Als je onder "slecht daglicht" verstaat: Hoge werkloosheid, hogere criminaliteit, problemen met jeugd gangs, spreken geen Engels, en maken veel te veel gebruik van de (toch al minimale) diensten die de staat biedt zoals Welfare en de County hospitals, stichten hun eigen katholieke kerken waarbij ze priesters uit eigen land halen, hebben eigen sportverenigingen waar alles in de eigen taal kan etc...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef Intrepidity het volgende:
Maar staan de spaanstaligen daar ook in zo'n slecht daglicht als de noord-afrikanen en midden-oosten'ers hier?
Maar dat gaat dan weer niet op voor borden in een aziatische taal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:32 schreef wonderer het volgende:
Het verschil tussen een bord met Spaans en een bord met Arabisch is natuurlijk ook dat de meeste mensen Spaans in ieder geval een beetje kunnen volgen, of dat het in ieder geval te lezen is, ook al weet je niet wat er staat. Je hebt minder het gevoel dat je in je eigen land buitengesloten wordt door een stel immigranten.
Maar dat beperkt zich toch tot restaurants enzo?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:48 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar dat gaat dan weer niet op voor borden in een aziatische taal.
Ik zou zeggen.... kom eens naar Garden Grove, CA en vertel me dan nog eens of je begrijpt wat er overal op de winkelruiten en billboards staat.....quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:32 schreef wonderer het volgende:
Het verschil tussen een bord met Spaans en een bord met Arabisch is natuurlijk ook dat de meeste mensen Spaans in ieder geval een beetje kunnen volgen, of dat het in ieder geval te lezen is, ook al weet je niet wat er staat. Je hebt minder het gevoel dat je in je eigen land buitengesloten wordt door een stel immigranten.
In New Hampshire misschien. In Garden Grove, waar ik werk, zie je dus echt overal Vietnamees, inclusief billboards van grote bedrijven zoals AT&T die weer eens een mobieltje proberen aan te smeren etc.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:50 schreef wonderer het volgende:
Maar dat beperkt zich toch tot restaurants enzo?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:51 schreef Shivo het volgende:
Daar kun je tegenin werpen dat Japanse/Zuid Aziatische vrouwen een volledig gebrek aan ass hebben (nou ga je natuurlijk zeggen dat je daar de voorkeur aangeeft...).
Daarom.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 01:38 schreef maartena het volgende:
Niks mis met een bubblebutt.
Zo'n platte reet vind ik ook weer niets.
Welkom terug van je zoveelste ban trouwens DAM.
Welke?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:18 schreef Labjas het volgende:
Ik heb hier eerder gepost onder een andere naam.
Dat is geen baangarantie natuurlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:32 schreef Labjas het volgende:
Anyway, ik ga na mijn studie ook in de VS werken (onbepaalde tijd) mmaar dat duurt nog een paar jaartjes.
Houston, Austin, zijn eerste keuze.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:40 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Dat is geen baangarantie natuurlijk.![]()
Heb je een bepaalde stad waar je naartoe wilt?
Ik had om de staat moeten vragen ipv een stad?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:44 schreef Labjas het volgende:
[..]
Houston, Austin, zijn eerste keuze.
Geloof me, als ik ben afgestudeerd blijf ik hier echt niet...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:48 schreef Shivo het volgende:
Daarvan hebben we er in dit topic al zoveel gehad... nog nooit iemand gehoord die het ook daadwerkelijk gedaan heeft, bij mijn weten. Misschien S.P. Maar, niets is onmogelijk natuurlijk.
In Chicago, Seattle en Anchorage wil ik ook wel werken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:51 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ik had om de staat moeten vragen ipv een stad?
Dus eigenlijk heb je niet echt een voorkeur...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:53 schreef Labjas het volgende:
[..]
In Chicago, Seattle en Anchorage wil ik ook wel werken.
Jawel, Texas is meer mijn klimaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 01:56 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je niet echt een voorkeur...
Maar het is nu dus meer een droom, dan dat er iets realistisch op komst is?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 02:01 schreef Labjas het volgende:
[..]
Jawel, Texas is meer mijn klimaat.
Maar de mooie steden zijn overal wel.
Het hangt van het baan-aanbod af.
Ach zolang je er geen liefje vind zal je niet zo snel eeuwig in dezelfde plaats blijven...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 03:36 schreef Barcaconia het volgende:
Amerika bijkt erg leuk te zijn om te wonen. Het bevalt hier erg goed moet ik zeggen, alhoewel ik hier, zover ik nu kan bepalen na 4 weken, niet wil blijven wonen. Maarja, hier is het time will tell verhaal ook van toepassing. Misschien praat ik over 10 maanden wel heel anders.
Time will tell...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 02:17 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Maar het is nu dus meer een droom, dan dat er iets realistisch op komst is?
Die kans is groot inderdaad. En een liefje vinden was ik niet van plan, tenminste, mijn moeder zou me iets aandoen als ik hier de rest van mijn leven bleefquote:Op donderdag 8 oktober 2009 04:09 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ach zolang je er geen liefje vind zal je niet zo snel eeuwig in dezelfde plaats blijven...![]()
Voor mij gold hetzelde verhaal, totdat ik een Amerikaanse vriendin kreeg. Dan krijg je meteen een hele andere kijk op het land. Die vriendin heb ik niet meer, maar ik ben nog steeds verliefd op het land.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 03:36 schreef Barcaconia het volgende:
Amerika bijkt erg leuk te zijn om te wonen. Het bevalt hier erg goed moet ik zeggen, alhoewel ik hier, zover ik nu kan bepalen na 4 weken, niet wil blijven wonen. Maarja, hier is het time will tell verhaal ook van toepassing. Misschien praat ik over 10 maanden wel heel anders.
Jij zit toch in Flint?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 03:36 schreef Barcaconia het volgende:
Amerikaanse vrienden is het probleem niet, maar ik heb ook vrienden en familie in NL, dat is wat ik bedoelde. Koken die ik ook maar zoals ik zei reis ik veel en in hotels kun je niet zelf koken. De restaurants wennen wel maar daar staat toch wat sportschool tegenoverquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je daar zou wonen zou je vanzelf Amerikaanse vrienden krijgen en als je langer zit ga je ook vanzelf zelf koken en zal je meer en meer dingen gaan koken die je lekker vindt
Grand Havenquote:
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe ver is Grand Rapids met de auto?
Downtown Grand Rapids is goed te doen, vooral 's avonds. Niet te groot en niet te klein. Veel kroegen, clubs, concerten etc. 'Greater' Grand Rapids (zeg maar gemeente) heeft zo'n 1 miljoen inwoners ongeveer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:31 schreef Barcaconia het volgende:
Weinig te doen inderdaad. Eigenlijk is het een dooie boel. In Muskegon zijn een paar leuke plaatsen ondanks dat dat ook klote is. Holland is iets beter (studenten) maar eigenlijk is het in Grand Rapids te doen.
Ik woon niet aan de kust, maar aan het binnenwater. Strand is ongeveer 5 minuutjes lopen.
Ik heb mensen die wel willen rijden. Zolang ik de omgeving nog niet goed ken rijden mijn collega's me graag overal naartoequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat gebeurt er als je een DUI hebt van 2 flesjes Heineken met een toeristenvisa?
Inderdaad. Mijn kennis met Michigan is ook helaas beperkt tot de driehoek DTW Airport, Flint, Port Huron, en eigenlijk zijn alle dorpjes in die regio vrij troosteloos. Het is niet alleen Detroit wat leeg is gelopen, ook in de omgeving - dorpen die leunen op de economie van de naburige grote stad ofwel Detroit - is het vreselijk gesteld met de economie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:15 schreef popolon het volgende:
Flint is vrij troosteloos.
Ik was er een keer op een donderdag, maar het lijkt me dat je doordeweeks niet verder komt dan ijshockey, bios of poolen. Al is dat natuurlijk ook alle 3 leukquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Downtown Grand Rapids is goed te doen, vooral 's avonds. Niet te groot en niet te klein. Veel kroegen, clubs, concerten etc. 'Greater' Grand Rapids (zeg maar gemeente) heeft zo'n 1 miljoen inwoners ongeveer.
Zou een keer rondgaan kijken in Plymouth of Ann Arbour. Dat valt niet van ellende om in elk gevalquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Inderdaad. Mijn kennis met Michigan is ook helaas beperkt tot de driehoek DTW Airport, Flint, Port Huron, en eigenlijk zijn alle dorpjes in die regio vrij troosteloos. Het is niet alleen Detroit wat leeg is gelopen, ook in de omgeving - dorpen die leunen op de economie van de naburige grote stad ofwel Detroit - is het vreselijk gesteld met de economie.
Treurig. Ben in 2002, 2004, en 2009 in die regio geweest.... eigenlijk voornamelijk in Ontario, Canada, maar heb familie aan beide kanten van de St. Claire wonen.....en ben daar door dorpjes gereden die van ellende uit elkaar vallen. Gewoon versleten, omdat er al 15, 20 jaar geen geld in is gestopt.
De Canadese kant is iets beter, maar heel veel ontloopt het elkaar niet. Mijn vrouw - die zelf in California geboren is, is in ieder geval erg blij dat haar ouders destijds besloten hadden de ellende achter te laten en te verhuizen. Die ouders zijn eerst van Sarnia, Ontario naar Detroit verhuisd, en vervolgens begin jaren 60 naar California. We hebben in 2002 een poging gewaagd het oude adres in Detroit op te zoeken, maar we zijn nooit op het adres aangekomen. Bij de juiste snelweg afslag kwamen we in zo'n verpauperde rotzooi terecht dat we maar weer rechtsomkeerd zijn gegaan.... de hele wijk was gewoon verloren gegaan, en door onze huidskleur + luxe huurauto veranderden we plots in een doelwit..... wegwezen.
In Time Magazine stond een paar weken terug een artikel over Detroit. Detroit had in 1950 nog 1,8 miljoen inwoners, en in 2008 waren daar nog maar 850.000 van over. Er stond een postcode kaart in, en er zijn wijken waar letterlijk meer dan 60% van de huizen leeg staan.
Ben niet lang in Flint geweest, even er doorheen gereden op weg naar een familielid. Maar het is een van die steden die binnen een uur van Detroit ligt, en dus altijd afhankelijk is geweest van de economie van Detroit.
West en Noord Michigan lijken me veel mooier, maar daar ben ik nog niet geweest.
Donderdagavond stikt 't van de college dames. Je hebt je kans gemist.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik was er een keer op een donderdag, maar het lijkt me dat je doordeweeks niet verder komt dan ijshockey, bios of poolen. Al is dat natuurlijk ook alle 3 leuk
Het wordt tijd dat er een paar innovatieve entrepeneurs zich in Detroit vestigen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Inderdaad. Mijn kennis met Michigan is ook helaas beperkt tot de driehoek DTW Airport, Flint, Port Huron, en eigenlijk zijn alle dorpjes in die regio vrij troosteloos. Het is niet alleen Detroit wat leeg is gelopen, ook in de omgeving - dorpen die leunen op de economie van de naburige grote stad ofwel Detroit - is het vreselijk gesteld met de economie.
Treurig. Ben in 2002, 2004, en 2009 in die regio geweest.... eigenlijk voornamelijk in Ontario, Canada, maar heb familie aan beide kanten van de St. Claire wonen.....en ben daar door dorpjes gereden die van ellende uit elkaar vallen. Gewoon versleten, omdat er al 15, 20 jaar geen geld in is gestopt.
De Canadese kant is iets beter, maar heel veel ontloopt het elkaar niet. Mijn vrouw - die zelf in California geboren is, is in ieder geval erg blij dat haar ouders destijds besloten hadden de ellende achter te laten en te verhuizen. Die ouders zijn eerst van Sarnia, Ontario naar Detroit verhuisd, en vervolgens begin jaren 60 naar California. We hebben in 2002 een poging gewaagd het oude adres in Detroit op te zoeken, maar we zijn nooit op het adres aangekomen. Bij de juiste snelweg afslag kwamen we in zo'n verpauperde rotzooi terecht dat we maar weer rechtsomkeerd zijn gegaan.... de hele wijk was gewoon verloren gegaan, en door onze huidskleur + luxe huurauto veranderden we plots in een doelwit..... wegwezen.
In Time Magazine stond een paar weken terug een artikel over Detroit. Detroit had in 1950 nog 1,8 miljoen inwoners, en in 2008 waren daar nog maar 850.000 van over. Er stond een postcode kaart in, en er zijn wijken waar letterlijk meer dan 60% van de huizen leeg staan.
Ben niet lang in Flint geweest, even er doorheen gereden op weg naar een familielid. Maar het is een van die steden die binnen een uur van Detroit ligt, en dus altijd afhankelijk is geweest van de economie van Detroit.
West en Noord Michigan lijken me veel mooier, maar daar ben ik nog niet geweest.
Als je hier 2 flesjes (import) Heineken drinkt, dan raak je niet aan het alcohol promilage van 0,08 waar de limiet ligt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat gebeurt er als je een DUI hebt van 2 flesjes Heineken met een toeristenvisa?
Als je iemand vind die naar een Detroit's ghetto op vakantie wil misschien.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou huizen opkopen en die proberen te verhuren aan toeristen
Gat in de markt
Ik zag het o.a. op Top Gear en in een politieprogramma. Erg pauper inderdaad.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 02:13 schreef Barcaconia het volgende:
Ja echt, Detroit is een ghetto.
Ik ben er nu 2x geweest maar ik sta er echt versteld van. Wat ooit een mooie stad geweest lijkt te zijn, aan de bouwstijlen te zien, is nu een groot verpauperd geheel met overal zwervers, werklozen en drugs. Alle gebouwen in de suburbs dichtgetimmerd, platgebrand of gewoon vervallen etc. Erg raar om te zien.
Wijken. Geloof 't of niet, er zijn nog steeds veel mooie wijken (Grosse Point, Auburn Hills etc.) maar best is het niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 02:13 schreef Barcaconia het volgende:
Ja echt, Detroit is een ghetto.
Ik ben er nu 2x geweest maar ik sta er echt versteld van. Wat ooit een mooie stad geweest lijkt te zijn, aan de bouwstijlen te zien, is nu een groot verpauperd geheel met overal zwervers, werklozen en drugs. Alle gebouwen in de suburbs dichtgetimmerd, platgebrand of gewoon vervallen etc. Erg raar om te zien.
Ligt Auburn Hills eigenlijk nog binnen de stadsgrenzen? Vond het best een eind rijden naar downtownquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 02:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Wijken. Geloof 't of niet, er zijn nog steeds veel mooie wijken (Grosse Point, Auburn Hills etc.) maar best is het niet.
De stad die WO II won is nu niet meer wat 't was ............
Heel New York nog, stelletje paupers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me hooguit een felony, zal wel niks uitmaken
Gelooft er nog iemand in de VS in Barack?
Ik heb 't woord zelf verzonnen dus laat me even de betekenis zoeken. Momentje aub.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hangt af van je definitie van het buitenland
Het is waarschijnlijk goedkoper om lokaal een rijbewijs te halen dan een internationaal rijbewijs.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:51 schreef skunkasaur het volgende:
Als ik met een studentenvisum en een internationaal rijbewijs in Arizona woon voor vijf maanden...
Kan ik dan een auto kopen? Zo'n trieste pickup ofzo. Aangezien huren een dure grap zal gaan worden met de toeslagen voor jongeren.
Mijn avontuur begint langzaam vorm te krijgen, TOEFLtest doen, visum fixen, ticket vinden....
Mijn afspraak was een maand nadat ik mijn Adjustment of Status receipt notice had ontvangen. Twee keer 2.5 uur rijden voor 10 minuten voor het nemen van mijn vingerafdrukken en het laten nemen van een fotoquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 04:33 schreef OMG het volgende:
Eindelijk de receipt notices voor Adjustment of Status, Employment Authorization Document en Travel Document binnen. Ik ben benieuwd wanneer die afspraak voor biometrics gaat plaatsvinden.
Mijn Californische rijbewijs kostte $ 28.quote:Op maandag 12 oktober 2009 03:20 schreef nickybolletje het volgende:
Een internationaal rijbewijs kun je bij de ANWB halen. Kost een tientje ofzo..
Serieus? Op de site van Michigan SoS staat duidelijk dat je een SSN moet hebben als je een rijbewijs wilt halen. Misschien verschilt dat van staat tot staat?quote:Op maandag 12 oktober 2009 03:53 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Mijn Californische rijbewijs kostte $ 28.![]()
Daarnaast zou ik het gewoon lekker zonder de vertaling van de ANWB doen...
Ik had een vakje, "Ik heb geen SSN", aangevinkt op het rijbewijsaanvraagformulier. Dus een SSN is niet noodzakelijk.
De vereisten aan rijbewijzen zijn, inclusief de examens zelf, verschillen van staat tot staat. Ik zou verwachten dat je zonder SSN wel aan een rijbewijs kunt komen, want je kan legaal in de VS zijn zonder dat je recht hebt op een SSN.quote:Op maandag 12 oktober 2009 04:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Serieus? Op de site van Michigan SoS staat duidelijk dat je een SSN moet hebben als je een rijbewijs wilt halen. Misschien verschilt dat van staat tot staat?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 03:57 schreef scanman1 het volgende:
De VS was onder Bush een uitermate gevaarlijk 'land', maar nu Obama gelukkig president is (lees: democraten) kan het alleen maar beter gaan. Voor de VS is Obama behoorlijk links en we weten allemaal dat een sociaal een goed lopend land alleen gecreeerd kan worden door links. Zodra rechts scum aan de macht is gaat alles weer mis, krijgt racisme weer de overhand en loopt alles weer uit de klauw.
Ja, ik was niet helemaal compleet. Je moet een SSN of Certificate of ineligability hebben. Maar zonder US documenten kom je iig niet aan een rijbewijs hier.quote:Op maandag 12 oktober 2009 04:14 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
De vereisten aan rijbewijzen zijn, inclusief de examens zelf, verschillen van staat tot staat. Ik zou verwachten dat je zonder SSN wel aan een rijbewijs kunt komen, want je kan legaal in de VS zijn zonder dat je recht hebt op een SSN.
Daarnaast verschillen de verkeersregels van staat tot staat. Het belangrijkste verschil is wel dat je in sommige staten door rood mag rijden.
In California mag het wel, ik heb het zelfs op mijn rijexamen daar gedaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 04:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, ik was niet helemaal compleet. Je moet een SSN of Certificate of ineligability hebben. Maar zonder US documenten kom je iig niet aan een rijbewijs hier.
Mag je in California niet door rood rijden dan? Hier wel en ik vind het heerlijk!
Ik hoop dat het gewoon hier in Indianapolis is, aangezien hier een Application Support Center is. Google Maps zegt dat het een half uurtje rijden is. Praktisch downtown, dus met een beetje pech wat langer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 03:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn afspraak was een maand nadat ik mijn Adjustment of Status receipt notice had ontvangen. Twee keer 2.5 uur rijden voor 10 minuten voor het nemen van mijn vingerafdrukken en het laten nemen van een foto
Heel de rustbelt is zo´n beetje verpauperdquote:Op maandag 12 oktober 2009 04:14 schreef HAL9000S het volgende:
Afgelopen 2 maanden 3 weken in Salt lake Utah geweest (al eerder geweest), toen een weekje terug en daarna een week in Ohio, springfield gezeten.... ook een uitstapje naar Cincinnati gedaan, maar dat was ook echt een verpauperde stad zeg. Veel vervallen industrie enzo.... niet echt leuk.
Het is dus nog makkelijker! Dan zie ik dat wel zitten denk ik.quote:Op maandag 12 oktober 2009 03:33 schreef Barcaconia het volgende:
Skunkasaur, ik ben in de war met een rijbewijs halen! Je hebt geen SSN of certificate nodig om een auto te kopen. Alleen om een rijbewijs te halen.
Je kunt een autoverzekering kopen met alleen een geldig woonadres, paspoort en Nederlands rijbewijs (als ze vragen om internationaal, gewoon je Nederlandse geven. Dat moeten ze accepteren).
Dan koop je een auto en krijg je de vehicle title, daarmee kun je bij de SoS gewoon tenaamstellen.
Als je een rijbewijs wilt halen moet je een SSN of Certificate of ineligability hebben.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 03:57 schreef scanman1 het volgende:
De VS was onder Bush een uitermate gevaarlijk 'land', maar nu Obama gelukkig president is (lees: democraten) kan het alleen maar beter gaan.
Welnee, dat kun je gewoon met een Nederlands rijbewijs doen. Alle bekende maatschappijen kennen de Europese rijbewijzen wel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:46 schreef Barcaconia het volgende:
Verplicht als je een auto wilt huren
Ok, weer een bullshitverhaal dat ze mij verteld hebben. Nu ben ik er zeker van dat ik dat geld weggegooid hebquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Welnee, dat kun je gewoon met een Nederlands rijbewijs doen. Alle bekende maatschappijen kennen de Europese rijbewijzen wel.
Tenzij je wellicht bij een of andere obscure rent-a-brick gaat huren misschien
Persoonlijk zie ik het Internationale Rijbewijs met betrekking tot de VS en Canada gewoon als weggegooid geld. Mexico, dat is een ander verhaal.
Maar je moet wel eerst stoppen als je rechtsaf wil slaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 04:31 schreef Barcaconia het volgende:
Mag je in California niet door rood rijden dan? Hier wel en ik vind het heerlijk!
Aan de andere kant, onderschat het Veto-recht niet. Het Congress kan van alles goedkeuren, maar uiteindelijk gebeurd er niets als er geen handtekening van de President op staat. Het gebeurd wel eens, zo werd stamcel-onderzoek door Congress weer goedgekeurd, en zette Bush er een dikke streep doorheen door een Veto uit te spreken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef Sloggi het volgende:
De macht van de president wordt sowieso nogal overschat door de meeste Nederlanders (en dan druk ik het nog zacht uit).
Hahaquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar je moet wel eerst stoppen als je rechtsaf wil slaan.
En ik kan je $436 aan redenen geven waarom dat een goed idee is.
(Ja, zo hoog was de boete die ik kreeg voor het niet volledig stoppen bij het afslaan door rood).
Een veto kan ook ongedaan worden gemaakt natuurlijk (hoewel dat niet vaak gebeurt en ook niet gemakkelijk is). Dus dat kun je niet alleen Bush kwalijk nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Aan de andere kant, onderschat het Veto-recht niet. Het Congress kan van alles goedkeuren, maar uiteindelijk gebeurd er niets als er geen handtekening van de President op staat. Het gebeurd wel eens, zo werd stamcel-onderzoek door Congress weer goedgekeurd, en zette Bush er een dikke streep doorheen door een Veto uit te spreken.
Persoonlijk vind ik die actie een van de meest afgrijselijke die Bush ZELF heeft gedaan, voor veel van de anderen had ie toch Congress nodig.
De boetes verschillen ook per staat.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
HahaJe moet sowieso bij elk stopbord tot een volledige stop komen, maarja, definieer een volledige stop. Ik ga echt niet bij elk kruispunt of stoplicht tot stilstaan toe stoppen. En laten rollen is ook een ruim begrip
Zijn de boetes daar zo hoog dan? Ik zat bij een collega in de auto die een ticket kreeg voor 15 mijl te hard rijden en dat was $15 + $110 court costs. Tot 25 mijl was het $25 + court costs en daarboven $75 + court costs.
Ik gok dat niet volledig stoppen dan ook ongeveer vergelijkbaar is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |