Respect is all we need...quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:15 schreef Olle. het volgende:
was er zelf met een honkbalknuppel heen gegaan...
die baas in elkaar gerost
Weet jij veel! Misschien had het beest wel een diefstal gepleegd!?! Een ander dier iets aangedaan!?! Het kan ook gewoon een vals krengerig en zeer schuldig kut beest zijn geweest!quote:kan er nooit zo goed tegen als onschuldige dieren pijn wordt gedaan.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat familielid komt d'r ook wel overheen hoor. En als die persoon daar werkte en zelf geen problemen had met de dierenmishandeling daar, dan verdient 'ie niet beter.
Tja, maar het ging om het familielid zijn baantje he?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:44 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Inderdaad, dat je gewoon dieren kapot laat gaan omdat je te beroerd bent om een poot uit te steken. Wat een walgelijke mensen bestaan op deze wereld zeg.
Moet hij van dat baantje een heel gezin onderhouden of was het meer een weekendbaantje voor erbij??quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tja, maar het ging om het familielid zijn baantje he?
Natuurlijk is het lullig.. maar als de dierenbescherming dingen vaststelt en een rechtszaak begint, dan is er echt wel wat aan de hand. Hij had mi. zelf moeten handelen.
Da's ook wat, sla je een wesp dood, krijg je ook nog een boze As_33 achter je aan!quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:13 schreef As_33 het volgende:
Ik denk dat ik een familielid die dusdanig ernstig dierenleed kan aanzien zonder zelf iets te doen nooit meer zou hoeven spreken.
Ik zou trouwens ook nooit persoonlijk in gesprek gaan met iemand die dieren zwaar mishandelt; ten eerste omdat er bij die persoon een flink steekje los zit en ik me dus zelf ook niet veilig zou voelen, ten tweede omdat ik mezelf bij zo iemand niet voldoende zou vertrouwen, ik kan wat agressief worden van mensen die dieren mishandelen.
Voor de duidelijkheid, ik vind niet dat mensen boven dieren staan of zo, we zijn allemaal dieren en ik keur mishandeling hoe dan ook af. Ik zou in deze situatie hetzelfde handelen als wanneer iemand bijvoorbeeld elke dag zijn kinderen flink in elkaar zou rossen: mishandeling is mishandeling.
Zodra je ipv de wesp uit ´zelfverdeding´ snel dood te slaan (hoewel ik het zelf nooit zou doen) pootjes gaat uittrekken om er een lange marteling die totaal onnodig is van te maken wel jaquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's ook wat, sla je een wesp dood, krijg je ook nog een boze As_33 achter je aan!
Maar blijf vooral je vleesstukjes eten, hypocriet.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:44 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Inderdaad, dat je gewoon dieren kapot laat gaan omdat je te beroerd bent om een poot uit te steken. Wat een walgelijke mensen bestaan op deze wereld zeg.
Precies! Hoop dat jij ook de petitie tekent voor de vrijlating van Michelle Martin.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:07 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Maar je eigen famillie gaan naaien voor een dier, is belachelijk.
en het vervolg.quote:Op zondag 6 september 2009 10:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je dat familielid eerst wel aangesproken op hoe hij zijn dieren behandeld? Wel zo netjes dat eerst te doen voor de dierenbescherming in te schakelen.
En wat meer achtergrondinformatie zou wel handig zijn.
Het gaat om de baas van het familielid toch?quote:Op zondag 6 september 2009 10:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je dat familielid eerst wel aangesproken op hoe hij zijn dieren behandeld? Wel zo netjes dat eerst te doen voor de dierenbescherming in te schakelen.
En wat meer achtergrondinformatie zou wel handig zijn.
Tuurlijk hoor je dieren niet te mishandelen, maar als we zo gaan denken moeten we elkaar maar nergens meer op aanspreken en meteen naar de politie hollen.quote:Op zondag 6 september 2009 12:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Het gaat om de baas van het familielid toch?
En wat als die baas na die waarschuwing of dat aanspreken gewoon door zou gaan met de verwaarlozing/mishandeling?
Bovendien hoor je je dieren gewoon goed te behandelen en daar zou niemand je over aan hoeven horen te spreken.
Ik kan niet geloven dat jij en vele meer hier deze reactie geven.quote:Op zondag 6 september 2009 13:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tuurlijk hoor je dieren niet te mishandelen, maar als we zo gaan denken moeten we elkaar maar nergens meer op aanspreken en meteen naar de politie hollen.
Dat ligt bij mij helemaal aan waar het om gaat hoor. Als iemands hond elke dag in mijn tuin schijt dan spreek ik hem aan, als iemand zijn hond voor mijn huis in elkaar schopt dan zal ik hem waarschijnlijk inderdaad op dat moment aanspreken om hem op te laten houden en ik bel vervolgens inderdaad de dierenbescherming, al is het maar om melding te doen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tuurlijk hoor je dieren niet te mishandelen, maar als we zo gaan denken moeten we elkaar maar nergens meer op aanspreken en meteen naar de politie hollen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |