Dat verband is er nog steeds wel, je gebruikt nu alleen een lapmiddel om het op te lossen. Ik zou evengoed nog minder, of geen zoet/vet eten. Een vitamine A kuur helpt erg goed bij huidproblemen maar is ondanks dat het een (gemodificeerde) vitamine is geen gezond goedje om voor lange tijd in te nemen.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:16 schreef jan2000 het volgende:
Eerst dacht ik nog wel eens dat er een verband was tussen het eten van chocolade of chips en de acne. Maar nu kan ik zoveel chips en chocolade eten als ik wil, de acne blijft weg.
Reclame voor een kuur van de dermatoloog?quote:Op woensdag 2 september 2009 14:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
user heeft 1 post! Reclame topic!
Retinol. En vitamine A is giftig in grotere hoeveelheden dan de ADH. In hele hoge dosering is het zelfs schadelijk voor de ongeboren vrucht.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:37 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Reclame voor een kuur van de dermatoloog?
Hij heeft aandelen in Vitamine A (!)quote:Op woensdag 2 september 2009 23:30 schreef Armoed het volgende:
reclametopic voor vitamine a?
even serieus jongens -.-
Water is ook giftig als je 50liter in één dag drinkt, was is je punt?quote:Op woensdag 2 september 2009 14:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Retinol. En vitamine A is giftig in grotere hoeveelheden dan de ADH. In hele hoge dosering is het zelfs schadelijk voor de ongeboren vrucht.
Ik weet niet of het aanraden van dergelijke goedjes hier wel verstandig is.
Een steen is ook dodelijk als je hem door je longen krijgt.quote:Op donderdag 3 september 2009 01:18 schreef Jonkowise het volgende:
[..]
Water is ook giftig als je 50liter in één dag drinkt, was is je punt?
Ja maar als je je dus aan de ADH houdt is het dus niet giftig? Volgens mij is dat ook onzinquote:Op donderdag 3 september 2009 01:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een steen is ook dodelijk als je hem door je longen krijgt.
Dat een overdosis vitamine A misschien niet zo moeilijk eens te realiseren?
Nee, ben je nou echt zo dom? De ADH is gewoon veilig, maar als je zonder toestemming van een arts zelf maar vitamine A gaat slikken ben je niet goed bezig.quote:Op donderdag 3 september 2009 01:24 schreef Jonkowise het volgende:
[..]
Ja maar als je je dus aan de ADH houdt is het dus niet giftig? Volgens mij is dat ook onzin
Maar volgens jou moet je dingen dus niet gebruiken omdat je "kan overdoseren"
Nice.
quote:Op donderdag 3 september 2009 09:15 schreef loveli het volgende:
In NL is vitamine A niet vrij te verkrijgen, blijkbaar wel op doktersrecept. Dan neem ik aan dat het gaat om gecontroleerder hoeveelheden. Ik ben heel benieuwd hoeveel vitamine A TS per dag kreeg voorgeschreven.
De ADH is niet het maximum wat je mag innemebn, maar het minimale wat je nodig hebt. Vitamine A is een belangrijke vetoplosbare vitamine en je hersenen hebben het ook nodig. Omdat het vetoplosbaar is, kan het ophopen en moet je er een beetje voorzichtig mee zijn. Het panische verbieden van vitamine A slaat imho een beetje door.
Het zit hier dus echt werkelijk vol noobs blijkbaar!quote:To avoid hypervitaminosis A, avoid taking more than the recommended daily allowance of this vitamin. Recent emphasis on vitamin A and beta carotene as anticancer vitamins may contribute to chronic hypervitaminosis A, if people take more than is recommended.
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/000350.htm
Als de ADH gewoon veilig is wat ga je dan als een kankermongool zitten janken over de giftigheid boven de AHD? Als je dus gewoon gebruikt "zoals het hoort" is er niks aan de hand. En wie is er zonder toestemming van de arts dan vitamine A aan het slikken? Ik volg je echt niet gast.quote:Op donderdag 3 september 2009 02:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, ben je nou echt zo dom? De ADH is gewoon veilig, maar als je zonder toestemming van een arts zelf maar vitamine A gaat slikken ben je niet goed bezig.
Om het voor een imbeciel zoals jij even uit te leggen:
1 paracetamol is niet schadelijk, neem je ineens het hele doosje dan mag je blij zijn als je lever het overleeft.
Minder van de drugs snoepenquote:Op donderdag 3 september 2009 18:44 schreef Jonkowise het volgende:
[..]
Als de ADH gewoon veilig is wat ga je dan als een kankermongool zitten janken over de giftigheid boven de AHD? Als je dus gewoon gebruikt "zoals het hoort" is er niks aan de hand. En wie is er zonder toestemming van de arts dan vitamine A aan het slikken? Ik volg je echt niet gast.
Goedequote:Op donderdag 3 september 2009 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Minder van de drugs snoepen
TS heeft geen echte vitamine A voorgeschreven gekregen maar een vitamine A afgeleide. Het voorschrijven van vitamine A zelf gebeurd al jaren niet meer.quote:Op donderdag 3 september 2009 18:49 schreef Jonkowise het volgende:
[..]
Goede![]()
Waarom heb jij het over "zomaar vitamine a slikken" als de TS het daar totaal niet over heeft?
Serieus
Oké, dit wist ik nietquote:Op donderdag 3 september 2009 18:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
TS heeft geen echte vitamine A voorgeschreven gekregen maar een vitamine A afgeleide. Het voorschrijven van vitamine A zelf gebeurd al jaren niet meer.
Ach ja Vitamine A, vitamine A afgeleide. Het is dan ook niet verwonderlijk dat TS de enige is die het over Vitamine A heeft terwijl over de afgeleide al een hele reeks bestaat.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:11 schreef Jonkowise het volgende:
[..]
Oké, dit wist ik niet![]()
Echter beweert de TS dat de dermatoloog hem dit heeft voorgeschreven? Achja
quote:
Zo kan vitamine A teratogeen zijn bij gebruik van meer dan 9 maal de ADH per dag. Een veilige dagelijkse dosis voor zwangeren is maximaal 3 à 4 maal de ADH (overeenkomend met ongeveer 2500 tot 3000 µg (microgram)) per dag[1]. Gezien de wettelijke maxima voor vitamine A in voedingssupplementen (die ruim onder deze niveaus liggen) is de kans op overdosering door voedingssupplementen nihil, mits men zich aan de aanbevolen dosering houdt. De kans op vitamine A toxiciteit door het regelmatig eten van lever is echter wel aanwezig. Lever is zeer rijk aan vitamine A.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Het zit hier dus echt werkelijk vol noobs blijkbaar!
quote:Op donderdag 3 september 2009 23:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Zo kan vitamine A teratogeen zijn bij gebruik van meer dan 9 maal de ADH per dag. Een veilige dagelijkse dosis voor zwangeren is maximaal 3 à 4 maal de ADH (overeenkomend met ongeveer 2500 tot 3000 µg (microgram)) per dag[1]. Gezien de wettelijke maxima voor vitamine A in voedingssupplementen (die ruim onder deze niveaus liggen) is de kans op overdosering door voedingssupplementen nihil, mits men zich aan de aanbevolen dosering houdt. De kans op vitamine A toxiciteit door het regelmatig eten van lever is echter wel aanwezig. Lever is zeer rijk aan vitamine A.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine
Bronnen zoeken om je gelijk te halen is een eitje.
Ook wikipedia! Daarom quote ik ook niet uit wiki!quote:Although hypervitaminosis A can occur when large amounts of liver are regularly consumed, most cases of vitamin A toxicity result from an excess intake of vitamin A in the form of vitamin supplements.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypervitaminosis_A
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |