Ja, daar ga je alquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef danos het volgende:
Ik reed laatst weer eens op de belgische snelwegen
Nee knuppel, doorrijden tot aan het einde. Anders vervroeg je het flessenhalseffect.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:30 schreef CasB het volgende:
Je moet invoegen als je ruimte hebt, niet helemaal doorrijden tot het einde. Als je dit goed beheerst ontstaat er geen file.
Nee knuppel, niet alleen aan het begin invoegen en niet alleen aan het eind, zodra het invoegen zich op een bepaald punt concentreert krijg je op die plek de verstopping. Invoegen als er ruimte is dus.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:36 schreef memrtn het volgende:
[..]
Nee knuppel, doorrijden tot aan het einde. Anders vervroeg je het flessenhalseffect.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:27 schreef trovey het volgende:
Ik ben bang dat het in Nederland niet anders is (althans mijn eigen ervaring).
Mja, wat mij betreft wel zo ver mogelijk doorrijden maar wel ruim van tevoren een plek zoeken waar het kan. Maar lui die het gat dichtrijden zijn idd erg irritant.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee knuppel, niet alleen aan het begin invoegen en niet alleen aan het eind, zodra het invoegen zich op een bepaald punt concentreert krijg je op die plek de verstopping. Invoegen als er ruimte is dus.
Als men zich netjes aan de invoegregels zou houden, zou het prima verlopen. Maar aangezien elke flapdrol zo snel mogelijk invoegt, is het voor de nuchtere Nederlander zaak om door te rijden tot het eind en daar zijn blitse bolide er tussen te gooien. Als men zich op de Nederlandse wegen probeert om gespreid in te voegen, lukt dat niet door de mentaliteit. En sssst nu maar.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee knuppel, niet alleen aan het begin invoegen en niet alleen aan het eind, zodra het invoegen zich op een bepaald punt concentreert krijg je op die plek de verstopping. Invoegen als er ruimte is dus.
Hij knalt em erop hoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 02:21 schreef MF het volgende:
Je moet het bij mij ook niet proberen om 'm er even asociaal voor te gooien, want dan knal ik 'm erop. Ik heb juist een hekel aan mensen als jij. Ben jij ook zo'n type die overal voordringt (in winkels e.d.)?
Internetheldquote:Op dinsdag 1 september 2009 02:21 schreef MF het volgende:
Je moet het bij mij ook niet proberen om 'm er even asociaal voor te gooien, want dan knal ik 'm erop. Ik heb juist een hekel aan mensen als jij. Ben jij ook zo'n type die overal voordringt (in winkels e.d.)?
Ken je die Postbus 51 reclame over dat ritsen?quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:47 schreef Melancholiek het volgende:
Invoegen behoor jij te doen zodra je dat verantwoord en veilig kan. Het is niet de bedoeling de invoegstrook onnodig bezet te houden. Stop met je eigen betweterige regeltjes te verzinnen en leer de echte regels alvorens je weer achter het stuur kruipt.
Maargoed, gezien je nog een heus KLAAG-topic start hierover ook, heb ik zo'n gevoel dat mijn woorden nutteloos blijken.
"Wijf?"quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ken je die Postbus 51 reclame over dat ritsen?
Daar wordt verteld dat je door moet rijden tot het EINDE !!!!
Leer jij de regels maar voordat je weer in een auto stapt wijf.
Kan wel zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hij knalt em erop hoor
internetheld
+1quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:30 schreef CasB het volgende:
Je moet invoegen als je ruimte hebt, niet helemaal doorrijden tot het einde. Als je dit goed beheerst ontstaat er geen file.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:35 schreef Repeat het volgende:
Doorrijden tot het einde
Mooi vind ik dat, heb je zo'n rukker voor je die al heel ver van tevoren invoegt, om er dan lekker omheen te scheuren en veel verderop pas in te voegen. Pak je voor je gevoel nog meer winst!
En dat gebeurd dus niet vaak..quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:57 schreef Netsplitter het volgende:
Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:
Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef 3keernix het volgende:
TS kan niet rijden en schuift het af op de belgen.
Ik maak dus wel ruimte, maar dan vinden ze blijkbaar dat ze nog een paar plekken naar voren in moeten voegen, dus rijden ze er zo voorbij, ja, dan krijg je na een tijdje ook geen ruimte meer van me.quote:
Omdat:quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef danos het volgende:
Waarom hebben mensen dan de gewoonte om bij het eerste bordje dat je naar links moet over 2km, directtt te moeten invoegen,
maw, je beantwoordt je eigen vraag al.quote:En dan gaan ook nog eens van die gefrustreerde moraalridders (vaak rijdend in een bestelbusje voor eigen gebruik) mij afblokken omdat ik wel tot het eind doorrijdt, en mij dan gaan zitten seinen en laffe handgebaren maken. Denk toch eens na, vloekte ik in mezelf!
Hier in Nederland gebeurt dat net zo goed.quote:Tot ik me weer realiseerde dat ik in België reed
Normaal gesproken is het de bedoeling dat je de strook zoveel mogelijk uitrijdt. Op dat punt hoort men de invoeger ook gewoon de ruimte te geven, maar dat doen ze dus niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:30 schreef CasB het volgende:
Je moet invoegen als je ruimte hebt, niet helemaal doorrijden tot het einde. Als je dit goed beheerst ontstaat er geen file.
Heeft helemaal niks met voordringen te maken, flapdrol. Juist mensen zoals jij, die met opzet gaten dicht rijden en/of erop denken te moeten knallen zorgen voor de dagelijkse files. Alleen al op dit soort uitspraken zouden ze je rijbewijs moeten innemen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:21 schreef MF het volgende:
Je moet het bij mij ook niet proberen om 'm er even asociaal voor te gooien, want dan knal ik 'm erop. Ik heb juist een hekel aan mensen als jij. Ben jij ook zo'n type die overal voordringt (in winkels e.d.)?
Tja, op o.a. de A1 staan nu borden langs de weg bij invoegstroken met de tekst "Gehele invoegstrook gebruiken" en zelfs dan zijn ze nog te hufterig om tijdens file iemand in te laten voegen aan het eind van de strook. Het leuke is ook nog dat de mensen die dus gaten dichtrijden ook nog denken het bij het juiste eind te hebben en helemaal weten hoe het hoort. Uiteindelijk zijn het gewoon kansloze figuurtjes die een ander geen ruimte gunnen, onterecht voor eigen rechtertje spelen en simpelweg de doorstroming verneuken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:43 schreef kikoooooo het volgende:
Echt dat typische Nederlandse gedrag. Mensen die maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt, worden direct gezien als voorkruipers
Fijn dat je zelf het antwoord op je eerste vraag al geeft.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef danos het volgende:
Waarom hebben mensen dan de gewoonte om bij het eerste bordje dat je naar links moet over 2km, directtt te moeten invoegen, waardoor er alleen maar een nog grotere file ontstaat. Waarom rijden die debielen niet helemaal door tot het einde, zodat je zolang mogelijk gebruikt maakt van de 3 baansweg.
[/qoute]
[quote]
En dan gaan ook nog eens van die gefrustreerde moraalridders (vaak rijdend in een bestelbusje voor eigen gebruik) mij afblokken omdat ik wel tot het eind doorrijdt, en mij dan gaan zitten seinen en laffe handgebaren maken. Denk toch eens na, vloekte ik in mezelf!
Is in Nederland niet anders.quote:Tot ik me weer realiseerde dat ik in België reed
Nouja, als er een bord staat "Ritsen vanaf hier", dan zorg ik dat er genoeg ruimte is tussen mij en de auto voor me dat er een auto tussen kan. Maar meestal moeten die mensen helemaal doorrijden tot het einde, om daar vol op de remmen te gaan om er tussen te komen, waardoor dus gelijk de hele linkerbaan stilstaat.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:39 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Normaal gesproken is het de bedoeling dat je de strook zoveel mogelijk uitrijdt. Op dat punt hoort men de invoeger ook gewoon de ruimte te geven, maar dat doen ze dus niet.
http://users.telenet.be/ritsen/ (nog wel een Belgische site)quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef danos het volgende:
Ik reed laatst weer eens op de belgische snelwegen (althans een hobbelweg met borden erboven), er stond een gruwelijke file omdat er ergens een ongeluk was gebeurd. Daardoor ging het uiteindelijk van 3 naar 2 banen.
Waarom hebben mensen dan de gewoonte om bij het eerste bordje dat je naar links moet over 2km, directtt te moeten invoegen, waardoor er alleen maar een nog grotere file ontstaat. Waarom rijden die debielen niet helemaal door tot het einde, zodat je zolang mogelijk gebruikt maakt van de 3 baansweg.
En dan gaan ook nog eens van die gefrustreerde moraalridders (vaak rijdend in een bestelbusje voor eigen gebruik) mij afblokken omdat ik wel tot het eind doorrijdt, en mij dan gaan zitten seinen en laffe handgebaren maken. Denk toch eens na, vloekte ik in mezelf!
Tot ik me weer realiseerde dat ik in België reed
Er is ook wel verschil tussen tot het einde doorrijden op een normale snelheid of tot het einde doorscheuren, boven op de rem gaan en hem ertussen kwakken inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:45 schreef CasB het volgende:
[..]
Nouja, als er een bord staat "Ritsen vanaf hier", dan zorg ik dat er genoeg ruimte is tussen mij en de auto voor me dat er een auto tussen kan. Maar meestal moeten die mensen helemaal doorrijden tot het einde, om daar vol op de remmen te gaan om er tussen te komen, waardoor dus gelijk de hele linkerbaan stilstaat.
Je moet dan ook niet aan het einde vol in de remmen gaan.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:45 schreef CasB het volgende:
[..]
Nouja, als er een bord staat "Ritsen vanaf hier", dan zorg ik dat er genoeg ruimte is tussen mij en de auto voor me dat er een auto tussen kan. Maar meestal moeten die mensen helemaal doorrijden tot het einde, om daar vol op de remmen te gaan om er tussen te komen, waardoor dus gelijk de hele linkerbaan stilstaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |