abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73547594
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:28 schreef Salvad0R het volgende:
Ey Zionistjes, verantwoordt dit eens:

http://web.israelinsider.com/Views/3998.htm

The mass irradiation of hundreds of thousands of young Israeli immigrants from Middle Eastern countries -- Sephardim, as they are called today.

To fool the parents of the victims, the children were taken away on "school trips" and their parents were later told the x-rays were a treatment for the scourge of scalpal ringworm. 6,000 of the children died shortly after their doses were given, while many of the rest developed cancers that killed thousands over time and are still killing them now.
Zionistjes? En dus? Net zo achterlijk als dat de hamas doet met zijn eigen volk. Alle niet volgelingen uitmoorden. Nog een keer die linkjes plaatsen heb ik geen zin in. Weet dat jij ze wel hebt gezien.

Ze zijn dus allebei fout in dat gebied.

Israël jaren vijftig? Hamas nu.

En qua bron? Vreemd wanneer je op de originele bron klikt? Is er niets te vinden van het artikel ? Zou het opgezet zijn? http://www.devrije.nl/archives/00000795.htm

[ Bericht 5% gewijzigd door Waterwereld op 10-10-2009 14:56:43 ]
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_73548025
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Mijn reactie is dan ook gericht op mensen die Israël wel verdedigen, no matter wat die flikken, op wie alleen maar ziet hoe Israël aangevallen wordt en dat presenteert als een losstaand feit zonder context ..
[..]

Ellende is, dat bijna niemand Israël verdedigde, maar wil laten zien dat er twee kanten aan het verhaal zitten, die weer users als jij weigeren te zien. Hamas is net zo goed niet onschuldig.

Net als jij de wandaden van de Hmas wil begrijpen, begrijpen anderen de wandaden van Israël weer.

Helaas zijn de feiten voor allebei minder rooskleurig. Net als de landen die deze willekeurige daden stimuleren. Het lijkt wel asof ik de enige ben hier die dit ziet

Het is niet alleen Israsël en Amerika die hier fout in handelen dus, dus vind ik de éénzijdige berichten gewoon fout hier.
pi_73553010
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:02 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ellende is, dat bijna niemand Israël verdedigde, maar wil laten zien dat er twee kanten aan het verhaal zitten, die weer users als jij weigeren te zien.
Wablief? Op welke planeet woon jij? Ik word al tig jaar voor antisemiet uitgemaakt, keer op keer, als ik alleen maar durf te opperen dat de Palestijnen gewoon het recht hebben om zich te verdedigen tegen het inpikken van hun grond, wat maar door blijft gaan.
quote:
Hamas is net zo goed niet onschuldig.

Net als jij de wandaden van de Hmas wil begrijpen, begrijpen anderen de wandaden van Israël weer.
Hamas is opgericht wanneer ook al weer, en in reactie waarop ook alweer?
quote:
Helaas zijn de feiten voor allebei minder rooskleurig. Net als de landen die deze willekeurige daden stimuleren. Het lijkt wel asof ik de enige ben hier die dit ziet

Het is niet alleen Israsël en Amerika die hier fout in handelen dus, dus vind ik de éénzijdige berichten gewoon fout hier.
Je snapt toch hopelijk wel dat ook 'wij' horen bij die landen die deze willekeurige daden stimuleren, oa door politieke steun te blijven verlenen aan een land dat zijn reet afveegt met resoluties, en zich geen moer aantrekt van internationale regelgeving en/of internationale rechtbanken.
En eenzijdig zijn de berichten gelukkig niet meer, de tijden dat elke kritiek op het handelen van Israël de mond gesnoerd werd met een beschuldiging van antisemitisme zijn voorbij .. al blijven sommigen erin hangen.
pleased to meet you
  zondag 11 oktober 2009 @ 09:58:03 #229
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73567898
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Fyi, ik haat niets en niemand, nog niet eens mijn ex na alles wat die mij en mijn kinderen geflikt heeft .. maar ik heb in deze context wel een godsgruwelijke schurft aan de kolonisten en regeringsleiders die deze kolonisten blijven steunen .. iets met olie en vuur en zo, en ondertussen een langzame verovering .. ik durf te wedden dat de Westbank over een tijdje gewoon bij Israël hoort, als de trend van na 1967 zich voortzet over maximaal 250 jaar of zo
over een tijdje ? ik denk dat je dit verkeert schrijf . over een tijdje' geef israel het aan de palies .
mits ze zich kunnen gedragen ,en er geen rovers hol van maken .zoals ze dat met alles doen wat ze krijgen.
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_73569391
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 09:58 schreef telavivnick het volgende:

[..]

over een tijdje ? ik denk dat je dit verkeert schrijf . over een tijdje' geef israel het aan de palies .
mits ze zich kunnen gedragen ,en er geen rovers hol van maken .zoals ze dat met alles doen wat ze krijgen.
tuurlijk joh, vandaar dat die nederzettingen maar blijven groeien en men tegenwoordig nog niet eens meer spreekt over ontruimen en weggaan maar over het toestaan van natuurlijke groei .. en dat terwijl nou juist de nederzettingen en het extremistische volk dat die bewoont een van de oorzaken is dat het zo onrustig blijft, de voortdurende inlijving van almaar meer grond in bezet gebied gecombineerd met getreiter door kolonisten onder het toeziend oog van de IDF.
pleased to meet you
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:41:17 #231
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73571051
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:44 schreef moussie het volgende:

[..]

tuurlijk joh, vandaar dat die nederzettingen maar blijven groeien en men tegenwoordig nog niet eens meer spreekt over ontruimen en weggaan maar over het toestaan van natuurlijke groei .. en dat terwijl nou juist de nederzettingen en het extremistische volk dat die bewoont een van de oorzaken is dat het zo onrustig blijft, de voortdurende inlijving van almaar meer grond in bezet gebied gecombineerd met getreiter door kolonisten onder het toeziend oog van de IDF.
de nederzettingen zijn nooit een oorzaak geweest voor geen vrede,punt 1.
dat is een palie broodje aap verhaal.
om de nederzettingen zijn nooit oorlogen gestart. er moet alleen een rede gevonden worden om israel van zijn land af te helpen .in de wandel gangen heet dat ,chanteren .soldaten grijzelen en meer dan 3 jaar vast houden om terroristen vrij te dwingen .is een ander voorbeeld .

de palies doen alsof je over de jooden struikeld in de westbank in israel.
maar ja dat gebied is vrij dun bevolkt .en ze kunnen gaan en staan waar ze willen .
als ik ergens te gast ben, moet ik mij ook gedragen zo de palies ook . loop je bommen te gooien , kijk dan niet gek op dat ze terug worden gegooid.
als ik een reus op z'n muil slaat krijg ik er ook een terug die meer pijn doe .zo ik zou met hem praten .
en die palies.willen zelfs een stukje van israel zo dan zou ik heeeeeel erg mijn best doen ,om te laten zien dat ze het waard zijn . wat ze tot nu toe hebben laten zien .slaat nergens op .
en waar ze nu mee bezig zijn ??-edit- Nee
en plaats genoeg voor ons om 100 jaar door te bouwen zonder we 1 palie tegen komen .( zij zoeken ons op , wij niet hun.) wij kunnen zonder hun leven zij niet zonder ons .kijk naar de gazza strook.als 1 voorbeeld !wil je er meer hebben ik geef het je .
waarom moeten we de palies vragen om israel te ontwikkelen ?
zij wonen in israel . beval het ze niet , maar om nu met terror te lopen trolle het land willen inpikken dat vind ik te ver gaan , en daar moet israel iets tegen doen .
in nederland loop iedereen te huilen omdat de moslims alles krijgen . is ook niet goed word er gezegd
hier krijgen ze wat ze verdienen , en wat vele in eigen nederland willen zien gebeuren ,en dat is ook weer niet goed ? er is geen 1 land dat israel verbied om zijn burgers te beschermen (daar kan nederland nog een lesje van nemen) en van mij mogen ze alle middelen gebruiken om de burgers te beschermen .
wand zij gebruiken al de middelen om ons aan te vallen

misschien kom je er achter, wanneer je begrijpt dat israel GEEN nederland is .
en je TOTAAL niet kan voorstellen hoe de mensen hier leven .en voor sommigen niets eens weten hoe het er uit ziet .want de reacties van sommigen zitten vol of humor .
misschien dan toch de handen in eigen boezem steken .en eerst de bende bij je thuis opruimen voor je de wereld zeg hoe het moet . dat zou dan gelijk een goed voorbeeld , en een bijdragen zijn voor de palies.wand die moeten nog een hoop leren , voor ze een eigen staatje willen uitroepen

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 11-10-2009 13:40:35 ]
pi_73572305
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Wablief? Op welke planeet woon jij? Ik word al tig jaar voor antisemiet uitgemaakt, keer op keer, als ik alleen maar durf te opperen dat de Palestijnen gewoon het recht hebben om zich te verdedigen tegen het inpikken van hun grond, wat maar door blijft gaan.
Wat heeft niet willen zien nu weer met antisemiet te maken? En waarom zou ik pro-Israël zijn wanneer ik deze zin" dat de Palestijnen gewoon het recht hebben om zich te verdedigen" Israël voor zet? Het verdedigen?

De bezette gebieden? Bedoel ik dus absoluut geen heeeel Israël mee, in tegenstelling tot sommige usersdie wel heel Israël zien als bezet gebied. De Palestijnen komen daar oorspronkelijk net zo min weg.
[..]
quote:
Hamas is opgericht wanneer ook al weer, en in reactie waarop ook alweer?
Niet omdat het hun land was van oorsprong. Waarom zijn bepaalde gebieden ook alweer bezet? Wanneer werd Israël ook alweer door veel landen aangevallen? Wie bleef aanslagen plegen en bommen gooien toen Israël zich terug trok? Waarom lossen de dingen wel op met Libanon Etc, etc?
quote:
Het mandaat voorzag in de oprichting van organen voor zelfbestuur in Palestina, waarin zowel joden als Arabieren zouden deelnemen. De joden zagen instituties met een Arabische meerderheid niet zitten; de Arabieren wilden helemaal niet in instituties participeren waarin ook joden zaten. Er werden daardoor geen gemeenschappelijke instituties opgericht.
De Arabieren wilden zo min mogelijk met het mandaat te maken hebben en ontwikkelden nauwelijks eigen instituties. De Joodse gemeenschap zette wel tal van instituties op, zoals eigen scholen, medische zorg, openbare werken, een vakbond etc. en ging steeds meer als een 'staat in een staat' functioneren.
quote:
In 1936 braken er opnieuw rellen uit, dit maal op zeer grote schaal, die werden geleid door de Mufti van Jeruzalem, Haj Amin Al Husseini en zijn clan, en hoogstwaarschijnlijk mede werden gefinancierd door fascistisch Italië. Behalve honderden Joden vermoordde de Mufti ook veel Arabische tegenstanders
. De Britten reageerden dit keer zeer hard op de rellen, en de Irgun, een radikale guerrillagroep onder leiding van Jabotinski en later Menachem Begin, voerde bloedige wraakacties uit. De Mufti vluchtte naar Irak, waar hij in 1941 een mislukte couppoging tegen de Britten leidde, en vluchtte daarna naar Nazi-Duitsland, waar hij een enthousiaste promotor van de jodenhaat was, onder andere via radio-toespraken. De Nazi's lieten hem een speciale moslimdivisie van de Waffen-SS oprichten, die actief was in Joegoslavië en de meeste Bosnische joden uitmoordde. Na de oorlog wist hij de Neurenberg processen te ontvluchten, en stelde hij de Britten voor om Hitlers 'oplossing van het Joodse vraagstuk' ook in Palestina toe te passen. In de burgeroorlog van 1947/1948 leidde hij een legertje dat Joodse gemeenschappen in Palestina aanviel. [/q]
quote:
In 1947 besloot Groot-Brittannië het mandaat terug te geven aan de VN, en stelde de VN een commissie in die een oplossing moest zoeken voor de toekomst van het gebied. Zij stelde deling voor in twee ongeveer even grote delen, en dit plan werd op 29 november aangenomen door de Algemene Vergadering. Jeruzalem zou onder internationaal toezicht komen. De Joden accepteerden het plan, maar de Arabieren verwierpen het, en dreigden met oorlog en de verdrijving van joden uit Arabische landen. Direct nadat het plan was aangenomen braken er onlusten uit in Palestina, die uitmondden in een burgeroorlog. Aanvankelijk waren de Palestijnse Arabieren in de aanval en overvielen joodse konvooien en blokkeerden Jeruzalem, waar zo'n 100.000 joden woonden, die gedurende meerdere maanden van de buitenwereld afgesloten werden. De mufti, Al Husseini, die tijdens de oorlog met de Nazi's had gecollaboreerd en de Neurenberg processen was ontvlucht, leidde een legertje dat joodse gemeenschappen aanviel. Hij vertelde de Britten dat hij voor de joden in Palestina dezelfde 'oplossing' voorzag als die van de Nazi's in Europa. Na aanvankelijk in het defensief te zijn geweest, sloegen de Hagana en Irgun in april 1948 hard terug en veroverden verschillende Arabische dorpen, waarmee ze tijdelijk de blokkade van Jeruzalem wisten open te breken. Vanwege betere organisatie en inlichtingen behaalden zij een overtuigende overwinning op de Arabieren, die uitmondde in massale vlucht van de Palestijnse Arabieren en vernietiging van vele dorpen. Door beide kanten werden bloedige slachtpartijen aangericht, zoals in Gush Etzion (door Arabieren) en Deir Yassin (door joden van de Irgun). In totaal zijn tijdens de burgeroorlog en de daaropvolgende oorlog met de buurlanden ca. 700.000 Palestijnse Arabieren weggevlucht uit het gebied dat de staat Israël werd.
Op de dag dat de Britten officieel Palestina verlieten, 14 mei 1948, riep Israël de onafhankelijkheid uit. De nieuwe staat werd prompt aangevallen door Egypte, Jordanië, Irak en Syrië. Interne druk en de vrees dat de andere landen teveel invloed zouden krijgen speelde een rol bij het besluit aan te vallen, en hoewel zij officieel volgens een gemeenschappelijk plan vochten, wilden zij in feite allen zelf een zo groot mogelijk deel van Palestina veroveren.
Het Jordaanse leger was het sterkst, omdat het was getraind door de Britten en voor een deel onder het commando van Britse officieren stond. Jordanië had een geheime afspraak met zowel Groot-Brittannië als Israël dat het geen gebied zou aanvallen dat aan de joden was toebedeeld. Aangezien Jeruzalem daar niet onder viel, werkte Jordanië mee aan de blokkade en trok haar leger de Oude Stad binnen, waar het de oude joodse wijk -verdedigd door de Hagana- na felle gevechten op 28 mei veroverde en etnisch zuiverde; de eeuwenoude, orthodox-Joodse gemeenschap van oost-Jeruzalem werd naar west-Jeruzalem geëvacueerd. De blokkade van west-Jeruzalem werd vanaf 11 juni door de Israëli's omzeild via een sluiproute waarlangs de bevolking weer van voedsel en andere voorraden kon worden voorzien. Ook Syrië en met name Egypte boekten aanvankelijk succes. Hoewel zij op felle tegenstand stuitten, sneed Egypte de Negev woestijn af en rukte langs de kust op richting Tel Aviv.
Het aanvankelijke succes van de aanvallers veranderde na het eerste staakt-het-vuren op 11 juni. Tijdens dit staakt-het-vuren hergroepeerden de Israëli's zich en trainden soldaten. Ook wisten ze clandestien wapens te bemachtigen (met name uit Tsjechoslowakije), en werden de Haganah, Irgun en andere ondergrondse legers samengevoegd tot de Israel Defence Force (IDF). Toen de Irgun zich hiernaar weigerde te voegen, werd een schip met wapens bestemd voor de Irgun (de Altalena) op 21 juni in opdracht van Ben-Goerion tot zinken gebracht. Op 8 juli vielen de Egyptenaren weer aan, maar vonden nu een beter georganiseerd en bewapend Israëlisch leger tegenover zich.
Egypte en Syrië werden uiteindelijk vernietigend verslagen. De IDF wist de kuststrook in het midden en de Negev woestijn in het zuiden te veroveren, alsmede het hele noorden van het land. Ook het Jordaanse leger werd teruggedrongen en een strook land richting west-Jeruzalem kwam onder Israël's controle. Jordanië wist echter oost-Jeruzalem en de Westoever te behouden. In 1949 sloten Israël en haar Arabische tegenstanders onder leiding van de VN overeenkomsten waarin wapenstilstandsgrenzen (de zogenaamde Groene Lijn) werden vastgesteld. Israël bezat nu 78% van het gebied ten westen van de Jordaan. De Arabische landen weigerden echter om Israël en dus deze grenzen te erkennen, en daarom hebben deze grenzen nooit wettelijke internationale erkenning gekregen. Vredesonderhandelingen kwamen dan ook niet van de grond, en bovendien weigerde Israël meer dan 100.000 Palestijnse vluchtelingen op te nemen, en eiste Egypte een stuk van de Negev woestijn in ruil voor vrede, wat voor Israël onbespreekbaar was. De Arabische staten begonnen zich met door de Sovjet-Unie geleverde wapens te bewapenen en stelden een boycot tegen Israël in, die door de meeste westerse bedrijven (op zijn minst gedeeltelijk) werd nageleefd, en tot in de jaren '90 voortduurde.
Dit is weer een andere bron als die jij leest. Snap je mijn punt?

[..]
quote:
Je snapt toch hopelijk wel dat ook 'wij' horen bij die landen die deze willekeurige daden stimuleren, oa door politieke steun te blijven verlenen aan een land dat zijn reet afveegt met resoluties, en zich geen moer aantrekt van internationale regelgeving en/of internationale rechtbanken.
Net als de mensen en landen die de Palestijnen (oftewel alleen Hamas) steunen?
quote:
En eenzijdig zijn de berichten gelukkig niet meer, de tijden dat elke kritiek op het handelen van Israël de mond gesnoerd werd met een beschuldiging van antisemitisme zijn voorbij .. al blijven sommigen erin hangen.
Ik vind dat er juist veel te veel éénzijdig nieuws is. Zelfs de geschiedenis werd keer op keer belicht tot een bepaalde tijd. De tijd van het Ottomaanse rijk, terwijl er voor het Ottomaanse rijk ook een tijd was. Wil je dan niet tever terug gaan? Moet je tot de Britse tijd terug gaan. Maar dit zal jij ook wel weer als Israél lover zien. Boeit me niet. Wanneer users selectief gaan posten? Houd dit mij niet tegen de andere kant te gaan belichten. Het nu? Beide kanten zijn fout. Heb het dus over nu. Hamas vermoord zelfs zijn eigen volk. De neutralen of tegenstanders van Hamas worden ijskoud afgeslacht. Sluit je ogen daar maar lekker voor en blijf vooral posten dat de hele wereldproblematiek aan de Joden ligt. Zolang blijf ik posten dat dit niety zo is En ja, zo zoek ik ook naar argumenten wanneer er in topics iemand alle moslims over één kam scheert.

Blijf dat gewoon doen, zolang ik hier kom

En moussie? Je denkt wel degelijk selectief, maar zeg dus niet dat je een jodenhater bent

Zionisme heeft dus net als Hamas, zijn oorsprong.
pi_73589188
En dit krijgen we dan niet in het zes uur journaal:

Israel "Deplores" IAEA Call to join the Non-Proliferation Treaty

The Israeli government has officially said that it “deplores” the vote by the International Atomic Energy Agency (IAEA) member states to call on Israel to join the Non-Proliferation Treaty (NPT) and submit their nuclear facilities to the same oversight as the rest of the world does.

The vote narrowly passed, 49-45, and was generally opposed by Western nations while being supported by UN Security Council permanent members Russia and China, as well as most of the nations in the Middle East.
The United States ambassador Glyn Davies publicly rejected the resolution, calling it “redundant” and claiming that calling on Israel to join the NPT as every other nation in the Middle East has unfairly singled them out.

Canada went one step further, trying to block the vote entirely and condemning it as “unbalanced.” Votes on similar resolutions had been successfully blocked in 2007 and 2008, but this year’s attempt at blocking it failed.

The issue of Israel as a nuclear power and a non-signatory of the NPT has been controversial, and when a US State Department official said in May that the US wanted everyone to join the NPT Israel reacted with shock and outrage.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:32:56 #234
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73590170
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:18 schreef dramatiek het volgende:
En dit krijgen we dan niet in het zes uur journaal:

Israel "Deplores" IAEA Call to join the Non-Proliferation Treaty

The Israeli government has officially said that it “deplores” the vote by the International Atomic Energy Agency (IAEA) member states to call on Israel to join the Non-Proliferation Treaty (NPT) and submit their nuclear facilities to the same oversight as the rest of the world does.

The vote narrowly passed, 49-45, and was generally opposed by Western nations while being supported by UN Security Council permanent members Russia and China, as well as most of the nations in the Middle East.
The United States ambassador Glyn Davies publicly rejected the resolution, calling it “redundant” and claiming that calling on Israel to join the NPT as every other nation in the Middle East has unfairly singled them out.

Canada went one step further, trying to block the vote entirely and condemning it as “unbalanced.” Votes on similar resolutions had been successfully blocked in 2007 and 2008, but this year’s attempt at blocking it failed.

The issue of Israel as a nuclear power and a non-signatory of the NPT has been controversial, and when a US State Department official said in May that the US wanted everyone to join the NPT Israel reacted with shock and outrage.

oud nieuws, of wilde je het weer naar boven halen ?
en het was eigenlijk op al de belangerijke news uitzendingen , daar zal dat 18.00 journal wel niet bij horen dan .
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:35:14 #235
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73590327
Telaviv, ik raadt je aan wat rustiger te doen op dit forum, ik verwacht niet dat je het bent, maar je komt met je schrijfstijl vrij frusti over.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:42:16 #236
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73590821
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:35 schreef Bowlingbal het volgende:
Telaviv, ik raadt je aan wat rustiger te doen op dit forum, ik verwacht niet dat je het bent, maar je komt met je schrijfstijl vrij frusti over.
eh ik verwacht niet dat je het bent ,maar je kan met jou schrijfstijl wat van mijn oma weghebben ..

[ Bericht 2% gewijzigd door telavivnick op 11-10-2009 21:48:08 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:50:19 #237
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73591335
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:42 schreef telavivnick het volgende:

[..]

eh ik verwacht niet dat je het bent ,maar je kan met jou schrijfstijl wat van mijn oma weghebben ..
Het was niet een persoonlijke aanval of iets.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:52:05 #238
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73591491
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:50 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het was niet een persoonlijke aanval of iets.
zo zie ik het ook niet .ik zie het net zoals als mijn reaktie ...

..een vergelijking !

.dont worry het is oke mijn oma was een goed mensie

[ Bericht 15% gewijzigd door telavivnick op 11-10-2009 22:10:22 ]
pi_73595477
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:23 schreef Waterwereld het volgende:
Wat heeft niet willen zien nu weer met antisemiet te maken? En waarom zou ik pro-Israël zijn wanneer ik deze zin" dat de Palestijnen gewoon het recht hebben om zich te verdedigen" Israël voor zet? Het verdedigen?

De bezette gebieden? Bedoel ik dus absoluut geen heeeel Israël mee, in tegenstelling tot sommige usersdie wel heel Israël zien als bezet gebied. De Palestijnen komen daar oorspronkelijk net zo min weg.
Omdat Israël, met zijn stichting van die staat, de basis is van dat hele conflict, en het toch wel een beetje vreemd is om te zeggen dat de veroorzaker van die hele ellende zich aan het verdedigen is.

En de Palestijnen komen er alleen maar niet mee weg omdat het volk als dusdanig niet bestond tot kort geleden, daarvoor was het gewoon een verzameling stammen en families van Caïro tot Beiroet, dat het als volk geen naam had is blijkbaar reden genoeg om hun bestaan te ontkennen en hun rechten (op verdediging) te ontzeggen.
quote:
Niet omdat het hun land was van oorsprong. Waarom zijn bepaalde gebieden ook alweer bezet? Wanneer werd Israël ook alweer door veel landen aangevallen? Wie bleef aanslagen plegen en bommen gooien toen Israël zich terug trok? Waarom lossen de dingen wel op met Libanon Etc, etc?
Het was van de Ottomanen, klopt, en of de Britten die hadden kunnen verslaan zonder hulp van de Arabische strijders die door de woestijn trokken en de beslissende klap uitdeelden is nog maar de vraag .. hulp die is gegeven in ruil voor een afspraak die niet na is gekomen!
quote:
De Britten reageerden dit keer zeer hard op de rellen, en de Irgun, een radikale guerrillagroep onder leiding van Jabotinski en later Menachem Begin, voerde bloedige wraakacties uit. De Mufti vluchtte naar Irak, waar hij in 1941 een mislukte couppoging tegen de Britten leidde, en vluchtte daarna naar Nazi-Duitsland, waar hij een enthousiaste promotor van de jodenhaat was, onder andere via radio-toespraken. De Nazi's lieten hem een speciale moslimdivisie van de Waffen-SS oprichten, die actief was in Joegoslavië en de meeste Bosnische joden uitmoordde. Na de oorlog wist hij de Neurenberg processen te ontvluchten, en stelde hij de Britten voor om Hitlers 'oplossing van het Joodse vraagstuk' ook in Palestina toe te passen. In de burgeroorlog van 1947/1948 leidde hij een legertje dat Joodse gemeenschappen in Palestina aanviel.
[..]

Dit is weer een andere bron als die jij leest. Snap je mijn punt?
Hoezo andere versie, dacht je dat ik die niet ken? En ja, die Moefti is idd een zwarte bladzijde, alweer met dank aan de Britten, die hem niet alleen begenadigd hebben (hij had 10 jaar gekregen voor het aanstichten van rellen), maar eerst wereldlijk leider maakten van de vers opgerichte islamitische rechtbank en dan ook nog eens de functie van groot-moefti voor hem bedachten ..
quote:
Net als de mensen en landen die de Palestijnen (oftewel alleen Hamas) steunen?
In principe wel ja, al is de verhouding in deze iets van mug-olifant .. scheepsladingen vol ultra-modern wapentuig tegenover wat je kan smokkelen door een tunnel
quote:
Ik vind dat er juist veel te veel éénzijdig nieuws is. Zelfs de geschiedenis werd keer op keer belicht tot een bepaalde tijd. De tijd van het Ottomaanse rijk, terwijl er voor het Ottomaanse rijk ook een tijd was. Wil je dan niet tever terug gaan? Moet je tot de Britse tijd terug gaan. Maar dit zal jij ook wel weer als Israél lover zien. Boeit me niet.
Logisch beginpunt van dit conflict lijkt me het einde van de 19de eeuw, Herzl's droom, der judenstaat, de opkomst van het Zionisme dus. Ik kan er ook weinig aan doen als sommigen terug willen grijpen op twee koninkrijken die lang voor het jaar 0 van onze tijdrekening al niet meer bestonden en zich blijven beroepen op 'rechten' die dan blijkbaar ontleent mogen worden aan het feit dat er altijd wel een kleine minderheid is blijven wonen bij hun heilige plekken, ik vind dat maar onzin. Evengrote onzin als 'het beloofde land'. Wat heeft de plaatselijke bewoners van nu te maken met een duizenden jaren oude belofte van een vage entiteit waarvan je je maar moet afvragen of die (ook) voortkomt uit het hoofd van een epilepticus, en dan opgetekend in een boek waarvan je zelf de auteur bent
quote:
Wanneer users selectief gaan posten? Houd dit mij niet tegen de andere kant te gaan belichten. Het nu? Beide kanten zijn fout. Heb het dus over nu. Hamas vermoord zelfs zijn eigen volk. De neutralen of tegenstanders van Hamas worden ijskoud afgeslacht.
Heb jij enig idee hoeveel verschillende terroristisch-islamitische groeperingen er in Gaza rondhuppelen of dacht je dat het alleen om Fatah en Hamas ging? Veel van de raketten die voor Cast Lead werden afgevuurd, na het afkondigen van een bestand door Hamas, werd niet afgevuurd door Hamas maar door die splintergroeperingen, en ja, die worden dan door Hamas aangepakt. En wat staat dan hier in de kranten, niet 'Hamas pakt Islamic Jihad terroristen aan', nee, er staat 'Hamas vermoord eigen volk'.
quote:
Sluit je ogen daar maar lekker voor en blijf vooral posten dat de hele wereldproblematiek aan de Joden ligt. Zolang blijf ik posten dat dit niety zo is En ja, zo zoek ik ook naar argumenten wanneer er in topics iemand alle moslims over één kam scheert.
En waar schrijf ik dat de hele wereldproblematiek aan de Joden ligt? Het is mi logisch dat ze na al die eeuwen ellende van onze hand een eigen soeverein land willen hebben, maar om nou te denken dat je dat zomaar kan stichten op andermans grondgebied .. als je nou netjes had gewacht, zoals in alle boeken staat, en ondertussen je missie vervullen en de beschaving blijven verspreiden ..
quote:
Blijf dat gewoon doen, zolang ik hier kom
Zou je je dan ajb aan kunnen wennen om die 'ik' toe te voegen aan je zinnen .. ik blijf dat gewoon doen, maar ik zeg dus niet etc etc .. dat zou je lange posten een stuk makkelijker maken om te lezen
quote:
En moussie? Je denkt wel degelijk selectief, maar zeg dus niet dat je een jodenhater bent
Ik ben fel anti-zionist, dus ja, selectief, maar idd absoluut geen jodenhater, in tegendeel, ik ben beretrots op elk druppeltje joods bloed dat door mijn aderen stroomt (driekwart) .. en om je vraag voor te zijn, nee, ik ben niet joods opgevoed, ik ben geadopteerd en gedoopt door een semi-christelijk (evangelisch-luthers) gezin en sinds mijn 16de overtuigd ongelovig ..
quote:
Zionisme heeft dus net als Hamas, zijn oorsprong.
Uiteraard, maar het Zionisme vindt zijn oorsprong in de geschiedenis van Europa, in de stelselmatige achtervolgingen die hier eeuwenlang plaats vonden, het is een ander volk dat met het ontstaan en de gevolgen geconfronteerd wordt .. hun/de Palestijnen betalen eigenlijk de hier opgebouwde rekening/schuld
pleased to meet you
pi_73602239
moussie, je zegt tegen het zionisme te strijden maar vind je zelf niet dat je daar 100 jaar te laat mee bent?

Je "strijdt" niet tegen het zionisme maar tegen de joodse inwoners van de moderne staat israel die inmiddels al ruim 60 jaar een feit is. Ondanks dat je blijk geeft van verstand van zaken rond het palestijns conflikt en misschien nog wel dat je gevoel hebt voor het leed van je medemens denk ik dat je een doel nastreeft waarvan je zelf niet weet wat het allemaal kan veroorzaken.
pi_73603045
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:38 schreef angela1966 het volgende:
moussie, je zegt tegen het zionisme te strijden maar vind je zelf niet dat je daar 100 jaar te laat mee bent?

Je "strijdt" niet tegen het zionisme maar tegen de joodse inwoners van de moderne staat israel die inmiddels al ruim 60 jaar een feit is. Ondanks dat je blijk geeft van verstand van zaken rond het palestijns conflikt en misschien nog wel dat je gevoel hebt voor het leed van je medemens denk ik dat je een doel nastreeft waarvan je zelf niet weet wat het allemaal kan veroorzaken.
Want Zionisme bestaat nu niet meer, het wemelt er niet van op de Westbank? De Lieberman's bepalen niet het beleid?
pleased to meet you
pi_73603087
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:20 schreef moussie het volgende:

Want Zionisme bestaat nu niet meer, het wemelt er niet van op de Westbank? De Lieberman's bepalen niet het beleid?
Dan is dat mijn fout geweest, bij het lezen van je verhaal kreeg ik de indruk dat jij het over heel Israel hebt en niet over alleen de westbank.
pi_73612598
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:57 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Uiteraard, maar het Zionisme vindt zijn oorsprong in de geschiedenis van Europa, in de stelselmatige achtervolgingen die hier eeuwenlang plaats vonden, het is een ander volk dat met het ontstaan en de gevolgen geconfronteerd wordt .. hun/de Palestijnen betalen eigenlijk de hier opgebouwde rekening/schuld
Even alleen tijd voor deze.
quote:
Deze eerste zionistische nederzettingen hadden soms een wat koloniaal karakter, met plantages die door de Arabieren werden bewerkt. Zij waren lang niet allemaal succesvol, en circa de helft van de ongeveer 35.000 immigranten die tussen 1882 en 1903 naar Palestina kwam, vertrok na enige tijd gedesillusioneerd vanwege ziekte, armoede of werkloosheid. De Ottomaanse machthebbers waren niet erg enthousiast over het Zionisme, en maakten het de immigranten steeds moeilijker om aan land te komen en een bestaan op te bouwen.
In reactie op het antisemitische geweld dat in Rusland uitbrak schreef de Russisch-Joodse arts Leon Pinsker in 1882 het pamflet Autoemanzipation (Zelf-Emancipatie, lees Duitse of Engelse tekst), waarin hij de Joden opriep zichzelf te bevrijden door vestiging in een eigen land. Zijn ideeën vonden veel aanhang, en korte tijd later richtte Pinsker 'Hovevei Tzyion' in Rusland op, waarin vele kleine zionistische groepen werden verenigd. Pinsker probeerde zijn ideeen in eerste instantie te realiseren door de medewerking van machtige landen te verkrijgen, maar toen pogingen daartoe op niets uitliepen richtte hij zich op het concrete werk in Palestina. De Oostenrijkse journalist Nathan Birnbaum introduceerde in 1890 het woord 'Zionisme' in zijn tijdschrift met de titel Selbstemanzipation.
Lees de link eens. Bron
quote:
Er begonnen zich conflicten voor te doen tussen Zionisten die land kochten van grootgrondbezitters en Arabische boeren die het land pachtten. Hoewel het, net als bij de 'conquest of labor' uiteindelijk maar om kleine groepen boeren en arbeiders ging (blijkens een onderzoek uit 1936 1% van de Palestijnse boerenfamilies) die op deze manier door de Zionisten werden benadeeld, bevestigde dit de angsten die men toch al had. Dergelijke conflicten leidden tot toenemende gewelddadige confrontaties tussen Zionisten en Arabische boeren.
Door de Balfour verklaring en de toenemende joodse immigratie nam het verzet en het geweld verder toe. In 1920, 1921 en 1929 vonden bloedige opstanden plaats waarbij o.a. joodse wijken in Jeruzalem en de joodse gemeenschap in Hebron door woedende menigten werden aangevallen. Als reactie hierop legden de Britten joodse immigratie en landaankopen aan banden ('Passfield White Paper'),
Belicht beide kanten. Moet nu weg. Ik zal je zelfde verhaal nog wel tig keer ergens terug zien, ondanks tegenargumenten, dus tot dan

Oh ja, en even over eigen volk slachten? Ja, dat was wel degelijk Hamas. Niet een andere groep Hamas had er zelfs een voor hun verklaring voor Maar praat vooral alles goed van de Hamas
pi_73623595
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Even alleen tijd voor deze.
[..]

Lees de link eens. Bron
Klopt, Herzl's Judenstaat lijkt veel op dat iets oudere boek, maar Herzl heeft de zionistische beweging vorm gegeven hier in Europa, zonder zijn lobby'en in oa Engeland zou de geschiedenis anders zijn gelopen vermoed ik.
quote:
Belicht beide kanten. Moet nu weg. Ik zal je zelfde verhaal nog wel tig keer ergens terug zien, ondanks tegenargumenten, dus tot dan
Het staat zelfs in je quote, na de Balfour-verklaring, na het verraad dus, het niet nakomen van de afspraak maar in plaats daarvan het land aan de Joden geven om daar hun thuisland te stichten .. nogal wiedes dat de plaatselijke bevolking dan van instelling verandert, dacht je niet ook? Dus over welke 'beide kanten' heb je het? De kant voor de Balfour-verklaring of die daarna?
quote:
Oh ja, en even over eigen volk slachten? Ja, dat was wel degelijk Hamas. Niet een andere groep Hamas had er zelfs een voor hun verklaring voor Maar praat vooral alles goed van de Hamas
Je blijft maar overdrijven hé, eerst zit ik te doen alsof de Joden de oorzaak zijn van alle wereldproblematiek, nou praat ik weer alles goed van Hamas.
Zover ik weet heeft Hamas altijd ontkent mensen uit eigen rangen af te maken, tenzij het collaborateurs zijn, en dat vind ik dan weliswaar afschuwelijk, maar in oorlogstijd toch wel begrijpelijk .. en of het inderdaad collaborateurs zijn kan ik op deze afstand niet controleren, jij wel? Of ga je maar met de trend mee, het zijn beesten dus het zal wel?
pleased to meet you
pi_73626726
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:31 schreef moussie het volgende:

Zover ik weet heeft Hamas altijd ontkent mensen uit eigen rangen af te maken, tenzij het collaborateurs zijn, en dat vind ik dan weliswaar afschuwelijk, maar in oorlogstijd toch wel begrijpelijk .. en of het inderdaad collaborateurs zijn kan ik op deze afstand niet controleren, jij wel?
Dus Israël mag in tijd van oorlog geen slachtoffers maken, maar Hamas wel? En kun jij van deze afstand dan uitmaken dat ze geen collaborateurs waren? En is er een aanklacht rechtszaak etc geweest? Volgens mij gaat dit over de Hamas die zich volgens een mensenrechtenorganisatie schuldig maakten aan het vermoorden van mensen die geen Hamas aanhangers waren toch?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_73627497
Link ook eens bekeken, en is deze niet belangrijk?
quote:
Na de Bar Kochba opstand in 132 na Chr. waren de meeste joden door de Romeinen uit hun land verdreven, waarna het werd omgedoopt tot Palestina. De Joodse gemeenschap in Palestina herstelde zich weer gedeeltelijk, en heeft voor de komst van de kruisridders zo'n 300.000 mensen geteld. De kruisridders vermoordden of verdreven in de 11e eeuw na Christus bijna de gehele joodse gemeenschap, zodat er na de herovering door de Koerdische moslimleider Saladin nog maar zo'n 1000 families over waren. In latere eeuwen poogden herhaaldelijk kleinere, religieus geïnspireerde en door vervolging gedreven groepen joden om zich in Palestina te hervestigen, vaak zonder succes. Ze hadden moeite er een bestaan op te bouwen, werden verjaagd of moesten zich onder dwang bekeren tot de islam. In 1517 veroverden de Ottomanen Palestina op de Mameluken, waarna de Turkse Sultan joden die voor de Spaanse inquisitie waren gevlucht toestond zich in Palestina te vestigen.
Afgezien van de tijd van de kruistochten leefden de meeste Palestijnse joden in Jeruzalem. Daarnaast zijn er ook relatief grote gemeenschappen geweest in Tiberias, Safed en Hebron. Zij werden meermaals vernietigd door ziekten, aardbevingen of vijandigheid van de moslimbevolking, en weer opnieuw opgebouwd, maar hebben elk nooit meer dan enkele duizenden inwoners geteld.
Vanaf 1700 zijn verschillende rabbijnen met hun volgelingen naar Palestina getrokken.
In het begin van de 19e eeuw ondernamen Joden voor het eerst pogingen zich op grotere schaal in Palestina te vestigen, en ook stukken land te kopen en te bewerken, en werd gesproken over terugkeer naar het land van Israël als voorwaarde voor 'herstel' van het Joodse volk.
Bij de eerste moderne volkstelling in 1844 telde Jeruzalem 7120 joden, 5760 moslims en 3390 christenen. In heel Palestina leefden zo'n 17.000 joden.
Het land was toch gekocht trouwens?

Ik kom trouwens morgen denk ik met nog een vraag, want ga het antwoord eerst proberen zelf op te zoeken. Nog niet gevonden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_73638409
Op basis van de link lijkt het erop alsof de arabieren Israel claimen omdat het gebied zo rond 1900 tijdelijk een arabische meerderheid heeft gehad
pi_73653632
Israël is Rothschild's privé land.

Heeft verder niets met de levensovertuiging "Jodendom" te maken.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:47:32 #249
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73657598
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:06 schreef angela1966 het volgende:
Op basis van de link lijkt het erop alsof de arabieren Israel claimen omdat het gebied zo rond 1900 tijdelijk een arabische meerderheid heeft gehad
bincooooooooooooooooooooooooooo
pi_73678336
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:06 schreef angela1966 het volgende:
en waar lees je dat? Ik lees toch echt dat er wel een hoop hebben gewoond voordat de Christenen er langs kwamen tijdens de kruistochten en vrijwel allemaal hebben afgeslacht, en dat immigratie pas weer werd toegestaan toen de moslims de tent weer overnamen, maar dat het in de eeuwen na de kruistochten hoe dan ook nooit meer dan een paar 1000 zijn geweest, in de buurt van hun heilige plekken.

Of het er echt 300.000 waren voor de kruistochten is btw ook maar gokken, andere bronnen spreken van 100.000 tot 250.000, wat al die bronnen wel gemeen hebben is dat het een islamitische minderheid was die Christenen en Joden zat te besturen. Wat op zich dan trouwens wel weer een bewijs is dat het met die 'haat' van de moslims taz van de Joden best wel meeviel, zowel voor als ook na de kruistochten was het leven daar een stuk aangenamer dan hier.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')