Wat doe je er nu aan dan?quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vermoeiend en best irritant. Maar geen idee wat we nog meer kunnen doen.
Ingrid, benoemen jullie voor het tellen ook de consequentie, dus dat ze na drie moet zijn begonnen met opruimen want anders op de gang? Dan kan ze de keuze namelijk bewust maken. Als het daarna ineens zo is, die straf, zie ze die misschien niet aankomen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Negeren doen we idd. Waarschuwen dat ze dingen netjes moet vragen, dat ze het dan meestal wel krijgt. Of ik tel tot 3 en dan moet je het gaan opruimen bijvoorbeeld. Zo niet, dan de gang in om af te koelen.
Oh ja, dat doe ik inderdaad.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:09 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ingrid, benoemen jullie voor het tellen ook de consequentie, dus dat ze na drie moet zijn begonnen met opruimen want anders op de gang? Dan kan ze de keuze namelijk bewust maken. Als het daarna ineens zo is, die straf, zie ze die misschien niet aankomen.
Ok!quote:
Das wel kort door de bocht, vind ik.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:58 schreef chacama het volgende:
Zo te horen doen jullie het best wel goed hoor Ingrid. Het is alleen moeilijk als je erop aangesproken wordt. Zeker door een juf. Maar, ook die zouden moeten weten hoe ze met een drammertje om moeten gaan, lijkt me.
P en F zeggen "zullen we straf spelen"quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Ingrid, als ze goed groeit, lekker laten gaan. iedere keer aanbieden en bij ieder hap groente die erin gaat heel hard prijzen en roepen hoe fantastisch het is dat ze toch een hapje heeft genomen. of in het begin, als ze het al op de vork neemt of zo, beetje opbouwen denk ik dan.
als we tegen eli zeggen dat hij straf krijgt als hij bv nog een deur met de deur rammelt, zegt hij "ja" en gaat al op zn strafplek zitten!![]()
nee schat, je hebt nog geen straf, hoor! je mag nog doorspelen!
zo lief!![]()
Dan nog vind ik dat een juf niet boos een moeder aan moet spreken. Maar het bespreekt. Dat een juf het zo af en toe ook niet weet, kan ik inkomen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:10 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Das wel kort door de bocht, vind ik.
Ook juffen weten het af en toe niet, hoor.
En wie weet ......weet juf het wel en doet ze al goede dingen, maar werkt dat (nog) niet.
Bespreken uiteraard.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:38 schreef chacama het volgende:
[..]
Dan nog vind ik dat een juf niet boos een moeder aan moet spreken. Maar het bespreekt. Dat een juf het zo af en toe ook niet weet, kan ik inkomen.
Davinia hier gaat het net zoquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Ingrid, als ze goed groeit, lekker laten gaan. iedere keer aanbieden en bij ieder hap groente die erin gaat heel hard prijzen en roepen hoe fantastisch het is dat ze toch een hapje heeft genomen. of in het begin, als ze het al op de vork neemt of zo, beetje opbouwen denk ik dan.
als we tegen eli zeggen dat hij straf krijgt als hij bv nog een deur met de deur rammelt, zegt hij "ja" en gaat al op zn strafplek zitten!![]()
nee schat, je hebt nog geen straf, hoor! je mag nog doorspelen!
zo lief!![]()
Nou iemand hier opperde dat ook, maar de KNO arts wist het niet helemaal.quote:Op zaterdag 12 september 2009 09:11 schreef Kersjes het volgende:
Lenaatje, ik heb wel vaker gehoord over de link tussen gehoorproblemen bij jonge kinderen en slecht slapen. Hopelijk is het bij Mahre inderdaad gewoon vocht en zal het met de buisjes straks beter gaan.
Ja, dat kan best meespelen inderdaad.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:21 schreef appelsap het volgende:
Ingrid, lijkt me lastig hoor.. Er zijn al een hoop tips gegeven..
Maar zou Kim ook niet zo kunnen doen omdat ze zich al tijden niet lekker voelt? (tenminste, als ik hier lees lijkt het wel alsof ze de afgelopen tijd meer ziek geweest is dan beter?)
Anna gaat zo rond 19:30 naar bed, slaapt dan meestal wel in 1 x én de hele nacht door (goddank) en als ze niet naar het KDV moet wordt ze meestal zo rond 7 uur weer wakker... Pas geleden was ze een keer op 8 uur wakker en we merkten toen wel dat ze 's ochtends net een tikkie vrolijker was enzo. Maarja, vaak wordt ze toch wakker van geluiden van ons enzo, als je na 7-en naar de wc gaat is ze gewoon wakker (krakende trapquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:30 schreef Vicky het volgende:
Zijn jullie peuters ook zo moe? Amber gaat dus rond een uurtje of 7 naar bed en slaapt meesatl tot half 7/7 uur. Zo goed als klokkie rond dus, maar ze stort halverwege de dag gewoon in. Dan gaat ze hangen en gapen en ligt ze half voor pampus op de bank.
Ja juist wel. Thuis loopt ie de hele tijd: Oh wat een mooie schoenen, mama wat ben ik mooi he met deze schoenen. Lijkt haast wel dat ie bang is dat anderen de mooi eraf kijkenquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:06 schreef bixister het volgende:
vindt hij ze zelf niet zo mooi misschien?
ik volg je even nietquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:51 schreef Jarno het volgende:
Als dat het was had Anna allang dat predikaat gehad.
Als ADHD alleen druk doen was, dan had Anna dat predikaat dus allang gehad. Dat dus. Het was een garpje. Soort van.quote:
dat als druk zijn een stickertje ADHD verdient Anna dat al lang gehad had.. denk ikquote:
Stickertje, t-shirt, petje...quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat als druk zijn een stickertje ADHD verdient Anna dat al lang gehad had.. denk ik
oh wat herkenbaar...quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Stickertje, t-shirt, petje....
Gisteren waren we bij mijn ouders eten, waren kenissen op bezoek die na 10 minuten bezorgd vroegen "ehhh, is ze altijd zo eh... beweeglijk?"..
ah die fietsquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als ADHD alleen druk doen was, dan had Anna dat predikaat dus allang gehad. Dat dus. Het was een garpje. Soort van.
Ik word vandaag teruggebeld.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:42 schreef Vicky het volgende:
Gewoon blijven bellen Ingrid!!
Ennuhh misschien f na laten kijken of Kim ADHD heeft...
Ik zeg het wel eens hoor dat Amber ADHD heeft.. kind is soms zooooo druk maar volgens de buuf van mijn moeder heeft Amber geen ADHD {sub]ze heeft zelf dochter met ADHD[/sub] maar is Amber gewoon lekker enthousiast..
Nope. TV kijken is ze na een kwartier (hooguit) zat en dan moet het al echt iets heeeeeeel boeiends zijn. D'r nichtje die drie maanden ouder is kan met gemak een K3 film van anderhalf uur uitkijken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh wat herkenbaar...
Anna zit zeker ook geen seconde stil.
de mijne is dus net zo..quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nope. TV kijken is ze na een kwartier (hooguit) zat en dan moet het al echt iets heeeeeeel boeiends zijn. D'r nichtje die drie maanden ouder is kan met gemak een K3 film van anderhalf uur uitkijken.. Verder is het echt *raas*stuiter*boing*klauter*piep*huil* en dat van 7 uur 's ochtends tot ze in bed ligt.
Ach, het is geen klacht hoor. Soms zou het wel eens lekker zijn om een boekje te kunnen lezen terwijl ze met Duplo speelt ofzo maar dat gaat echt 2 minuten goed ofzo...quote:
Ik zou ook wel eens willen dat ze een half uurtje wat voor zichzelf gaat doen zonder mij er steeds bij te betrekken, maar helaas. Hier wil zeook de hele dag door aandacht, maar dat lukt helaas niet met nog een kleine smurf in huis.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, het is geen klacht hoor. Soms zou het wel eens lekker zijn om een boekje te kunnen lezen terwijl ze met Duplo speelt ofzo maar dat gaat echt 2 minuten goed ofzo.... Het is gewoon echt full-time aandacht aandacht aandacht. Maar wel op een (meestal) leuke manier hoor.
Het zou kunnen. Maar het is meestal als ze niet wil slapen. En hard ook, de buren horen het zelfs.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat schoppen/slaan tegen deuren herken ik hier wel, maar dat is echt verdriet bij haar wat dwars zit.
Ik denk dat ze nu zo op een leeftijd zijn zo rond de 4, dat ze niet meer alles voor lief nemen, maar ook nog niet alles kunnen begrijpen, en het echte verdriet gaan krijgen, echte emoties gaan krijgen .
En daar op die manier een uitting aan geven.
Vergeet niet dat Kim ook wel een hele roerige periode heeft gehad met het hele Tyler gebeuren, waar jullie niets aan konden doen, maar er toch altijd wel inhakt bij een kindje, en misschien het er zo uitkomt
Ik zie het wel heel voorzichtig beter gaan. Ze is redelijk gek met poppen, en die kan ze ook goed bezig houden soms. En ze heeft wel iets meer rust dan pakweg een jaar geleden lijkt het. Alhoewel ik ook wel merk dat ik wel snel naar de TV grijp als mogelijkheid om ook maar even m´n handen vrij te hebben, al is het maar een kwartier.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eens willen dat ze een half uurtje wat voor zichzelf gaat doen zonder mij er steeds bij te betrekken, maar helaas. Hier wil zeook de hele dag door aandacht, maar dat lukt helaas niet met nog een kleine smurf in huis.
Goed idee, zal het hier bij de fietsenwinkel eens vragen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:19 schreef Saffier het volgende:
Ingrid, Tobias kon niet op zijn driewieler fietsen, toen hij zijn fiets kreeg ging hij zitten en reed hij erop weg. Daarna lukte het hem ook op zijn driewieler. Op een drieweieler moeten ze voorúit trappen om vooruit te komen, op een fiets naar beneden trappen om vooruit te komen. Voor het ene kindje simpel, voor het andere kindje juist weer moeilijk. Probeer het anders in de fietsenwinkel of vraag eens op de psz of ze daar wel fietst?
We denken aan een skelter-achtig-iets voor Tobias en aan gewone lego. Het is eigenlijk erg dat ze 4 worden en alles al hebben
Die voelde ik aankomenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |