FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Vodafone stuur per ongeluk een tweede telefoon
AyrtonSennawoensdag 2 september 2009 @ 14:54
Ik had een paar dagen geleden m'n abonnement verlengd bij Vodafone waarbij ik een HTC Magic besteld had.

Ik had toch nog wat vragen over het toestel dus heb ik gebeld en ze zeiden dat ik beter naar de winkel kan gaan daarmee. In de tussentijd zouden ze mijn bestelling eruit halen, dat kon vanwege de wettelijke bedenktijd.

Toen heb ik bij de winkel mijn abonnement verlengd omdat dat bleek te kunnen en kreeg ik gelijk de HTC Magic mee. Alleen nu blijkt dat de annulering niet ingevoerd is waardoor ik vanmorgen nog een HTC Magic kreeg. Deze zat in een envelop waar geen Vodafone op stond maar VLSC (wat dat ook moge betekenen) dus ik had die bezorging gewoon aanvaard door ervoor te tekenen.

Ik heb Vodafone gebeld en ben diverse keren doorverbonden tot ik bij de afdeling RMA kwam. Die zeiden dat ik het toestel moet opsturen naar een postbus nummer. Dit gaat me ¤ 8,61 kosten, geld dat ik zomaar moet betalen omdat een of andere kloothommel bij hun een fout heeft gemaakt. Het mocht niet naar een antwoordnummer worden teruggestuurd en als ik het er niet eens mee was moest ik maar een klachtenbrief sturen (yeah right).

Wat moet ik nu doen. Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om te gaan betalen voor de retourzending. Enige wat ik kan bedenken is om het toestel dat ik bij de winkel gehaald heb daar terug te brengen en hopen dat ze dat accepteren. Want het toestel dat opgestuurd werd kan niet bij de winkel ingeleverd worden.

Wat kunnen zij maken als ik het niet terugzend? Ik leg de hele boel in de kast zonder zelfs de doos maar open te maken. Ze kunnen hem zo terughalen als ze dat willen.

Maar kunnen ze in zo'n geval aangifte doen van verduistering bij de politie of de volledige prijs van het toestel in rekening brengen?
rene90woensdag 2 september 2009 @ 15:04
Ik zou zeggen..laat ze de tyfus krijgen. Jij hebt je goede kant laten zien, en als zij dan ermee komen dat je nog geld moet betalen om hun fout op te lossen is dat onredelijk.
Gewoon even langs de winkel gaan en die telefoon daar deponeren, en een bewijsje meekrijgen dat je de telefoon hebt teruggebracht.
BadBertwoensdag 2 september 2009 @ 15:13
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:04 schreef rene90 het volgende:
Ik zou zeggen..laat ze de tyfus krijgen. Jij hebt je goede kant laten zien, en als zij dan ermee komen dat je nog geld moet betalen om hun fout op te lossen is dat onredelijk.
Gewoon even langs de winkel gaan en die telefoon daar deponeren, en een bewijsje meekrijgen dat je de telefoon hebt teruggebracht.
helemaal mee eens...

omdat je iig gemeld hebt dat je een 2e toestel hebt ontvangen, kun je het ook niet meer houden, dus gewoon in de winkel dumpen, en als ze het niet accepteren: als nog houden.

jij hebt je iig van je goede kant laten zien, ze moeten een nette en oprechte klant niet benadelen door ook nog eens kosten te rekenen voor het corrigeren van een door HEN gemaakte fout!
jeroen25woensdag 2 september 2009 @ 15:14
De verzendkosten breng je gewoon in rekening bij vodafone.
rene90woensdag 2 september 2009 @ 15:30
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:14 schreef jeroen25 het volgende:
De verzendkosten breng je gewoon in rekening bij vodafone.
Ja dat zal even lekker worden, jij hebt aangegeven een extra telefoon te hebben gehad en wilt hem terugsturen. Zij geven aan dat je het zelf moet betalen en je moet dus nog extra moeite gaan doen om geld te declareren.
Het zou gewoon moeten gaan dat ze hun excuses aanbieden en bedanken voor het melden, met de mededeling dat ze het zo snel mogelijk laten oppikken.
jeroen25woensdag 2 september 2009 @ 15:32
Dan gewoon naar vodafone schrijven dat de telefoon pas word verzonden nadat de verzendkosten zijn voldaan.
wisewoensdag 2 september 2009 @ 15:33
simlock vrij?

anders intresse :p
Rosbiefwoensdag 2 september 2009 @ 17:05
Gewoon houden.
frenky90woensdag 2 september 2009 @ 17:05
hier ook gehad, een 2de toestel gekregen terwijl dit niet de bedoeling was, ze zeiden tegen mij ook stuur maar terug. ik zei zo ik stuur niets terug je kunt het hier komen halen, ik ga niet voor jullie fouten betalen, en later in de week is die netjes 's avonds door een koerier opgehaald
Weekdierwoensdag 2 september 2009 @ 18:29
Briefje naar het antwoordnummer schrijven met de mededeling dat er een pakketje voor Vodafone op te halen is op jouw woonadres? Dat je het X weken bewaart en dat je er vanuit gaat dat moct het niet opgehaald worden, dat je het pakket mag houden en het als een gift ziet.
sciterwoensdag 2 september 2009 @ 18:34
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:29 schreef Weekdier het volgende:
Briefje naar het antwoordnummer schrijven met de mededeling dat er een pakketje voor Vodafone op te halen is op jouw woonadres? Dat je het X weken bewaart en dat je er vanuit gaat dat moct het niet opgehaald worden, dat je het pakket mag houden en het als een gift ziet.
vodaphone is toch veel te sloom om hem binnen 3 wken op te halen...
AyrtonSennawoensdag 2 september 2009 @ 19:38
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:29 schreef Weekdier het volgende:
Briefje naar het antwoordnummer schrijven met de mededeling dat er een pakketje voor Vodafone op te halen is op jouw woonadres? Dat je het X weken bewaart en dat je er vanuit gaat dat moct het niet opgehaald worden, dat je het pakket mag houden en het als een gift ziet.
Ik moet hier ergens nog een oud Com21 kabelmodem uit 1998 hebben liggen dat Bart Internet nooit opgehaald heeft toen zij in 2001 stopten met consumenten internet. Nooit weg durven gooien omdat ik dacht dat zodra ik dat doe ze hem komen halen. Uiteindelijk kwijtgeraakt in de troep in de kelder. Maar hij ligt daar zeker nog.

Heb ook nog een digitennekastje dat de KPN nooit heeft opgehaald nadat het abonnement beeindigd werd. Omdat Nederland 1, 2 en 3 er nog op werken staat die aangesloten op het kleine TV'tje in de achterkamer.

Is er jurisprudentie hoe lang je iets dat je in bruikleen hebt gekregen of per abuis toegezonden hebt gekregen moet bewaren voordat je het weg mag pleuren of mag houden? Ik zie die HTC Magic hier nog wel in de kelder belanden tussen de andere troep als ze hem idd niet komen afhalen.
AyrtonSennawoensdag 2 september 2009 @ 19:40
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:05 schreef frenky90 het volgende:
hier ook gehad, een 2de toestel gekregen terwijl dit niet de bedoeling was, ze zeiden tegen mij ook stuur maar terug. ik zei zo ik stuur niets terug je kunt het hier komen halen, ik ga niet voor jullie fouten betalen, en later in de week is die netjes 's avonds door een koerier opgehaald
Was dat ook Vodafone of een andere provider? Zo ja dan ga ik dat voorstellen.
Rewimowoensdag 2 september 2009 @ 19:43
Alsjeblieft
quote:
Vodafone Easy Klantenservice Antwoordnummer 5555 6200 VC Maastricht
Vodafone Klantenservice Antwoordnummer 4200 6400 VC Heerlen
Vodafone Libertel Antwoordnummer 10085 6200 XR Maastricht
Vodafone Libertel NV Antwoordnummer 10211 6200 XV Maastricht
Vodafone, Afd. Credit Assessment Antwoordnummer 10139 6200 XS Maastricht
Vodafone, afdeling iZi nummerbehoud Antwoordnummer 5555 6200 VC Maastricht
Altijd handig, www.antwoordnummer.nl
Dirkhwoensdag 2 september 2009 @ 20:08
Ik zou het ook niet zo maar opsturen zonder dat er afspraken zijn gemaakt over de kosten. Het lijkt me dan ook vanzelfspreken dat Vodafone een retourzenddoos naar je stuurt die vantevoren is gefrankeerd.
Doen ze dat niet, dan zullen ze iets anders moeten verzinnen maar zelf betalen lijkt me niet iets wat een rijk bedrijf als Vodafone nodig heeft.
frenky90woensdag 2 september 2009 @ 20:08
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:40 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

Was dat ook Vodafone of een andere provider? Zo ja dan ga ik dat voorstellen.
dat was inderdaad bij Vodafone.
Fleischmeisterwoensdag 2 september 2009 @ 20:44
Gewoon koerier laten langskomen inderdaad, ze mogen blij wezen dat ze door je eerlijkheid niet alle trucendozen open hoeven te trekken om hun telefoon terug te krijgen. Als ze moeilijk blijven doen, dan zou je haast denken dat ze die telefoon niet eens terug willen
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:38 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

Ik moet hier ergens nog een oud Com21 kabelmodem uit 1998 hebben liggen dat Bart Internet nooit opgehaald heeft toen zij in 2001 stopten met consumenten internet. Nooit weg durven gooien omdat ik dacht dat zodra ik dat doe ze hem komen halen. Uiteindelijk kwijtgeraakt in de troep in de kelder. Maar hij ligt daar zeker nog.
Bart Internet... dat zegt me nog iets ja... ik word oud Ach, volgens mij is dat kastje allang niet meer compatibel met het Nederlandse netwerk... ik had dat ding destijds met Chello, en eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik 'm wel heb ingeleverd
vogeltjesdanswoensdag 2 september 2009 @ 21:08
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:29 schreef Weekdier het volgende:
Briefje naar het antwoordnummer schrijven met de mededeling dat er een pakketje voor Vodafone op te halen is op jouw woonadres? Dat je het X weken bewaart en dat je er vanuit gaat dat moct het niet opgehaald worden, dat je het pakket mag houden en het als een gift ziet.
Stuur ze een briefje dat je het hebt proberen aan te bieden bij het hoofdkantoor, maar dat er niemand was en dat je het bij de buren hebt afgegeven
avotardonderdag 3 september 2009 @ 08:04
Een jaar wachten... als ze niet reclameren: www.marktplaats.nl
OxygeneFRLdonderdag 3 september 2009 @ 08:11
Waarom heb je het überhaupt gemeld dat je hem dubbel hebt gekregen, laat ze lekker de tyfus krijgen.
Rockfiredonderdag 3 september 2009 @ 11:54
Als jij iets toegestuurd krijgt waar jij niet om hebt gevraagd (je hebt hem tenslotte geannuleerd) hoef je ook niet te betalen voor het terugsturen. Als zij hem terug willen, moeten zij voor de kosten opdraaien.
Conflictdonderdag 3 september 2009 @ 12:00
VLSC staat op alle pakketjes van vodafone. Dat is omdat ze denken dat de tnt chauffeurs dan niet weten dat er een telefoon in zit

Kpn doet dat ook. Maar je kan aan een barcode gewoon zien wat er voor een product in een pakket zit.
AyrtonSennadonderdag 3 september 2009 @ 17:15
Ik heb nu ook een factuur gekregen voor 0 euro waarop staat dat dit bedrag binnenkort van mijn rekening wordt afgeboekt. Wil ik ze zien doen.
Niznodonderdag 3 september 2009 @ 18:49
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:15 schreef AyrtonSenna het volgende:
Ik heb nu ook een factuur gekregen voor 0 euro waarop staat dat dit bedrag binnenkort van mijn rekening wordt afgeboekt. Wil ik ze zien doen.
Ben benieuwd hoe het afloopt..........
mafkees01donderdag 3 september 2009 @ 19:12
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:49 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het afloopt..........
Kan ik ook wel raden hoor 0 euro wordt afgeboekt
jeroen25donderdag 3 september 2009 @ 19:15
Pas maar op hoor.
Als het naar een incassobureau gaat komt er zo 30% bij!
TheFreshPrincedonderdag 3 september 2009 @ 21:10
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:15 schreef jeroen25 het volgende:
Pas maar op hoor.
Als het naar een incassobureau gaat komt er zo 30% bij!
Nah, 30% van 0 euro lijkt me nog redelijk te doen.
AyrtonSennadonderdag 3 september 2009 @ 22:03
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:12 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Kan ik ook wel raden hoor 0 euro wordt afgeboekt
Ik hoop dat de bankserver dan niet crasht vanwege een "division by zero" fout.
Roidonderdag 3 september 2009 @ 23:22
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:54 schreef Rockfire het volgende:
Als jij iets toegestuurd krijgt waar jij niet om hebt gevraagd (je hebt hem tenslotte geannuleerd) hoef je ook niet te betalen voor het terugsturen. Als zij hem terug willen, moeten zij voor de kosten opdraaien.
Maar heeft hij het niet geaccepteerd toen hij zijn handtekening bij de levering zette?
Niznodonderdag 3 september 2009 @ 23:23
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:22 schreef Roi het volgende:

[..]

Maar heeft hij het niet geaccepteerd toen hij zijn handtekening bij de levering zette?
Hij wist niet van welk bedrijf het kwam aangezien er alleen VLSC als afzender op stond.
Roidonderdag 3 september 2009 @ 23:26
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:23 schreef Nizno het volgende:

[..]

Hij wist niet van welk bedrijf het kwam aangezien er alleen VLSC als afzender op stond.
Vodafone zal zeggen dat ze het mondeling hebben afgesproken.
Niznodonderdag 3 september 2009 @ 23:29
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:26 schreef Roi het volgende:

[..]

Vodafone zal zeggen dat ze het mondeling hebben afgesproken.
Vodafone kan ook mij een telefoon opsturen. Afzender VLSC en ik zet wel een handtekening.
Als er niet om gevraagd wordt (of afgezegd) kun je niet van de ontvanger verwachten dat die meteen weet dat t van Vodafone is en het terugstuurt.
bijdehandvrijdag 4 september 2009 @ 00:25
Wij hebben ooit zoiets gehad met de ECI

Gewoon thuis laten liggen, zijn kunnen het op laten halen.
CoExistvrijdag 4 september 2009 @ 10:14
Zelfde gehad met Vodafone: Vodafone, wat doe je!?

Je word niet geholpen en niemand bij de klantenservice of winkel voelt zich verantwoordelijk er voor.
Uiteindelijk heb ik de doos in de kast gegooid en is 'ie in september opgehaald door een koerier waarvan ik een bevestiging heb gekregen dat ik het toestel mee heb gegeven.

Alsnog een klacht ingediend in de winkel en heb toen een factuur korting gekregen voor 6 maanden ofzo.
In 2008 alsnog bij Vodafone weg gegaan vanwege hun beroerde service.

Van die koerier hoorde ik trouwens dat 'ie 300 stuks van diezelfde gsm moest ophalen.
Ik vraag me af hoeveel mensen inmiddels dat ding niet hebben verkocht of gehouden.
RD4vrijdag 4 september 2009 @ 11:00
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:00 schreef Conflict het volgende:
VLSC staat op alle pakketjes van vodafone. Dat is omdat ze denken dat de tnt chauffeurs dan niet weten dat er een telefoon in zit

Kpn doet dat ook. Maar je kan aan een barcode gewoon zien wat er voor een product in een pakket zit.
VLSC staat voor Vodafone Logistics enz.