quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:Als je niet meer geld uit je onderneming kan halen dan op bijstandniveau kan je beter iets anders gaan doen. Verder gaat het om anderhalf jaar, dus je weet duidelijk niet waar je het overhebt, maar das standaard bij jou.
Ten eerste kun je ook met 40% van de Nettowinst een behoorlijk inkomen hebben, maar dat schijn je niet te snappen.

Het moet niet zo zijn dat 80% van de Nettowinst naar INKOMEN zou moeten gaan, en niet gebruikt zou mogen worden voor bedrijfsgroei.
En jij wil dat een Nederlander met een buitenlands gezin eerst anderhalf jaar aan de grens blijft wachten voordat het gezin ook Nederland binnen mag?
Ik weet niet hoe jij daar over denkt, maar voor mij is dat reden genoeg om niet terug te keren naar Nederland, duidelijk willen ze geen remigrerende Nederlanders met buitenlandse partner.... want de Nederlander moet dus
quote:
Geef die cijfers eens en dan met name van autochtonen die niet meer in Nederland belastingplichtig zijn
Pas bovengelinke Statline tabel aan aan je eigen wensen - bijvoorrbeeld alleen Nederlanders - en je hebt je cijfertjes.

quote:
Verder moet je niet aan kinderen beginnen in een land als je niet weet of je daar uberhaubt wil blijven
Wat een onzin. Je complete gezinsplannen in de ijskast gooien omdat je een aantal jaren in Brazilië wil gaan werken, daar toevallig een Braziliaanse tegenkomt waarmee het goed klikt?
RE-migratie moet niet onmogelijk worden gemaakt door Nederland, en momenteel is dat gewoon enorm moeilijk. Je moet dus als geld-verdienende Nederlander eerst zelf terug, een jaar in loondienst gaan, of anderhalf jaar lang meer dan 80% inkomen genieten uit de nettowinst van je bedrijf.
En sowieso is de "jaarcontract" of "anderhalf jaar" eis erg cru. Er zijn veel startende ondernemers die niet voldoen aan dat soort eisen, en ook in deze economische tijden zijn er ontzettend veel bedrijven die erg lang treuzelen met het aanbieden van een contract.
Misschien dat ik ook alleen de moeilijke gevallen ken hoor.... maar in het beroep van mijn vrouw heeft ze nogal eens Amerikaanse klanten die naar Nederland willen (emigratie is haar niche, Nederland doordat ze er gewoond heeft haar specialiteit), en met partners in de problemen komen wegens inkomenseisen, terwijl die partners meer dan genoeg verdienen.
De eisen worden gewoon verkeerd gesteld, en het moet nu toch zo onderhand wel duidelijk zijn dat middels de Belgie-route en andere EU truukjes de groep die je juist het meest wil indammen overal onderuit komt.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin