Hallo,
sry als deze vraag al eens gepost is, kon hem niet vinden of heb eroverheen gelezen.
M'n gemeente had naar mijn mening de WOZ waarde van m'n huis veel te hoog ingeschat.
Waardoor ik veel te hoge belastingen moet betalen.
Ik schreef de gemeente een bezwaar op deze aanslag. Hierop kreeg ik een afwijzing terug.
Nu mag ik binnen 2 weken op de hoorzitting mijn beklag doen en alsnog proberen m'n gelijk te halen.
Bij bepaling van de WOZ waarde van m'n huis, gebruikt men vastgestelde waardes van gelijksoortige 'objecten' in mijn omgeving. Deze taxatieverslagen heb ik kunnen opvragen via de website van m'n gemeente.
Echter, in het antwoord op m'n bezwaar worden nog 10 andere objecten genoemd die in de waardebepaling van mijn huis ook gebruikt zijn.
M'n 1ste vraag is:
waar kan ik deze taxatierapporten met peildatum 01-2008 krijgen? Op het gemeentekantoor mischien? m'n 2de vraag is:
Ik ga m'n oma (eigenaar van huis) vertegenwoordigen hierin. Aan wie moet ik dit vantevoren kenbaar maken? Of kan m'n oma op papier een volmachtiging laten tekenen en dat ik dat op de hoorzitting afgeef? En m'n 3rde vraag:
Iemand nog tips
Ben nooit op zo'n hoorzitting geweest, neem aan dat het in een klein kantoortje zal voltrokken worden.
Maar ik vraag me af, kan ik bv. van te voren stukken inleveren bij degene die me gaat horen?
Is dit slim?
of kan ik beter m'n bewijzen en goede argumenten pas kenbaar maken op de hoorzitting en hiermee m'n zaak beter dienen?
-------------------------------------------------------------------
M'n bezwaar is er grotendeels op gebaseerd dat ik het oneens ben met de keuze van objecten waarmee mijn huis is vergeleken om de waarde te bepalen. Ze verschillen namelijk teveel van elkaar. (dakkapellen, aanbouw etc. wat ik niet heb)
Dit werd gepareerd met het antwoord dat ze daar 'rekening' mee hebben gehouden.
Maar naar mijn mening zeker niet genoeg. bv. heb ik hier 1 taxatierapp. liggen van een object met dakkapel, wat een lagere vastgestelde waarde heeft dan mijn huis...ZONDER dakkapel.... en zo heb ik nog 3,4 voorbeelden.
verder breng ik ook het feit aan dat de geschatte waardestijging van 7,73% in 1 jaar ook te extreem is.... over de periode 2005-2007 is dit zelfs 12,82%.
Sorry voor het lange leesvoer, ben erg benieuwd naar julie advies!