abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72436826
Belastingontduikers biechten half miljard op
Uitgegeven: 4 september 2009 14:06
Laatst gewijzigd: 4 september 2009 14:06

DEN HAAG - Nederlanders met geld op buitenlandse bankrekeningen hebben zich de afgelopen acht maanden massaal bij de Belastingdienst gemeld.

© ANPIn totaal hebben ze inmiddels voor een half miljard euro aan vermogen opgegeven, meldde het ministerie van Financiën vrijdag.

De Belastingdienst maakt in opdracht van staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) actief jacht op Nederlanders met zwart geld in het buitenland. De Jager heeft met een reeks landen verdragen gesloten over het opheffen van het bankgeheim.

Mensen die zich vrijwillig melden, krijgen geen boete. De meeste mensen die tot inkeer zijn gekomen, hebben geld staan op rekeningen in Zwitserland, België en Luxemburg.

© ANP

Uruguay
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:06:44 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72436860
Die half miljard levert welgeteld 6 miljoen per jaar op...
censuur :O
  Donald Duck held vrijdag 4 september 2009 @ 17:06:47 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72436862
Sukkels. In echt goede constructies is je geld echt wel verborgen te houden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72436881
Vertel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:08:03 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72436896
Belasting betalen over spaargeld
pi_72436912
Is Liechtenstein eigenlijk nog veilig voor de Nederlandse Robin Hood?
pi_72437537
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:08 schreef Yi-Long het volgende:
Op zich is dat nog niet erg. Ik vind het veel erger dat de overheid wil weten hoeveel spaartegoed iedereen heeft. Het verleden heeft tenslotte uitgewezen dat ze dit rustig nationaliseren als het zo uitkomt. Net zoals je grote risico's loopt met bijvoorbeeld goud.
pi_72437556
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee. Bankgeheimen wankelen momenteel overal, Zwitserland en Luxemburg voorop.
pi_72437582
Wanneer zijn spaartegoeden voor het laatst genaturaliseert in Nederland?

Wat voor risico loop je met goud?
pi_72437619
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

In Uruguay niet

En als je niet economisch gebonden bent aan Nederland zijn je spaartegoeden er ook veilig
pi_72437624
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wat voor risico loop je met goud?
30er jaren natuurlijk. Met goud loop je hetzelfde risico als met geld dat de overheid het nationaliseert. Risico met goud is trouwens nog een stukje groter, want mocht dit gebeuren dan is geld meestal niet zoveel meer waard.
pi_72437648
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

30er jaren natuurlijk.
Vertel
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:33:23 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72437669
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Indirect begin dit jaar nog... 90 miljard verhoging van de Staatsschuld betekent dat de overheid 90 miljard leent van de rijkere mensen, en dat zijn ook degenen die het uiteindelijk zullen moeten aflossen...
pi_72437690
Inflatie is natuurlijk ook diefstal.
pi_72437771
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Indirect begin dit jaar nog... 90 miljard verhoging van de Staatsschuld betekent dat de overheid 90 miljard leent van de rijkere mensen, en dat zijn ook degenen die het uiteindelijk zullen moeten aflossen...
Betalen armere mensen geen belasting?
pi_72438293
quote:
Nee.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72438309
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik zou niet teveel op Zwitserland rekenen. Al die verdragen zijn tot nu toe wassen neuzen.
pi_72438768
Uruguay is safe

Maar het beste is het natuurlijk om of op te maken of om in stenen te stoppen
pi_72438892
Anjouan kun je nog terecht voor zover ik weet. Vanuatu weet ik niet zeker.

Voor de rest natuurlijk een bootlading aan landen met een zeer gunstig belastingklimaat zoals Hong Kong (17% geloof ik), Cayman eilanden, en de slinger aan eilanden in de stille oceaan zijn nog steeds populair.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_72438942
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:19 schreef axis303 het volgende:
Anjouan kun je nog terecht voor zover ik weet. Vanuata weet ik niet zeker.

Voor de rest natuurlijk een bootlading aan landen met een zeer gunstig belastingklimaat zoals Hong Kong (17% geloof ik), Cayman eilanden, en de slinger aan eilanden in de stille oceaan zijn nog steeds populair.
Lijkt me dat als je gebruik wil maken van het gunstige klimaat je er minimaal residentie moet hebben, dat is voor veel mensen niet haalbaar
pi_72439215
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lijkt me dat als je gebruik wil maken van het gunstige klimaat je er minimaal residentie moet hebben, dat is voor veel mensen niet haalbaar
Of een postbusbedrijfje
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_72439267
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:29 schreef axis303 het volgende:

[..]

Of een postbusbedrijfje
Als je dan meer dan 168 dagen in Nederland bent ga je nat voor belastingontduiking
pi_72439387
Ik krijg altijd een misselijk gevoel over me heen als ik de posts van axis303 zie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72439434
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
Ik krijg altijd een misselijk gevoel over me heen als ik de posts van axis303 zie.
Ach, daar heb we de ziekelijke zeikerd weer. Ga lekker ergens anders jezelf frustreren.
pi_72439463
Daar hebben we de mede-oplichter weer
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72439472
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
pi_72440048
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:37 schreef Klopkoek het volgende:
Daar hebben we de mede-oplichter weer
Wie heb ik ooit gelicht? Ik betaal elke cent belasting zoals het hoort.

Lekker makkelijk schreeuwen. Toont weinig denkvermogen aan.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:12:45 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72440483
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Betalen armere mensen geen belasting?
Niet meer dan ze kosten...
pi_72441648
Belastingontduikers zouden eigenlijk belastingonderduikers moeten heten. Ze zijn het hedendaags verzet tegen een moreel verwerpelijke overheid die geld van ONS afpakt om daar dingen mee te doen waar WIJ geen controle over hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:19:21 #30
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_72442774
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:46 schreef El_Matador het volgende:
Belastingontduikers zouden eigenlijk belastingonderduikers moeten heten. Ze zijn het hedendaags verzet tegen een moreel verwerpelijke overheid die geld van ONS afpakt om daar dingen mee te doen waar WIJ geen controle over hebben.
Je mag toch stemmen?
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_72442862
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:19 schreef NJ het volgende:

[..]

Je mag toch stemmen?
Dat zet inderdaad zoden aan de dijk.

Volgende keer de Piratenpartij dan maar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 8 september 2009 @ 01:56:10 #32
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72541465
quote:
Ik denk dat Robin Hood aast op een volgend uitgelekt medium in dat vorstendom.
pi_72570934
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:08 schreef Yi-Long het volgende:
Jup :-)

Je betaalt in dit land belasting over je inkomen (loonbelasting), belasting over je spaargeld, belasting over je uitgaven (BTW), belasting op belasting (BTW op accijns) en als je het ondanks dat toch weet te presteren om nog een aardige som geld bij elkaar te sparen betalen je nazaten daar ook nog eens belasting op (successierechten).

En dan is het nog maar de vraag wat er met al dat belastinggeld gebeurt, want voor bijna elke denkbare dienst van de overheid betaal je doodleuk nog eens een keer apart belasting. Je betaalt belasting om je met je auto op de openbare weg te mogen begeven (wegenbelasting), je betaalt nog een keer extra belasting om met diezelfde auto op de openbare weg stil te mogen staan (parkeergeld). Je betaalt door middel van accijns indirect per afgelegde kilometer met je auto. Daar bovenop ga je straks ook nog eens direct betalen per afgelegde kilometer (kilometerheffing). Je betaalt je blauw aan administratiekosten (alleen een uittreksel uit het bevolkingsregister uitdraaien kost je al vlug een eurootje of 8, voor een printje van 0,05 cent). Je betaalt je blauw aan het openbaar vervoer, etc. Dus dat zijn blijkbaar allemaal geen dingen die uit die algemene belastingen betaald worden. Wat dan wel, vraag ik me af?

De realiteit is dat je in dit land ongeveer de helft van het jaar aan het werk bent voor een groepje van 150 mensen, die zelf niet te beroerd zijn om hiervan dure maatpakken of etentjes te declareren. Je betaalt dus in feite dubbel. Als je dan ook nog ziet wat er verder met al dat geld gebeurt. Man man man. In ieder willekeurig bedrijf was men er met een degelijk wanbeleid allang uitgevlogen. Maar nee. De overheid geeft jaar op jaar alleen maar meer uit. Niet moeilijk ook, als de inkomstenkant van je balans uit zo'n mooi mobiusbandje haalt. Je kan altijd meer geld halen bij de burger, dus bezuinigen komt in de praktijk altijd neer op nog meer snijden in de toch al belabberde overheidsservice, of nog meer belasting voor de burger.

Disclaimer: bovenstaande rant geldt niet voor mensen die bankier zijn. Die krijgen gewoon riant betaald omdat ze heel veel verantwoording hebben. Verantwoording die ze, zo blijkt nu in de praktijk, doodleuk kunnen afschuiven op de burger. Prachtig lijkt me dat, gokken met andermans geld. Je kunt alleen maar winnen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_72571654
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:46 schreef El_Matador het volgende:
Mee eens. Het is tijd voor wat goede oude burgerlijke ongehoorzaamheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')