abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72422539
Ik woon al me hele leven in Rotterdam, en wat is de stad van Rotterdam ? niks, kijk eens naar de eerste foto van Rotterdam, dat is de Hoogstraat, deze gebouwen zijn vlak na WW2 gebouwd als tijdelijke gebouwen omdat door de oorlog dat gebied plat lag en men zo snel mogelijk nieuwe gebouwen nodig had, na 60 jaar zijn ze nog steeds niet vervangen, zo zit het zo'n beetje met een groot gedeelte van de binnenstad... een oud krot dat al max 40-50 jaar geleden vervangen had moeten worden...

Straat in Tokyo

Hoogstraat in het centrum van de stad Rotterdam

Tokyo

Rotterdam

Tokyo
Van dit:

The bombing of Tokyo by the United States Army Air Forces took place at several times during the Pacific campaigns of World War II and included the most destructive bombing raid in history.
Over 50% of Tokyo was destroyed by the end of World War II.

Naar dit:

Rotterdam
Van dit:

Naar deze mislukking:

De mensen en cultuur:

Tokyo:

Rotterdam:

Oink oink zei het dikke Nederlandse biggetje tegen het dikke buitenlandse varkentje

Diversiteit:

Tokyo, Harajuku:
Harajuku is de naam voor het gebied rond station Harajuku op de Yamanote-lijn. Officieel behoort de buurt tot de wijk Jingumae in Shibuya (Tokio). Elke zondag komen jongeren, gekleed in een verschillende stijlen zoals gothic lolita, visual kei, en cosplay in Harajuku rondhangen:

-Meesterlijke ooglenzen-

Dit zou je perfect op het Schouwburgplein kunnen hebben maar nee, wat zie je daar alleen maar en door de rest van Rotterdam ?

Echte diversiteit bereik je door verschillende subculturen in je stad te hebben, iets wat in Rotterdam totaal ontbreekt, diversiteit heb je hier niet, iedereen eet bij mcdonalds, loopt in saaie t-shirts en hebben allemaal iets aan van dat walgelijke Nike kledingsmerk, het is in Rotterdam een grote grijze (bruine) oppervlakkige massa.

Tijd voor een tweede bombardement, en daarna Rotterdam herbouwen kijkend naar Tokyo.
pi_72422553
Een beetje vertekend beeld vindt je niet??

in tokio zie je alleen maar jappaners 99% dan..
ze hebben dan wel allemaal vage rare kleding aan waardoor ze denken dat ze individuen zijn, maar het is niet zo.

in rdam heb je meer diversiteit in mensen en culturen al zeg ik het zelf..

Ja in tokio zal je vast meer spannende dingen kunnen doen omdat het nog allemaal onbekend is voor je.
Maar dit komt natuurlijk omdat die stad 20miljoen inwoners heeft en Rdam niet eens een miljoen
Nothing to see here, carry on
pi_72422558
Iets met een deur die openstaat en iemand die hem probeert in te trappen.

Tevens is TS japanofiel.
pi_72422563
Dus omdat jij zo'n japanofiele animeliefhebber bent moet Rotterdam op Tokio lijken?
Verder is Rotterdam wel een lelijke stad ja

Maar om nu met van die visual kei zooi aan te komen zetten om je punt te maken kom zeg.
Ga weg
pi_72422565
Rotterdam:

Japan:
pi_72422569

Dit is pas een stad.
pi_72422577
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 03:23 schreef Siniti het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is pas een stad.
Als we dan toch Nederlandse steden zitten te vergelijken met wereldsteden:

pi_72422582
Dubai is overrated.
pi_72422599
Dit is nog eens een stad

De architectuur is adembenemend

Verschillende subculturen? Ik dacht het wel. Hier ben ik met mijn matties

Ga weg
pi_72422602
pi_72422606
ik heb toch liever dit

als dit

Nothing to see here, carry on
pi_72422617
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Dit is nog eens een stad

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kan niet tippen aan Exodar.

Hypermoderne architectuur.

Oerromantisch kleurenpatroon.

En zelfs robots zijn welkom hier!
  vrijdag 4 september 2009 @ 03:51:41 #13
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72422685
Tokyo . Gekke Japanners . Vergelijk het dan met New York ofzo. Daarnaast kan je van elke stad wel lelijke foto's plaatsen.
2000 light years from home
pi_72422793
Dubai , van:

naar:

In minder dan 20 jaar.

Verder ben je ook nog eens ontzettend slecht geïnformeerd want de Hoogstraat is al grotendeels gesloopt en komen fraaie nieuwe panden

En je post louter de mooie plaatjes , want ook dit is Tokio:

Trouwens een volstrekt mongolide vergelijking aangezien er in Tokio alleen al meer mensen wonen dan in de 10 grootste steden van Nederland bij elkaar opgeteld...

En dan die gare wijven daar die zich kleden als 12 jarige incest slachtoffertjes met die roze haren en gothic kleren alsof ze in een manga strip acteren nou nee.

Geef mij Doutzen maar

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_72422887
quote:
Dit is nog eens een stad

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
.
pi_72422914
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 04:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Dubai , van:

[ afbeelding ]

naar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In minder dan 20 jaar.
Jaja, 1 grote zandbak vergelijken met de groene weiden van NL...

Ik was er afgelopen april nog, maar alle bouwkranen staan daar stil hoor. De olie is op, gebouwen half af, de kranen staan er nog, maar geen beweging meer...
(ok, uitzondering is het tram/metro project en abu dhabi, maar voor de rest...)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  vrijdag 4 september 2009 @ 05:51:58 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_72422916
Ach, ik vind dat Rotterdam zich best heeft ontwikkeld na WO2, het is nu in ieder geval een stad anders dan de andere grote steden
pi_72422952
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 05:48 schreef Logical het volgende:

[..]

Jaja, 1 grote zandbak vergelijken met de groene weiden van NL...

Ik was er afgelopen april nog, maar alle bouwkranen staan daar stil hoor. De olie is op, gebouwen half af, de kranen staan er nog, maar geen beweging meer...
(ok, uitzondering is het tram/metro project en abu dhabi, maar voor de rest...)
quote:
Dubai's gross domestic product as of 2005 was US$37 billion.[10] Although Dubai's economy was built on the back of the oil industry,[8] revenues from oil and natural gas currently account for less than 6% of the emirate's revenues.[9] It is estimated that Dubai produces 240,000 barrels of oil a day and substantial quantities of gas from offshore fields. The emirate's share in UAE's gas revenues is about 2%. Dubai's oil reserves have diminished significantly and are expected to be exhausted in 20 years.[71] Real Estate and Construction (22.6%),[11] Trade (16%), entrepôt (15%) and financial services (11%) are the largest contributors to Dubai's economy.[72]

http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai
Volgende keer je toch wat beter laten informeren voor je iets roept....
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_72422955
O en die bouwprojecten komen wel van de grond hoor:

http://www.funonthenet.in/content/view/127/31/

Dat de kranen stilstonden in april was dus volkomen logisch omdat de wereldwijde economische crisis toen op zijn hoogtepunt was ,...
  vrijdag 4 september 2009 @ 07:34:58 #20
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_72423205
Wat Jules ervan vindt:

Edit: oh, het is geen 010-020 bashtopic....
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  vrijdag 4 september 2009 @ 07:50:51 #21
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_72423292
Dubai . Ik kan ook wel makkelijk een stad bouwen door gebruik te maken van honderdduizenden slaven uit India die in tentjes slapen, zestien uur per dag werken, vrijwel geen geld krijgen en van wie het paspoort is ingenomen . De Japanse cultuur is trouwens ook enorm gesloten, xenofobisch en zeer bizar, zelfs als je Japans spreekt, aldus een vriendin van mij (die er is geweest).
Fietstas.
  vrijdag 4 september 2009 @ 07:57:39 #22
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_72423330
Wat is dat toch altijd met die anime / asian-lovers

En elke mognool kan in een topic plaatjes van mooie gebouwen en dames uit stad of land X vergelijken met plaatjes van lelijke gebouwen en dames uit stad of land Y. En volgens mij heb je nog best lang moeten zoeken naar een foto van een Japanse dame die er niet al te lelijk uitzag?

En wat betreft die diversiteit... ze moeten uiteraard helemaal zelf weten hoe ze er daar bij willen lopen maar ik vind het
Krekker is de bom!
pi_72423407
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 07:50 schreef Kassaa het volgende:
Dubai . Ik kan ook wel makkelijk een stad bouwen door gebruik te maken van honderdduizenden slaven uit India die in tentjes slapen, zestien uur per dag werken, vrijwel geen geld krijgen en van wie het paspoort is ingenomen .
Dan doe je dat toch?
pi_72423511
Nou ken ik toevallig een Japanner uit Tokyo die in Rotterdam gewoond heeft en het een geweldige stad vindt
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_72423631
quote:
Dit is nog eens een stad

Ontopic: Rotterdamn is inderdaad een &($@ stad (net als Den Haag, de rest is ok), maar het willen vergelijken met Tokyo is een beetje .
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')