quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:14 schreef d_b01 het volgende:
terechte klacht
Dat verzorgt nog meer filequote:Op maandag 31 augustus 2009 18:16 schreef seto het volgende:
Wat is daar aso aan? Is toch slim.
Ja, laten we vooral nog meer stop/doseerlichten in dit land neersmijtenquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:18 schreef k_man het volgende:
Ik ben voor stoplichten bij het weer invoegen (alleen bij files actief). Als men eventjes moet wachten om weer in te kunnen voegen is het snel afgelopen met het sluipverkeer.
Ehm jah hoor. Want omdat jij er voor duikt moeten andere mensjes weer remmen. En dan moet het autotje daarachter ook weer remmen etc etc etc. En al dat gerem en opnieuw geoptrek kost allemaal reactie vermogen en alle kleine beetjes maken een boelquote:
Soms scheelt het best wel!quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:19 schreef EvanStone het volgende:
Mensen die daarmee 30 seconden eerder op bestemming aankomen.
lol heb jij je rijbewijs wel al?quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:21 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Ehm jah hoor. Want omdat jij er voor duikt moeten andere mensjes weer remmen. En dan moet het autotje daarachter ook weer remmen etc etc etc. En al dat gerem en opnieuw geoptrek kost allemaal reactie vermogen en alle kleine beetjes maken een boel
Eens! Wat een klapjosti's zijn dat! En dan toeteren als een mongool als ze naderhand er niet meer tussen worden gelaten.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:13 schreef Loenus het volgende:
Je kent ze wel de aso's die een file t.h.v. een tankstation een paar meter omzeilen door vol gas over de parkeerplaats te jakkeren. Vervolgens weer invoegen waardoor er nog meer vertraging en dus file ontstaat!
Klacht:
Mensen die een paar meter afsnijden om zo meer file te veroorzaken.
En toch veroorzaak je er file mee.quote:
Nee. Bij de oprit van het tankstation houden de josti's op de rechterbaan allemaal 300 meter afstand. Kan je er makkelijk tussen, hoeven ze niet eens te remmen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:21 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Ehm jah hoor. Want omdat jij er voor duikt moeten andere mensjes weer remmen. En dan moet het autotje daarachter ook weer remmen etc etc etc. En al dat gerem en opnieuw geoptrek kost allemaal reactie vermogen en alle kleine beetjes maken een boel
quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:25 schreef Triptamine het volgende:
Als jullie zeikers nou eens allemaal met de trein gaan, hoef ik ook niet meer langs het tankstation want dan zijn er geen files meer
![]()
Daarbij moet ik minstens een keer of twintig per dag langer wachten op mensen die geen richting aangeven, te langzaam rijden, niet kunnen invoegen, geen ruimte kunnen maken of gewoon te stom zijn.quote:
Ja dat wel. met 90 tegen 92 elkaar voorbijrijdenquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:35 schreef A-mineur het volgende:
Hier ook niet zoveel last van traject Tilburg > Dordrecht. Inhalende vrachtwagens zijn ook stront irritant trouwens.
Na-aper.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:27 schreef Skunkkk het volgende:
ben nog bezig met het rijbewijs maar heb zo'n gevoel dat dit ook iets voor mij wordt
onterechte klacht dus.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:02 schreef Rosbief het volgende:
Ik doe het ook regelmatig, wat is het probleem?
Over het algemeen dat mensen die zulke fratsen uithalen bij het invoegen ná het tankstation doorgaans uitermate lomp op volle snelheid doorrijden over de invoegstrook en op het allerlaatste moment met piepende remmen in te voegen. Liefst vlak voor een vrachtwagen. En daarna doorschieten naar de meest linkerbaan, zonder richting aan te geven.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:02 schreef Rosbief het volgende:
Ik doe het ook regelmatig, wat is het probleem?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:38 schreef Genius-F het volgende:
Dat zijn een stelletje slappe homo's die dat doen.
Ik hoop dat je zakt. Een stuk of 4 keer.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:27 schreef Skunkkk het volgende:
ben nog bezig met het rijbewijs maar heb zo'n gevoel dat dit ook iets voor mij wordt
onterechte klacht dus.
Wel als daarachter mensen rijden die elke 2 microseconden menen te moeten remmen omdat ze er toch net even te dicht achterrijden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Eens maar de echte fileveroorzakers zijn de kneuzen die links gaan hangen en geen gas geven, 'ik mag hier maar 120'.
Die strook ligt er zodat je, wanneer het verkeer met normale snelheid rijdt op de hoofdbaan, op dezelfde snelheid kan invoegen. Niet om wanneer het op de hoofdbaan vaststaat, er voorbij te razen en op het laatste moment met piepende remmen jezelf ertussen te drukken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:18 schreef Antaresje het volgende:
Niks mis mee. En het mag ook gewoon, zolang je je op die parkeerplaats netjes aan de geldende maximumsnelheid houdt. Invoegen aan het eind van de invoegstrook is ook niets mee, sterker nog, dat is de regel. Die strook ligt er niet om aan het begin in te voegen.
Die zijn nog erger inderdaad...quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Eens maar de echte fileveroorzakers zijn de kneuzen die links gaan hangen en geen gas geven, 'ik mag hier maar 120'.
Ik snap ook niet dat mensen inderdaad met 122 km/h gaan inhalen (ohjee, dat is toch al 130 op de tellerquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:27 schreef 16meter het volgende:
[..]
Die zijn nog erger inderdaad...
Vooral die paupers die door hun lage inhaalsnelheid minuten in je dode hoek blijven hangen. Trap godverdomme je gaspedaal wat verder in als je verkeer op de rechterbaan wilt passeren.
Ik kon er na 11 jaar niet meer tegenquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:25 schreef jogy het volgende:
Ach het zijn dezelfde mensen die ook elke maand een nieuw stuur nodig hebben omdat ze hem hebben doorgebeten.
quote:
Het zal in ieder geval niet onder Camiel Eurlings gebeuren.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:51 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ik kon er na 11 jaar niet meer tegenben zo blij dat ik er vanaf ben dat kansloos gedoe twee keer per dag A8/A10. De enige aanpak van files is niet meer asfalt maar bedrijven niet allemaal op een hoopje op een paar vierkante kilometer te willen proppen. Er is ruimte zat in Nederland om het file probleem op deze manier op te lossen, maja daar heb je dan weer een daadkrachtig en vooruitstrevende regering voor nodig
Dat is sinds 1 mei 2009 verboden, toch? Iemand van een betrokken instantie zei destijds op Radio 1 dat dat onder deze regel valt:quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:13 schreef Loenus het volgende:
Je kent ze wel de aso's die een file t.h.v. een tankstation een paar meter omzeilen door vol gas over de parkeerplaats te jakkeren. Vervolgens weer invoegen waardoor er nog meer vertraging en dus file ontstaat!
quote:Bestuurders die na het verlaten van de doorgaande rijbaan op een uitrijstrook rijden, moeten deze uitrijstrook blijven volgen. Uitrijstroken (ook wel uitvoegstroken genoemd) komen vooral voor op autosnelwegen en autowegen. Met deze nieuwe regel wordt tegengegaan dat bestuurders de doorgaande rijbaan verlaten, via de uitrijstrook een file op de doorgaande rijbaan inhalen en vervolgens weer invoegen. Dergelijk misbruik van de uitrijstrook roept bij veel weggebruikers ergernis en soms zelfs agressie op.
Bron: http://www.verkeersnet.nl(...)gels-per-1-mei-2009/
Die zijn snel overstuur.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:25 schreef jogy het volgende:
Ach het zijn dezelfde mensen die ook elke maand een nieuw stuur nodig hebben omdat ze hem hebben doorgebeten.
Idd net zoals als spits stroken dicht zijnquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:08 schreef FB14 het volgende:
Onterechte klacht, want elk stuk asfalt waarvoor betaald is dient gebruikt te worden.
Tot die strook de volgende keer dicht is omdat er een auto met pech op staat.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:22 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Idd net zoals als spits stroken dicht zijnAls er dan weer zon langzame drol of vrachtwagen voor me rijd dan pak ik dat mooie stukje lege weg wel. Vooral op de A1 of de A12 kan dat goed
ja en die zie je niet als die strook dicht is en er geen verkeer op rijdquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:47 schreef -0- het volgende:
[..]
Tot die strook de volgende keer dicht is omdat er een auto met pech op staat.
File verzorgenquote:
Die moeten namelijk werken. Marokkanen die zijn pas irritant, gaan alleen mar uitkering incasserenquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Vooral Polen zijn irritant in de file. Die wisselen continu van rijstrook.
Dat is iets anders. Die regel heeft het over mensen (mongolen) die een uitrijstrook op gaan en die even later, nog voordat de uitrijstrook zich afscheidt van de snelweg, weer invoegen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is sinds 1 mei 2009 verboden, toch? Iemand van een betrokken instantie zei destijds op Radio 1 dat dat onder deze regel valt:
[..]
Ja, dat doen mensen omdat het door sommige debielen als asociaal gezien wordt als je een hele invoegstrook (of zo'n ritsstrook) volledig uitrijdt en pas ergens aan het einde invoegt. Dat het eigenlijk gewoon zo hoort en het simpelweg de meest efficiënte manier is om het asfalt te gebruiken, gaat er bij de meesten niet in.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
een ander voorbeeld is een stuk weg dat van twee rijstroken naar een gaat. Ook al staat er "ritsen na 300 meter". Maar iedereen gaat al met zijn allen veel eerder naar links. Ik niet, ik rij dan gewoon de linkerstrook af en passeer al die lui die niet weten wanneer ze moeten invoegen. Dat zij ervoor kiezen om achter elkaar te gaan sjokken en daarmee bewust voor de traagste optie kiezen kan ik niet helpen. Ik maak gebruik van de weg zoals die bedoeld is.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:22 schreef Tahiti het volgende:
Mensen die iedere dag in de file staan
heerlijk, denk dat ik zo nog maar even naar bed gaquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:19 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Makkelijk zo'n uitkering of niet?
Nou, enorm "slim" ja. Een kind van tien zou dit nog kunnen bedenken. Die hebben nog niet geleerd wat het woord "asociaal" betekent.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:16 schreef seto het volgende:
Wat is daar aso aan? Is toch slim.
Leuk, maar hoe wil je onderscheid maken tussen mensen die getankt hebben en die de file afsnijden? Er is vaak maar een uitrijstrook bij een tankstation. En dan rijdt iedereen toch gewoon tussen de pompen door?quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:45 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)er-tankstations.html
Tadaaaa opgelost.
Lezeuh:quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leuk, maar hoe wil je onderscheid maken tussen mensen die getankt hebben en die de file afsnijden? Er is vaak maar een uitrijstrook bij een tankstation. En dan rijdt iedereen toch gewoon tussen de pompen door?
Ik las ergens ook nog dat de kentekens van mensen die achter een wachtende auto aansluiten ook worden gescand, als die wel langer dan 3 minuten bezig waren gaat het licht alsnog op groen.quote:Met camera's worden automobilisten die willen tanken of parkeren, in de gaten gehouden. De camera's werken met kentekenherkenning.
Wie binnen drie minuten na het verlaten van de snelweg weer wordt gesignaleerd bij de oprit, krijgt daar langer rood licht. Het systeem moet mensen ontmoedigen om een sluiproute te nemen als er een file is.
Lolz, ik heb ook wel eens binnen 3 minuten een paar liter getankt hoor. En als ik te goeder trouw een broodje ga halen dan? Of op de parkeerplaats mijn telefoon opneem? Moeten alle niet-file-omzeil-gerichte acties biet niet langer duren dan 3 minuten dan meteen maar worden betraft met een extra wachttijd?quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lezeuh:
[..]
Ik las ergens ook nog dat de kentekens van mensen die achter een wachtende auto aansluiten ook worden gescand, als die wel langer dan 3 minuten bezig waren gaat het licht alsnog op groen.
Echter als die stoplichten net zo werken als 'gewone' doseerstoplichten, kan er bij groen welgeteld 1 auto gaan rijden en mag jij dus alsnog wachten.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lezeuh:
[..]
Ik las ergens ook nog dat de kentekens van mensen die achter een wachtende auto aansluiten ook worden gescand, als die wel langer dan 3 minuten bezig waren gaat het licht alsnog op groen.
Alleen staat er dus geen flitspaal bij, dus als ze gewoon door rood ploffen helpt het nog niet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:45 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)er-tankstations.html
Tadaaaa opgelost.
quote:
En de overheid ook niet, door het op welke manier dan ook te ontmoedigenquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:44 schreef draaijer het volgende:
Helaas is het wel legaal. Dus we kunnen zeiken wat we willen, maar ze doen niks verkeerd
Joh er zijn toch veel belangrijkere zaken om je druk over te maken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En de overheid ook niet, door het op welke manier dan ook te ontmoedigen
Dat is toch juist de bedoeling? Als jouw baan gaat remmen schiet je op de andere baan, als die gaat remmen en die andere gaat net weer rijden schuif je weer terug. Het is zo simpel.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Vooral Polen zijn irritant in de file. Die wisselen continu van rijstrook.
quote:
Ik ben blij, dat ze zich eindelijk eens met dit soort zaken bezighouden; zaken die direct te maken hebben met datgene wat een groot deel van het volk dwars zitquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
Joh er zijn toch veel belangrijkere zaken om je druk over te maken.
Ze krijgen me niet warm of koud..
Waarom dan?quote:
Veel te netjes.. want er staat gewoon in de wet dat je de volledige invoegstrook moet benutten.. Ik heb er een pesthekel aan wanneer mensen pal na het eerste blok al trachten in te voegen.. Rij toch eens door! 9 van de 10 keer kan je dan gewoon vloeiend invoegen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die strook ligt er zodat je, wanneer het verkeer met normale snelheid rijdt op de hoofdbaan, op dezelfde snelheid kan invoegen. Niet om wanneer het op de hoofdbaan vaststaat, er voorbij te razen en op het laatste moment met piepende remmen jezelf ertussen te drukken.
Maar goed, misschien ben ik in dat soort dingen nog wat te netjes.
Dan ben ik bang voor jou tijdens het invoegen en geef ik juist extra gas om niet achter jou te zittenquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:46 schreef glasbak het volgende:
[..]
Veel te netjes.. want er staat gewoon in de wet dat je de volledige invoegstrook moet benutten.. Ik heb er een pesthekel aan wanneer mensen pal na het eerste blok al trachten in te voegen.. Rij toch eens door! 9 van de 10 keer kan je dan gewoon vloeiend invoegen.
Oh ja, ik rij met een vrachtwagen
Waarom niet achter ons rijden in dat soort situaties?quote:Op woensdag 2 september 2009 00:25 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan ben ik bang voor jou tijdens het invoegen en geef ik juist extra gas om niet achter jou te zitten
I agree.. Gebruik wat er is en voeg vloeiend inquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:46 schreef glasbak het volgende:
[..]
Veel te netjes.. want er staat gewoon in de wet dat je de volledige invoegstrook moet benutten.. Ik heb er een pesthekel aan wanneer mensen pal na het eerste blok al trachten in te voegen.. Rij toch eens door! 9 van de 10 keer kan je dan gewoon vloeiend invoegen.
Oh ja, ik rij met een vrachtwagen
Nederlanders kunnen per definitie niet rijden. Het lijkt wel alsof iedereen die de m2 onder hun auto beschouwen als zijnde een eigen stuk m2 asfalt Zolang men in de auto zit, zijn ze een gevaar. Middelvinger en gaatjes dichtdrukken is aan de orde van de dag. Ik kan me er niet druk om maken. Lekker ontspannen sturen en je niks van die ego's aantrekkenquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:54 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik ben blij, dat ze zich eindelijk eens met dit soort zaken bezighouden; zaken die direct te maken hebben met datgene wat een groot deel van het volk dwars zit
Dat is vaak als iemand met cruise control rijdt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:40 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen inderdaad met 122 km/h gaan inhalen (ohjee, dat is toch al 130 op de teller). Okee, niet elke auto is even snel, maar als je inhaalt moet je dat gewoon doen met een goed snelheidsverschil, of in ieder geval zo snel mogelijk proberen in te halen, en er niet meer dan een minuut over doen.
Mijn auto is niet al te snel, maar als ik ga inhalen, dan trap ik hem gewoon op z'n staart, zodat het in ieder geval zo snel mogelijk gaat, en dat de mensen achter me niet al te veel last van mij hebben.
Ik vind het nog wel meevallen op de nederlandse wegen. Natuurlijk zitten er een hoop idioten tussen, maar in een paar uurtjes op de snelweg in België zie je meer rare acties dan in een week in Nederland.quote:Op woensdag 2 september 2009 07:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nederlanders kunnen per definitie niet rijden. Het lijkt wel alsof iedereen die de m2 onder hun auto beschouwen als zijnde een eigen stuk m2 asfalt Zolang men in de auto zit, zijn ze een gevaar. Middelvinger en gaatjes dichtdrukken is aan de orde van de dag. Ik kan me er niet druk om maken. Lekker ontspannen sturen en je niks van die ego's aantrekken
Moet je voor de gein eens een weekje op de filippijnen gaan rijden en dan hoofdzakelijk in manila. daar maak je in een dag mee waar je in nederland een jaar voor nodig hebt.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het nog wel meevallen op de nederlandse wegen. Natuurlijk zitten er een hoop idioten tussen, maar in een paar uurtjes op de snelweg in België zie je meer rare acties dan in een week in Nederland.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:39 schreef fs180 het volgende:
[..]
Waarom dan?![]()
Als ik 12 autos op een rij zet, en daarna wissel ik 7 autos om, dan zijn er nog steeda 12 autos.
Een motor valt zo slecht op tegenover de grootte van je truck..quote:Op woensdag 2 september 2009 05:28 schreef glasbak het volgende:
[..]
Waarom niet achter ons rijden in dat soort situaties?
Ik snap echt niet dat mensen hun leven wagen door dat soort grappen uit te halen. Sommige mensen willen zowat over de vangrail heen om op het laatste moment voor ons te kunnen rijden, maar als het misgaat en ik duik met 40 ton schoon aan de haak achter in hun kofferbak dan is de kans zeer reëel dat ze er 10 keer slechter vanaf komen dan wanneer hun met volle vaart achter op mijn bumper knallen.
Het is een file dus staat stil/bijna stil. Enkele mensen met een motorische stoornis zullen nu problemen krijgen met invoegen, anderen niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 11:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Verkeer dat van strook wisselt heeft meer ruimte nodig dan verkeer wat recht achter elkaar rijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |