abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 september 2009 @ 08:38:19 #1
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_72454577
Gelijk bij de eerste keer al

Gister heb ik heb een Packard Bell Easy Note lLJ65-DT-020-NL laptop gekocht. Tijdens de installatie was ik zo slim om op fn+F4 te drukken. Op de knop zag ik 2 blokjes met tussenin een slash. In ieder geval, toen ik dat deed, ging de boel op zwart (Níet die standaard fn sneltoets waarmee je het scherm uit kan zetten, dit was iets anders, nu doet ie ook niks als ik het indruk).
Toen de boel op zwart ging probeerde ik nog met de muis te bewegen, ik zag toen een klein blokje op het scherm.

Ik ging toen maar opnieuw opstarten, maar de windows install gaf telkens een error en startte opnieuw op.
Toen heb ik maar een Vista Ultimate 64 cd gepakt die m'n broer nog had, en heb die erover geinstalleerd. Het werkt nu allemaal wel, maar die install was een totaal schone, had dus zelf met driverscan programma's de drivers moeten opzoeken. De videokaart wilt ie echter niet vinden (Geforce GT 240M). Bij beeldschermopties zie ik bij de namen ook heel veel 'unknown' of 'n/a' staan dus, en de zogenaamde driver van de nvidia site blijkt een audiodriver te zijn.

Nou wil ik dus eigenlijk terug naar de oorspronkelijke installatie, maar hoe doe ik dat? Kan ik met de Vista cd booten en dan de C:/ schijf verwijderen, zal hij dan automatisch de volgende keer weer de originele windows install die op de geheime partities staan pakken?
When all else fails, you always have delusion.
pi_72454674
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 08:38 schreef Mirel het volgende:
Gelijk bij de eerste keer al

Gister heb ik heb een Packard Bell Easy Note lLJ65-DT-020-NL laptop gekocht. Tijdens de installatie was ik zo slim om op fn+F4 te drukken. Op de knop zag ik 2 blokjes met tussenin een slash. In ieder geval, toen ik dat deed, ging de boel op zwart (Níet die standaard fn sneltoets waarmee je het scherm uit kan zetten, dit was iets anders, nu doet ie ook niks als ik het indruk).
Toen de boel op zwart ging probeerde ik nog met de muis te bewegen, ik zag toen een klein blokje op het scherm.

Ik ging toen maar opnieuw opstarten, maar de windows install gaf telkens een error en startte opnieuw op.
Toen heb ik maar een Vista Ultimate 64 cd gepakt die m'n broer nog had, en heb die erover geinstalleerd. Het werkt nu allemaal wel, maar die install was een totaal schone, had dus zelf met driverscan programma's de drivers moeten opzoeken. De videokaart wilt ie echter niet vinden (Geforce GT 240M). Bij beeldschermopties zie ik bij de namen ook heel veel 'unknown' of 'n/a' staan dus, en de zogenaamde driver van de nvidia site blijkt een audiodriver te zijn.

Nou wil ik dus eigenlijk terug naar de oorspronkelijke installatie, maar hoe doe ik dat? Kan ik met de Vista cd booten en dan de C:/ schijf verwijderen, zal hij dan automatisch de volgende keer weer de originele windows install die op de geheime partities staan pakken?
Installeer windows 7, geen gezeik meer met drivers.
pi_72454700
Sterkte TS!
Huh?
pi_72454775
Windows 7 zoekt de drivers voor je. Dus misschien die proberen ?
pi_72454859
Je oude install is zowieso weg. Doordat je Vista eroverheen hebt gezet.
Dum de dum
pi_72455019
Packer hell

Ik wist niet dat er nog noobs bestonden die die troep kopen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:10:18 #8
87680 Mirel
pi_72455285
Weet je 100% zeker dat Windows 7 de goede drivers opzoekt? Toen ik bij Nvidia de drivers voor de GT 240M downloadde (200M drivers had ik gedownload), kreeg ik bij de install alleen iets over HDaudio drivers. Had ook met Drivermagic en Driver Check automatisch alles gedownload. Niks over de videokaart gevonden.

Ik heb bijv. net even een standaard 350 MB Letterman show gekeken met VLC, dat ging niet erg vloeiend. Ik merk ook als ik schermpjes heen en weer beweeg, ze laten zo'n 'spoor' achter, alsof de kaart het niet aankan

Maar is de oude install nou echt weg? Bij Administrative Tools > Computermanagement > Disk Management zie ik wel een andere volume staan.. en ik zie nu dat ie 13 GB groot is en 13 GB ruimte overheeft

Fuck hee net een nieuwe laptop, verneuk ik alles weer
pi_72455394
download de packard bell recovery dvd creator, misschien staat er toch nog iets op die 13 gb-partitie. Niet geprobeerd is altijd mis. Sterkte.
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=7442760000&ppn=PB84107886
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_72455430
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:10 schreef Mirel het volgende:
Weet je 100% zeker dat Windows 7 de goede drivers opzoekt? Toen ik bij Nvidia de drivers voor de GT 240M downloadde (200M drivers had ik gedownload), kreeg ik bij de install alleen iets over HDaudio drivers. Had ook met Drivermagic en Driver Check automatisch alles gedownload. Niks over de videokaart gevonden.

Ik heb bijv. net even een standaard 350 MB Letterman show gekeken met VLC, dat ging niet erg vloeiend. Ik merk ook als ik schermpjes heen en weer beweeg, ze laten zo'n 'spoor' achter, alsof de kaart het niet aankan

Maar is de oude install nou echt weg? Bij Administrative Tools > Computermanagement > Disk Management zie ik wel een andere volume staan.. en ik zie nu dat ie 13 GB groot is en 13 GB ruimte overheeft

Fuck hee net een nieuwe laptop, verneuk ik alles weer
Denk dat je deze nodig hebt: http://www.nvidia.com/obj(...)in7_186.81_whql.html
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:24:49 #11
87680 Mirel
pi_72455448
DIe install wilt niet beginnen. 64 bits gezeik zeker. Ik wacht wel totdat de omega drivers uitkomen, nu hebben ze die nog niet voor laptops.

Ik ga wel het nvidia stuurprogramma zoeken. Ik blijf het vreemd vinden dat ik HDAudio drivers kreeg toen ik op de site de drivers opzocht. :/ Ik verwacht tenminste zo'n programma waar je kan kutten met de anti aliasing en al die andere troep, Nu staat er helemaal niks van Nvidia geinstalleerd. :/
pi_72455473
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:24 schreef Mirel het volgende:
DIe install wilt niet beginnen. 64 bits gezeik zeker. Ik wacht wel totdat de omega drivers uitkomen, nu hebben ze die nog niet voor laptops.

Ik ga wel het nvidia stuurprogramma zoeken. Ik blijf het vreemd vinden dat ik HDAudio drivers kreeg toen ik op de site de drivers opzocht. :/ Ik verwacht tenminste zo'n programma waar je kan kutten met de anti aliasing en al die andere troep, Nu staat er helemaal niks van Nvidia geinstalleerd. :/
Heb je een 64 bits windows of 32 bit?

Als je je videokaart wil installeren moet je die op nvidia site opzoeken: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:28:04 #13
87680 Mirel
pi_72455487
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:22 schreef editoor het volgende:

[..]

Denk dat je deze nodig hebt: http://www.nvidia.com/obj(...)in7_186.81_whql.html
Dat is weer zo'n HDaudio driver.Ik merk geen verschil in videoplayback
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:28:38 #14
87680 Mirel
pi_72455494
Ik heb de 'juiste' drivers kunnen vinden op de site, geloof me nou maar
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:29:42 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72455510
Packard-Bell
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 5 september 2009 @ 10:30:39 #16
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_72455520
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:46 schreef Sakura het volgende:
Packer hell

Ik wist niet dat er nog noobs bestonden die die troep kopen
Ik ging laatst kijken naar een nieuwe computer, 80 procent van de winkels staat vol met packard bell
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_72455563
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:30 schreef Paul het volgende:

[..]

Ik ging laatst kijken naar een nieuwe computer, 80 procent van de winkels staat vol met packard bell
Zullen ze wel de meeste provisie op krijgen op die troep.

Al zou ik dat soort bagger gratis krijgen zou ik het nog niet hoeven. Het is en blijft met kop en schouders de ergste troep op markt.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72455577
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:28 schreef Mirel het volgende:
Ik heb de 'juiste' drivers kunnen vinden op de site, geloof me nou maar
nou dan is je kaart defect als ie de drivers niet pakt. ik zou zeggen stuur je laptop terug naar de fabrikant.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 5 september 2009 @ 10:34:58 #19
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_72455581
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:33 schreef Sakura het volgende:

[..]

Zullen ze wel de meeste provisie op krijgen op die troep.

Al zou ik dat soort bagger gratis krijgen zou ik het nog niet hoeven. Het is en blijft met kop en schouders de ergste troep op markt.
Die verkoper keek me raar aan toen ik zei dat ik er keislechte ervaringen mee heb gehad
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_72455706
Weet je zeker dat je een gt240 M hebt, volgen de specs van Packard Bell zelf zit er een andere grafische kaart in. Of de site is niet up to date.
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=platform_sjv70_mv&g=1400
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:46:22 #21
87680 Mirel
pi_72455737
Ja dat zag ik ook ja. Maar eerst probeer ik dit: http://forums.laptopvideo2go.com/topic/24003-forceware-185-85/ Staat de 130M ook bij
pi_72455801
-edit-

ff verplaatst
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:56:59 #23
268903 dhm00
Live is great....!
pi_72455894
Hoi wellicht helpt dit?

Herstellen via de vaste schijf tijdens opstarten
Windows Vista en alle vooraf geïnstalleerde software en drivers opnieuw installeren:

1. Schakel uw computer in en druk tijdens het opstarten op <F11>. Het programma Packard Bell Recovery Management wordt geopend.
2. Klik op Restore system from factory default.

Let op: Als u verdergaat, worden alle bestanden op uw vaste schijf verwijderd.

3. Klik op Next om verder te gaan. De oorspronkelijke inhoud van uw vaste schijf wordt hersteld. Dit duurt een paar minuten.

Staat er verder niet in je handleiding??
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:21:19 #24
87680 Mirel
pi_72456353
F11 had ik geprobeerd, maar deed niks. Doe het zodadelijk wel.
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:41:20 #25
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72456744
Waarom drukte je ook op fn+F4?
How can I make this topic about me?
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:47:06 #26
87680 Mirel
pi_72456847
Gewoon
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:01:00 #27
pi_72458460
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 11:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom drukte je ook op fn+F4?
Omdat het kan!
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 11:47 schreef Mirel het volgende:
Gewoon
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_72478879
In het vervolg dus geen computer meer kopen waarbij de software niet op externe media is bijgeleverd. Je verliest schijfruimte omdat die shit er als 'recovery' partitie bij staat, en als er iets ergs gebeurt met de (data op de) harddisk ben je de lul.

Als het niet mogelijk is om zo'n computer met een bijgeleverde OEM schijf te installeren op een compleet lege harddisk, dan houden ze 'm maar.

Waarom doen ze dat nou op deze manier..? Alsof een geperste DVD en een hoesje zoveel kosten...
  zondag 6 september 2009 @ 08:33:17 #29
pi_72479227
quote:
Op zondag 6 september 2009 04:59 schreef Henno het volgende:
In het vervolg dus geen computer meer kopen waarbij de software niet op externe media is bijgeleverd. Je verliest schijfruimte omdat die shit er als 'recovery' partitie bij staat, en als er iets ergs gebeurt met de (data op de) harddisk ben je de lul.

Als het niet mogelijk is om zo'n computer met een bijgeleverde OEM schijf te installeren op een compleet lege harddisk, dan houden ze 'm maar.

Waarom doen ze dat nou op deze manier..? Alsof een geperste DVD en een hoesje zoveel kosten...
Je kan natuurlijk beginnen met zelf een paar schijfjes te branden (van de Recovery en het vers geïnstalleerde systeem).
  zondag 6 september 2009 @ 10:56:19 #30
87680 Mirel
pi_72480516
Ha gefixed. Heb op een notebook forum custom 'display' drivers gedownload. Tot dan zat ik telkens alles waar 'graphics' in stond te downloaden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')