abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72340123
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:28 schreef Laureline het volgende:
Ja, de mini zweert tegenwoordig bij de baconburger
Mèn, nu krijg ik wéér zin. En ik heb al drie keer afgelopen week hamburgers gegeten
Spitskool, spitskool, spitskool....iemand nog een lekker recept daarmee? Ze liggen al een week in de ijskast op inspiratie te wachten. Vanavond moet het gebeuren!
zoals mama vroeger maakte: boter in de pan, uitje erbij, beetje kerrie, en dan de spitskool even roerbakken.
Kwak
pi_72340178
ik ben er stiekem nog wel trots op als amerikanen vragen waar in Engeland ik vandaan kom, en laatst zelfs een Brit die vroeg waar ik in Engeland gestudeerd had... die dacht dat ik een exchange student was, net als hij dat zijn kleine hoera momentjes!
Kwak
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:00:09 #203
24188 Belana
kloon van belana
pi_72340201
weekmenu is zeker een goed idee, heb het ook gedaan, maar het moet nog inkicken die gewoonte. voor een paar dagen doe ik het altijd wel al.

engels, tja, veel doen ja. ik praat op mijn werk de hele dag engels, dat heeft de boel wel opgekrikt.
stormy waters...
sailin'
pi_72340224
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind dat zó leuk! heb het ook gedoceerd als student assistent! welke boekjes gebruiken jullie?? als je ooit hulp nodig hebt met phonology/phonetics/uitspraak/spreekvaardigheid dan help ik graag! slingeren we de skype aan!

Mijn engels is overigens ook niet 100% RP, beetje relaxed estuary, lichte midlands invloeden: kortom, zoals de kennissen uit oxfordshire waar ik als kind al engels van hoorde. bij ons was de regel: gematigd RP is waar je op mikt (maar zeg niet te hard gematigd, want ook gematigd RP klinkt flink bekakt in veel Nederlandse oren) maar als je accent maar consequent is...

oh, was ik maar iets van logopedie ofzo gaan studeren. ik vind de stem zo machtig interessant...
wij moeten King of the Birds gedurende onze hele studie een paar keer inspreken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dan jezelf terugluisteren en dat soort dingen.. dan hoor je jezelf als het goed is vooruit gaan

We hebben verder 'gewone' standaard boeken zoals de English pronunciation for Student Teachers en English Vocabulary in Use Upper Intermediate.

Zodadelijk mag ik naar 'Writing English' Laptop moet mee, Wadsworth handbook en de handouts, die ik braaf heb uitgeprint

Ja doei.
pi_72340248
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:59 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben er stiekem nog wel trots op als amerikanen vragen waar in Engeland ik vandaan kom, en laatst zelfs een Brit die vroeg waar ik in Engeland gestudeerd had... die dacht dat ik een exchange student was, net als hij dat zijn kleine hoera momentjes!
wat gaaf
Ja doei.
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:03:08 #206
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72340301
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat gaaf
Datte ja!

Ik zou het ook graag kunnen, maar schijn altijd te klinken alsof ik het niet serieus neem Maar zo spreek ik ook NL ! Ik heb gewoon nogal een gek stemmetje

Veel plezier bij writing, Mo!
Ik ga zuslief weer van het station ophalen
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72340415
ah ok! ik heb ze hier allemaal nog staan.. wij hadden voor taalvaardigheid (schrijven van essays, presenteren, en zelfstudeie idioom en grammatica) Enmglish Vocabulary in use (upper-intermediate/advanced), advanced vocabulary and idiom (b.j.thomas) en English Grammar in use (Murphy). voor taalkunde hadden we dan the phonetics of English and dutch van Mees en Collins en een syntax boekje (burton roberts) -- dat was de technische achtergrond.

voor language lab werkten we met een losse reader over intonation, een reader met lees en spreek opdrachten en een boekje "accepted english pronunciation" met een bandje met voorbeeldzinnen, die je na meost spreken. dat was ook beverly collins, daar kregen we ook les van bij phonetics. heerlijke stem had die man.

daar stonden dan themalessen in dus allemaal zinnen met ae/a/e contrast of s/sh/z/zh en combinaties

zinnen als
"I bet there's a bad bat in my bed"
"Bert Potter beat Bob todd in last night's big fight" etc...

ik laf uistpraak.... het is net als muziek voor mij... uitspraak van talen...
Kwak
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:11:42 #208
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72340538
Dan zou het Zweeds ook een leuke taal voor je zijn kwak! Schijnt dat Zweden direct kunnen horen of je native bent of niet en je amper het zangerige erin krijgt als buutnlander.

Ik ga een cursus doen, zodra ik ergens de LOI-cursus op de kop kan tikken . Vind het land en de taal zo geweldig .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_72340603
ze beginnen hier echt ook meteen met 3 handouts over plagiaat... wij moesten bij informatiekunde ook best veel schrijven, maar zo ontzettend erin wrijven deden ze daar niet

voetnoten
Ja doei.
pi_72340736
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
ze beginnen hier echt ook meteen met 3 handouts over plagiaat... wij moesten bij informatiekunde ook best veel schrijven, maar zo ontzettend erin wrijven deden ze daar niet

voetnoten
voetnoten zijn prima, en als je t eeenmaal door hebt geeft t niks meer moeite. t is weel veel academischer vind ik, eerlijk gezegd, om zo te schrijven... academisch schrijven bestaat immers uit de kennis van eerdere publicaties combineren met je eigen inzichten om tot nieuwe kennis te komen, een accumulatief effect, en dan moet wel duidelijk zijn wat waar vandaan komt. toch?
Kwak
pi_72340755
oh ja, dat wel, maar ik vind 't altijd zo'n gedoe
Ja doei.
pi_72340954

trouwjurk
Ja doei.
pi_72341037
Zou iemand misschien naar de spelling/grammatica van mijn bezwaarschrift willen kijken?
pi_72341066
moooooi mo!

ik zit met een twijfelpuntje... even in spoiler...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_72341086
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:59 schreef kwakz0r het volgende:
Wat tof

Bij mij vragen ze wel eens waar precies ik uit Californië vandaan kom ?! Nou ja m'n Engelse lerares dan
pi_72341153
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:28 schreef kwakz0r het volgende:
moooooi mo!

SPOILER
Ik vind het programma erg goed klinken. Kan me voorstellen dat het even flink slikken is, zo zwart op wit, maar aan de andere kant heb je wel serieuze problemen en heb je best kans dat je hiermee de goede aanpak te pakken hebt
pi_72341183
Als het een andere naam had gehad, had je dan ook getwijfeld?
pi_72341185
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:28 schreef kwakz0r het volgende:
moooooi mo!

SPOILER
Hmmm, Kwak, ben je wel een mens voor groepstherapie?? Dat zou mij niet zo aanspreken geloof ik. Of krijg je daarnaast ook 1 op 1 gesprekken??
pi_72341256
Hele mooie jurk Mo! Is dat hem al of wil je er een in die stijl?

Over Engels, ik ben opgegroeid met Engels door mijn vader, dus ik heb er altijd wel iets mee gehad. Vorig jaar tijdens mijn half jaar in Engeland heb ik wel Engelse les gevolgd om mijn uitspraak te verbeteren, maar uiteindelijk vroeg mijn Engelse lerares of ik niet zelf Engelse les wilde gaan geven
Ik heb absoluut geen Brits accent ofzo, maar als ik zei dat mijn accent een Nederlandse was werd ik wel vaak verbaasd aangekeken, waar ik blij om ben want dat accent vind ik gruwelijk...sorry
pi_72341382
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:32 schreef conleche het volgende:

[..]

Hmmm, Kwak, ben je wel een mens voor groepstherapie?? Dat zou mij niet zo aanspreken geloof ik. Of krijg je daarnaast ook 1 op 1 gesprekken??
SPOILER
Kwak
pi_72341443
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

trouwjurk
Dat soort dingen moet je altijd eerst op je lijf zien... Ben benieuwd hoe het je zou staan, zo'n sproojesjurk
pi_72341460
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
SPOILER
Altijd goed om aan jezelf te werken, Kwakkesteintje!!
pi_72341463
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:34 schreef shinydiscoball het volgende:
Hele mooie jurk Mo! Is dat hem al of wil je er een in die stijl?
die jurk kost 1600 britse pond dat word 'm dus niet, maar zoiets vind ik écht mooi...
Gisteren naar wat Riverdance filmpjes zitten kijken en zoiets vind ik ook wel heel mooi, met een mooi celtisch symbool op 't lijfje ofzo, hetzelfde als mijn ketting bijvoorbeeld.
quote:
Over Engels, ik ben opgegroeid met Engels door mijn vader, dus ik heb er altijd wel iets mee gehad. Vorig jaar tijdens mijn half jaar in Engeland heb ik wel Engelse les gevolgd om mijn uitspraak te verbeteren, maar uiteindelijk vroeg mijn Engelse lerares of ik niet zelf Engelse les wilde gaan geven
Ik heb absoluut geen Brits accent ofzo, maar als ik zei dat mijn accent een Nederlandse was werd ik wel vaak verbaasd aangekeken, waar ik blij om ben want dat accent vind ik gruwelijk...sorry
het hele kakkerige britse vind ik ook niet echt mooi, maar er zijn vele accenten die ik wel prachtig vind
Ja doei.
pi_72341491
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:41 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat soort dingen moet je altijd eerst op je lijf zien... Ben benieuwd hoe het je zou staan, zo'n sproojesjurk
ik denk ook dat het mij niet zal staan maar vind 't echt praaaaaaachtig
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
SPOILER
niet geschoten is altijd mis kwaks, gewoon eens kijken of het iets voor jou doet, en zo niet, dan niet..
succes
Ja doei.
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:52:01 #225
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72341760
Berichten die ontopic zijn gaan in spoilers
Vind het moielijk kwak, zelf zal ik geloof ik niet eens hulp durven zoeken Je kan het allicht proberen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')