Ik maak Maud nooit wakker 's ochtends (Heb fleur tot dit jaar ook nooit wakker gemaakt). Als ze pas om kwart over acht wakker wordt dan gaat ze in slaapzak en al in de buggy en kleed ik ze aan als we thuis zijn of bij de oppas. Moet ze naar de psz dan is ze maar een keer wat later. 's middags slaapt ze ca. 2 uur nog. En 's avonds gaat ze om half acht naar bed, maar door onrust slaapt ze vaak pas tegen 9 uur. Door een strak ritme en vaste rituelen gaat het 's avonds al weer ietsje beter. Hopelijk komen we deze week door de negatieve spiraal heen. Vanochtend was ze trouwens om half zeven wakker en heeft toen lekker naast me gelegen en onverantwoord naar de tv gekeken terwijl ik nog even een halfuurtje sluimerde.
Ze is ontzettend aan het uittesten en proberen wat ze voor elkaar kan krijgen met hangen, dreinen en krijsen. Maar we hebben het inmiddels door dus het werk niet. Leuk is het niet, maar ik hoop dat we uiteindelijk winnen en weer een meer en meer gezellig grietje er voor terug krijgen. Ik heb te lang toegegeven aan haar buien. Gewoon om de lieve vrede te behouden en Fleur 's avonds te kunnen laten slapen, maar ik ben het zat. Ik ga niet meer toegeven aan dat peuter-puberaalgedrag.
Ingrid, hoe was het gisteren?
Storm goed gekeurd! En Suug, al dat liefs dat heb jij maar mooi bij je

Wel raar dat ze niet even vragen hoe het gaat. Zodat je als moeder de kans in elk geval krijgt om te zeggen of het wel of niet lekker gaat.