Dat geeft maar weer eens aan hoe slecht onze politie is in opsporen ze beginnen meteen maar met ruimen, ipv even na te gaan wie de eigenaar van het veld was en er dan meteen achter te komen dat het van een universiteit is.quote:Wietplantage blijkt proefveld universiteit
Uitgegeven: 3 september 2009 09:56
Laatst gewijzigd: 3 september 2009 09:55
LELYSTAD - De hennepplantage die woensdag in Lelystad werd ontdekt, blijkt een proefveld van de Wageningen Universiteit. Dat heeft directeur Praktijkonderzoek Plant en Omgeving, Ton van Scheppingen, donderdag gezegd.
De politie ontdekte de wietplantage na een anonieme tip en er moest een helikopter aan te pas komen om het veld met hennep in een maisveld op te sporen.
Het ging om een veld met circa 47.000 hennepplanten die een straatwaarde van 4,4 miljoen euro vertegenwoordigden.
De politie was al begonnen met het ruimen van de planten toen Wageningen Universiteit de benodigde vergunningen toonde. Het rooien van het proefveld is inmiddels gestaakt.
Ja, en waarom dan in een maïsveld? Ja, om het natuurlijk niet te laten opvallen, maar ik vind het allemaal een beetje vreemd.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:24 schreef Beregd het volgende:
toch raar dat ze dat niet op voorhandf wisten, dat er daar een plantage was.
Misschien wist jantje het wel maar pietje niet, en aangezien pietje over de ruimingen gaat en niet communiceerd of in andere openbare dingen voor de politie wist men het niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:24 schreef Beregd het volgende:
toch raar dat ze dat niet op voorhandf wisten, dat er daar een plantage was.
Daar is niks vreemds aan. Als je hennep gaat kweken wat vanaf de straat zichtbaar is weet je zeker dat het na een dag gejat is, of er nou THC in zit of niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:31 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, en waarom dan in een maïsveld? Ja, om het natuurlijk niet te laten opvallen, maar ik vind het allemaal een beetje vreemd.
Ja, maar dat weten de handige harries niet die zo'n veldje tegenkomenquote:Op donderdag 3 september 2009 10:36 schreef freako het volgende:
Volgens Elsevier is het vezelhennep. Daar zit zo weinig THC in dat je er kilo's van moet roken om er wat van te merken.
Klopt. Daar hebben ze in het Noorden last van, daar wordt ook vezelhennep geteeld. Het bedrijf HempFlax, dat de hennep laat telen, heeft nu maar borden naast de hennepakkers gezet, dat het zinloos is om de planten op te roken.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:35 schreef Metatron het volgende:
[..]
Daar is niks vreemds aan. Als je hennep gaat kweken wat vanaf de straat zichtbaar is weet je zeker dat het na een dag gejat is, of er nou THC in zit of niet.
Bron: Leeuwarder Courant, 24 juni 2009.quote:Scholieren laten zich lokken naar hennepveld
ORANJEWOUD -
Af en aan liepen ze dinsdag. Jonge en oudere schooljeugd, over een lommerrijk wandelpad in Oranjewoud. Getipt via mail en internet. Er groeien velden vol hennep in Oranjewoud!
En inderdaad. Langs de Brandemeer staat het volop in het wild. In totaal 27 hectare aan hennep. Maar helaas. Het blijkt geen hennep te zijn waar je high van wordt. Het is een legale teelt van vezelhennep. Dat is hennep die niet te roken is. Er zit immers geen THC in, de werkzame stof waarvan rokers high worden.
Gezaaid door het Groningse Hempflax Agro uit Oude Pekela. Dat heeft in Groningen ook diverse velden. Maar hier in Friesland is het nog een onbekende bezienswaardigheid. Het bedrijf belooft binnenkort een verklarend bordje te zetten bij de hennepvelden. Dat moet de grote scholierentoeloop een halt toeroepen.
Dat gaf ik inderdaad ook al aan. Maar waarom wordt er nog van zo'n gigantische straatwaarde gesproken als deze hennep geen grote dosis THC in zich zou hebben? Ok, hennep is een duur materiaal, maar de THC maakt het onevenredig veel duurder, plus het bericht zegt niets over de staat van de hennep.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:35 schreef Metatron het volgende:
[..]
Daar is niks vreemds aan. Als je hennep gaat kweken wat vanaf de straat zichtbaar is weet je zeker dat het na een dag gejat is, of er nou THC in zit of niet.
De politie in Nederland moet geloof ik nodig eens op zijn plek gezet worden want die gasten denken zo ondertussen God te zijn. Zijn zich langs allerlei wegen steeds meer macht aan het toeeigenen en doen uitspraken die ze helemaal niet horen te doen.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:53 schreef bioloogje het volgende:
De student kon er wel om lachen, de politie niet.
Ben jij nou echt zo dom?quote:Op donderdag 3 september 2009 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat geeft maar weer eens aan hoe slecht onze politie is in opsporen ze beginnen meteen maar met ruimen, ipv even na te gaan wie de eigenaar van het veld was en er dan meteen achter te komen dat het van een universiteit is.
Ik denk niet dat er voor het rooien is getest of er daadwerkelijk THC in de planten zat. Waarom zou je immers hennep telen als er geen THC in zit?quote:Op donderdag 3 september 2009 10:54 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat gaf ik inderdaad ook al aan. Maar waarom wordt er nog van zo'n gigantische straatwaarde gesproken als deze hennep geen grote dosis THC in zich zou hebben?
En de politie heeft geen onderzoekstaak, maar gewoon meteen maar alles vernietigen.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
De politie is immers niet helderziend
Als er tienduizenden planten VERSTOPT in een maisveld worden gevonden..moet de politie dan gaan denken: "Goh, misschien is dit wel NIET illegaal"?quote:Op donderdag 3 september 2009 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de politie heeft geen onderzoekstaak, maar gewoon meteen maar alles vernietigen.![]()
Wat zijn sommige mensen hier toch supernaief, ik snap niet dat dit door sommige mensen gewoon weer normaal gevonden wordt.
Waarom moest dat veld direct gerooid worden, voordat bekend was wie de eigenaar is? Zeker bij zo'n oppervlakte? Het gaat hier niet om 10 plantjes.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Tja, als het veld niet bij de politie bekend was dan kan ik me indenken dat ze reageerden op een wijze als deze. Jammer dan voor de Universiteit en de studenten, maar dan hadden ze maar wat duidelijker moeten aanduiden dat het eigendom was van de Universiteit, of ze hadden zich van te voren moeten melden bij de politie.
Als jij bewusteloos met een mes in je hand naast een lijk wordt gevonden, wil je dan ook maar direct de elektrische stoel op?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als er tienduizenden planten VERSTOPT in een maisveld worden gevonden..moet de politie dan gaan denken: "Goh, misschien is dit wel NIET illegaal"?
Iets met APPELS EN PEREN en OVERDRIJVEN IS OOK EEN VAK.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als jij bewusteloos met een mes in je hand naast een lijk wordt gevonden, wil je dan ook maar direct de elektrische stoel op?
He jah, laten we de taken van de poltiie gaan nuanceren en per geval uitzonderingen gaan verzinnen. De politie heeft gewoon een onderzoekstaak én meldplicht, klaar. Het is onzinnig om zo'n haast te maken met een ontruiming.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Iets met APPELS EN PEREN en OVERDRIJVEN IS OOK EEN VAK.
Je mag zelf een combinatie verzinnen.
Als je een beetje verstand hebt van zo'n plant zie je in 1 seconde dat dit onkruid is. De reden waarom het verstopt was in een maisveld is omdat mensen zoals jij het anders proberen op te roken en dan ook nog denken dat ze stoned wordenquote:Op donderdag 3 september 2009 11:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als er tienduizenden planten VERSTOPT in een maisveld worden gevonden..moet de politie dan gaan denken: "Goh, misschien is dit wel NIET illegaal"?
Omdat wietteelt illegaal is misschien?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:02 schreef freako het volgende:
[..]
Waarom moest dat veld direct gerooid worden, voordat bekend was wie de eigenaar is?
Ja. Maar vezelhennepteelt dus niet. Er zijn gewoon vergunningen afgegeven. Het gaat hier niet om 10 plantjes in een maisveld.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat wietteelt illegaal is misschien?
Het was geen wiet aap. Wiet is een restproduct van de toppen van een vrouwelijke plant. Dit was gewoon kuthennep zonder THC wat zoveel groeit in het wildquote:Op donderdag 3 september 2009 11:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat wietteelt illegaal is misschien?
Het punt is dat er ook telers zijn deze methode ook gebruiken en het tussen de mais verstoppen zonder dat de boer het weet. Dus op zo'n moment heeft het er alle schijn van dat het niet om een legale praktijk gaat.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:07 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Als je een beetje verstand hebt van zo'n plant zie je in 1 seconde dat dit onkruid is. De reden waarom het verstopt was in een maisveld is omdat mensen zoals jij het anders proberen op te roken en dan ook nog denken dat ze stoned worden
Stond dat met koeienletters er bij?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:08 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Maar vezelhennepteelt dus niet. Er zijn gewoon vergunningen afgegeven.
Dat jij nou een vermeende drugsjunk bent met verstand van die planten, wil niet zeggen dat iedereen meteen het verschil ziet. Als ik een veld vol hennep zou zien dan zou ik er ook van uit gaan dat 't wiet was en de boel in de hens steken.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:09 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Het was geen wiet aap. Wiet is een restproduct van de toppen van een vrouwelijke plant. Dit was gewoon kuthennep zonder THC wat zoveel groeit in het wild
Als je het verschil niet ziet tussen een Cannabis Indica en een boeren vezelhennep ben je gewoon een kuttekop.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het punt is dat er ook telers zijn deze methode ook gebruiken en het tussen de mais verstoppen zonder dat de boer het weet. Dus op zo'n moment heeft het er alle schijn van dat het niet om een legale praktijk gaat.
Zeker met zo'n oppervlakte zou ik toch iets meer onderzoek gedaan hebben, en op z'n minst eerst even met de eigenaar van de grond gesproken hebben.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Stond dat met koeienletters er bij?
Het was een veld met een wietwaarde van over de 4 miljoen (als het wiet was) verstopt in een maïsveld, ik denk dat de politie daar niet komt met als eerste gedachte dat 't wel eens van de Universiteit zou kunnen zijn en dat het volkomen legaal is. Vandaar dat ik de actie wel kan begrijpen dat ze 't allemaal uit de grond trokken.
Dat jij met je drugsharses het verschil weet: prima.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Als je het verschil niet ziet tussen een Cannabis Indica en een boeren vezelhennep ben je gewoon een kuttekop.
Laat ik nou welgeteld mijn hele leven 10 joints gerookt hebben, misschien rijkt mijn algemene ontwikkeling wel iets verder dan jouw LBO levenquote:Op donderdag 3 september 2009 11:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat jij nou een vermeende drugsjunk bent met verstand van die planten, wil niet zeggen dat iedereen meteen het verschil ziet. Als ik een veld vol hennep zou zien dan zou ik er ook van uit gaan dat 't wiet was en de boel in de hens steken.
Aap.
We mogen toch van de politie wel verwachten dat men weet wat men oprolt. Anders kan men ook de geraniums van sjaan om de hoek als wiet gaan aanzien.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat jij nou een vermeende drugsjunk bent met verstand van die planten, wil niet zeggen dat iedereen meteen het verschil ziet. Als ik een veld vol hennep zou zien dan zou ik er ook van uit gaan dat 't wiet was en de boel in de hens steken.
Aap.
Wat een expert toch weer, biologie studentje? of wellicht botanie?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Als je het verschil niet ziet tussen een Cannabis Indica en een boeren vezelhennep ben je gewoon een kuttekop.
Ik mag toch hopen dat de politie normaal gesproken wat zorgvuldiger te werk gaat.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Vandaar dat ik de actie wel kan begrijpen dat ze 't allemaal uit de grond trokken.
Je hebt in ieder geval zelfkennisquote:Op donderdag 3 september 2009 11:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat een gemiddeld veldvarken het niet weet kun je ze niet aanrekenen.
Kinderachtig, ik twijfel er aan. Dit soort taal slaat men niet aan als ze een degelijke opleiding genoten hebben en een normale opvoeding. Maargoed, blijkbaar is op Fok iedere tokkie een geleerde.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:16 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Laat ik nou welgeteld mijn hele leven 10 joints gerookt hebben, misschien rijkt mijn algemene ontwikkeling wel iets verder dan jouw LBO leven
Dan hoop ik heel erg dat jij een keer een legale hennepkwekerij (voor de vezels) in de fik steekt en een gigantische schadeclaim aan de broek krijgt.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Aap.
Als mijn penis nog verder groeit dan steekt hij dadelijk in jouw oog, kutnewbeequote:Op donderdag 3 september 2009 11:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat een expert toch weer, biologie studentje? of wellicht botanie?
Ik hoop dat je E-penis gegroeid is in ieder geval, kinderlijk gedrag.
Ik ook, maar eerst de toppen drogen en in een vloeitje doen.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik werk niet bij de politie, ik zou een telefoontje plegen.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan hoop ik heel erg dat jij een keer een legale hennepkwekerij (voor vlas) in de fik steekt en een gigantische schadeclaim aan de broek krijgt.
Ik ben geen politieagentquote:Op donderdag 3 september 2009 11:18 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval zelfkennis
KLB/ONZ user, ga terug naar je laag-bij-de-grond geblèr en laat het discussiëren maar over aan de intellectuelen onder ons.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:20 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Als mijn penis nog verder groeit dan steekt hij dadelijk in jouw oog, kutnewbee
En jij vindt het normaal dat, na zo'n telefoontje, een politieagent zonder verstand van zaken de boel opruimt voordat gecheckt is of het een legale of illegale plantage is?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik werk niet bij de politie, ik zou een telefoontje plegen.
Ik neem aan dat ze er verstand van hebben, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals dit geval.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:22 schreef Igen het volgende:
[..]
En jij vindt het normaal dat, na zo'n telefoontje, een politieagent zonder verstand van zaken de boel opruimt voordat gecheckt is of het een legale of illegale plantage is?
Dat zeg ik al, de politie is raar bezig de laatste tijd. Laatst waren ze zelfs maar even wetten aan het verzinnen geslagen, ipv ze uit te voeren.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat de politie een anonieme tip krijgt en vervolgens eigendommen van burgers gaat vernielen. Dat het een keer fout gaat lijkt mij een logisch gevolg van die werkzijze. En daarvoor moet je niet bij de politie zijn maar in Den Haag.
Och, hij is een Buitengewoon opsporingsambtenaar. Altijd bij de politie gewild, maar keer op keer afgewezen Nu staat hij langs de snelweg te flitsen en verklikt hij af en toe de buurman met 10 plantjesquote:Op donderdag 3 september 2009 11:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik werk niet bij de politie, ik zou een telefoontje plegen.
Hoeveel van zulke gevallen meoten er niet nog komen voordat je het niet je dat niet meer aan gaat nemen. Ik neem in ieder geval niets meer aan en zeker niet wat vanuit denhaag komt of wat sommige politie agenten zomaar te denken te kunnen doen.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik neem aan dat ze er verstand van hebben, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals dit geval.
Tuurlijk, zolang jij het maar geloofd, ik wil je trieste droom niet in diggelen gooien uiteraard.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:33 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Och, hij is een Buitengewoon opsporingsambtenaar. Altijd bij de politie gewild, maar keer op keer afgewezen Nu staat hij langs de snelweg te flitsen en verklikt hij af en toe de buurman met 10 plantjes
Als je jezelf presenteert als een intellectueel moet je misschien toch eens terug naar school om je spelling en grammatica wat bij te spijkerenquote:Op donderdag 3 september 2009 11:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Tuurlijk, zolang jij het maar geloofd, ik wil je trieste droom niet in diggelen gooien uiteraard.
Ze hadden toch al vergunningen aangevraagd. De politie kan toch even bellen naar de meldkamer om die te laten uitzoeken van wie dat veld is en of er vergunningen zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet slim van beide partijen natuurlijk. Ik vind dat je het de Universiteit ook wel kan verwijten dat ze geen rekening houden met dit risico. Een paar telefoontjes en wat borden naast het veld, en je hebt nergens last van.
Jawel dan heeft de uni last van jeugd die denkt dat het toch wel rookbaar is.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet slim van beide partijen natuurlijk. Ik vind dat je het de Universiteit ook wel kan verwijten dat ze geen rekening houden met dit risico. Een paar telefoontjes en wat borden naast het veld, en je hebt nergens last van.
Ik voel me gevleid dat je niks over de inhoud te melden hebt.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:46 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Als je jezelf presenteert als een intellectueel moet je misschien toch eens terug naar school om je spelling en grammatica wat bij te spijkeren
Daar moest je wel lang over nadenken hè? Is ook lastig dat je vanaf nu eerst al je posts 10 keer moet controleren op spel en grammatica FAILS.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik voel me gevleid dat je niks over de inhoud te melden hebt.
Ja werkelijk, ik lurk hier de godganse dag en doe niks anders met m'n leven, projecteer niet je eigen zieligheid op een ander, ik heb namelijk ook wel betere dingen te doen. En gebruik eens volwassen taalgebruik, het begint nu wel te vervelen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:20 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Daar moest je wel lang over nadenken hè? Is ook lastig dat je vanaf nu eerst al je posts 10 keer moet controleren op spel en grammatica FAILS.![]()
Whiskey_Tango: geregistreerd op: maandag 18 mei 2009 @ 21:10quote:Op donderdag 3 september 2009 12:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja werkelijk, ik lurk hier de godganse dag en doe niks anders met m'n leven, projecteer niet je eigen zieligheid op een ander, ik heb namelijk ook wel betere dingen te doen.
33x op invoeren drukken, erg lastig inderdaad.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
aantal posts: 3471 (gemiddeld 33 per dag)
Nou, dan heb je inderdaad wat beters te doen zegquote:Op donderdag 3 september 2009 12:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
33x op invoeren drukken, erg lastig inderdaad.
Jouw gezeik in je gezicht terug smijten levert me al meer dan 10 op vandaag, zo kom ik er wel ja.
Klopt, dank voor uw inzicht.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:44 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Nou, dan heb je inderdaad wat beters te doen zeg
Het ergste is dan ook nog dat je niet bij de politie moet aankomen voor een schadevergoeding, want daar doen ze dan opeens niet aan.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:49 schreef speknek het volgende:
Je zou maar een projectvoorstel geschreven hebben, geld gebudgetteerd, maanden voor-literatuuronderzoek, experiment zorgvuldig opgezet, de grond op de juiste manier gereinigd, plantjes gezaaid, zorgvuldig cultiveren, klaar om je wetenschappelijke resultaten te gaan bekijken, en dan komt de politie langs om je hele onderzoek met de grond gelijk te maken...
Oh ja, dat geeft je inderdaad het recht dom te gaan zitten kleppen.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
MarkyMarkx: geregistreerd op: dinsdag 11 maart 2003 @ 15:45
Als het alleen maar hennep is zal deze schatting totaal niet kloppen. Wanneer het wiet was dan zou het wel geklopt kunnen hebben.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:10 schreef Vinboy het volgende:
Quote uit het bericht:Het ging om een veld met circa 47.000 hennepplanten die een straatwaarde van 4,4 miljoen euro vertegenwoordigden. einde quote
Is het niet handig om het tekort voor scholen hiermee op te lossen?
Ik denk dat vezelhennep net zoveel op zal brengen als graan. Wat zou dat tegenwoordig opbrengen, zo'n ¤1000/ha? En dan moeten de kosten van het telen er nog af.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het alleen maar hennep is zal deze schatting totaal niet kloppen. Wanneer het wiet was dan zou het wel geklopt kunnen hebben.
Zoals de ondezoekers zelf al aangeven is de straatwaarde nihil. De aangerichte schade aan het onderzoek kan echter aardig oplopen denk ik.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het alleen maar hennep is zal deze schatting totaal niet kloppen. Wanneer het wiet was dan zou het wel geklopt kunnen hebben.
Bron: de website van Wageningen URquote:Politie vernielt per abuis proefveld van Wageningen UR
Gisteren, 2 september, heeft de politie in Flevoland per abuis op een proefveld van Wageningen UR een groot aantal hennepplanten vernietigd. Het gaat om een zogeheten vermeerderingsproef van een hennepsoort die bedoeld is voor de winning van vezels voor de productie van bijvoorbeeld textiel, papier en voor de duurzame vervanging van kunststoffen, bijvoorbeeld in de autoindustrie. De planten zijn vanwege hun extreem lage gehalte aan THC ongeschikt voor de productie van cannabis. Wageningen UR beschikt voor het proefveld over de benodigde vergunningen en ontheffingen. Hoewel het vast staat dat er schade is ontstaan, kan pas op enige termijn de omvang daarvan worden vastgesteld.
Op het betreffende perceel van in de buurt van Lelystad, en nog twee kleinere percelen vlakbij, houdt Wageningen UR op dit moment een zogeheten vermeerderingsproef met nieuwe hennepsoorten. Van deze nieuwe soorten wordt onderzocht of ze geschikt zijn voor marktintroductie. Om het bewuste perceel staan percelen met maïs die dienen als ‘isolatie’ om te voorkomen dat stuifmeel van het ene veld, onbedoeld, in het andere veld terecht komt.
In hennep bestemd voor vezelproductie is het gehalte THC, de psychoactieve stof die voorkomt in cannabis, zo laag dat deze hennep ongeschikt is voor de productie van cannabis.
Voorover nu kan worden vastgesteld is ongeveer de helft van de hennepplanten op het betreffende perceel onherstelbaar vernield. De schade die Wageningen UR lijdt is gebaseerd op het verloren gaan van deze planten en een waarschijnlijke vertraging in de marktintroductie van de betreffende hennepsoort.
Misschien moet jij eens wat gedroogde hennep in je onderbroek gooien, ongestelde bemoeial .quote:Op donderdag 3 september 2009 13:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ja, dat geeft je inderdaad het recht dom te gaan zitten kleppen.
Heb jij wel eens een reactie gegeven die daadwerkelijk ontopic is? Ik erger me niet snel aan iemand, maar jij begint behoorlijk irritant te worden.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:40 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens wat gedroogde hennep in je onderbroek gooien, ongestelde bemoeial .
Lees eerst een iets voordat je reageert
Het is een forum, bedoelt om te discussiëren. Niet om alleen te reageren op wat TS post. Als je jezelf eens zou verdiepen in mijn posts kom je erachter dat 85% on-topic is. Maar misschien kan je de FOK! kliklijn bellen om me aan te geven jankerdquote:Op donderdag 3 september 2009 15:12 schreef Casos het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een reactie gegeven die daadwerkelijk ontopic is? Ik erger me niet snel aan iemand, maar jij begint behoorlijk irritant te worden.
Misschien dat een MOD eens wat kan doen aan deze user.....
(en ja, dit is ook offtopic)
quote:Op donderdag 3 september 2009 15:28 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Het is een forum, bedoelt om te discussiëren. Niet om alleen te reageren op wat TS post. Als je jezelf eens zou verdiepen in mijn posts kom je erachter dat 85% on-topic is. Maar misschien kan je de FOK! kliklijn bellen om me aan te geven jankerd
quote:
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:58 schreef MarkyMarkx het volgende:
Pffffffffffff.
Misschien kan ik die tiplijn ook bellen om het onkruid uit mijn tuin te halen, zeg ik gewoon dat het weed is. En dan heb ik nog gelijk ook
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:07 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Als je een beetje verstand hebt van zo'n plant zie je in 1 seconde dat dit onkruid is. De reden waarom het verstopt was in een maisveld is omdat mensen zoals jij het anders proberen op te roken en dan ook nog denken dat ze stoned worden
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:09 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Het was geen wiet aap. Wiet is een restproduct van de toppen van een vrouwelijke plant. Dit was gewoon kuthennep zonder THC wat zoveel groeit in het wild
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:16 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Laat ik nou welgeteld mijn hele leven 10 joints gerookt hebben, misschien rijkt mijn algemene ontwikkeling wel iets verder dan jouw LBO leven
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:18 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval zelfkennis
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:20 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Als mijn penis nog verder groeit dan steekt hij dadelijk in jouw oog, kutnewbee
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:33 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Och, hij is een Buitengewoon opsporingsambtenaar. Altijd bij de politie gewild, maar keer op keer afgewezen Nu staat hij langs de snelweg te flitsen en verklikt hij af en toe de buurman met 10 plantjes
quote:Op donderdag 3 september 2009 11:46 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Als je jezelf presenteert als een intellectueel moet je misschien toch eens terug naar school om je spelling en grammatica wat bij te spijkeren
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:20 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Daar moest je wel lang over nadenken hè? Is ook lastig dat je vanaf nu eerst al je posts 10 keer moet controleren op spel en grammatica FAILS.![]()
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:37 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Whiskey_Tango: geregistreerd op: maandag 18 mei 2009 @ 21:10
aantal posts: 3471 (gemiddeld 33 per dag)
MarkyMarkx: geregistreerd op: dinsdag 11 maart 2003 @ 15:45
aantal posts: 686 (gemiddeld 1 per dag)
En alweer een epic fail![]()
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:44 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Nou, dan heb je inderdaad wat beters te doen zeg
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:40 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens wat gedroogde hennep in je onderbroek gooien, ongestelde bemoeial .
Lees eerst een iets voordat je reageert
Ok, de eerste 4 waren ontopic, toen ging het misquote:
Van de politie mag je wel verwachten dat ze het verschil weten.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat jij met je drugsharses het verschil weet: prima.
Dat een gemiddeld veldvarken het niet weet kun je ze niet aanrekenen.
Dat mogen we wel aannemen, het zijn geen fransen waaraan dealers een zak sla verkopen en vertellen dat het wiet is.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:06 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Van de politie mag je wel verwachten dat ze het verschil weten.
Mwah, ik kan me voorstellen dat als ik een kwekerij begin op grote schaal en hier en daar wat logo's van een universiteit plaats dat de boel toch verdwijntquote:Op donderdag 3 september 2009 11:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Waarschijnlijk de vergunnings procedures zodat de universiteit gewoon geen onderzoek naar deze nuttige planten mag doen.quote:http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-wietplantage.html
Politie erkent fout bij ruiming wietplantage
Uitgegeven: 4 september 2009 10:23
Laatst gewijzigd: 4 september 2009 10:23
LELYSTAD - Politie Flevoland heeft vrijdag toegegeven een fout te hebben gemaakt bij het ruimen van een hennepveld afgelopen woensdag bij Lelystad.
© Inertia StockOp het veld stonden geen geestverruimende hennepplanten, maar zogenaamde vezelhennepplanten.
Na een anonieme tip trof de politie een veld met 47.000 hennepplanten aan en begon vervolgens met de ruiming van de planten.
Het bleek echter te gaan om een proefveld van Wageningen Universiteit. Het onderzoeksinstituut had daarvoor alle benodigde vergunningen in huis.
Patroon
Volgens de politie paste het hennepveld naadloos in het patroon van illegale kweekvelden die regelmatig worden aangetroffen in Flevoland.
Ook door de wijze waarop de hennepplanten verdekt in een maisveld stonden opgesteld, ging de politie er van uit dat het om een groot en illegaal veld ging.
De politie neemt de zaak intern hoog op en betreurt de gang van zaken. Naar aanleiding van deze zaak worden de procedures opnieuw tegen het licht gehouden om herhaling te voorkomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |