Het is natuurlijk een beetje wennen in het begin maar zodra die pubertjes jou hebben leren kennen en vice versa ook, zit je al een beetje op je gemak, toch?quote:
die doe ik niet, ik doe een universitaire BA.Ik kan die minor kiezen.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:52 schreef o.us het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beetje wennen in het begin maar zodra die pubertjes jou hebben leren kennen en vice versa ook, zit je al een beetje op je gemak, toch?
Maar waarom had je daar niet meteen aan gedacht voordat je met de Lerarenopleiding begon?
In ieder geval je bachelor Engels afmaken! Je hoeft je stufi pas terug te betalen als je binnen 10 jaar geen diploma hebt, dus je zou over kunnen stappen naar een andere studie, maar stufi houdt wel op natuurlijk. Ik zou zeker m'n bachelor afmaken en dan kan je altijd nog kijken naar een eventuele andere master. Je kan vaak een master doen die niet bij je studie aansluit door een pre-master jaar te doen, dus wat dat betreft is het vaak gewoon al handig een bachelor te hebben. Beter 1 jaar pre-master dan minstens 2 jaar extra om over te stappen op een andere studie.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:35 schreef Strawberryjuice het volgende:
- Wat voor mogelijkheden zijn er mbt stoppen in je derde jaar, moet ik al het geld terugbetalen?Of moet ik maar gewoon doorgaan en me over mijn angsten heenzetten?
9 van de 10 keer wel ja.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:35 schreef Strawberryjuice het volgende:
Mijn vraag is nu:
- Is leraar worden altijd zwaar in het begin
Tuurlijk. Alhoewel ik wel van mening ben dat je het een beetje in je moet hebben...quote:en kan je het leren?
Ik weet het. Maar hoe ver gaan die geintjes? Als er echt dingen vernield worden dan laat ik de hele klas gewoon nablijven. Imho is het gewoon beter om vanaf het begin duidelijk en streng te zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:31 schreef BrokenBond het volgende:
Niet om je onzekerder te maken of lullig te doen maar ik heb verschillende ervaringen gehad met stagaires op school (als leerling zijnde) en de meeste waren niet positief. En vaak probeert de klas toch allemaal ''geintjes'' uit en doen ze expres vervelend. Ik zelf deed het niet maar daar gaat het verder niet om, ze zetten zich expres een beetje af tegen de stagair omdat hij als ''nieuweling'' wordt gezien en de klas ziet zichzelf als een proefkonijn. Vaak deden ze het niet eens zo slecht maar je kan er niets aan doen ben ik bang.
(dit was op het vwo trouwens, het kan aan mijn klas liggen maar ik schat dat het op het vmbo nog erger is).
Een presentatiecursus?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:22 schreef Strawberryjuice het volgende:
En zo'n presentatiecursus zal me vast goed doen.
Fulltimer ja. Begin aan het negende jaar VMBO, dus ik ken de klappen van de zweep welquote:Baba, werk jij fulltime? De meeste leraren die ik ken werken part time.
Dat soort dingen kun je van te voren niet voorspellen en daar moet je je ook niet op gaan blind staren. Het ligt er aan hoe je je opstelt, daar blijf ik bij. Ik heb in het docententopic ook al es voorbeelden aangehaald van geintjes, en dat had voor 90% te maken met de opstelling van de docent. In mijn eerste jaar, ten ik pas begon en ik nog niet de nodige handvaten en "automatische piloot" had, flikten ze bij mij ook wel wat (een punaise op de stoel, propjes gooien). Nu komt dat niet meer voor.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:24 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik weet het. Maar hoe ver gaan die geintjes?
De grootste (beginners-)fout die je maken kunt! Heel veel leerlingen die niks gedaan hebben worden er van de dupe, en de kans bestaat dat je deze leerlingen nu ook tegen je in het harnas jaagt.quote:Als er echt dingen vernield worden dan laat ik de hele klas gewoon nablijven.
Duidelijk en consequent.quote:Imho is het gewoon beter om vanaf het begin duidelijk en streng te zijn.
Ik raad aan om het geweldige boek "Lichaamstaal" van Victor van Geel eens te proberen.quote:Op zondag 6 september 2009 15:32 schreef Htje het volgende:
Ik vind presenteren voor medestudenten anders voelen dan voor de klas staan.
Toch zou zo'n presentatiecursus geen kwaad kunnen denk ik. Je leert er vermoedelijk bewust te worden van je uitstraling, intonatie, ademhaling, non-verbale communicatie. Daar kun je voor de klas alleen maar baat bij hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |