Die cacao is halal geslacht.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:38 schreef Dragorius het volgende:
Ik zag laatst in een supermakrt Halal Bonbons
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:39 schreef -skippybal- het volgende:
WILDERS MAAKT DIE SHIT WEER GOEDEN!!!
Hehe idd. Maar dingen zijn alleen slecht als moslims het doen natuurlijk.quote:Oh, en gelukkig in 'onze' bio-industrie wel heel lief tegen diertjes
Dat zijn witregelsquote:
Ze werken?quote:Op donderdag 3 september 2009 10:40 schreef Trannellius het volgende:
Hoe durven wij inderdaad met een groot deel van onze medeburgers rekening te houden, terwijl zij alleen maar een jaar of wat geleden de kutklussen opknapten waar wij ons te goed voor voelden!
Het laat wel zien hoeveel kwaliteit mensen die zich hier druk om maken in zich hebben.quote:
Rekening houden met is wat anders dan alles van zo'n cultuur maar toe te staan. Als die conjo besloten had dat dieren eerst levend verbrand moesten worden voordat ze gegeten zouden kunnen worden hadden we dat nu waarschijnlijk ook toegestaan. Geloof en slacht moeten strikt gescheiden blijven. Slachten moet op rationele gronden gebeuren.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:40 schreef Trannellius het volgende:
Hoe durven wij inderdaad met een groot deel van onze medeburgers rekening te houden, terwijl zij alleen maar een jaar of wat geleden de kutklussen opknapten waar wij ons te goed voor voelden!
Inderdaad, ze eerst half verdoven, om ze vervolgens aan hun poten gebonden ondersteboven laten elektrokuteren is vele malen beter!!quote:Op donderdag 3 september 2009 10:43 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Rekening houden met is wat anders dan alles van zo'n cultuur maar toe te staan. Als die conjo besloten had dat dieren eerst levend verbrand moesten worden voordat ze gegeten zouden kunnen worden hadden we dat nu waarschijnlijk ook toegestaan. Geloof en slacht moeten strikt gescheiden blijven. Slachten moet op rationele gronden gebeuren.
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:43 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Slachten moet op rationele gronden gebeuren.
Oh, en je moskee argument: je hebt 'gehoord' dat de eerste in Denemarken pas net geopend is? Heb je daar een bron van? En dan ook een vergelijking met Nederland over hoeveel moslims in beide landen wonen, evenals in hoeverre die groepen geclusterd zijn?quote:Op donderdag 3 september 2009 10:44 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Inderdaad, ze eerst half verdoven, om ze vervolgens aan hun poten gebonden ondersteboven laten elektrokuteren is vele malen beter!!
Dan zouwde weinig vlees vreten vrind.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:43 schreef NoShitSherlock het volgende:
Slachten moet op rationele gronden gebeuren.
I'm serious, het waren halal bonbons...zal wel vanwege de gelatine zijn dan. Of iets.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:39 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Die cacao is halal geslacht..
Dit is dus weer een zwakte argument he. Het gaat hier in Nederland ook niet altijd even goed maar het gebeurd in ieder geval met verdoving en op basis van rationaliteit. Er is over nagedacht hoe het het dier zo pijnloos mogelijk te maken.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:44 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Inderdaad, ze eerst half verdoven, om ze vervolgens aan hun poten gebonden ondersteboven laten elektrokuteren is vele malen beter!!
Dat, mijn waarde, is wat jij gelooft.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:53 schreef NoShitSherlock het volgende:
De keel doorsnijden is gewoon een uiterst stressvolle en pijnlijke manier.
Euh, nee...quote:Op donderdag 3 september 2009 10:53 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Er is over nagedacht hoe het het dier zo pijnloos mogelijk te maken.
Van overvolle stal overgeladen in een te volle vrachtwagen. Daarvandaan gereden naar de slachterij, waar ze zonder verdovingen met hun poten aan zo'n omgekeerde lopende band worden gehangen. Vervolgens door een elektrokuteermachine, die zo laag mogelijk is afgesteld (om energie te besparen) waardoor de kip vaak niet eens dood is erna.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:53 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Dit is dus weer een zwakte argument he. Het gaat hier in Nederland ook niet altijd even goed maar het gebeurd in ieder geval met verdoving en op basis van rationaliteit. Er is over nagedacht hoe het het dier zo pijnloos mogelijk te maken.
Terwijl als dit op basis van geloof gebeurd niet het geval is. De keel doorsnijden is gewoon een uiterst stressvolle en pijnlijke manier.
Ja oke maar daarbij is in ieder geval rekening gehouden met het welzijn van het dier. Maar waar het mij vooral omgaat, en wat ik nu al drie keer gezegd heb en niemand begrijpt omdat mensen oost Indisch doof zijn, is dat geloof in een land als Nederland gewoon geen rol mag spelen bij de slachtmethoden. Die dingen moeten gewoon gescheiden blijven.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Euh, nee...
Er is wél over nagedacht hoe men op de goedkoopste manier zoveel mogelijk vlees voor een zo hoog mogelijke prijs kan verkopen.
Nee. Bij westerse slachtmethoden draait het om kostprijs en hygiene. Bij halal om respect.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:57 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ja oke maar daarbij is in ieder geval rekening gehouden met het welzijn van het dier.
Gaat eens naar de halalslager en proef het verschil. Doe het gewoon eens voor de gein, ze bijten niet. Kijk ook eens hoe de vitrine erbij ligt, en hoe de medewerkers met het vlees omgaan.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:59 schreef Flurry het volgende:
Worden die halal kippen eigenlijk ook volgespoten met water enzo of is het eigenlijk kwalitatief veel beter vlees? Moeten ze ook scharrelen van Allah of hoeft dat niet?
Pleur toch op man. Ze zouden gasten zoals jij gelijk ons land uit moeten sodemieteren.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:59 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee. Bij westerse slachtmethoden draait het om kostprijs en hygiene. Bij halal om respect.
De veeteelt in Nederland komt erop neer dat je zo veel mogelijk beesten op een zo klein mogelijke ruimte zet, waarbij ze dusdanig worden toegtakeld dat ze andere beesten niet kunnen verwonden.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:57 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ja oke maar daarbij is in ieder geval rekening gehouden met het welzijn van het dier.
Maar, maar, wij zijn toch degene met oogkleppen op. Hij heeft zijn ogen geopend!!1!!!111!!quote:Op donderdag 3 september 2009 10:46 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Je bent een typische moslimbasher. Enkele kwalijke zaken betrekken op de hele gemeenschap, en je ogen sluiten voor de slechte punten van andere culturen. Maar veel plezier met je oogkleppen.
Ze zouden gasten zoals jij gelijk mijn land uit moeten sodemieteren!! Als geertje de macht heeft ga jij er al eerste uit! GO GEERTJE!quote:Op donderdag 3 september 2009 11:01 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Pleur toch op man. Ze zouden gasten zoals jij gelijk ons land uit moeten sodemieteren.
En wat jij nu al meerdere malen negeert: jij pikt alleen de slechte dingen uit het geloof. De slachtmethode kan inderdaad een stuk diervriendelijker (hoewel de Nederlandse methode misschien nog wel slechter is), maar de leefmethode van halalvee is vaak zoveel malen beter. Maar nee, dat vermeld jij er danw eer even niet bijquote:Op donderdag 3 september 2009 10:57 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ja oke maar daarbij is in ieder geval rekening gehouden met het welzijn van het dier. Maar waar het mij vooral omgaat, en wat ik nu al drie keer gezegd heb en niemand begrijpt omdat mensen oost Indisch doof zijn, is dat geloof in een land als Nederland gewoon geen rol mag spelen bij de slachtmethoden. Die dingen moeten gewoon gescheiden blijven.
Ahh, dus het welzijn van de dieren boeit je geen ene fuck, behalve als moslims met ze omgaan! Zeg dat dan meteen!quote:Op donderdag 3 september 2009 10:57 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ja oke maar daarbij is in ieder geval rekening gehouden met het welzijn van het dier. Maar waar het mij vooral omgaat, en wat ik nu al drie keer gezegd heb en niemand begrijpt omdat mensen oost Indisch doof zijn, is dat geloof in een land als Nederland gewoon geen rol mag spelen bij de slachtmethoden. Die dingen moeten gewoon gescheiden blijven.
\quote:Op donderdag 3 september 2009 11:03 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En wat jij nu al meerdere malen negeert: jij pikt alleen de slechte dingen uit het geloof. De slachtmethode kan inderdaad een stuk diervriendelijker (hoewel de Nederlandse methode misschien nog wel slechter is), maar de leefmethode van halalvee is vaak zoveel malen beter. Maar nee, dat vermeld jij er danw eer even niet bij
Nee dat beweer ik hier niet. Het welzijn van dieren heeft bij mij juist prioriteit nummer 1, en daarom zeg ik ook dat geloof en de manier van slachten strikt van elkaar gescheiden moeten blijven.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:04 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ahh, dus het welzijn van de dieren boeit je geen ene fuck, behalve als moslims met ze omgaan! Zeg dat dan meteen!
Hoeven we de volgende keer ook niet een halve pagina vol te typen om te laten zien dat je een dikke vette hypocriet bent.
Inderdaad, weidedieren.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:07 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
\
Die dieren die hier halal geslacht worden hebben volgens mij gewoon de zelfde leefwijze gehad als elk ander dier hier. Die schapen die je hier in de wei ziet lopen die worden zowel voor halal slachten als de Nederlandse slachtmethode gebruikt. Hetzelfde geldt voor koeien. Alleen varkens dan niet.
Je komt pas geloofwaardig op mij over wanneer je de leefomstandigheden (die toch wat jaren van betrekking zijn, ipv de 2 minuten de slacht duurt) van het vee beklaagt. Maar nee, dan kun je niet opeens het op de moslims gooien he?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:09 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik hier niet. Het welzijn van dieren heeft bij mij juist prioriteit nummer 1, en daarom zeg ik ook dat geloof en de manier van slachten strikt van elkaar gescheiden moeten blijven.
En jij denkt dat alle weide dieren bestemd zijn voor de halal slacht? Natuurlijk niet man meer dan 80% ( of iets in die richting ) hoeft gelukkig nog niet het barbaarse lot dat Halal heet te ondergaan. Maar het lijkt net of als jij de barbaarse manier van slachten goed wil praten door te zeggen dat die dieren een beter leven hebben gehad dan de dieren die voor de Nederlandse slacht bestemd zijn. Maar dit is gewoon bullshit want die dieren die hier gebruikt worden voor halal slachten komen gewoon van Nederlandse veestapels.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:10 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Inderdaad, weidedieren.
Dieren die wij gebruiken voor de slacht zien over het algemeen alleen zonlicht wanneer ze uit de hokken uit de stal naar de veewagen worden gedreven.
Overigens, denk jij dat de staartjes van die biggetjes worden afgeknipt onder totale verdoving en daarna goed verzorgd? En dat die koeien voldoende beweging krijgen in hun poten te trainen hun eigen gewicht omhoog te houden?
Verdiep je eens in kapitalisme en (vrije) marktwerking.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:37 schreef NoShitSherlock het volgende:
Je ziet tegenwoordig steeds vaker dat maaltijd leveranciers in Nederland halal gekwalificeerd zijn. Dit is toch niet normaal meer dat er Nederlandse leveranciers zijn die dus een beetje om meer winst te maken maar een halal certificering gaan halen. In andere landen is halal geheel verboden maar hier wordt het gewoon toegestaan.
quote:Ik las ook dat er in Denemarken pas de eerste moskee gebouwd werd, hier staan er onderhand al een stuk of 500?
Waar heb je precies last van?quote:Nederlanders laten veel te makkelijk over zich heen lopen en die lui zouden zich veel meer moeten aanpassen.
Ik schaam me ervoor als Nederlander dat jij opzettelijk schisma creëert. Wij-zij mentaliteit.quote:Ik schaam me ervoor als Nederlander dat wij die lui met hun barbaarse praktijken hier gewoon hun gang laten gaan.
Bron? Je cijfers hebben namelijk de schijn niet te kloppen.quote:Jaarlijks worden er miljoenen schapen op barbaarse manier geslacht in dit land omdat die lui dat zo nodig moeten van een 1 of andere conjo die 900 jaar gelden leefde.
Vanuit een relatief positie misschien. Niet per definitie.quote:Kijk vrijheid van godsdienst heb ik niks op tegen maar dit soort Halal praktijken horen in een normaal Westers land gewoon verboden te zijn.
Wat snap jij niet aan "Het heeft ook niet mijn voorkeur, maar ook de Nederlandse manier van slachten is niet correct"?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:17 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
En jij denkt dat alle weide dieren bestemd zijn voor de halal slacht? Natuurlijk niet man meer dan 80% ( of iets in die richting ) hoeft gelukkig nog niet het barbaarse lot dat Halal heet te ondergaan. Maar het lijkt net of als jij de barbaarse manier van slachten goed wil praten door te zeggen dat die dieren een beter leven hebben gehad dan de dieren die voor de Nederlandse slacht bestemd zijn. Maar dit is gewoon bullshit want die dieren die hier gebruikt worden voor halal slachten komen gewoon van Nederlandse veestapels.
Bron?quote:Op donderdag 3 september 2009 10:57 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Van overvolle stal overgeladen in een te volle vrachtwagen. Daarvandaan gereden naar de slachterij, waar ze zonder verdovingen met hun poten aan zo'n omgekeerde lopende band worden gehangen. Vervolgens door een elektrokuteermachine, die zo laag mogelijk is afgesteld (om energie te besparen) waardoor de kip vaak niet eens dood is erna.
Erg diervriendelijk ja.
Genoeg documentaires/reportages over geweest de laatste jaren lijkt mij.quote:
Ik heb er genoeg gezien waarbij de dieren eerst verdoofd werden en daarna in één keer gedood werden zonder te hoeven lijden.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:24 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Genoeg documentaires/reportages over geweest de laatste jaren lijkt mij.
was ook zo een onsmakkelijk film / docu over KFC uitgelekt.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:26 schreef -skippybal- het volgende:
Ooit willen wat voor dood kuikentjes sterven?
Westerse methoden
En wat nou als jouw hond:quote:Op donderdag 3 september 2009 11:23 schreef Agiath het volgende:
Wat maakt het nou uit hoe die beesten geslacht worden, als ik maar voor een redelijke prijs goed vlees op mijn bord heb
O? Noem eens een paar van die landen dan.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:37 schreef NoShitSherlock het volgende:
In andere landen is halal geheel verboden
Genoeg van dat soort walgelijke filmpjes.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
was ook zo een onsmakkelijk film / docu over KFC uitgelekt.
En het waren niet eens halalproducenten?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:29 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Genoeg van dat soort walgelijke filmpjes.
Laatst nog van één van de grootste veemarkten van Nederland. Koeien helemaal verrot slaan (en prikken in van alles en nog wat) met stokken omdat ze niet willen staan.
Vreemd joh, als je de spieren onderontwikkeld zijn door de geweldige leefomstandigheden in die die superstallen!
Ah, oke, ik had gedacht dat er inmiddels wel meerderen zouden staan, mijn verkeerde aanname.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:23 schreef classpc het volgende:
[..]
Bron?
Hier heb je trouwens nog dat nieuwsbericht over de eerste moskee in Denemarken:
Denemarken krijgt eerste moskee
http://www.ad.nl/buitenla(...)t_eerste_moskee.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)eerste_moskee__.html
Goed punt, een beetje op de man dat wel. Deze discussie heb ik vaker gevoerd en toen ging ook al snel deze kant op.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:29 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
En wat nou als jouw hond:
[ afbeelding ]
naar de slacht moest zou het je dan nog niks kunnen boeien op wat voor manier dat gebeurd? Ik pik maar even dit voorbeeld want waarschijnlijk ben je zo'n lompe boer die zich alleen kan inleven in dit soort voorbeelden die direct betrekking hebben op jouw leven.
Ga je mee, bouwen we in Iran even een katholieke kathedraal. Zij zijn namelijk net zo tolerant als dat wij hier zijn, toch?quote:Op donderdag 3 september 2009 10:40 schreef pc-fr34k het volgende:
[..].
[..]
Hehe idd. Maar dingen zijn alleen slecht als moslims het doen natuurlijk..
Je mening presteren als een feit.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:57 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds op zoek naar halal condoomsquote:Op donderdag 3 september 2009 10:38 schreef Atreidez het volgende:
Als je die meiden van Halal opeet, is dat dan ook gewoon halal?
Als Iran ons daarheen haalt om daar hun kutkarweitjes op te knappen, en wij vervolgens vragen of we een kerk mogen bouwen om onze geloofsovertuiging uit te voeren, in een wijk waar bijna 50% van de mensen christen is, heb ik het idee dat Iran daar niet heel moeilijk over doet.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:51 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ga je mee, bouwen we in Iran even een katholieke kathedraal. Zij zijn namelijk net zo tolerant als dat wij hier zijn, toch?
Maar zo kun je wel doorgaan, misschien moeten we gewoon het goede voorbeeld geven, en onze oogkleppen niet opzetten voor andere culturen.
Ik denk dat die vlieger niet opgaat hoorquote:Op donderdag 3 september 2009 11:53 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Als Iran ons daarheen haalt om daar hun kutkarweitjes op te knappen, en wij vervolgens vragen of we een kerk mogen bouwen om onze geloofsovertuiging uit te voeren, in een wijk waar bijna 50% van de mensen christen is, heb ik het idee dat Iran daar niet heel moeilijk over doet.
Ah, daarom heb ik met een vluchteling student in één huis gewoond die hier was omdat hij daar niet werd getolereerd door zijn geloof. Hij was christen namelijk. Maar, misschien heb je gelijk, maar dan zijn er vast al heel erg veel kerken anders dan moskeeën in Iran, of niet?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:53 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Als Iran ons daarheen haalt om daar hun kutkarweitjes op te knappen, en wij vervolgens vragen of we een kerk mogen bouwen om onze geloofsovertuiging uit te voeren, in een wijk waar bijna 50% van de mensen christen is, heb ik het idee dat Iran daar niet heel moeilijk over doet.
En persoonlijk zou ik liever zo aan mijn einde komen dan dat bij mijn volle bewustzijn mijn hoofd naar het oosten wordt gedraaid net voordat mijn strot wordt doorgesneden, terwijl er naast me een of andere baard arabisch staat te prevelen..... Ik zou mezelf beschijtenquote:Op donderdag 3 september 2009 10:44 schreef Trannellius het volgende:
Ik denk dat de vlieger half ingegraven in de grond met een bebloede kop eindigt.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik denk dat die vlieger niet opgaat hoor
Dan zou je beter die arabisch prevelende baard kunnen beschijten...quote:Op donderdag 3 september 2009 11:57 schreef 49R het volgende:
[..]
En persoonlijk zou ik liever zo aan mijn einde komen dan dat bij mijn volle bewustzijn mijn hoofd naar het oosten wordt gedraaid net voordat mijn strot wordt doorgesneden, terwijl er naast me een of andere baard arabisch staat te prevelen..... Ik zou mezelf beschijten
In ieder geval zijn er een aantal synagoges in Iran, en de joodse minderheid schijnt over het algemeen weinig te klagen te hebben wat hun rechten betreft.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:56 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ah, daarom heb ik met een vluchteling student in één huis gewoond die hier was omdat hij daar niet werd getolereerd door zijn geloof. Hij was christen namelijk. Maar, misschien heb je gelijk, maar dan zijn er vast al heel erg veel kerken anders dan moskeeën in Iran, of niet?
Want alle moslims in Nederland zijn vertegenwoordigers van Iraans beleid?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:51 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ga je mee, bouwen we in Iran even een katholieke kathedraal. Zij zijn namelijk net zo tolerant als dat wij hier zijn, toch?
Maar zo kun je wel doorgaan, misschien moeten we gewoon het goede voorbeeld geven, en onze oogkleppen niet opzetten voor andere culturen.
"Selectief lezen" cursusje gevolgd bij de LOI?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:59 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Want alle moslims in Nederland zijn vertegenwoordigers van Iraans beleid?
Als een feit? Dit is meer een rationele stelling.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:52 schreef Lil.Gangsta het volgende:
[..]
Je mening presteren als een feit.. Wat ben jij een vieze vuile bekrompen kneus zeg.
.
Ik denk dat als je met dat idee daar komt dat je dan in plaats van steentjes te mogen gaan stapelen steentjes mag gaan koppen.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:53 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Wat is er precies selectief gelezen dan?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:00 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
"Selectief lezen" cursusje gevolgd bij de LOI?
Och, ik heb twee jaar in Saudi gewerkt om de kutklusjes van die arabieren daar op te knappen, samen met honderden filippino's. Ik kan je verklappen dat de hel los breekt als die theedoeken ook maar het vermoeden hebben dat die filippino's ergens samenkomen om te bidden!!!quote:Op donderdag 3 september 2009 11:53 schreef Trannellius het volgende:
Dat zou ook mijn absolute voorkeur hebben!quote:Op donderdag 3 september 2009 11:58 schreef AlphaOmega het volgende:
Dan zou je beter die arabisch prevelende baard kunnen beschijten...
Zeg ik in mijn volgende regel niet dat we vooral niet oogkleppen op moeten zetten voor andere culturen? Waarmee heel duidelijk Iran dus als voorbeeld heeft gediend? Maar ik weet het, het kan moeilijk zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:05 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wat is er precies selectief gelezen dan?
Maar dat mag eigenlijk niet. Halal-vlees hoort diervriendelijk vlees te zijn, anders zou het de naam Halal eigenlijk niet mogen dragen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:19 schreef john_ven24 het volgende:
En waar halen jullie het vandaan dat Halal dieren niet uit de bio-industrie komen? Bio-industrie en wel of niet halal slachten zijn echt 2 verschillende dingen. Halal vlees in NL komt namelijk gewoon uit de bio-industrie.
Dat mag. En gelukkig leven we in een vrij land en is er niemand die jou verplicht halal vlees te kopen.quote:Ik heb veel liever vlees van een koe die door z'n kop geschoten is als van een koe waar 'ALLAHHHH - TSJAKKAH' de nek van doorgesneden is.
En helaas gebeurd het wel; zeker in Nederland. Dat stuk van de Koran is immers maar geïnterpreteerd.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat mag eigenlijk niet. Halal-vlees hoort diervriendelijk vlees te zijn, anders zou het de naam Halal eigenlijk niet mogen dragen.
Bron: http://www.wakkerdier.nl/bio-industrie/halal.phpquote:Op dit moment komt al het Nederlandse halal vlees uit de bio-industrie en dat kun je niet halal noemen.
Ik doe Atheneum, 3e schooljaar om precies te zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:01 schreef NoShitSherlock het volgende:
Als je niets bij te dragen hebt hou dan je VMBO muiltje.
Precies.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:29 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
En helaas gebeurd het wel; zeker in Nederland. Dat stuk van de Koran is immers maar geïnterpreteerd.
[..]
Bron: http://www.wakkerdier.nl/bio-industrie/halal.php
Ja er hoort wel meer volgens de Koran. Maar er komt geen reet van terecht, omdat gelovigen zo hypocriet zijn als de neten. Zo mogen die dieren elkaar niet zien als ze geslacht worden volgens de halal methode maar meestal staan ze gewoon in een rij te wachten en voor die rij gebeurd het slachten zelf. Leuk als je dan als schaap achteraan staat en een stuk of 30 schapen de keel doorgesneden ziet worden voordat jij aan de beurt bent.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat mag eigenlijk niet. Halal-vlees hoort diervriendelijk vlees te zijn, anders zou het de naam Halal eigenlijk niet mogen dragen.
[..]
Dat mag. En gelukkig leven we in een vrij land en is er niemand die jou verplicht halal vlees te kopen.
Oh wauw, lukt het je een beetje om mee te liften op de kennis van het beste projectgroep genootje?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:36 schreef Lil.Gangsta het volgende:
[..]
Ik doe Atheneum, 3e schooljaar om precies te zijn.
Project onderwijs in 3 VWO? Pas in de tweede fase kreeg je wat project onderwijs volgens mij of is dat tegenwoordig niet meer zo?quote:Op donderdag 3 september 2009 12:51 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Oh wauw, lukt het je een beetje om mee te liften op de kennis van het beste projectgroep genootje?
Sorry, moest er even uit. Heeft te maken met frustraties over projectonderwijs, waar jij zeker in zal zitten. Wie dat heeft bedacht mogen ze afschieten. Niet halal, wel terecht.
Projectonderwijs was misschien niet het juiste woord. Die vorm van pauperonderwijs die tegenwoordig de loserstandaard is. Die bedoel ik.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:55 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Project onderwijs in 3 VWO? Pas in de tweede fase kreeg je wat project onderwijs volgens mij of is dat tegenwoordig niet meer zo?
Ik haal lamsvlees altijd bij mijn Islamitische slager. Veel beter en nog goedkoper ook. Kip haal ik bij de biologische slager, omdat ik bio-industie kip nergens naar vind smaken. Ik kan alleen aan de buitenkant van zo'n halal kip niet zien waar ie vandaan komt, hè? En als ik ernaar vraag, dan zeggen ze ongetwijfeld dat ie een heel gelukkig leven heeft gehadquote:Op donderdag 3 september 2009 11:00 schreef zovty het volgende:
[..]
Gaat eens naar de halalslager en proef het verschil. Doe het gewoon eens voor de gein, ze bijten niet. Kijk ook eens hoe de vitrine erbij ligt, en hoe de medewerkers met het vlees omgaan.
En ga vervolgens eens naar de plasticbakjes bij AH kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |