Paprika en idd hot and spicy.quote:
quote:Op woensdag 2 september 2009 21:37 schreef 9611Niels het volgende:
Dat is best raar, maken ze zo veel reclame dat er 90 pringles in 1 bus zitten, stoppen ze er maar 88 in
Nee, want ik hou altijd rekening met snijafval. Nieuw voorbeeld!quote:Op woensdag 2 september 2009 21:37 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Paprika en idd hot and spicy.
Maar het gaat (ja, alwéér) om het principe. Als jij 10,000 badkamertegels van me koopt omdat je hebt berekend dat je er zoveel moet hebben en je komt er op 3/4 achter dat ik er maar 9995 heb geleverd en je hebt nu een kale lelijke plek op je badkamermuur.
quote:Op woensdag 2 september 2009 22:01 schreef DuTank het volgende:
Heeft hier niemand opgelet bij wiskunde?
Leg uitquote:Op woensdag 2 september 2009 22:01 schreef DuTank het volgende:
Heeft hier niemand opgelet bij wiskunde?
van chips zitten er 0 stuks in.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:39 schreef onearmedman het volgende:
Losers die chipjes in een pringle bus tellen.
heb je een foto van dat "gegarandeert"quote:Op woensdag 2 september 2009 21:34 schreef Sigmund666 het volgende:
Klacht: Pretenderen en liegen. Ik koop nu dus nooit meer een product waarop staat 'meer dan .....' of 'gegarandeert .....'
quote:Op woensdag 2 september 2009 22:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
van chips zitten er 0 stuks in.
Het zijn Pringles!quote:Op woensdag 2 september 2009 22:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
van chips zitten er 0 stuks in.
quote:
Pringles zegt eigenlijk dat er gemiddeld 90 per bus in zitten. Daar is zo'n machine dan op ingesteld, maar deze heeft een standaardafwijking, die machine vult die dingen heel snel en stopt er soms een paar teveel in en soms wat te weinig, die gemiddelde waarde is de standaardafwijking. Meer hoef ik eigenlijk al niet te vertellen, maar waarom Pringles mag zeggen dat er gegarandeerd 90 in zitten, is omdat ze steekproeven hebben uitgevoerd. Ze stellen dan een hypothese en je kunt dan uitrekenen in hoeverre die hypothese te accepteren is.quote:
Ja, standaardafwijking! Dat zocht ik!quote:Op woensdag 2 september 2009 22:16 schreef DuTank het volgende:
[..]
[..]
Pringles zegt eigenlijk dat er gemiddeld 90 per bus in zitten. Daar is zo'n machine dan op ingesteld, maar deze heeft een standaardafwijking, die machine vult die dingen heel snel en stopt er soms een paar teveel in en soms wat te weinig, die gemiddelde waarde is de standaardafwijking. Meer hoef ik eigenlijk al niet te vertellen, maar waarom Pringles mag zeggen dat er gegarandeerd 90 in zitten, is omdat ze steekproeven hebben uitgevoerd. Ze stellen dan een hypothese en je kunt dan uitrekenen in hoeverre die hypothese te accepteren is.
Om dit echt goed uit te leggen, moet ik dit met het wiskundeboek erbij doen, maar goed. Hopelijk snap je er iets van.
Remember? Die kutopdrachten dat er op het pak vla staat: inhoud 1,5 liter. In werkelijkheid kan dit 1,473 liter zijn, maar soms ook meer.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, standaardafwijking! Dat zocht ik!
Ik ben zo gelukkig dat ik die onzin achter me heb gelaten.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:23 schreef DuTank het volgende:
[..]
Remember? Die kutopdrachten dat er op het pak vla staat: inhoud 1,5 liter. In werkelijkheid kan dit 1,473 liter zijn, maar soms ook meer.
Je gaat dus een hypothese stellen, of de machine goed is ingesteld. Als er dan het juiste getal uit komt, zodat de hypothese geaccepteerd moet worden. Als de hypothese klopt, mag je dus aannemen/zeggen dat er 1,5 liter in zit, terwijl er in werkelijkheid meer of minder in zit. Het gemiddelde komt overeen met de instelling van de machine.
Dus in het geval van Pringles:
- machine ingesteld op 90
- machine heeft standaardafwijking
- is de machine goed afgesteld?
- ja?
- dan kun je aannemen dat er gemiddeld 90 in een bus zitten en mag je dat ook vermelden
Dat dan wel weerquote:Op woensdag 2 september 2009 22:31 schreef Otis. het volgende:
[..]
Ik ben zo gelukkig dat ik die onzin achter me heb gelaten.
Ik ook. Maar had wel een 8,6 voor mijn wiskunde CE en het (dus) afgesloten met een 8quote:Op woensdag 2 september 2009 22:31 schreef Otis. het volgende:
[..]
Ik ben zo gelukkig dat ik die onzin achter me heb gelaten.
Ik met een zesquote:Op woensdag 2 september 2009 22:35 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik ook. Maar had wel een 8,6 voor mijn wiskunde CE en het (dus) afgesloten met een 8
EXACT! Dat ik daar niet aan had gedacht!quote:
Je moeder is een pauperige vreetzak. En nee, voor 2 chippies ga ik écht geen brief schrijven, laat staan moeite doen om een gratis bus te krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:28 schreef DjinN het volgende:
TS heeft gewoon 2 pringles stiekem opgegeten..en nou is ie zo'n pauperige vreetzak dat ie perse een gratis bus moet hebben..
mijn moeder lust geen pringlesquote:Op woensdag 2 september 2009 23:37 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Je moeder is een pauperige vreetzak. En nee, voor 2 chippies ga ik écht geen brief schrijven, laat staan moeite doen om een gratis bus te krijgen.
quote:Op woensdag 2 september 2009 21:43 schreef Flurry het volgende:
wees blij, dan hoef je minder van die smakeloze meukdingen te eten
Geertje gaat 't allemaal voor je regelen, we flikkeren gewoon heel die linkse kliek hoppa in een keer het land uit. GO GEERTJE!quote:Op woensdag 2 september 2009 21:34 schreef Sigmund666 het volgende:
Ik kocht vanmiddag in de lokale super enthousiast een busje Pringles, aangezien de reclame garandeerde dat er 90 Pringles in één bus zaten. En ik haal ze uit de koker, begin ze te tellen en op te eten. Wat ziet mijn oog?
88 Pringles! ACHT-EN-TACHTIG Pringles. Smerige oplichters. Wil ik mijn beklag doen, super dicht, wil ik Pringles bellen, wat denk je? Dicht
![]()
![]()
![]()
Klacht: Pretenderen en liegen. Ik koop nu dus nooit meer een product waarop staat 'meer dan .....' of 'gegarandeert .....'
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Geertje gaat 't allemaal voor je regelen, we flikkeren gewoon heel die linkse kliek hoppa in een keer het land uit. GO GEERTJE!
quote:dit in het kader van tijdverspilling?k haal ze uit de koker, begin ze te tellen
quote:Misschien had je het moeten vergeten, had een onnodige kick gescheeld.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:44 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat is überhaupt de zin om aardappels te 'dehydrateren', hier een pulp van te maken en deze weer in de vorm van aardappelschijfjes te persen......
En het dan ook nog voor een factor-x van normale, lekkere, chips te verkopen?
In geval van Surimi (nepkrab) snap ik het, is ook stukken goedkoper dan echt.
Maar Pringles..... Ik kan er na 420 dagen nog altijd met mijn hoofd niet bij.
quote:Niks onnodig!Op vrijdag 29 oktober 2010 13:56 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Misschien had je het moeten vergeten, had een onnodige kick gescheeld.
quote:Op woensdag 2 september 2009 21:35 schreef Pakspul het volgende:
Dus je vreet de bus leeg en je ziet 88 pringels... ik zou blij zijn, meestal als ik z'n bus leeg vreet zit er niks meer in.
quote:8e letter in alfabet is de h inderdaad en hh = heil hitler,Op woensdag 2 september 2009 21:35 schreef valek het volgende:
Nazi's. 88 is het getal wat de neonazi's vaak gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |