Naartjie en Satsu
Oh, ik was trouwens helemaal vergeten om hier mijn maandagnachthorrorstory te vertellen
Ik ging om 00.30 of zo de laatste ronde met de hondjes, kom binnen, doe de deur naar mijn hal open, hoor heel hard ZOEMMMMMMMMM maar zie niks, laat de honden de kamer in lopen, nog harder ZOEMMMMMM en gebonk tegen lampen.
Het klonk echt als een hele grote mot op speed of zo, en HARD!
Dus ik lampen aan en zoeken, ding vloog zo snel dat ik niet kon zien wat t was.
Ging wel op licht af, dus ik lampen uit , balkon lamp aan, deur open, hor aan de kant...
Hoop gebonk tegen het raampje boven de deur. Uiteindelijk was het stil maar omdat ik het licht uit gedaan had kon ik niet zien of het naar buiten was of niet
Licht maar aan.
Zat er een MEGA wesp.
Met een lijf van minstens 6 cm of zo
Die zat dus op mn gordijn.
Nou ben ik niet bang voor spinnen of zo, maar wespen zijn mijn vrienden niet echt.
Maar ik durfde m ook niet binnen te laten, stel je voor dat Kees of Karel op m zouden gaan jagen dinsdag?
Dus ik met bevende knieën op een stoel met een beker en een kartonnetje...
Kreeg m net niet te pakken. En toen begon ie weer te vliegen en heel hard te zoemen
Ik zat nog te denken om een vriend te bellen maar of die dat nou echt leuk gevonden had ? Twas al 1 uur inmiddels.
Naar buiten zou echt niet lukken, dus toen heb ik m mn halletje in gelokt met de lichten uit in de kamer en het hallicht aan.
Maar dat is maar zo een heeeeeeeeeeel klein halletje, en daar wilde ik m ook niet hebben.
Dus ik stond in de kamer, hoorde dat beest te keer gaan in het halletje en moest dus eerst samen met meneer of mevrouw de megamutantwesp samen in dat halletje met de kamerdeur dicht zodat ik de voordeur open kon maken.
Het duurde ff voor ik durfde

En de buitendeur gaat naar binnen open EN ik had natuurlijk de deur op slot en de knippen er op omdat het nacht was.
Ik weet nu ieg dat ik met brand of andere paniek die deur dan toch echt in een nanoseconde open kan hebben
Dus ik dook de gallerij op ( dat is bij ons ook een dichte gang ) deur wagenwijd open, licht in halletje uit en heeeeee heeeeeeeeee , daar zoemde hij de gang in.

Ik dook weer naar binnen, deur weer dicht en zo, hoorde ik m in de gang echt vreselijk te keer gaan, wesp was echt pissed off.
Was ik weer bang dat ie mij of andere mensen 'smorgens aan zou vallen omdat ie nog binnen zat.
Ben ik nog es terug gegaan om alle ramen op de gallerij open te zetten, en goddank was ie 's morgens weg.
Maar damn, dat was best eng hoor!