Als je niet alle soorten kan opnoemen, is het ook meteen overbodig een vraag te stellen omtrent 'die hele zooi' vissen. Weinigen op dit forum zijn paranormaal begaafd.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:10 schreef PLAE@ het volgende:
Een hele zooi vissen zit achter 1 guppie aan met een kapotte staart, wat kun je hier aan doen of is die gewoon ten dode opgeschreven? (er zitten meer guppies in de bak die nergens last van hebben).
Meeste vissen zitten sinds vandaag in de nieuwe bak.
oja, kan niet alle soorten opnoemen.
We kunnen hier eventueel helpen met het samenstellen van je vissenbestand. Aan wat dacht je zelf?quote:Op woensdag 16 september 2009 21:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kga binnenkort de beslissing nemen of ik me vissen en welke ik weg ga doen
Dan laat ik het hier weten
nitriet hoor je geen last van te hebben in een draaiend aquarium, alleen bij opstarten of een dode bakteriecultuur door medicijnen of zo.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En kans op nitriet verlaagd daarmee natuurlijk
Test je het water ooit? Ik voerde eerst ook dagelijks, maar nu om de 2 a 3 dagen.
Moet er wel bijzeggen dat het aan de visjes ligt of dat kan natuurlijk
Waarom zouden vissen geen geluid kunnen maken? Haal eens een koppeltje knorgoeramis in huis, en je weet wat ik bedoel.quote:Op maandag 21 september 2009 17:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even een serieuze vraag![]()
![]()
Ik moest mijn pictus pimelodus even overzetten naar een andere bak ivm herinrichten aquarium. Dus met een netjes eindelijk kunnen vangen....en als ik hem dus wil overgooien in andere bak maakt ie als ie uit het water komt een geluidsoort grom/krakend geluid alsof ie boos is
En nee ik verbeeld het me niet want heb hem expres paar keer uit water getildomdat ik zo stomverbaasd was
Maar nu de vraag: vissen maken toch geen geluid?![]()
Heb geen slakkenplagen of visziektes gehad door het "overvoeren". Vond trouwens dat ik nog redelijk weinig voerde eerst. Netjes opgemeten hoeveel ze aten in ong. 2 a 3 minuten. Schijnt dus dat ze met veel minder ook tevreden zijn..quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:47 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nitriet hoor je geen last van te hebben in een draaiend aquarium, alleen bij opstarten of een dode bakteriecultuur door medicijnen of zo.
maar overvoeren is wel de meest voorkomende fout bij aquarianen. leidt tot algen, slakkenplagen, visziektes en vast nog wel meer.
quote:This catfish has serrated pectoral fins that easily get caught in a net or pierce the skin. The Spotted Pimelodus has the ability to make an audible, creaking sound.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou ik zou zweren dat ik mijn Corydorassen ook een knakkend geluid maakten.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:02 schreef Prowl het volgende:
[..]
Het heeft mij echt weken gekost waar dat gekke geluid nou vandaag kwam, eerst dacht ik dat het aquarium glas aan het scheuren was![]()
![]()
En dan zuigen ze zich muurvast aan de wasbak en zetten ze hun kieuwdeksels vol met scherpe stekels uitquote:Op zondag 27 september 2009 12:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:![]()
Ik zou ook schrikken als ik zo'n groot aquarium had.
Van de week spoelde ik bijna mijn Ancistrus door de gootsteen.![]()
Dat was ook even schrikken.
Ze had zich vastgezogen aan het filter, wat ik wilde schoonmaken.
Ligt er ineens een vis in je gootsteen te spartelen...
En ze was boos
Dat blijktquote:Op zondag 27 september 2009 12:28 schreef Prowl het volgende:
[..]
En dan zuigen ze zich muurvast aan de wasbak en zetten ze hun kieuwdeksels vol met scherpe stekels uit
* Prowl heeft ervaring
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |