We hebben hier geen B-wegenquote:
Och gut, je snapt best wat ik bedoelquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:32 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
We hebben hier geen B-wegenPrutser
Uiteraardquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:32 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Och gut, je snapt best wat ik bedoel
Ja, want 80 is dan natuurlijk ook een minimumsnelheidquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:43 schreef Cacciatore het volgende:
Mensen die 75 rijden op 80 wegen zijn eveneens rijp voor de slacht
Rijles 1, zorg ten alle tijde voor een goede doorstroming van en in het verkeer.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:44 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja, want 80 is dan natuurlijk ook een minimumsnelheid
Nee hoor, dat is: "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor."quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef Cacciatore het volgende:
[..]
Rijles 1, zorg ten alle tijde voor een goede doorstroming van en in het verkeer.
Klopt, maar als iemand 75 wil rijden, dan mag dat gewoonquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef Cacciatore het volgende:
[..]
Rijles 1, zorg ten alle tijde voor een goede doorstroming van en in het verkeer.
Waarom denk je dat hij het niet meer doet?quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:45 schreef de_boswachter het volgende:
Haal dan door het midden in, zoals de Ghostrijder deed!
Geen idee.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:50 schreef Djahani het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij het niet meer doet?
Als je dat gebeurt kan je beter met de bus gaan. Je kan aan de auto toch al zien of hij wil gaan inhalen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:52 schreef Its_Muppet het volgende:
eensch met boven en dat gebeurt ALTIJD zonder richtingaanwijzer te gebruiken, waardoor jij halsbrekende toeren uit moet halen om er niet ineens op te klappen.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef HighVolume het volgende:
Helemaal met je eens TS.
Rijd dagelijks op de snelweg en wat me de laatste tijd ook irriteerd is als men langs een invoegstrook rijd
en een auto wil invoegen dat men INEENS !!!! naar links vliegt om die andere auto in te laten voegen !
Trap dan ffies op de rem of geef wat gas bij en flikker niet je auto spontaan naar de linker rijbaan waar men harder rijd dan jou !!
Ga dan eerder van huis.quote:[b]
Klacht3: kijken ze je kwaad of beduusd aan als je er voorbij knalt omdat JIJ wel ergens op tijd moet aankomen.![]()
Antiklacht: soms helpt rechts inhalen.
Aan het einde van de invoegstrookquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:01 schreef Its_Muppet het volgende:
Ik dacht dat de officiele regel is dat men aan het begin van een invoegstrook net zo lang moet wachten tot er ruimte ontstaat. Vroegah mocht e over de vluchtstrook doorrijden.
Kijk eens in Duitsland hoe het wél moet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De invoeger moet maar ruimte zoeken!
Wat heeft Duitsland met de NLse wet te maken? En trouwens kom ik vaak genoeg in Duitsland.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Kijk eens in Duitsland hoe het wél moet.
Klopt, daar moet je heen als je pech hebquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:05 schreef Rekkie het volgende:
Die vluchtstrook ligt er niet voor niets.
Euh ...... ja! ... Lijkt me niet meer dan logisch. Moet iedereen maar wijken omdat jij eraan komt ?quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De invoeger moet maar ruimte zoeken!
En inhalen als het verder niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:06 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Klopt, daar moet je heen als je pech heb
Inderdaad, bijzondere verrichting heeft nooit voorrang. Wordt altijd een beetje moe van die eikels die zomaar de invoegstrook na 80 meter met een veel te lage snelheid verlaten. Moet ik weer hals over kop naar de linkerbaan terwijl ze nog 300 meter invoegstrook hebbenquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:07 schreef HighVolume het volgende:
[..]
Euh ...... ja! ... Lijkt me niet meer dan logisch. Moet iedereen maar wijken omdat jij eraan komt ?
QFTquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Inderdaad, bijzondere verrichting heeft nooit voorrang. Wordt altijd een beetje moe van die eikels die zomaar de invoegstrook na 80 meter met een veel te lage snelheid verlaten. Moet ik weer hals over kop naar de linkerbaan terwijl ze nog 300 meter invoegstrook hebben
Heb ik nooit last van. Ik rij immers altijd linksquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Inderdaad, bijzondere verrichting heeft nooit voorrang. Wordt altijd een beetje moe van die eikels die zomaar de invoegstrook na 80 meter met een veel te lage snelheid verlaten. Moet ik weer hals over kop naar de linkerbaan terwijl ze nog 300 meter invoegstrook hebben
Niet perfect, maar ik flikker mijn auto niet naar links met 60quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:12 schreef Antal het volgende:
Oh jaaah !
En jullie rijden natuurlijk allemaal perfect he !
Zelfs dan heb ik daar last van......quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van. Ik rij immers altijd links
precies !quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja tuurlijkquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:12 schreef Antal het volgende:
Oh jaaah !
En jullie rijden natuurlijk allemaal perfect he !
Untrue, sommige onkundigen slingeren 200m voor de desbetreffende vrachtwagen al met hun Daihatsu Sirion IVXIXIVIIIVXMXMLL naar links zonder richting aan te geven.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je dat gebeurt kan je beter met de bus gaan. Je kan aan de auto toch al zien of hij wil gaan inhalen?
Alleen al door de plek van die auto in zijn rijbaan kan je het al zien.
Nou, 200 meter. Echt meer dan genoeg afstand. En nogmaals, als je dat niet aan ziet komen voordat die Daihutsu bij de vrachtwagen is, kan je beter met de bus gaan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Untrue, sommige onkundigen slingeren 200m voor de desbetreffende vrachtwagen al met hun Daihatsu Sirion IVXIXIVIIIVXMXMLL naar links zonder richting aan te geven.
Klopt, maar die dithatiu moet maar voor mij uitkijken.......quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, 200 meter. Echt meer dan genoeg afstand. En nogmaals, als je dat niet aan ziet komen voordat die Daihutsu bij de vrachtwagen is, kan je beter met de bus gaan.
Don't feed the troll.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Klopt, maar die dithatiu moet maar voor mij uitkijken.......
Ik niet, jij bent aan het trollen. Vlegelquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oh sorry, ik wist niet dat je aan het trollen was
Huh hoezo? Als een auto gaat inhalen moet dat op een gepast manier en moet hij met het verkeer mee gaan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik niet, jij bent aan het trollen. Vlegel
quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, 200 meter. Echt meer dan genoeg afstand. En nogmaals, als je dat niet aan ziet komen voordat die Daihutsu bij de vrachtwagen is, kan je beter met de bus gaan.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:29 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Huh hoezo? Als een auto gaat inhalen moet dat op een gepast manier en moet hij met het verkeer mee gaan.
Niet zorgen voor een gevaarlijke situatie door naar links te knallen en een gangetje van 40 km/uur lager dan de toegestane snelheid te gaan rijden.
Daar is niets trollend aan....... rekel!
Je ziet toch dat die auto harder gaat dan die vrachtwagen? Dan moet je er dus al rekening mee houden dat hij die vrachtwagen in gaat halen. Of je dat nou leuk vindt of niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:29 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Huh hoezo? Als een auto gaat inhalen moet dat op een gepast manier en moet hij met het verkeer mee gaan.
Niet zorgen voor een gevaarlijke situatie door naar links te knallen en een gangetje van 40 km/uur lager dan de toegestane snelheid te gaan rijden.
Daar is niets trollend aan....... rekel!
Nee dat moet ik helemaal niet..... wat een onzin.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
Je ziet toch dat die auto harder gaat dan die vrachtwagen? Dan moet je er dus al rekening mee houden dat hij die vrachtwagen in gaat halen. Of je dat nou leuk vindt of niet.
Nee, maar je weet toch dat andere mensen ook geen rekening met jou houden? En gewoon inhalen daar waar het hun uitkomt?quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee dat moet ik helemaal niet..... wat een onzin.
Ik hoef helemaal niet op te letten op de bijzondere verrichtingen van een ander. Dat is de verantwoordelijkheid van die automobilist.
Als je niet in kunt halen dat blijf je er maar lekker achter... het is geen verplichting om in te halen.
Als je graag een ongeluk wilt moet je vooral aan die gedachte vasthouden. Veel mensen snappen gewoon niet dat je ruim van tevoren naar de linkerbaan moet als je wilt inhalen. Zeker als je in België of Frankrijk rijdt zie je mensen bijna tot op de bumper van een vrachtwagen rijden voordat ze hun auto zonder richting aan te geven naar de linkerbaan gooien. Dat kun je gewoon zien aankomen, je ziet immers dat die auto in zijn huidige koers hard op weg is de vrachtwagen voor hem te rammen. Kun je maar beter alvast je voet boven de rem hebben (mits cruisecontrol) en je duim bij de claxon.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal niet op te letten op de bijzondere verrichtingen van een ander. Dat is de verantwoordelijkheid van die automobilist.
Hoezo, jij hoeft niet op te letten op wat een andere weggebruiker doet?quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als je niet in kunt halen dat blijf je er maar lekker achter... het is geen verplichting om in te halen.
Ga jij het nou voor de rimpelaarsen opnemen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:44 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja, want 80 is dan natuurlijk ook een minimumsnelheid
Ja dat doe ik.... gast er is meer dan zwart en witquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo, jij hoeft niet op te letten op wat een andere weggebruiker doet?Het is de verantwoordelijkheid van die automobilist ja, maar op het moment dat hij iets niet ziet of een debiele actie uit haalt dan zul jij die verantwoordelijkheid moeten nemen, of laat jij het dan gewoon op een ongeluk aankomen, om dat daarna te verdedigen met 'ja maar jij zat gewoon niet op te letten' ?
Precies en daarom moet de 81 km/uur rijdende Daihatsu daar niet inhalen want het komt niet uit.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En gewoon inhalen daar waar het hun uitkomt?
Wat moet je dan ook bij zo'n kut stad in de buurt. Eigen schuld.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:36 schreef Rimas het volgende:
Sommige mensen rijden gewoon echt als debielen! Vooral in en rond Amsterdam heb ik er elke dag last van.
Altijd over de vluchtstrook hequote:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Wat moet je dan ook bij zo'n kut stad in de buurt. Eigen schuld.
Weet je wat irritant is? Dat de rechtse baan vrijwel altijd leeg is op een paar vrachtwagens na. Dan begint het net wat drukker te worden op de weg en gaat iedereen op de middelste en linkse baan rijden, anders moeten ze een baan om om die vrachtwagen in te kunnen halen. Dan heb je een rechtse baan die leeg is en de linkse en middelste baan waarin iedereen elkaar aan 't verdringen is. Uiteraard is het dan regelmatig zo dat er iemand 90 op die middelste baan rijdt (over 't algemeen met een aanhanger erachter) en iemand die 95 rijdt de linkerbaan op duikt. Op 4 baans snelwegen is dit nog erger, want dan zijn de rechtse 2 banen vrijwel altijd leeg.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef HighVolume het volgende:
Helemaal met je eens TS.
Rijd dagelijks op de snelweg en wat me de laatste tijd ook irriteerd is als men langs een invoegstrook rijd
en een auto wil invoegen dat men INEENS !!!! naar links vliegt om die andere auto in te laten voegen !
Trap dan ffies op de rem of geef wat gas bij en flikker niet je auto spontaan naar de linker rijbaan waar men harder rijd dan jou !!
Jup ! is ook zwaar irritantquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je wat irritant is? Dat de rechtse baan vrijwel altijd leeg is op een paar vrachtwagens na. Dan begint het net wat drukker te worden op de weg en gaat iedereen op de middelste en linkse baan rijden, anders moeten ze een baan om om die vrachtwagen in te kunnen halen. Dan heb je een rechtse baan die leeg is en de linkse en middelste baan waarin iedereen elkaar aan 't verdringen is. Uiteraard is het dan regelmatig zo dat er iemand 90 op die middelste baan rijdt (over 't algemeen met een aanhanger erachter) en iemand die 95 rijdt de linkerbaan op duikt. Op 4 baans snelwegen is dit nog erger, want dan zijn de rechtse 2 banen vrijwel altijd leeg.
Je weet zelf ook wel dat het zo niet werkt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:29 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Precies en daarom moet de 81 km/uur rijdende Daihatsu daar niet inhalen want het komt niet uit.
Werkenquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Wat moet je dan ook bij zo'n kut stad in de buurt. Eigen schuld.
Soms niet nee, maar die zitten dan ook fout.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat het zo niet werkt.
Is dat nou zo leuk om zo bekrompen te zijn?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:08 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Soms niet nee, maar die zitten dan ook fout.
Andersom werkt het natuurlijk helemaal niet.
Geen idee, vertel eens?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is dat nou zo leuk om zo bekrompen te zijn?
Of nog erger.. 75 rijden op 80 wegen om vervolgens op een 50 weg 60 te gaan rijden...quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:43 schreef Cacciatore het volgende:
Mensen die 75 rijden op 80 wegen zijn eveneens rijp voor de slacht
Dit is precies wat mensen al vanaf hun jeugd (als ze leren fietsen) tot hun autorijexamen moeten leren. Het verkeer draait niet om jou, maar om veiligheid en doorstromen. Dan komt iedereen vanzelf op z'n bestemming aan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:47 schreef Cacciatore het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |