Je volgt de verkeersregels niet op en gaat hier nou een beetje de verdedigende fietser lopen uithangen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:12 schreef ErikT het volgende:![]()
Door rood rijden staat niet gelijk aan: door razend verkeer naar de overkant proberen te komen.
Dus jij rijdt ook altijd keurig 120?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je volgt de verkeersregels niet op en gaat hier nou een beetje de verdedigende fietser lopen uithangen.
Verkeersregels zijn er niet voor niks.
De volgende keer dat je weer express door rood fietst/loopt hoop ik serieus dat ze je eens raken. Kijken of je dan nog zo piept over rode lichten......
Auto's hebben geen handjes en grijpen dus geen fietsers.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:11 schreef Paxlie het volgende:
6 weken ziekenhuis omdat je door licht fietste en daardoor gegrepen werd door een auto. Is dat nou niet een beetje overdreven veel?
Loop je hier al zo lang rond, en kan je nog steeds niet lezen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je volgt de verkeersregels niet op en gaat hier nou een beetje de verdedigende fietser lopen uithangen.
Verkeersregels zijn er niet voor niks.
De volgende keer dat je weer express door rood fietst/loopt hoop ik serieus dat ze je eens raken. Kijken of je dan nog zo piept over rode lichten......
Bij voorkeur door de bebouwde kom.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:16 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dus jij rijdt ook altijd keurig 120?
Omdat je toen 16 was?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:16 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik geloof dat het 4 jaar terug nog 20 euro was.
Dus meer dan als een auto door rood rijdt (=110 euro). Verklaar je nader.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:17 schreef karr-1 het volgende:
60 euro is natuurlijk veel te laag. Dat zou minstens het dubbele moeten zijn.
Nee omdat de boete toen 20 euro was.quote:
Nee. Soms 190.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:16 schreef appelsjap het volgende:
Dus jij rijdt ook altijd keurig 120?
In 1930 40 cent.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:13 schreef Martijn85 het volgende:
2 jaar geleden was het nog ¤ 50,-
Zoals ik al zei in post 1 (begrijpend lezen lijkt een uitgestorven begrip).quote:Op donderdag 3 september 2009 12:16 schreef ErikT het volgende:
Loop je hier al zo lang rond, en kan je nog steeds niet lezen.
Ik zeik er niet over dat ik een boete krijg, ik vind de hoogte een beetje vreemd. Ik kan niemand doodrijden met mn fiets, ik breng sowieso niemand in gevaar.
Ik geloof dat het 4 jaar terug nog 20 euro was.
150quote:Op donderdag 3 september 2009 12:19 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dus meer dan als een auto door rood rijdt (=110 euro). Verklaar je nader.
Wat een braaf volk allemaal hier op Fok! Als je nooit buiten komt, doe je ook niet zo snel iets fout natuurlijk.
maar de toon die je aanslaat, tegen TS slaat nergens op. Ik hoop dat je geschept wordt oid. Hij is niet de enige die de wet niet naleeft. Jij ook niet, dusik hoop dat je de volgwende x met 190 tegen een boom rijdt.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee. Soms 190.
Maar ik jank dan ook niet als ik een boete krijg of crash.
Ja man, dood gereden worden in een bocht waar alles altijd 20 rijdtquote:Op donderdag 3 september 2009 12:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in post 1 (begrijpend lezen lijkt een uitgestorven begrip).
Die ¤ 60- is niks vergeleken met het feit dat ze je dood hadden kunnen rijden omdat je de verkeersregels negeerde.
Het is een afweging die je maakt uiteraard
Dat mag je hopen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:22 schreef appelsjap het volgende:
dusik hoop dat je de volgwende x met 190 tegen een boom rijdt.
Totdat Ricardo, de kamper uit Uden met zijn VW Golf II (incl. halfords tuning, led-verlichting en Opel-logo aan een ketting aan de bumper) om de bocht komt gevlogen met 160 km/u omdat hij lak heeft aan alles en iedereen (mede door zijn drugsgebruik en hardcoremuziek).quote:Op donderdag 3 september 2009 12:23 schreef ErikT het volgende:
Ja man, dood gereden worden in een bocht waar alles altijd 20 rijdt
Dat noemen ze nou met een deftig woord hypocriet.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat mag je hopen.
Zal ik wakker liggen van je opmerking. Doe eens een gok?
Wacht ik geef je het antwoord: Nee.
Dat is zeker waar. Het waren er zelfs 3. Maar ja, ik lette op het verkeer.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef Palomar het volgende:
Wel een beetje dom om in de buurt van een agent door rood te rijden
Ja, ik stond meteen weer op, een ambulance zou dus niet nodig zijn..quote:Op donderdag 3 september 2009 12:11 schreef Paxlie het volgende:
6 weken ziekenhuis omdat je door licht fietste en daardoor gegrepen werd door een auto. Is dat nou niet een beetje overdreven veel?
Waardoor ik mijn motor total loss onderuit moet remmen omdat een fietser mij "niet gezien had"quote:Op donderdag 3 september 2009 12:20 schreef Teteteterek het volgende:
Mensen die zeiken over het rode licht hebben zeker nog nooit in een drukke stad(bij voorkeur A'dam) gefietst.
Ik voel met je mee TS.
Jij begrijpt mequote:Op donderdag 3 september 2009 12:33 schreef Paxlie het volgende:
Waardoor ik mijn motor total loss onderuit moet remmen omdat een fietser mij "niet gezien had"
Bedankt voor het door rood rijden, Volgende keer rem ik niet en mag je 300kg x 50km/u gaan koppen
Wat zijn dat nou voor lulkoek-opmerkingen...quote:Op donderdag 3 september 2009 12:12 schreef Rensjebree het volgende:
60 euro is altijd beter dan dood gereden worden, omdat je zo nodig door rood moet fietsen.
Doorrijden is goedkoper..quote:Op donderdag 3 september 2009 12:33 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Waardoor ik mijn motor total loss onderuit moet remmen omdat een fietser mij "niet gezien had"
Bedankt voor het door rood rijden, Volgende keer rem ik niet en mag je 300kg x 50km/u gaan koppen
Kunnen ze maar beter geen stoplichten meer neerzetten, niet ?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:34 schreef Andiamo het volgende:
Als je goed oplet op het overige verkeer, kun je best veilig door rood rijden..
Dus de politie had er ook voor kunnen kiezen om hem dood te rijden, ipv hem 60 euro boete te geven.. terwijl ie allang door rood was gereden en het stoplicht dus voorbij was....quote:Op donderdag 3 september 2009 12:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in post 1 (begrijpend lezen lijkt een uitgestorven begrip).
Die ¤ 60- is niks vergeleken met het feit dat ze je dood hadden kunnen rijden omdat je de verkeersregels negeerde.
Het is een afweging die je maakt uiteraard
Dat sowieso want een fietser is beschermd bij wet. Niet mijn schuld en toch maar 50% van je schade krijgenquote:
Want motorrijders staan over het algemeen ook echt bekend als keurige deelnemers van het verkeerquote:Op donderdag 3 september 2009 12:33 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Als je als motorrijder zo slecht zou rijden was je al dood geweest, natuurlijke selectie, alleen de beste blijven rijdenquote:Op donderdag 3 september 2009 12:47 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Want motorrijders staan over het algemeen ook echt bekend als keurige deelnemers van het verkeer
Overigens rijd ik alleen door rood op punten waar ik weet dat het echt kan. Bijvoorbeeld bij de grachten waar je al kan zien dat er niks van rechts komt. Dus niet op drukke onoverzichtelijke kruispunten waar het verkeer uit alle hoeken en gaten komt.
Ik hou mij binnen de bebouwde kom altijd aan de regels. Net zoals 97,5% van de andere motorrijders. Bij fietsers zijn die percentages precies andersom.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:47 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Want motorrijders staan over het algemeen ook echt bekend als keurige deelnemers van het verkeer
Overigens rijd ik alleen door rood op punten waar ik weet dat het echt kan. Bijvoorbeeld bij de grachten waar je al kan zien dat er niks van rechts komt. Dus niet op drukke onoverzichtelijke kruispunten waar het verkeer uit alle hoeken en gaten komt.
Mocht ik onverhoopt een rekening gepresenteerd krijgen waarop alle keren dat ik door rood heb gereden staan, ben ik ook tot in mijn graf bezig om die af te betalen. Het moment dat je in het verkeer deelneemt loop je gewoon een bepaald risico. En het feit dat je zonder kleerscheuren vanaf punt A bij punt B bent aangekomen betekent nog niet dat je goed bezig bent.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:52 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als je als motorrijder zo slecht zou rijden was je al dood geweest, natuurlijke selectie, alleen de beste blijven rijden
Je hebt er 1 gekregen zekerquote:Op donderdag 3 september 2009 12:10 schreef ErikT het volgende:
voor door rood licht fietsen. Is dat nou niet een beetje overdreven veel?
Ik snap wel dat ik moet betalen voor mijn lidmaatschap van de vereniging "mensen die door rood fietsen", maar 60 euro?
Softie! 6000 euro, en een keiharde klap met een verkeersbord.quote:
Alle boetes in het algemeen zijn te laag, die zouden veel hoger moeten zijn. En ik doe ook heus wel eens wat fout, maar dan zeik ik er niet over en draag de gevolgen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:19 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dus meer dan als een auto door rood rijdt (=110 euro). Verklaar je nader.
Wat een braaf volk allemaal hier op Fok! Als je nooit buiten komt, doe je ook niet zo snel iets fout natuurlijk.
Mja in zon bocht heb ik eens een kutsnol op mijn motorkap gehad, ging even in de regen, in het donker, zonder licht door rood, ze dacht wel ff dat dat snel kon, gelukkig reed ik ook 20 anders was het anders afgelopenquote:Op donderdag 3 september 2009 12:23 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja man, dood gereden worden in een bocht waar alles altijd 20 rijdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |