abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73682297
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:59 schreef rubbereend het volgende:
doping spuiten in dozen van de organisatie doen zo stom zouden ze toch niet zijn
In het wielerwereldje kijk ik eigenlijk nergens meer van op
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:03:19 #177
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_73686431
quote:
16:57 14 Oktober 2009
Ivo Minar acht maanden geschorst
Ivo Minar is door de internationale tennisfederatie ITF voor acht maanden geschorst voor het overtreden van het dopingreglement.

De 25-jarige Tsjech werd op 11 juli na het Davis Cup-duel in de kwartfinales met Argentinië opsitief getest op het gebruik van methylhexanamine. Volgens de tennisser zat het middel zonder dat hij het wist in een voedingssupplement
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_73689678
Waarom 8 maanden i.p.v. 2 jaar?
pi_73700793
Tennis is wat laffer dan wielrennen als het hier om gaat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73747612
quote:
Alejandro Valverde op 16 november voor het TAS

Het Internationaal Sporttribunaal TAS in Lausanne behandelt op 16 november de klacht die de Spaanse wielrenner Alejandro Valverde (Caisse d'Epargne) indiende tegen de dopingschorsing van twee jaar die hij kreeg van het Italiaans Olympisch Comité (CONI).

Op 11 mei kreeg Valverde van het CONI te horen dat hij gedurende twee jaar niet op Italiaanse bodem mag fietsen omdat hij banden zou hebben gehad met de beruchte dopingdokter Eufemiano Fuentes. Als het TAS de veroordeling verbreekt, mag Valverde opnieuw fietsen in Italië.

Later behandelt het TAS dan de zaak van de internationale wielerunie UCI en het wereldantidopingagentschap WADA tegen de Spaanse wielerbond RFEC. Die laatste betwist de bevoegdheid van het CONI en weigert de straf over te nemen. De UCI en het WADA willen dat de schorsing wereldwijd wordt toegepast. Als Valverde hier wel bakzijl haalt, wordt hij niet alleen wereldwijd geschorst, maar riskeert hij ook zijn eindzege in de Vuelta kwijt te spelen. Wanneer die tweede zaak voorkomt, is nog niet bepaald.
pi_73747723
Worden dan al zijn overwinningen vanaf 2006 afgenomen? Sowieso lijkt me dat dan die schorsing van twee jaar in retrospect ingaat en dat al zijn zeges van het Fuentes-schandaal tot in 2008 worden geschrapt. Maar deze Vuelta valt daar weer buiten...
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:37:41 #182
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73749349
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:49 schreef Leatherface het volgende:
Worden dan al zijn overwinningen vanaf 2006 afgenomen? Sowieso lijkt me dat dan die schorsing van twee jaar in retrospect ingaat en dat al zijn zeges van het Fuentes-schandaal tot in 2008 worden geschrapt. Maar deze Vuelta valt daar weer buiten...
Dat hij alles sinds 2006 zou verliezen lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien wel alles vanaf 11 mei, wanneer CONI hem schorste, de straf die de UCI en WADA willen overnemen.

Hij had gewoon nooit mogen starten. Als dat dan toch gebeurt, dan vind ik dat de resultaten gewoon moeten blijven staan. Die van 2006 tot 2008 dan toch. Die van 2009 zijn dan weer een andere zaak, dan was er wel degelijk een schorsing die dan weer niet werd overgenomen, dat ligt net iets anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door SaintOfKillers op 16-10-2009 14:44:11 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73750188
Die redenering kan ik me wel in vinden. Het blijven desondanks dan wel zeges met een luchtje, als het TAS de schorsing van het CONI overneemt.
pi_73774463
shocking
quote:
'Ullrich bezocht dopingarts Fuentes 24 keer'
HAMBURG - Voormalig wielerprof Jan Ullrich heeft tussen februari 2005 en mei 2006 24 behandelingen ondergaan bij de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes.Dat heeft de Duitse federale recherche ontdekt, zo meldde het Duitse weekblad Der Spiegel zaterdag.
Ullrich vloog acht keer op en neer naar Madrid. Deze 'reisjes' werden volgens Der Spiegel georganiseerd door Rudy Pevenage, destijds zijn adviseur bij Team T-Mobile.Het bewijs voor de 'dopingvluchten' zou zijn gevonden op de computer van Pevenage, die tijdens een inval in diens woning in beslag is genomen.

Sportieve fraude
Ullrich, winnaar van de Ronde van Frankrijk in 1997, heeft doping altijd ontkend. De Duitser werd in 2006 beschuldigd van sportieve fraude, omdat doping volgens de Duitse wetgeving geen vergrijp is. Vorig jaar maart kocht hij deze zaak af met een geldboete.
© ANP
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:39:41 #185
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73775753
Waarom shocking ? Kvind dat ergens wel normaal bij iemand die uit het Oost-Duitse systeem komt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73776101
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom shocking ? Kvind dat ergens wel normaal bij iemand die uit het Oost-Duitse systeem komt ...
Was ook meer sarcastisch
pi_73896094
quote:
Mogelijk nieuw dopingnetwerk ontdekt

Vorig jaar werden de Spanjaarden Moises Duenas en Maribel Moreno betrapt op het gebruik van doping. Nu hebben zij tegenover de Spaanse justitie een boekje opengedaan in ruil voor strafvermindering. Zij lieten weten dat ze werden geholpen door de arts Jesus Losa.

Doordat iemand naar de dokter lekte, dat hij in de gaten werd gehouden, ging hij het voorzichtiger aan doen. De politie vond echter SMS-jes, waarvan de inhoud nog niet bekend is, naar verschillende mensen. El Pais meldt op basis van een artikel in de Interviu, die zeggen een lijst met klanten heeft gezien, dat de namen van Dani Moreno, Luis Leon Sanchez, Luis Mate, Alexander Kolobnev en Francisco Mancebo daarop staan. Maar de politie heeft nog geen bewijs, dat deze mensen daadwerkelijk doping hebben gebruikt.
Bron
Natuurlijk altijd weer de vraag wat er uiteindelijk allemaal mee gebeurd en wat er van waar is, maar desalniettemin wel verrassend met LL Sanchez en Kolobnev vind ik...
pi_73896191
Dat zou niet zo mooi zijn.

Ik vraag me af hoe het dan verder gaat met Caisse. Stel dat LL Sanchez in opspraak raakt en Valverde wordt ook geschorst, dan zijn ze in een klap hun twee sterkste renners kwijt.
pi_73896294
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:05 schreef Leatherface het volgende:

Ik vraag me af hoe het dan verder gaat met Caisse. Stel dat LL Sanchez in opspraak raakt en Valverde wordt ook geschorst, dan zijn ze in een klap hun twee sterkste renners kwijt.
Idd, en de transfer van Moreno naar Lotto? Als dat maar geen gevalletje Dekker wordt... Maar goed, zal wel weer doofpot worden Hoe zit het eigenlijk met die zaak Wenen?
pi_73896629
Rasmussen zou in Augustus toch een boekje opendoen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 oktober 2009 @ 15:13:33 #191
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_73915542
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:05 schreef Leatherface het volgende:

eerst nog maar eens zien of Valverder geschorst wordt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_73915650
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:07 schreef ElYefe het volgende:

[..]

Idd, en de transfer van Moreno naar Lotto? Als dat maar geen gevalletje Dekker wordt... Maar goed, zal wel weer doofpot worden Hoe zit het eigenlijk met die zaak Wenen?
Hoezo gevalletje doofpot? Als er in één sport bijna alles juist naar buiten komt, dan is het in het wielrennen wel. Daarnaast hoeft er niets van waar te zijn. Je veronderstelt nu al dat het waar is.
pi_73915733
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:16 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoezo gevalletje doofpot? Als er in één sport bijna alles juist naar buiten komt, dan is het in het wielrennen wel. Daarnaast hoeft er niets van waar te zijn. Je veronderstelt nu al dat het waar is.
Vergeet het stille bewijs niet. Je weet niet of alles naarbuiten komt.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_73915887
http://www.mobypicture.com/user/erbenwennemars/view/5595349

quote:
De ene topsporter huurt een appartement in Wenen, de ander vliegt 6 keer naar Madrid om de ' juiste ' voedingssuplementen te kopen maar ik ga gewoon naar de HEMA..
pi_73923021
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:16 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik veronderstel nog niet dat het waar is, maar ik geloof nog altijd dat het wielerpeloton verre van clean rond fietst en die wielerwereld is nog verre van transparant wat mij betreft.

Onder doofpot bedoel ik trouwens dit:
quote:
Kans op blootleggen Spaans dopingnetwerk klein

Het nieuws dat er mogelijk een nieuw Spaans dopingnetwerk zoals dat van Eufemiano Fuentes was ontdekt, schokte veel wielerfans. Toch is een ontrafeling van een grote groep dopinggebruikers niet erg dichtbij.

Het blad Interviu, dat met een artikel over de arts Jesus Losa het nieuws bracht, meldt namelijk ook dat de zaak al een paar maanden oud is. Nadat Duenas de politie verklaarde dat hij Losa betaalde voor enkele injecties en een product dat hij tijdens de Tour kon gebruiken, werd zijn tweejarige schorsing gehalveerd. Vervolgens onderzocht de Spaanse politie het doen en laten van deze Losa, die in 2004 al door de toen betrapte David Millar als leverancier werd genoemd.

Het onderzoek kwam Losa zelf echter al snel ter oren, zodat hij erg voorzichtig te werk ging. Verder dan de onderschepping van enkele sms-berichten tussen hem en professionele wielrenners kwam de politie niet. Daarom werd de zaak eind mei al door de onderzoeksrechter gesloten, vanwege een gebrek aan bewijs. Daar is voorlopig nog geen verandering in gekomen.
pi_74004536
quote:
Veldrittopper bij de beloften test positief

De Fransman Aurélien Duval heeft tijdens de Franco-Belge positief getest op een stimulerend middel. Hij is door de wielerbond UCI op non-actief gesteld.

Op 1 oktober werd Aurélien Duval tijdens de Franco-Belge, een Frans-Belgische rittenwedstrijd, gecontroleerd door de UCI. Het Gentse dopinglaboratorium heeft in de urine van de 21-jarige Fransman norfenfluramine aangetroffen, een stimulerend middel.

Duval is nu door de UCI op non-actief gezet. Wellicht zal hij ook door zijn ploeg Française des Jeux geschorst worden. Duval is nog maar één jaar profrenner. Hij kan ook goed uit de voeten in het veld. In 2008 won hij zilver op het WK voor beloften.
pi_74016732
quote:
Geen dopingcontrole voor junkie Armstrong

Bij de zoveelste antidopingcontrole voor Lance Armstrong dit seizoen liep het gisteren even fout.

Tot drie keer toe prikten de dokters van de Amerikaanse antidopingfederatie USADA in de armen van The Boss maar een ader werd niet gevonden. De dokters dropen dan maar onverrichterzake weer af. Op zijn Twitter-pagina levert Armstrong gepast commentaar bij de controle. 'Bende amateurs. Mijn arm ziet eruit als die van een junkie nu.' De bijhorende foto spreekt inderdaad boekdelen.
pi_74017050
Dopingtest ontlopen, schorsen maar.
pi_74017134
Wat stom zeg.....
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:17:10 #200
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_74020358
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:13 schreef Ericr het volgende:
Dopingtest ontlopen, schorsen maar.
Vind ik ook, , zomaar z'n aders verbergen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')