abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72399191
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:26 schreef Tan het volgende:

[..]

Welkom hier!! En alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ja, dank je. Ik kan jullie alleen absoluut niet bijhouden hoor met lezen. Als ik een uurtje niet kijk, zijn jullie ineens pagina's verder, hahaha.
pi_72399279
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:37 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ja, dank je. Ik kan jullie alleen absoluut niet bijhouden hoor met lezen. Als ik een uurtje niet kijk, zijn jullie ineens pagina's verder, hahaha.
Dat is niet altijd zo hoor
Gewoon reageren op wat je ziet en over jezelf en het wordt vanzelf weer rustiger én je leert vanzelf iedereen een beetje kennen en dat leest makkelijker
  donderdag 3 september 2009 @ 14:45:35 #103
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72399393
DJRandall, wat leuk, een nieuw 'gezicht'! Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier! Waarom voel je je raar?

Rocka, mijn hemel, dat lijkt op mijn ergste sessie zonne-allergie ooit and then some Ik zou er zéker mee naar de arts gaan, dit is écht niet normaal! Ennuhm, een dikke voor de jeuk en de au, bah zeg, wat naar..

BJ, wat is het adres van je blog (als ik het hebben mag?) Lijkt me leuk om met je mee te lezen!

Mama_papa, ik ga voor een ziekenhuisbevalling om meerdere redenen. Ten eerste ben ik doodsbenauwd voor de bevalling en wil ik héél erg graag pijnbestrijding als optie hebben. Ten tweede voelt het gewoon niet fijn, wij hebben hier 3 katten en hóe goed je hier ook schoonmaakt, je komt toch altijd weer haar tegen e.d. en dat vind ik gewoon niet prettig. Ten derde hebben wij zo'n vreselijk klein badkamertje dat ik nu al amper normaal kan douchen (ik stoot bijv. altijd mijn ellebogen als ik mijn haar was vanwege het kleine douchehokje) en in het ziekenhuis hebben ze een heel groot bad én een ruime douche met een stoel erin. Lijkt me veel fijner Ik wilde sowieso eigenlijk in bad bevallen (mijn VK doet dat niet, maar ik mag wel tot aan het persen aan toe in bad van haar) dus dan is het heel fijn dat dat daar allemaal kant en klaar aanwezig is. En ten vierde heeft ons ziekenhuis ook een kraamhotel en de sfeer daar is zó fijn dat ik daar héél graag wil bevallen. Owja, en met onze portiekwoning zonder trap lijkt het me geen feestje als er op het eind van de bevalling toch nog een ziekenhuis in beeld komt, al die trappen! Mijn aanvullende verzekering vergoedt overigens alles dat ik wil (en als dat niet het geval is betaal ik met liefde een paar honderd euro om daar te mogen zijn )

En Martine, ik las dat je bloed plaste, ieks! Vervelend hoor, nu een blaasontsteking, beterschap!

Verder weet ik het niet meer, sorry

Ik ga strakjes met mijn schoonzus haring eten ( ) en naar de bioscoop, mijn eerste échte, eigen uitje in een aantal weken en ik verheug me er heel erg op. Ik ben het zat om thuis op de bank vet te liggen vlekken om zo mijn krachten te sparen voor mijn werk, ik wil zelf ook weer eens iets leuks doen! En ik had Harry Potter ook nog niet gezien, dus gooi maar op die handel! En oh my, wat is de beeb de laatste dagen druk, die trappelt alle kanten op Hoop dat mijn schoonzus het strakjes ook even kan voelen

[ Bericht 1% gewijzigd door Incantrix op 03-09-2009 14:53:31 ]
3!
  donderdag 3 september 2009 @ 14:46:52 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72399420
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef mama_papa het volgende:
Ik ga geen bv geven en ik snap dat jullie er anders over denken. Mijn moeder is verpleegster en heeft van het een en ander wel verstand (uiteraard is een kraamverzorgster iets anders, snap ik ) maar ze heeft zelf 5 kids ter wereld gebracht en heeft denk ik wel genoeg ervaring ermee
Ik voel niks bij een kraamverzorgster, omdat ik niet wil dat een vreemde aan mn kindje komt (behalve dan tijdens de bevalling ) en ik van familie en vrienden al zoveel nare verhalen heb gehoord, dat ik het ook niet eens wil proberen. Verder ben ik heel erg gesteld op privacy en vind het geen fijn idee om dan iemand in je huis te hebben lopen die je niet kent
Mijn schoonmoeder heeft ook 2 kinderen groot gekregen, maar als ik haar hier had laten kramen had Oscar op de 4e dag wel fijn een scheutje sinaasappelsap in zijn flesje gehad, dat kregen haar kinderen nl 20 jaar geleden ook toen ze krampjes hadden.

Het is niet te verplichten, maar ik zou daar bijna 'helaas' van maken. Zo'n kraamverzorgster kijkt toch net even anders naar jou en jouw kindje dan een liefhebbende moeder/oma...
En ja, als verpleegster zijnde weet ze vast wel het eea, maar toch, ik weet het niet...

Ow sorry... dit was heel erg spuit 11 zie ik nu.
pi_72399454
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:45 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, wat leuk, een nieuw 'gezicht'! Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier! Waarom voel je je raar?
Nou ja, raar, het is een geruststelling dat ik niet de enige ben die veel vragen heeft en dat iedereen wel zijn onzekere momenten heeft....
  donderdag 3 september 2009 @ 14:50:09 #106
95408 Incantrix
pi_72399498
Owja, v.w.b. de kraamzorg vind ik het denk ik, zoals BE al zegt, juist wel fijn dat die dame (of meneer? Zijn die er ook?) volkomen objectief is. Als het 'eigen' is is het denk ik toch anders, zo'n kraamzorg kan denk ik makkelijker helder denken wanneer er bijv. lastige dingetjes zijn ofzo. En grappig hoe verschillend mensen hierin kunnen zijn.. Ik ben echt dol op mijn moeder, maar haar hier laten kramen.. No way!
3!
pi_72399504
Reintji en DJRandall gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
En ik kan het ook niet bijhouden hoor met al dat geklep hier...

Thuisbevallen of ziekenhuis, volgens mij de hamvraag voor iedere zwangere in Nederland. Eerste keer was per ongeluk thuis en Lijnloos alle troep wordt opgeruimd! Deze keer moet ik naar het ziekenhuis en een beetje baal ik daar wel van. Ambulanceritje vond ik wel leuk overigens, ik had ook de brandweer nog mogen laten komen als ik niet zelf van de trap af had gegaan, maar ik heb toch maar even m'n best gedaan want dat vond ik wel wat ver gaan. En aangezien mijn en net geboren dochter niet mee mochten in de ambulance had ik geen taxigeld nodig want die reden achter mij aan met de auto.
Met mijn aanvullende verzekering zou de poliklinische bevalling overigens vergoed worden, maar aangezien het medisch werd is het allemaal natuurlijk helemaal vergoed.

Kraamzorg zou ik ook echt aanraden, ook al is je moeder verpleegkundige. Gewoon het minimum nemen dan. Ik heb weer volledig kraamzorg aangevraagd want dat lijkt me wel zo prettig met nog een rondlopende peuter.

Ik heb me opgegeven voor zwangerschapspilates Het begint 2 oktober geloof ik en ik hoop er alleen een beetje fitter te worden/blijven en gezellige dames te ontmoeten. Vorige keer geen zwangerschapscursus gedaan en zonder is ook gelukt.
Dinsdag met m'n dochter voor het eerst naar puppyzwemmen geweest en de juf die dat geeft is ook de instructeur bij het zwangerschapszwemmen en vroeg of ik daar ook langs zou komen. Dat ligt wel in de planning, maar deze week even over geslagen want ik had al 2 keer in het zwembad rondgedobberd.

En las ik pas nou dat je net je eerste harde buik hebt gehad Mefke? Ik heb ze echt veel en 's avonds ga ik altijd op de bank liggen voor de nodige rust.
Rocka die uitslag Gelukkig heb je een mooie foto overgehouden van het insmeren

voor alle rommelende en niet rommelende llm!
  donderdag 3 september 2009 @ 14:51:26 #108
95408 Incantrix
pi_72399524
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:48 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Nou ja, raar, het is een geruststelling dat ik niet de enige ben die veel vragen heeft en dat iedereen wel zijn onzekere momenten heeft....
Oooww, zo, ik begreep gewoon ff niet zo goed hoe je het bedoelde En nee, het is heel fijn om hier een beetje te 'wonen', zo kun je elkaar bijstaan en tipjes uitwisselen enzo.. En wat ook zo fijn is: je kunt hier over zwangeren e.d. praten tot je een ons weegt, hier worden ze je praatjes erover nóóóóit zat
3!
pi_72399753
Mijn man heeft gisteren voor het eerst heel duidelijk onze allerkleinste voelen schoppen en daarna ging die met zijn rug of kont tegen zijn vaders hand aan liggen

Zo dat was mijn roze wolk modus.
pi_72399775
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn man heeft gisteren voor het eerst heel duidelijk onze allerkleinste voelen schoppen en daarna ging die met zijn rug of kont tegen zijn vaders hand aan liggen

Zo dat was mijn roze wolk modus.
pi_72399792
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:48 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Welkom en gefeliciteerd! We hebben straks een babyboom in februari

En inderdaad hoe verder ik kom, hoe meer ik erachter kom dat ik echt belachelijk weinig weet
Ik ben dan niet een actieve poster hier, maar ik lees wel alles mee en het is echt enorm leerzaam. (bedankt allemaal daarvoor trouwens )
pi_72399955
Het was overigens niet mijn bedoeling jullie tegen je hoofd te stoten met mijn aapopmkering, excuses als dat wel zo overkwam.

Welkom Randall
pi_72399967
Ik denk dat ik ook maar een stoel of krukje voor onder de douche ga regelen. Lijkt me lekker!

Hier net trouwens voor schut gezet door mijn dochter. Dat doet ze dus nu al voor haar geboorte. Dat belooft nog wat!

Beetje een genant verhaal, maar ik moest hier op het werk naar 't toilet. En ik voelde het al flink rommelen in mijn buik, dus ik hoopte dat ik de enige zou zijn (zijn twee toiletten naast elkaar). Ik was inderdaad de enige en toen ik ging zitten begon het geknetter al gauw. Kwam er plotseling toch iemand anders binnen die op het tweede toilet ging zitten. En ik wil anderen niet van mijn geluiden mee laten genieten, dus ik hield het zo goed en zo kwaad als het ging tegen.

Krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!

Ik ben blijven zitten tot het echt helemaal stil was en ik zeker wist dat ze weg was.
pi_72399992
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:06 schreef amaranta het volgende:
Het was overigens niet mijn bedoeling jullie tegen je hoofd te stoten met mijn aapopmkering, excuses als dat wel zo overkwam.

Welkom Randall
Ik was niet beledigd
pi_72400018
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:07 schreef Sorbootje het volgende:
veel tekst....krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!
pi_72400032
Hoe gaat het nou met de vrouw van hi-flyer? Vond het best een een naar bericht met die bloedingen .
Of heeft hij alweer gereageerd?
pi_72400065
lol sorbotje, misschien heeft je dochter wel last van de inwendige gassen
pi_72400247
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:07 schreef Sorbootje het volgende:
Hier net trouwens voor schut gezet door mijn dochter. Dat doet ze dus nu al voor haar geboorte. Dat belooft nog wat!

Krijg ik ineens een rotschop van mijn baby, precies zo geplaatst dat alle lucht uit mijn darmen ontsnapte met een daverende PPRRRRRTTTT. Echt HARD!
HAHAHA omg wees blij dat je al op de wc zat
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_72400292
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:17 schreef Twinkly het volgende:

[..]

HAHAHA omg wees blij dat je al op de wc zat
Ja da's wel een goed punt. Maar ik vertrouw het nu helemaal niet meer. Straks doet ze het in de trein nog een keer
pi_72400484
Welkom DJRandall, en een fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst. Het is lekker posten hier hoor, want je mag je een complete zws-n00b voelen, hier wordt gewoon relaxt geantwoord met tips en trucks die je echt niet in de boekjes terugvind. En het is gewoon leuk

Sorboo... wat een verhaal. Lekker subtiel ook van die kleine zeg...

Hier net een mailtje terug dat we nog net (er was nog 1 plaats) mogen meedoen voor de SamenBevallen hier in de buurt... nu maar hopen dat mijn lief het er mee eens is, want het is op de avond dat hij normaal naar de zang-repetitie gaat... denk niet dat ie er erg vrolijk van wordt om dat voor 10 weken op te geven... maar je weet maar nooit. Anders toch alleen puffen dan maar.
pi_72400560
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:25 schreef Lijnloos het volgende:
Welkom DJRandall, en een fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst. Het is lekker posten hier hoor, want je mag je een complete zws-n00b voelen....
Ja, stom misschien, maar het was dus echt nog niet in mij opgekomen dat je geen pijnstilling krijgt als je thuis wilt bevallen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dat vind ik wel een eng idee eigenlijk..
pi_72400601
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:25 schreef Lijnloos het volgende:
Welkom DJRandall, en een fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst. Het is lekker posten hier hoor, want je mag je een complete zws-n00b voelen, hier wordt gewoon relaxt geantwoord met tips en trucks die je echt niet in de boekjes terugvind. En het is gewoon leuk

Sorboo... wat een verhaal. Lekker subtiel ook van die kleine zeg...

Hier net een mailtje terug dat we nog net (er was nog 1 plaats) mogen meedoen voor de SamenBevallen hier in de buurt... nu maar hopen dat mijn lief het er mee eens is, want het is op de avond dat hij normaal naar de zang-repetitie gaat... denk niet dat ie er erg vrolijk van wordt om dat voor 10 weken op te geven... maar je weet maar nooit. Anders toch alleen puffen dan maar.
Hopelijk gaat hij mee dan! Kindje op de wereld zetten is immers heel belangrijk en hij moet ook weten dat je kunt puffen op altijd is kortjakje ziek! Esstentiele info!
pi_72400634
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:27 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ja, stom misschien, maar het was dus echt nog niet in mij opgekomen dat je geen pijnstilling krijgt als je thuis wilt bevallen. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dat vind ik wel een eng idee eigenlijk..
Een verloskundige zet inderdaad geen ruggenprik aan huis. Wel zal ze een prikje in de babydeur zetten als ze je een knip gaat geven. Indien het nodig is om ingeknipt t worden.
pi_72400660
Sorbo!

Randall, welkom en gefeliciteerd!
pi_72400663
Welkom DJRandall

Lijnloos wij gaan ook naar de cursus Samen Bevallen en het is echt leuk! We zijn nu drie keer geweest. De mannen hebben er ook echt wat aan hoor: gisteren ben ik gemasseerd! En mijn man (en ik ook natuurlijk) vindt het heel leuk om een keer in de week echt met zijn tweetjes intensief met de baby bezig te zijn.

Sorbootje gewoon een kwartier op de wc gaan zitten zodat alles kan ontsnappen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')