abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72484454
Leuk K_P!

Geven jullie extra vitaminen? Waarvoor is dat nodig dan? Eigenlijk nooit aan gedacht om te doen...
  zondag 6 september 2009 @ 13:42:16 #52
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72484476
Hopelijk, Ingrid ?
Het is gewoon toch echt klaar?
heb je al besloten wat je gaat doen als de tandarts niets gaat doen ?
  zondag 6 september 2009 @ 13:43:21 #53
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72484507
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:41 schreef Stiemie het volgende:
Leuk K_P!

Geven jullie extra vitaminen? Waarvoor is dat nodig dan? Eigenlijk nooit aan gedacht om te doen...
Ik geef geen extra vitaminen.
Alleen nog vitamine D, iedere dag.
pi_72484515
Hoe bedoel je echt klaar?
  zondag 6 september 2009 @ 13:45:37 #55
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72484577
Ik bedoel dat ze toch veel last heeft em ik begreep dat er tot nu weinig actie is ondernomen door de tandarts. Ik krijg de indruk dat ze veel ziek is/of niet lekker voelt.
Dan moet de oorzaak toch aangepakt worden ?
pi_72484610
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:41 schreef Stiemie het volgende:
Leuk K_P!

ik ben dat gaan doen toen max maar slecht bleef eten. nu geef ik ze nogsteeds. mulivitaminen van dagravit.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_72484687
Ja klopt inderdaad. Ik begin me af te vragen of het met elkaar te maken heeft. Geen idee of dat kan hoor.
Ik wil dan of een verwijzing naar de kaakchirurg, onder narcose boren of in het ergste geval trekken.
Of via de huisarts, maar die wil dat niet, want het is niet zijn gebied. Maar nu weet ik dat op dinsdag de andere ha er is. Dus kan ik het daar proberen.
En anders bel ik toch de spoedlijn van het umcg, waar ze op de wachtlijst staat. Al komt ze dan op de gewone en niet de kinderafdeling zoals ik heb begrepen.
Ben er zat van.
pi_72484702
Ah Linde eet dagelijks fruit en zo goed als dagelijks groente. Eigenlijk eet ze gewoon alles mee. Moet je dan ook nog vitamines geven?

En die vitamine D geef ik al een hele tijd niet meer Ze komt dagelijks zeker een half uur buiten, meestal langer en ik las dat teveel vitamine D ook weer schadelijk is. Is het dan toch nodig om te geven? Lastig zo...
pi_72484725
Ohja, hier ook multivitaminen, kauwtabletten, zonnetjes, geen idee welk merk.
  zondag 6 september 2009 @ 13:51:55 #60
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72484762
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja klopt inderdaad. Ik begin me af te vragen of het met elkaar te maken heeft. Geen idee of dat kan hoor.
Ik wil dan of een verwijzing naar de kaakchirurg, onder narcose boren of in het ergste geval trekken.
Of via de huisarts, maar die wil dat niet, want het is niet zijn gebied. Maar nu weet ik dat op dinsdag de andere ha er is. Dus kan ik het daar proberen.
En anders bel ik toch de spoedlijn van het umcg, waar ze op de wachtlijst staat. Al komt ze dan op de gewone en niet de kinderafdeling zoals ik heb begrepen.
Ben er zat van.
Rare huisarts ook. Het is zijn gebied niet, dus dan maar geen verwijzing? Dat is een rare gedachtenkronkel...Of bedoel je dat hij niet die tanden eruit wil trekken...dat lijkt me een verstandige keuze, want daar heeft meneer de tandarts voor doorgeleerd.

Ik kom me echt voorstellen dat je er zat van bent.
  zondag 6 september 2009 @ 13:54:10 #61
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72484819
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:49 schreef Stiemie het volgende:
Ah Linde eet dagelijks fruit en zo goed als dagelijks groente. Eigenlijk eet ze gewoon alles mee. Moet je dan ook nog vitamines geven?

En die vitamine D geef ik al een hele tijd niet meer Ze komt dagelijks zeker een half uur buiten, meestal langer en ik las dat teveel vitamine D ook weer schadelijk is. Is het dan toch nodig om te geven? Lastig zo...
Geen idee, die vitamine d is een soort van gewoonte geworden na het tandenpoetsen. De meiden komen hier ook makkelijk een half uur buiten.

Misschien toch zo'n multi vitamine, omdat de griep er ook aankomt. Volwassenen slikken in de herfst/winter ook meer vitaminepillen...
pi_72484880
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:51 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Rare huisarts ook. Het is zijn gebied niet, dus dan maar geen verwijzing? Dat is een rare gedachtenkronkel...Of bedoel je dat hij niet die tanden eruit wil trekken...dat lijkt me een verstandige keuze, want daar heeft meneer de tandarts voor doorgeleerd.

Ik kom me echt voorstellen dat je er zat van bent.
Nee gewoon omdat zijn gebied niet is. Hij is geen tandarts, zoals hij zegt.
Is mis mn eigen huisarts!

ik voel me al schuldig genoeg dat ze minstens 1 gaatje heeft. En dan wordt er niks gedaan verder.
pi_72491391
Op je strepen gaan staan hoor Ingrid! Naar mijn idee duurt het nu lang genoeg! En ik denk dat het best met elkaar te maken hebben. Denk dat haar weerstand nu gewoon niet goed is!
pi_72492355
Ja ik vind het veel makkelijker voor je kind opkomen, dan voor jezelf. Moet goedkomen. Mn pa brengt ons. Dus als ik er niet uitkom, wat ik niet verwacht, kan hij bijspringen.
pi_72493113
Ingrid succes morgen met Kim!

Toen ik laatst eens bij de huisarts was omdat Linde kapotte mondhoekjes had, lachte ze me gewoon uit toen ik vroeg of het door vitaminetekort kwam omdat ze een week minder goed had gegeten omdat ze doorkomende tanden had Sindsdien maak ik me over die vitaminen niet meer zo druk eigenlijk, maar nu de donkere wintermaanden eraan komen wil ik wel weer vitamine D gaan geven. Kan mooi gelijk met de baby dan.
  zondag 6 september 2009 @ 22:15:54 #66
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72502271
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:49 schreef Stiemie het volgende:
Nou, dat dus.
Als je kind gezond is, redelijk normaal eet, lijken extra vitaminen me overbodig. En als ze de griep krijgen, dan krijgen ze hem. Ik kan me niet voorstellen dat je dat kunt voorkomen door extra pilletjes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 6 september 2009 @ 22:19:28 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72502448
Kijk als een kindje veel ziek is kan ik me zorgen best voorstellen.

Zelf ben ik eentjemet zoiets een verkoudheidje oid sja ze moet toch eens antistoffen krijgen/weerstand er tegen maken.

Scheelt denk ik ze is noot ziek, ik vind een reactie niet echt ziek te noemen , buiten dat alleen waterpokkies gehad
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72502758
Ah mooi! Ik dacht dat ik juist iets vergat omdat ik geen extra vitaminen geef. Overigens neem ik zelf ook nooit vitaminepillen (behalve dan nu in de zwangerschap ivm met foliumzuur en dergelijke).

Vitamine D ga ik in de winter wel weer geven als de donkere dagen er zijn.
pi_72504113
Hier ook geen vitamines hoor. Zelfs geen vitamine D.
Muv de vitamine K injectie die ze in het ziekenhuis automatisch krijgen heeft Pepijn nog nooit extra vitamines gehad. Hij eet over het algemeen prima, en vrij gezond.
pi_72510589
Toen ik een half jaar terug bij het CB zei dat Anna geen vitamine D of iets anders kreeg, werd ik zowat gekielhaald. Dat was echt, echt, echt niet goed. Minimaal 45 minuten per dag buiten was niet genoeg. Ik vond het een heel vervelend gesprek. Nu krijgt ze af en toe iets, zodat ik twee weken terug kon zeggen dat ze extra vitamines kreeg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 7 september 2009 @ 12:13:41 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72515374
Had de school van Arwen een mail gestuurd met wat vraagjes omdat ze niet naar de psz gaat ivm instroming etc. nu gaat ze volgende week overleggen met de peuterjuf, of ze toch mag instromen daar alvast en ik dan meemag lopen paar dagen om zo te zien wat ze doen, en wat arwen wel en niet mag doen precies zodat ze dat in haar mapje zetten en ook voor mijn gemoedsrust ook wel.

Dat alleen al geeft me al zoveel rust fijn en ook het gevoel dat ik ook echt de juiste school voor haar/ons gekozen heb
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72519060
Even snel vanaf mijn ouders Bij tandarts was hel. Uiteindelijk wil hij kaakchirurg mailen in Assen en Groningen of die willen helpen. Duimen maar! IS vaak wel wachtlijst van 5/6 weken. Nou, dat is beter dan 5/6 maanden he.
  maandag 7 september 2009 @ 15:33:02 #73
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72520254
Evenstar... wat lekker! Heerlijk ook dat je mee mag lopen om hun te helpen Arwen te leren kennen!

Ingrid, de duimen draaien. Balen dat het zo rot gegaan is.

Maud stond vanochtend te springen.... Ikke ook sjool. Morgen pas... dan mag ze weer naar haar juffies. Maar dat ze weer snel in het ritme zat, was duidelijk toen we Fleur d'r school uitliepen. Maud, A. toe mama werken. En mama moest inderdaad werken, dus ze had helemaal gelijk!
pi_72522689
Vandaag in De Telegraaf:

Voorlichting over vitamine D peuters schiet tekort
Ouders van peuters krijgen onvoldoende informatie over het belang van vitamine D.

Vitamine D is belangrijk voor sterke botten en tanden. Kinderen tussen de een en drie jaar krijgen hiervan via zonlicht en voeding onvoldoende binnen. Daarom moeten zij op een andere manier extra vitamine D nemen.

Het is belangrijk dat dit bij een grote groep bekend wordt, benadrukte maandag het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het RIVM liet TNO de knelpunten in het gebruik van vitamine D-tabletten en -druppels onderzoeken. Voorlichtingsmateriaal is te onduidelijk, ingewikkeld en tijdrovend. Hierdoor weten ouders van dit onderwerp te weinig af. Het RIVM pleit voor een landelijke campagne, beter voorlichtingsmateriaal en het vergroten van de kennis van ouders. Vooral ouders van niet-westerse afkomst zijn onvoldoende op de hoogte van de noodzaak van vitamine D.

Alle kinderen van nul tot vier jaar zouden volgens TNO 10 microgram per dag moeten krijgen, met uitzondering van kinderen die flesvoeding krijgen. Het RIVM neemt dit advies over.

De Gezondheidsraad wees vorig jaar ook op de noodzaak van vitamine D voor bepaalde groepen mensen zoals ouderen, mensen met een donkere huid en mensen die weinig buiten komen of vrouwen die een sluier dragen. De overheid zou moeten overwegen om de vitamine toe te voegen aan bijvoorbeeld melkproducten en olie.
  maandag 7 september 2009 @ 17:25:15 #75
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72523620
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Even snel vanaf mijn ouders Bij tandarts was hel. Uiteindelijk wil hij kaakchirurg mailen in Assen en Groningen of die willen helpen. Duimen maar! IS vaak wel wachtlijst van 5/6 weken. Nou, dat is beter dan 5/6 maanden he.
pfff....sterkte !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')