nettowinst te maken. Als hele kleine belegger kan je het dus niet permitteren om op kleine bewegingen in te spelen.
Die transactiekosten zijn een drama voor kleine beleggers. Ik snap ook niet dat brokers de minimumkosten niet halveren. Het zijn immers simpele geautomatiseerde transacties.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Minimaal idd, je hebt ook nog spread (verschil tussen bied en laat) wat je al meteen op achterstand zet.
Onder alternatieve bestedingen verstaat John Wolbers wat anders schatquote:Op zaterdag 5 september 2009 17:17 schreef Meike26 het volgende:
Alternatieve bestedingen heb ik ook aan gedacht .........................................en dat ben ik nog aan het uitzoeken. Een bepaald product wat niet in NL is te verkrijgen, maar in Japan wel. Kan misschien ook nog wat gaan worden. Maar het is . Ik ben zo'n ras-optimist... heel vervelend af en toe....
Als je echt interesse hebt wat betreft beleggen heb ik nog wel een boek beleggen voor dummies die ik je kan opsturenquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:17 schreef Meike26 het volgende:
Hallo![]()
gewoon doen, ik ben ook begonnen met 250 euro. iedere maand steeds extra geld overgemaakt naar mijn beleggers rekening (alex).quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:17 schreef Meike26 het volgende:
Hallo![]()
Zojuist heb ik het Openingsformulier van BinckBank ondertekend en in de enveloppe geduwd. Enkel alleen nog even dichtlikkenen dan op de bus doen.
Maar dan nu de vraag, waarschijnlijk is mijn account dan dinsdag of woensdag geactiveerd.
Het te besteden bedrag aan aandelen woensdag is ca. 800 Euro. Zoals ik in een ander topic heb begrepen, ga ik voor de long-opties, aandelen waarvan ik verwacht dat deze in waarde gaan stijgen.
(Denk dat elke dummie die gaat beleggen, wel voor de longs gaat??).
Maar dan nu de vraag, welke aandelen raden jullie aan?
Ik heb enkel zicht gehad het afgelopen halfjaar van wat mijn partner heeft belegd. Wat ik persoonlijk intressant vind, zijn aandelen die nu onder de 1,00 euro grens aan te kopen zijn, maar die uit het 20 <> 30 euro grensgebied komen van zeg 2 jaar geleden. Eurocastle Investment Group is daar 1 van.
Hiervan verwacht ik dat ik redelijk snel (binnen een jaar) een acceptabele winst gemaakt kan hebben. Ik verwacht, als de financiele crisis echt afgelopen is en we alleen nog wat last hebben van werkloosheid en deflatie, dat zo een aandeel over een jaar richting de 5 euro is gegaan. Voordat zo'n aandeel weer op die top zit van zeg ¤ 25,623, zijn we wel ongeveer 7 jaar bezig. Of ik over een jaar dan een deel verkoop en weer iets anders ga aankopen, of dat ik alles behoud en ga uitzingen.... zie ik dan wel weer.
Of ik nu gelijk 800 ga inzetten op 1 aandeel, lijkt me niet zo slim, daarom denk ik eraan te beginnen met 500 euro op een bepaald fonds en daarbij voor een 2e fonds te kiezen van de overige 300, of iets lager.
Hij ??quote:Op zondag 6 september 2009 16:04 schreef Fastmatti het volgende:
Hij maakt anders denkfout nummer één en dat is denken dat het zin heeft om met minder dan 50k te beleggen in aandelen.
Dat onder de 50.000¤ beleggen geen zin heeft is echt grote onzin!quote:Op maandag 7 september 2009 00:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hij ??![]()
Daarbij, je zegt dus dat het onder de 50.000 geen zin heeft?
Laat ik wel eerlijk zijn. Ik begin natuurlijk niet zomaar met beleggen. Ik heb zoals al eerder gezegd, mij al een ietsje verdiept in het beleggen, doordat mijn partner ook is gaan beleggen vanaf ca. medio Maart. Op zijn acount mocht ik een schaduwportefuille aanmaken en ik kan wel zeggen dat ik dit iedere beginner ook kan aanraden.
Kort nadat ik de eerste portefuille had aangemaakt met fictief geld, heb ik ook een 2e portefuille aangemaakt. Gewoon om te pijlen wat ik met 2 x diezelfde inleg, te zien wat de verschillen kunnen zijn in het kiezen van aandelen.
[ afbeelding ]
Ik zal ook even vertellen waarom ik voor deze aandelen heb gekozen:
- TomTom : Kort voordat ik deze schaduwportefuille had geopend, las ik in de Autoweek dat TomTom de eerste interne "deal" had met ik meen Renault, om voor dit merk interne navigatiesystemen te leveren en dat TomTom met nog meerdere merken in gesprek was..... het risico dus waard (fictief of niet, het aandeel blijft gelijk in waarde).
- Fortis BE en ING : Het was erg kiele-kiele toen met Fortis, toch was het toen al bijna wel zeker dat Fortis bbleef bestaan. Het nederlandse Fortis verdween van de AEX, dus werd het de Belgische variant.
ING was niet veel anders.
- KLM en Deutsche Lufthansa : Een grote gok. Mijn gedachte ws: Het is nu Maart en in Juni begint het Hoogseizoen weer...met een beetje mazzel zijn we snel weer uit de recessie. Puur geluk dus dat ik er toch zo winst op heb gemaakt.
Mijn denkwijze gaat uit van: Betrouwbaarheid en naamsbekendheid. Een aandeel van Anne's bloembotiek kan dan wel stabiel zijn, maar geef me dan toch liever maar een bedrijf als Wavin, dat nu nog slecht gaat, maar veel meer potentieel heeft. En daarna ga ik kijken naar de cijfertjes. Met mijn lage inleg van ca 800 euro, heeft het inderdaad geen zin om aandelen te kopen als KLM of Lufthansa van boven de ¤ 5,00, maar zijn aandelen als Wavin, Logica of Mediq, veel intressanter. Een ander aandeel wat ik trouwens ook al een tijdje in de haten had gehouden, was Infineon.
Dat is zo ongeveer de meest achterlijke portefuille die ik ooit heb gezien. Dat je er virtuele winst op hebt gemaakt komt puur door de achterlijk grote kapitaalinjecties die de overheden hebben gedaan de laatste maanden. In een normaal scenario zouden al deze bedrijven failliet zijn gegaan.quote:Op maandag 7 september 2009 00:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
TomTom
Fortis BE en ING
KLM en Deutsche Lufthansa
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |