abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:16:17 #226
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_73673394
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:55 schreef Fantasma het volgende:
Nou wat ik dus bedoelde, is of je dan 2 sieraden mee krijgt. Ik woon niet in Amsterdam, maar in de plaats waar ik vandaan kom zijn alleen slechte piercing-shops (weet ik uit ervaring). Ben toevallig dan in Amsterdam, dus ga het dan laten zetten. Je kunt toch ook zelf wel de piercing verwisselen? Daarom leek het me handig dat je een kortere mee krijgt.
Als je het vraagt doen ze dat misschien wel, maar ik weet dat ik bij nieuwe piercings de eerste wissel altijd heel lastig vindt.. je moet nog wennen aan de plek waar ' ie zit, waardoor het zelf wisselen erg lastig kan zijn in het begin. Als je latexhandschoentjes hebt en geduld is een lippiercing op zich wel te doen, die huid is ook niet zo snel gevoelig.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_73727186
Ik ben vandaag toch maar begonnen met stretchen van mijn oorlellen!

2 mm ging er zonder moeite in dus er zit nu in beide oren 2.5 mm.. Om te beginnen.. Wil niet te groot gaan stretchen, maar eerste doel is 4 mm max. Hoeveel kun je nu eigenlijk per keer stretchen?

Deze wil ik een maand laten zitten en dan naar 3. Is dat oke, of is het gemiddeld een mm per keer? (is natuurlijk ook afhankelijk van de rekbaarheid van je huid e.d.) En tot welke maat rekt het nog een beetje terug mocht je het zat zijn?

Vind het helemaal leuk, nu een beetje spanning op beide oorlellen, maar geen pijn

Verder heb ik een VHC, tepel, navel, tong, conch en tragus.. Had ook nog een conch in mijn andere oor, een rook, daith en een snug (echt die snug piercings willen niet genezen!!) maar die had ik nog niet zolang en ben gaan motorrijden.. Geen succes met helmdragen als je ze nog niet zo lang hebt
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:57:38 #228
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_73730670
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:45 schreef Orea het volgende:

2 mm ging er zonder moeite in dus er zit nu in beide oren 2.5 mm.. Om te beginnen.. Wil niet te groot gaan stretchen, maar eerste doel is 4 mm max. Hoeveel kun je nu eigenlijk per keer stretchen?
van wat ze mij verteld hebben is het het beste om niet meer dan 2mm elke 3 weken te stretchen. Met meer heb je de kans op dat het gaat scheuren, slecht geneest of op littekenweefsel
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:45 schreef Orea het volgende:

Deze wil ik een maand laten zitten en dan naar 3. Is dat oke, of is het gemiddeld een mm per keer? (is natuurlijk ook afhankelijk van de rekbaarheid van je huid e.d.) En tot welke maat rekt het nog een beetje terug mocht je het zat zijn?
Halve milimeter stretchen? ik denk dat als je naar 4 mm wil, dat je dat best in 1x kan doen.
Maar geloof mij, als je op 4mm zit, ga je zo naar 6 en van 6 is het maar een kleine stap naar 8 en voor je het weet zit je op 10mm.

Er wordt als regel aangehouden dat het tot 10mm weer helemaal dichtgroeit. Maar dat verschilt ook heel erg per persoon. Bij sommige mensen groeit 14mm ook nog dicht en bij anderen groeit 8mm niet meer dicht.
Daarbij maakt het uit of je ze weer helemaal dicht wil hebben of dat je er niks meer in wil hangen.
Ik heb een tijdje mijn tunnels (toen 10mm) eruit gehad ivm een baan bij de luchtmacht en die 10mm groeide niet meer dicht.
Maar het was wel zo terug naar elkaar gegroeid dat je wel heel goed naar mn oor moest kijken wou je zien dat er überhaupt wat gezeten had.
pi_73741017
In 1 keer naar 4 dat trekken mijn lellen echt niet!!! Hahaha

Ik laat het nu gewoon een paar weken genezen en dan eens kijken.. Heb stretchkitje 3 mm en 4 mm liggen, dus als ik weer verder ga maar eens kijken wat gaat. Misschien gaat het wel vanaf 2.5 naar 4 in 1 keer...!

Grappig wel om te merken dat mijn ene oor veel makkelijker gaat dan de andere overigens!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:45:00 #230
259233 GimmeGore
pi_73741814
Je zat toch al op 2,5?
Dan is de stap naar 4 echt niet groot hoor. De meeste mensen doen 2mm per keer.
Enige keer dat ik je 1mm per keer aan zou raden is als je een 2e gaatje (achter een standaard oorbel gaatje dus) gaat stretchen. Die huid is een stuk dikker en stretcht gewoon een stuk minder makkelijk

dat een kant van je lichaam makkelijker gaat dan de andere kant is normaal. Schijnt. Ik snap niet hoe het kan, maar bij mij wou rechts minder makkelijk stretchen dan links en ook bijv mijn tepelpiercing ging er rechts minder makkelijk doorheen dan links.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:07:23 #231
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_73746244
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:45 schreef GimmeGore het volgende:
Je zat toch al op 2,5?
Dan is de stap naar 4 echt niet groot hoor. De meeste mensen doen 2mm per keer.
Enige keer dat ik je 1mm per keer aan zou raden is als je een 2e gaatje (achter een standaard oorbel gaatje dus) gaat stretchen. Die huid is een stuk dikker en stretcht gewoon een stuk minder makkelijk

dat een kant van je lichaam makkelijker gaat dan de andere kant is normaal. Schijnt. Ik snap niet hoe het kan, maar bij mij wou rechts minder makkelijk stretchen dan links en ook bijv mijn tepelpiercing ging er rechts minder makkelijk doorheen dan links.
Ik zou gewoon van 2,5 naar 3 gaan, en dan door naar 4. Je kunt het dan altijd nog sneller doen dan de aanbevolen genezingstijd van 1/2 maanden, maar ik zou wel alle tussenstapjes nemen.. 2mm tegelijk is echt niet voor iedereen geschikt!

EDIT: Een goede handleiding, en ja, ze gaan uit van worst case scenarios. Maar dat kun je zelf ook het beste doen, uiteindelijk gaat het je toch om het resultaat i.p.v. hoe snel je er komt, toch?

http://forums.bodyartforms.com/forums/t/5641.aspx
pi_73748800
Hoe langzamer je stretcht, hoe groter de kans dat 't later helemaal dichtgroeit, omdat de huid dan tijd heeft om te genezen. Als je te snel gaat ontstaat er littekenweefsel, en dit groeit niet meer goed dicht.
En van 1mm gelijk naar 4 is gekkenwerk. Dat kan nooit goed zijn voor je gaten.
Ik zou 1 mm per maand stretchen.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_73750671
Dan hou ik inderdaad gewoon aan wat ik al ingedachten had Dus over een maandje naar 3 en de maand daarna eventueel naar 4!
pi_73750812
Ik was net bij de kapper, -overigens is mijn tragus er onaangetast vanaf gekomen hoor, ik weet niet wat voor lompe kapper diegene had..- en daar kwam een jongen binnen met een vet gave piercingcombinatie

Ik denk niet dat het een naam heeft, zal het even tekenen.. boven en onder op de lip een balletje.
Heb geen idee hoe dat vast zit, misschien als zo'n omgekeerde eskimo, waar alleen het balletje op je lip rust en de andere in je mond zit.

Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_73752162
Zal een platte achterkant hebben, ala een labret.

Lijkt me wel gaaf btw ^^
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:03:13 #236
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_73752316
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:18 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik was net bij de kapper, -overigens is mijn tragus er onaangetast vanaf gekomen hoor, ik weet niet wat voor lompe kapper diegene had..- en daar kwam een jongen binnen met een vet gave piercingcombinatie

Ik denk niet dat het een naam heeft, zal het even tekenen.. boven en onder op de lip een balletje.
Heb geen idee hoe dat vast zit, misschien als zo'n omgekeerde eskimo, waar alleen het balletje op je lip rust en de andere in je mond zit.

[ afbeelding ]
Dus het zijn 2 piercings dan? Dan lijken me het gewoon 2 off centre labrets zeg maar!
pi_73752345
Knap als 't er éen is
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:06:18 #238
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_73752418
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:04 schreef MissSpooky het volgende:
Knap als 't er éen is
Ja, nu ik het zo terug lees denk ik "uhhhm.." maar ik ben blont .
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:21:05 #239
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73769399
soortvan monroe en offcentre labret combi

zou het denk ik offcentre cyberbite noemen,
maar als je gewoon naar de piercer gaat en het uitlegt moet het wel goedkomen lijkt me
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:23:02 #240
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_73829323
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:14 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Lijkt me een vrij logisch antwoord, maar ik wil ook gewoon zelf m'n piercing eruit kunnen halen mocht ik dat willen.
Snap ik maar als je gewoon eerst even langsgaat dan kunnen hun dat aan je uitleggen.. Is altyd beter dan dat je je piercing laat stressen
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:59:38 #242
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73829475
staafje vervangen door een horseshoe in mn lip.. voelt vet raar
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73916632
hoi iedereen ik had een vraagje over crazy factory .com!
Daar links bij de lijst van piercings, staat van alles, maar onderaan staat Sterilized Piercings. Betekend dat dat de rest niet gesteriliseerd is?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:55:12 #244
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_73917058
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:44 schreef BME-Psycho het volgende:
hoi iedereen ik had een vraagje over crazy factory .com!
Daar links bij de lijst van piercings, staat van alles, maar onderaan staat Sterilized Piercings. Betekend dat dat de rest niet gesteriliseerd is?
Jup. Niet alle materialen zijn te sterilizeren, en het kost ook wat meer. Stalen piercings kun je makkelijk zelf in wat alcohol gooien, let wel op met glittersteentjes en lijm, dat valt er dan vanaf natuurlijk!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:02:35 #245
259233 GimmeGore
pi_73917373
En je moet er bij Crazy Factory op letten dat bijv chirurgisch staal niet nikkelvrij/nikkelarm is zoals hier
pi_73918409
hmm oke dank jullie wel!
en met tunnels/plugs ook gewoon in wat alcohol schoonmaken?
pi_73919938
In chirurgisch staal zit zowieso een bepaald gehalte aan nikkel. Daarom is het ook beter om titanium te hebben. Alleen bij Crazy Factoru kan het zijn dat er bij hun chirurgisch staal meer nikkel inzit dan die van Nederland, omdat het een Aziatisch (Japan ofzo toch?) product is.

Wat doe je aan een vochtblaasje bij je piercing? Een naald heb ik al geprobeert alleen toen kwam er geen vocht.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:18:37 #248
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73921692
Heb een kleiner [8 mm ipv 9] ringetje in mn lip gedaan, stuk beter!
wilde het al een jaar eens veranderen maar kwam er steeds niet van
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:32:49 #249
259233 GimmeGore
pi_73926523
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:11 schreef miss-piggy het volgende:
In chirurgisch staal zit zowieso een bepaald gehalte aan nikkel. Daarom is het ook beter om titanium te hebben. Alleen bij Crazy Factoru kan het zijn dat er bij hun chirurgisch staal meer nikkel inzit dan die van Nederland, omdat het een Aziatisch (Japan ofzo toch?) product is.

Wat doe je aan een vochtblaasje bij je piercing? Een naald heb ik al geprobeert alleen toen kwam er geen vocht.

In Europa is het gehalte zo laag dat je een hele zware nikkelallergie moet hebben wil je op chirurgisch staal reageren.
Crazy Factory zit in Thailand (of Taiwan, nu begin in te twijfelen) en die mogen er veel meer nikkel in hebben zitten

* GimmeGore spreekt uit ervaring als persoon met een aardige nikkelallergie.
pi_73930957
Zat ik niet ver mis, met mijn Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')