abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72302748
Beste fokkers.

Dit is geen trollkloon o.i.d, dit is een nieuw account omdat vrienden en dergelijke mijn username weten en ik iets anoniem wil bespreken zonder dat gelijk iedereen op de hoogte is van de situatie waarin ik me bevind.

Ik heb school beëindigd en ga deze maand voor de eerste keer werken. Ik heb werk gevonden en start in september. Nu wou ik er al met volle moed tegen aan gaan.

Mijn ouders hadden wel al eens een woord laten vallen over een bijdrage die ik moest leveren (een deel van mijn loon afstaan), en ik had gezegd dat ik bereid was om elke maand 250 euro af te geven om de inwoon en andere kosten voor het verblijf hier te betalen.

Verder hoorde ik er niets meer van tot deze morgen. Toen zeiden de ouders dat ze er over na hebben gedacht en dat ze tot de volgende conclusie gekomen zijn; ze eisen mijn hele loon, en 250 euro ervan mag ik zelf houden.

Ik protesteerde natuurlijk, en dan begonnen ze te chanteren dat ik alleen kon gaan wonen maar dat is ook niet evident aan het begin van je eerste carrière. De huurprijs van een appartement is al snel 500 euro, elektriciteit en aardgas zo'n 120, eten en drinken 250, water 30 en internet 50. Dat is zo'n dikke 950 euro, en dan heb je nog geen kledij, autokosten e.d.

Dus anders dan instemmen kan ik niet. Maar 750 euro afgeven aan de ouders is natuurlijk ook veel. Dat is zo'n dikke 9000 euro per jaar. De frisse moed waar ik aan de slag mee zou gaan is nu wel ver te zoeken. Ik realiseer me dat ik eigenlijk dag in dag uit ga werken tegen een hongerloon.

Hoe denken jullie er over?
pi_72302791
Ik zou vertrekken, wat een verschrikkelijk gemene tactiek van je ouders. 250 euro is een zeer redelijk voorstel van jou.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:51:08 #3
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_72302793
Zoek een kamer..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_72302794
Neem een kamer, 250 is een zeer reëel bedrag.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:51:30 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_72302796
Je wordt genaaid door je ouders. ( of gaan ze het voor je sparen ? )
Ik zou mijn spullen pakken en vertrekken. Dan zelf mar op een houtje bijten..
pi_72302850
Ik vind het logisch dat je kost en inwoon betaalt aan je ouders als je werk hebt.
Maar dat je je hele loon afgeeft en dan nog 250 euro zakgeld in de maand krijgt vind ik niet normaal.
Zo ging het eraan toe als mn opa jong was je geld afgeven tot op het moment dat je trouwde
Met mijn ouders is dit al ter sprake gekomen dat, als ik ooit werk en nog thuis woon, dat ik dan een soort van huur zal betalan.

Maar aan de andere kant, hoe onfair je het ook vindt, het is hun huis en je kan ze alleen proberen overtuigen.
Uiteindelijk zijn zij het die beslissen hoeveel die "huur" bedraagt..
pi_72302851
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:51 schreef Bill_E het volgende:
Je wordt genaaid door je ouders. ( of gaan ze het voor je sparen ? )
Ik zou mijn spullen pakken en vertrekken. Dan zelf mar op een houtje bijten..
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

Neen, ze gaan het niet sparen. Ze gaan het voor zichzelf gebruiken.
Hun motivatie; we hebben al heel je leven voor jou gezorgd. Er zijn anderen die dit en dit en dit niet hebben gekregen en jij wel.

Zo chanteren ze me dan. Alles wat ze me ooit hebben gegeven wordt nu 'doorgestoken' als het ware. Daar mag ik nu dubbel en dik voor weer betalen.

Een kamer huren kan ik misschien wel doen, maar daarbij komt ook de verzekering van de wagen en de benzine en eten en wat nog allemaal. En ik ben bang dat het dan krap zal worden qua geld.
pi_72302852
Precies, ga op kamers wonen ofzo
250 euro is een zeer redelijk voorstel maar om dat op zo'n manier ineens de rest in te nemen

Wat doen zij met het geld?
pi_72302884
Ik zou ergens goedkope woonruimte proberen te vinden, een dergelijk bedrag vind ik echt te gortig hoor.. Ook al zou je erop achteruit gaan, principieel zou ik het niet willen betalen.

Hoe oud ben je? Heb je school afgemaakt, of hopen ze stilletjes dat je weer naar school gaat met zulke eisen?

Oh dat we hebben je hele leven voor jou gezorgd vind ik wel zo'n kutargument, neem dan geen kinderen
know'm sayin?
word? word.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:56:17 #10
260256 For_now
niks nada noppes te melden
pi_72302895
Als je ze geen lesje proberen te leren (bewegen toch naar school te gaan, geld stiekem sparen) dan zou ik een kamer zoeken. Hebben ze het geld hard nodig? Overleg je veel met je ouders?
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 09:56:59 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72302909
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:54 schreef nsplz het volgende:

[..]

Hun motivatie; we hebben al heel je leven voor jou gezorgd. Er zijn anderen die dit en dit en dit niet hebben gekregen en jij wel.

Zo chanteren ze me dan. Alles wat ze me ooit hebben gegeven wordt nu 'doorgestoken' als het ware. Daar mag ik nu dubbel en dik voor weer betalen.

Een kamer huren kan ik misschien wel doen, maar daarbij komt ook de verzekering van de wagen en de benzine en eten en wat nog allemaal. En ik ben bang dat het dan krap zal worden qua geld.
Ze wilden toch zelf kinderen, come on zeg

Ik zou ook inderdaad lekker rond gaan kijken voor een kamertje
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 09:57:43 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72302918
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:55 schreef alors het volgende:
Ik zou ergens goedkope woonruimte proberen te vinden, een dergelijk bedrag vind ik echt te gortig hoor.. Ook al zou je erop achteruit gaan, principieel zou ik het niet willen betalen.

Hoe oud ben je? Heb je school afgemaakt, of hopen ze stilletjes dat je weer naar school gaat met zulke eisen?

Oh dat we hebben je hele leven voor jou gezorgd vind ik wel zo'n kutargument, neem dan geen kinderen
Dat is ook een mogelijkheid inderdaad
pi_72302921
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Precies, ga op kamers wonen ofzo
250 euro is een zeer redelijk voorstel maar om dat op zo'n manier ineens de rest in te nemen

Wat doen zij met het geld?
Op hun bankrekening zetten en lekker opsparen, mijn eigen zuurverdiende centen.

Oja, saillant detail; ze zeiden er ook bij; "je zus zou dit ook moeten gedaan hebben hoor!! Maar zij is spijtig genoeg vertrokken."

Mijn zus is direct nadat ze begon met werken samen gaan wonen met haar vriend (nu haar man) en met 2 lonen is dat best goed te doen, maar ik ben nog single.

Daarom denk ik dat ik nu voor mijn zus indertijd mag boeten en dat ze daarom mij dubbel en dik laten betalen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:59:03 #14
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72302943
wtf.

gewoon op kamers gaan. Voor 250 vind je echt wel wat.

en anders pas je je gewoon iets aan. Heb je die auto wel nodig?
Iig beter dan onder het "regime" van je ouders te leven.
Wat een belachelijke regeling zeg
quote:
Daar zijn ouders toch voor. Om voor je te zorgen.
Een maandelijkse bijdrage ok, maar je hele salaris en dan een gedeelte houden. FLikker op zeg ¡¡¡
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:59:06 #15
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_72302945
Hebben je ouders het geld zo hard nodig dan? Ik zou idd een goedkope kamer zoeken dichtbij je werk
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_72302946
Lekker zelfs iets zoeken, je ouders slaan te ver door.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:59:58 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72302961
Ik krijg hierbij ook het gevoel dat je ouders je op deze manier naar zelfstandig wonen willen bewegen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:00:11 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72302965
Zulke ouders

je hoeft echt geen 620 euro per maand te betalen voor een woonruimte. Ik weet natuurlijk niet precies waar je woont, maar de kans is groot dat je ergens wel wat goedkopers vindt.

Als je 'maar' 1000 euro per maand binnentikt zal het de eerste maanden wel wat krap worden. Ik neem echter aan dat je als je al je diploma's hebt je met je baan spoedig meer gaat verdienen. De ervaring om het leven op jezelf mee te maken is trouwens ook wat waard.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:00:49 #19
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72302976
Je gaat netto 1000 euro in de maand verdienen?? Ik weet niet of je daar 40 uur voor werkt, maar het lijkt mij niet echt veel dan..

Maar, wat anderen zeggen: zoek gewoon een kamer! Dat hoeft echt niet duur te zijn hoor, ben je voor 300 euro klaar. Jouw ouders hebben er vroeger zelf voor gekozen je al die dingen te geven: of heb je hun armen daarvoor omgeedraaid? Wel heel triest dat ze dat geld nu terug willen. Kan je niet achterhalen waarom ze dat willen? Zitten ze in de problemen? Echt stijlloos om zo misbruik te maken van je zoon
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_72302986
Wat een ouders, ik mocht 100 euro per maand betalen
Sappig !!
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:03:05 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72303021
De vraag is inderdaad wat je oduers er mee gaan doen. Gaan ze het sparen voor je omdat ze bang zijn dat je niet ineens met zoveel geld om kan gaan? Of gaan ze het zelf opmaken?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72303033
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:55 schreef alors het volgende:

Hmm.. Ik ben net 18 en mag dus officieel werken, wat ik ook doe. Dat wat je daar zegt zou misschien wel eens kunnen. Ik heb school niet afgemaakt, veel meegemaakt en het hing me keel uit na een tijd. En inderdaad; zeker een kutargument. Ik begrijp dat je niet als een bloedzuiger kan blijven leven op de kap van je ouders voor je hele leven, maar 3/4de van mijn loon heb ik het heel erg moeilijk mee.
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:56 schreef For_now het volgende:
Als je ze geen lesje proberen te leren (bewegen toch naar school te gaan, geld stiekem sparen) dan zou ik een kamer zoeken. Hebben ze het geld hard nodig? Overleg je veel met je ouders?
Ze hebben het voor zover ik weet bijlange niet nodig. Als je elk jaar een nieuwe Mercedes kan kopen denk ik niet dat je het hard nodig hebt.
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:03 schreef sanger het volgende:
De vraag is inderdaad wat je oduers er mee gaan doen. Gaan ze het sparen voor je omdat ze bang zijn dat je niet ineens met zoveel geld om kan gaan? Of gaan ze het zelf opmaken?
Zelf opmaken. Ze vinden dat ik ook wel eens iets mag geven na 18 jaar voor mij te hebben gezorgd.
pi_72303037
ik snap je ouders ergens wel. zij liggen krom en jij hebt 750 euro per maand kapot te slaan. wat mij betreft een mooi moment om op kamers te gaan en op eigen benen te staan. succes
* * * * *
pi_72303041
quote:

[..]

Je ouders wilden jou zelf graag nemen. (anders hadden ze geen seks moeten hebben)
De kosten die dat met zich meebrengt kunnen daarom niet gezien worden als een soort van lening of investering. Die kosten zijn gewoon voor de volle 100% een gift, tenzij van te voren anders is afgesproken.

Ik weet niet wat de wet stelt over dit soort praktijken, je zou een advocaat kunnen vragen wat je opties zijn. Echter lijkt het mij het verstandigst om gewoon op kamers te gaan en wel per direct.

En dat is echt niet 'te duur' voor je als je kijkt dat hele gezinnen met minder moeten doen. Wel zal het waarschijnlijk minder luxe zijn... maar ja jij wil blijkbaar niet 750 euro betalen voor die luxe, dus rest je gewoon geen keuze.

m.a.w. stop je tijd in het zoeken naar een leuke kamer i.p.v. dit soort vragen te stellen op dit forum, want tenzij je daadwerkelijk een advocaat er bij wil gaan halen... heb je gewoon 1 keuze. Het is gewoon betalen of oprotten. Of denk je dat als je hier 10 reacties krijgt van ... owww het is zo oneerlijk van je ouders dat ze dan opeens minder gaan vragen?

Succes in ieder geval.
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_72303047
quote:

[..]

dit heb je nu toch ook?

Of betalen zij zolang je thuis woont ook je verzekering & benzine van je wagen? Indien wel hangt het er natuurlijk een beetje vanaf wat je verder voor dergelijke kosten maakt . Ik zit zelf vb al aan 250¤ per maand puur voor verzekering + benzine, dus dat ze je dat erbij zouden rekenen lijkt me maar logisch
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:04:40 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72303050
Ja hoor, het is een schop onder je kont.
pi_72303068
Ik snap er niks van. Ze willen dus al je loon hebben, waarvan ik zou denken "oke, misschien willen ze dat ik iets voor mezelf ga zoeken", maar anderzijds raden ze dat dus af omdat dat zo duur is? Ehm .. Dat is thuiswonen op deze manier dus ook.

Heb je misschien nog een opa of oma ofzo waarmee je het er over kunt hebben? Als mijn moeder af en toe is wat mafs doet naar mij en m'n zusje toe, wil m'n oma d'r nog wel is "op d'r kop geven" (D'r eigen woorden in die gevallen: "En ik ben nog steeds jouw moeder!" (Moet ik er wel even bij vermelden dat ik een hele jonge familie heb, ik kan me voorstellen dat het niet overal zo gaat )
Of misschieen een familielid waar je tijdelijk terecht kan tegen betaling van een _reeel_ kostgeld bedrag? Dat lijkt me beter dan deze optie... Kostgeld betalen; natuurlijk. Maar je hele loon inleveren gaat te ver hoor.
pi_72303069
Ga even bij de ouders van jouw ouders langs en vraag of zij alles terugbetaald hebben wat ze gekost hebben in hun jeugd? En zo niet, vraag je ouders dat alsnog te doen met wettelijke rente
pi_72303070
Ik vraag me wel af in welke leeftijds groep je zit en wat je hoogste opleiding is.

Als het net 16 is en je stopt met je mbo opleiding om te gaan werken snap ik het wel een beetje. Je ouders willen laten zien dat het leven duur is en dat je beter verder kan gaan met school....

Is het 23+ en je hebt een hbo maar je stopt met je studie op de uni dan is het een ander verhaal.

(het zijn natuurlijk 2 uiterste maar je snapt de redenering vast wel)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_72303119
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dit heb je nu toch ook?

Of betalen zij zolang je thuis woont ook je verzekering & benzine van je wagen? Indien wel hangt het er natuurlijk een beetje vanaf wat je verder voor dergelijke kosten maakt . Ik zit zelf vb al aan 250¤ per maand puur voor verzekering + benzine, dus dat ze je dat erbij zouden rekenen lijkt me maar logisch
Ja, dat betalen zij. Maar zij krijgen dan wel 9000 euro per jaar, en daar kan je wel tig verzekeringen mee betalen.
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ga even bij de ouders van jouw ouders langs en vraag of zij alles terugbetaald hebben wat ze gekost hebben in hun jeugd? En zo niet, vraag je ouders dat alsnog te doen met wettelijke rente
Zou te hilarisch zijn. Maar spijtig genoeg zijn de ouders van mijn ma dood en mijn pa ligt in de clinch met zijn ouders.
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:05 schreef boegschroef het volgende:
Ik vraag me wel af in welke leeftijds groep je zit en wat je hoogste opleiding is.

Als het net 16 is en je stopt met je mbo opleiding om te gaan werken snap ik het wel een beetje. Je ouders willen laten zien dat het leven duur is en dat je beter verder kan gaan met school....

Is het 23+ en je hebt een hbo maar je stopt met je studie op de uni dan is het een ander verhaal.

(het zijn natuurlijk 2 uiterste maar je snapt de redenering vast wel)
18 en geen diploma, geen zin meer in. Ik wil gewoon werken.
pi_72303121
quote:

[..]

Hun motivatie; we hebben al heel je leven voor jou gezorgd.
Wat een groot kut excuus blijf ik dit altijd vinden zeg. Zij kiezen voor kinderen maar zodra je 18 bent moet jij voor hun keuze betalen .

Die ¤250,- lijkt me heel redelijk. dan kan je tenminste sparen voor je eigen huis. Realiseren je ouders zich wel als ze al je geld ontnemen dat jij er nog veel langer over doet om het huis uit te komen? Of vinden ze dat wel best omdat ze zelf ¤9000,- per jaar cashen?
pi_72303122
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg hierbij ook het gevoel dat je ouders je op deze manier naar zelfstandig wonen willen bewegen.
Lekker handige manier, want zo bouwt TS geen enkel startkapitaal op.
Wel zo handig als je op zelf gaat dat je dan ook geld hebt om je huisje in te richten.

Heb jij trouwens al tegen je ouders gezegd dat jij straks voor hun AOW en ziektekosten mag werken?

Ik zou trouwens maandelijks gewoon 250 overmaken en zeggan dat je niet meer dan 500 euro verdiend
So we just called him Fred too
pi_72303146
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:09 schreef nsplz het volgende:

[..]

Ja, dat betalen zij. Maar zij krijgen dan wel 9000 euro per jaar, en daar kan je wel tig verzekeringen mee betalen.
Uiteraard, maar het is niet alleen daarvoor dat ze betalen hé.

Betaal je de wagen & het onderhoud wel zelf?
pi_72303150
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:09 schreef Cothen het volgende:

[..]

Wel zo handig als je op zelf gaat dat je dan ook geld hebt om je huisje in te richten.

Heb jij trouwens al tegen je ouders gezegd dat jij straks voor hun AOW en ziektekosten mag werken?

Ik zou trouwens maandelijks gewoon 250 overmaken en zeggan dat je niet meer dan 500 euro verdiend
Dat controleren ze tot op het bot, dus met zo'n excuus maak ik mezelf er niet van af ben ik bang.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:11:13 #35
65960 sanger
pi_72303161
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:03 schreef nsplz het volgende:
Zelf opmaken. Ze vinden dat ik ook wel eens iets mag geven na 18 jaar voor mij te hebben gezorgd.
Dat is de ouderlijke plicht, om die kosten te betalen. Het is geen lening
pi_72303170
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het is niet alleen daarvoor dat ze betalen hé.

Betaal je de wagen & het onderhoud wel zelf?
Wagen kostte 2000 euro en het onderhoud betalen ze ook. Maar dat is belange nog geen 9000 euro.
pi_72303171
quote:

[..]

[..]

Noooooooooou, als zij dat allemaal gaan betalen denk ik dat 250 euro toch wat aan de krappe kant is... Dus als je echt alleen "kostgeld" wil betalen, kan je beter die verzekeringen enz. zelf overnemen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:11:46 #38
65960 sanger
pi_72303172
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:05 schreef silliegirl het volgende:
Ik snap er niks van. Ze willen dus al je loon hebben, waarvan ik zou denken "oke, misschien willen ze dat ik iets voor mezelf ga zoeken", maar anderzijds raden ze dat dus af omdat dat zo duur is? Ehm .. Dat is thuiswonen op deze manier dus ook.
Ik snap wel waarom ze het afraden. Dan ontvangen hun het geld en niet een ander.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:11:52 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72303173
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:09 schreef Cothen het volgende:

[..]

Weet je hoe TS een goed startkapitaal kan opbouwen? Naar school gaan, opleiding afronden, goed gaan verdienen.
pi_72303174
Bizar. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat ze dit doen om je motiveren om je opleiding af te maken, of om uit huis te gaan. Want als ze werkelijk driekwart van jouw schamele loontje willen claimen om zelf luxer te kunnen leven of als een soort terugbetaling voor de kosten van het opvoeden van een kind, sporen je ouders echt helemaal niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:11:57 #41
65960 sanger
pi_72303176
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:12:25 #42
65960 sanger
pi_72303186
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:05 schreef boegschroef het volgende:
Dat is het sowieso niet ivm leerplicht
pi_72303193
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Noooooooooou, als zij dat allemaal gaan betalen denk ik dat 250 euro toch wat aan de krappe kant is... Dus als je echt alleen "kostgeld" wil betalen, kan je beter die verzekeringen enz. zelf overnemen.
Dat was dan ook een voorstel van mijn kant. Ik ben wel bereid om er meer van te maken. Maar zij draaien meteen de rollen even om: 250 euro voor mij en de rest voor hun.
pi_72303200
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:11 schreef nsplz het volgende:

[..]

Wagen kostte 2000 euro en het onderhoud betalen ze ook. Maar dat is belange nog geen 9000 euro.
dan vind ik het op zich zo gek niet.

Ze betalen je eten, ze geven je onderdak, ze betalen je wagen, ze betalen je onderhoud, je verzekering, je brandstof...

Betaal je zelf iets? Je kleren? Betalen ze die ook?
pi_72303216
quote:
Pak ze gewoon keihard terug...

Zoek een gedegen opleiding van zo'n 4 jaar, en doe je stinkende best die af te maken. Je brengt dan al die tijd geen cent binnen, en kost ook nog eens extra. Lekker puh!

Als je dan je opleiding af hebt, en gaat werken, verdien je wellicht het dubbele van wat je nu zou krijgen. Op dat moment ga je uit huis! Nog een keer lekker puh!
pi_72303217
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:13 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dan vind ik het op zich zo gek niet.

Ze betalen je eten, ze geven je onderdak, ze betalen je wagen, ze betalen je onderhoud, je verzekering, je brandstof...

Betaal je zelf iets? Je kleren? Betalen ze die ook?
Nee. Die betaal ik zelf.
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 10:14:58 #47
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72303232
quote:

[..]

[..]

Zou te hilarisch zijn. Maar spijtig genoeg zijn de ouders van mijn ma dood en mijn pa ligt in de clinch met zijn ouders.
[..]

Hmm, ik begin de motivatie van je ouders een beetje te begrijpen geloof ik
pi_72303238
quote:

Zeg ze dan, mocht je op hun voorstel ingaan, fijntjes dat daarmee je schuld naar hen toe ingelost is en dat als ze later in een verzorgingstehuis of iets dergelijks moeten of andere hulp moeten krijgen, ze geen hulp van jou hoeven te verwachten. Je schuld is immers al ingelost.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:15:11 #49
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72303240
Als m'n ouders in die tijd met een vergelijkbaar voorstel hadden aangekomen had ik echt ter plekke wat spullen gepakt en de deur uitgelopen denk ik.
Ik weet niet welke les ze je willen leren, maar zo naaien ze je waar je bij staat natuurlijk.
3/4e van je loon moeten inleveren als thuiswonende, moet toch niet heel veel gekker worden.

Nee, ik zou gewoon op mezelf gaan hoor, i.c.m een huurtoeslag moet het best te doen zijn lijkt me, al is het maar om een duidelijk signaal naar je ouders toe af te geven.

____
Ow wacht, de aap komt uit de mouw.
pi_72303272
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zeg ze dan, mocht je op hun voorstel ingaan, fijntjes dat daarmee je schuld naar hen toe ingelost is en dat als ze later in een verzorgingstehuis of iets dergelijks moeten of andere hulp moeten krijgen, ze geen hulp van jou hoeven te verwachten. Je schuld is immers al ingelost.
Ja, is eignelijk hetzelfde als wat zij nu doen, want 'ze hebben me 18 jaar verzorgd'. Die onthoud ik.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:17:46 #51
65960 sanger
pi_72303285
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:10 schreef nsplz het volgende:

[..]

Dat controleren ze tot op het bot, dus met zo'n excuus maak ik mezelf er niet van af ben ik bang.
Hoe willen ze dat controleren dan? Je loonstrookje mogen ze niet openmaken, je bent meerderjarig dus je mag zelfstandig een arbeidsovereenkomst afsluiten etc. Je ouders hoeven daar helemaal niet van op de hoogte te zijn.
pi_72303304
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe willen ze dat controleren dan? Je loonstrookje mogen ze niet openmaken, je bent meerderjarig dus je mag zelfstandig een arbeidsovereenkomst afsluiten etc. Je ouders hoeven daar helemaal niet van op de hoogte te zijn.
Als ik uit huis ben en er komt post op mijn naam binnen is de brief al open eenmaal thuisgekomen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:18:50 #53
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72303307
@TS: ik denk dat je ouders gewoon wat vreemde opvattingen hebben wat betreft kinderen, dat het een "investering" is die zich na hun 18e terugbetaalt ofzo.

Zoek gewoon een kamer. Voor iets van 250E kun je best iets vinden. Ik zou op die manier echt niet thuis willen wonen. Bovendien: je bent 18, het wordt toch wel zo'n beetje tijd om iets voor jezelf te zoeken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:19:21 #54
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72303316
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:18 schreef nsplz het volgende:
Als ik uit huis ben en er komt post op mijn naam binnen is de brief al open eenmaal thuisgekomen.
Gast, wegwezen daar. Dat is echt niet gezond.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:19:34 #55
65960 sanger
pi_72303321
quote:

[..]

Dat mag niet. Wettelijk geregeld. De post is voor jou en die mogen zij niet openmaken. Je ouders dus gewoon op aanspreken.
pi_72303337
quote:

[..]

maandag 31 augustus 2009 @ 10:21:13 #57
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72303357
quote:

[..]

wat zijn dit voor nazi praktijken?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_72303358
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:18 schreef Catbert het volgende:
@TS: ik denk dat je ouders gewoon wat vreemde opvattingen hebben wat betreft kinderen, dat het een "investering" is die zich na hun 18e terugbetaalt ofzo.
Volgens mij zien ze kinderen als wietplanten. Planten, wachten, en dik cashen.
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 10:21:16 #59
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72303359
Als mijn zoon van 18, zonder diploma van school zou willen gaan en willen gaan werken zou ik ook zeker een poging doen om hem daarvan te weerhouden en ik geloof echt dat dat hun motivatie is.

Nu ben je nog jong en is het niet heel erg moeilijk om werk te vinden omdat je gewoon voor werkgevers enorm goedkoop bent. Maar als je wat ouder bent en je verliest je baan dan sta je voor een enorm probleem. Om dan alsnog die opleiding te gaan doen of om te scholen is natuurlijk een optie maar het zal dan echt een heel stuk moeilijker worden dan dat het nu is.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:21:37 #60
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72303368
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weet je hoe TS een goed startkapitaal kan opbouwen? Naar school gaan, opleiding afronden, goed gaan verdienen.
Dit dus.. Ik was heel stellig in het begin maar begin toch een ander beeld te krijgen van TS. Ik ben het nog steeds niet eens met de manier van zijn ouders, als ze hem iets willen duidelijk maken zouden ze allereerst moeten beginnen met met hem praten.

Maar TS die 18 is, 'geen zin' meer heeft in school en dus een baan accepteert voor 1000 euro in de maand, daarnaast een auto meent te moeten rijden van 2000 euro (waarom?) en zijn ouders de belasting en verzekering laat betalen... Ik zeg: naar school en daarna een goede baan. En een auto heb je helemaal niet nodig lijkt me: dat scheelt al in de kosten.
pi_72303394
Was vroeger dood normaal en je kreeg dan als je trouwde wel weer je inrichting en een startkapitaal mee. Tenminste zo is het gegaan bij mijn beide ouders. Mijn vader mocht zijn inkomsten uit overuren wel houden. Ach ze wisten niet beter. Ik vind het niet meer in de ze tijd passen eerlijk gezegd.

Ik heb zelf ook altijd een fors bedrag moeten afstaan thuis zolang ik thuis woonde. Ik heb hier altijd tegen gestreden maar kon voor dat geld toch niet op mezelf gaan wonen inclusief eten en wassen.

Ik zou het bij mijn kinderen niet doen.
pi_72303428
TS, misschien kun je een ander bedrag voorstellen wat ergens in het midden ligt, dan gaan werken en wat sparen, ondertussen zoeken naar een eigen woning.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:26:21 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72303448
Oh. De TS is een 18 jarige gast zonder diploma's, werk en toekomst maar wil wel auto rijden en mooie kleding kopen. Dat verandert de zaak behoorlijk. Het is prima om een jaartje te werken en 'jezelf te vinden' maar daarna gewoon weer terug naar school.

Geen wonder dan dat je ouders je kaal willen plukken zolang je nog thuis woont. Dan heeft tenminste iemand nog wat aan je.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_72303475
maak de deal zo....

jij regelt en betaalt alles rondom je uitgaan, sporten, kleding, APKś, onderhoud, belasting en verzekeringen helemaal zelf.... ja ook je ziektekosten hoort daarbij als je eigen inkomen hebt.... dan betaal je je ouders 200 voor de kost en inwoning.

Eens kijken of je daar blij van wordt.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:37:17 #65
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72303636
Ja TS: welke kosten heb/maak je eigenlijk en welke betaal je daarvan zelf? Reken maar eens uit hoe dicht dat bij de 750 in de buurt komt..

Auto: onderhoud+belasting gemiddeld 100 p/m
Autoverzekering: 40 euro?
Benzine: betaal je die zelf?
Ziektekostenverzekering à 120 euro: betaal je die zelf?
Kleding, eten etc.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:39:09 #66
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_72303678
jongens jongens, wat een drama zeg!

je ouders hebben groot gelijk. als jij ervoor kiest om te werken in plaats van te leren, kun je maar beter direct voelen wat de consequenties op de lange termijn zijn, namelijk: voor een sloeberloontje werken, nauwelijks geld over hebben om leuke dingen te doen en zien hoe de mensen om je heen straks het grote geld binnenhalen terwijl jij nog steeds dubbeltjes zit om te draaien. als je ouders je uit de wind houden door je een luxe leventje te laten leiden zolang je thuis woont, wordt het straks alleen maar moeilijker om op je (verkeerde) beslissing terug te komen.

trouwens: je klaagt nu dat je met je "eerste carriere" loontje niet rond zou kunnen komen als je op jezelf zou moeten wonen, maar hoe denk je dat het financiele carrierepad van een 18jarige zonder diploma eruit ziet? behang je slaapkamertje maar eens opnieuw, want je zou er nog wel eens lang kunnen vertoeven...
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_72303742
Heb je niet je ouders gevraagd waarom ze zoveel willen hebben?

Kan het niet zijn dat je ouders het op spaarrekening zetten en het straks krijgt?
Vinden je ouders dat je niet met geld om kunnnen gaan?

Of willen ze het gewoon van je hebben?
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:43:08 #68
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72303777
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:26 schreef Ryon het volgende:
Oh. De TS is een 18 jarige gast zonder diploma's, werk en toekomst maar wil wel auto rijden en mooie kleding kopen. Dat verandert de zaak behoorlijk. Het is prima om een jaartje te werken en 'jezelf te vinden' maar daarna gewoon weer terug naar school.
Ik zie niet hoe dat relevant is. Of 'ie verder wil leren of niet is aan hem, z'n ouders kunnen 'em best stimuleren, maar dit werkt eerder averechts.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:43:58 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72303793
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:43 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dat relevant is. Of 'ie verder wil leren of niet is aan hem, z'n ouders kunnen 'em best stimuleren, maar dit werkt eerder averechts.
Waarom en hoe zou dit averechts werken?
pi_72303800
Ga idd op kamers, dan gaan ze wel wat anders praten denk ik. Je ouders verprutsen hiermee wel de relatie die je met hun had maar blijkbaar vinden ze dat minder belangrijk dan geld...
Maar ga er absoluut niet mee akkoord, dat slaagt werkelijk nergens op!
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:44:44 #71
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72303807
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:39 schreef punchdrunk het volgende:
je ouders hebben groot gelijk.
Z'n ouders pikken 3/4 van z'n loon in en openen z'n post. Die hebben absoluut geen "gelijk". Als ze hun zoon willen stimuleren, prima, maar dit is geen stimulatie maar uitbuiting. Als hij de keuze maakt om geen opleiding verder te volgen, is dat niet erg snugger, maar dat zal 'ie toch zelf moeten beslissen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:45:57 #72
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72303834
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:43 schreef Lienekien het volgende:
Waarom en hoe zou dit averechts werken?
Enige wat ze bewerkstelligen is dat hij nu het huis uit wil waarschijnlijk. En met dat verhaal wat betreft z'n post openmaken geloof ik absoluut niet dat ze hem willen stimuleren, volgens mij willen ze gewoon geld van 'em.
pi_72303847
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:41 schreef tehoef het volgende:
Heb je niet je ouders gevraagd waarom ze zoveel willen hebben?

Kan het niet zijn dat je ouders het op spaarrekening zetten en het straks krijgt?
Vinden je ouders dat je niet met geld om kunnnen gaan?

Of willen ze het gewoon van je hebben?
Misschien moet je het topic even lezen.......
pi_72303869
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:39 schreef punchdrunk het volgende:
jongens jongens, wat een drama zeg!

je ouders hebben groot gelijk. als jij ervoor kiest om te werken in plaats van te leren, kun je maar beter direct voelen wat de consequenties op de lange termijn zijn, namelijk: voor een sloeberloontje werken, nauwelijks geld over hebben om leuke dingen te doen en zien hoe de mensen om je heen straks het grote geld binnenhalen terwijl jij nog steeds dubbeltjes zit om te draaien. als je ouders je uit de wind houden door je een luxe leventje te laten leiden zolang je thuis woont, wordt het straks alleen maar moeilijker om op je (verkeerde) beslissing terug te komen.

trouwens: je klaagt nu dat je met je "eerste carriere" loontje niet rond zou kunnen komen als je op jezelf zou moeten wonen, maar hoe denk je dat het financiele carrierepad van een 18jarige zonder diploma eruit ziet? behang je slaapkamertje maar eens opnieuw, want je zou er nog wel eens lang kunnen vertoeven...
Haha, hoezo belachelijk. Wist je dat sommige beroepen zonder diploma nog véél relaxter en zelfs nog beter betalen dan beroepen met groot diploma?
Jij bent echt idioot
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:49:05 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72303893
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:45 schreef Catbert het volgende:

[..]

Enige wat ze bewerkstelligen is dat hij nu het huis uit wil waarschijnlijk. En met dat verhaal wat betreft z'n post openmaken geloof ik absoluut niet dat ze hem willen stimuleren, volgens mij willen ze gewoon geld van 'em.
Dat van die post vind ik ook niet kunnen, al kennen we het verleden van TS niet. Dus misschien heeft hij wel rare dingen gedaan wat die controle zou verantwoorden.

Kan me voorstellen dat hij nu het huis uit wil, maar als hij dat gaat doorzetten, krijgt hij een flinke 'reality check'. Dan is het nog maar de vraag of hij het doorzet en of hij voor werken/zelfstandig wonen kiest of voor thuiswonen/studeren of thuiswonen/werken/geld afgeven.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:50:19 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72303914
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:48 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Haha, hoezo belachelijk. Wist je dat sommige beroepen zonder diploma nog véél relaxter en zelfs nog beter betalen dan beroepen met groot diploma?
Jij bent echt idioot
Vertel, jij weet kennelijk wat voor grote talenten onze TS heeft.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:51:57 #77
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72303946
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:49 schreef Lienekien het volgende:
Dat van die post vind ik ook niet kunnen, al kennen we het verleden van TS niet. Dus misschien heeft hij wel rare dingen gedaan wat die controle zou verantwoorden.
Verantwoorden? Het is gewoon niet toegestaand. Briefgeheim, jeweets...
quote:
Kan me voorstellen dat hij nu het huis uit wil, maar als hij dat gaat doorzetten, krijgt hij een flinke 'reality check'. Dan is het nog maar de vraag of hij het doorzet en of hij voor werken/zelfstandig wonen kiest of voor thuiswonen/studeren of thuiswonen/werken/geld afgeven.
Realitycheck? Als 'ie op zichzelf gaat wonen houdt 'ie in ieder geval meer geld over dan dat 'ie nu krijgt. met daarbij bovendien de vrijheid die zelfstandig wonen met zich meebrengt.
pi_72303951
Doe een tegenvoorstel, 250 huur kamer, en 200 kostgeld of zo, zit je nog voor een prikkie, totdat je een eigen plek hebt.

Je hebt een eigen baan en kan dus voor jezelf zorgen, niet piepen als je ziet hoe duur dat is tegenwoordig, zie het als wennen aan je toekomst.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 10:52:50 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72303965
quote:

[..]

Jij bent echt idioot
De prostitutie of drugs dealing misschien ja
pi_72303974
quote:

[..]

Jij bent echt idioot
Dan ben ik echt benieuwd over welke beroepen jij het hebt. Zonder diploma's een bak geld verdienen wil ik ook wel maar ik ga er niet voor op m'n rug liggen.....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_72303994
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vertel, jij weet kennelijk wat voor grote talenten onze TS heeft.
Jullie doen hier net alsof mensen zonder diploma volkomen minderwaardig zijn. Dat staat mij enorm tegen. Sommige mensen hebben gewoon geen zin om zoveel te leren, of kunnen dat niet opbrengen. Daarom zijn zij nog niet minderwaardig. Het leven zou helemaal platliggen als iedereen een diploma zou hebben en niemand meer de handenarbeid zou doen.
Denk jij dat we dan nog wegen hebben? Transport? Vuilniswagen? Autogarages? Mensen in de bouw?
Die hebben zowat allemaal geen diploma ze. Maar een loodgieter met beetje ervaring verdiend op zichzelf wel een héél stuk meer dan dat jij verdient met een universiteitsdiploma. En als die plezier heeft in zijn werk, wat is dan het probleem!
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:54:15 #82
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72303996
Als zijn ouders hem willen bewegen tot wat dan ook, zouden ze daar in eerste instantie met TS over moeten praten.

Verder vind ik dat het nogal afhankelijk is van wat de ouders van TS allemaal voor hem betalen. Als dit een groot bedrag is hebben de ouders hier naar mijn mening ook zelf een fout in gemaakt (volgens mij kan hij met een stuk minder kosten ook nog prima leven voor een 18 jarige), als dit een veel kleiner bedrag is maken zijn ouders misbruik van hem ja..
pi_72304058
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:54 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Jullie doen hier net alsof mensen zonder diploma volkomen minderwaardig zijn. Dat staat mij enorm tegen. Sommige mensen hebben gewoon geen zin om zoveel te leren, of kunnen dat niet opbrengen. Daarom zijn zij nog niet minderwaardig. Het leven zou helemaal platliggen als iedereen een diploma zou hebben en niemand meer de handenarbeid zou doen.
Denk jij dat we dan nog wegen hebben? Transport? Vuilniswagen? Autogarages? Mensen in de bouw?
Die hebben zowat allemaal geen diploma ze. Maar een loodgieter met beetje ervaring verdiend op zichzelf wel een héél stuk meer dan dat jij verdient met een universiteitsdiploma. En als die plezier heeft in zijn werk, wat is dan het probleem!
Dat zeg ik niet maar het is wel zo dat er momenteel een zogeheten financiele crisis plaatsvind, de bouw ligt nagenoeg stil dus als loodgieter, metselaar of elektricien heb je daar niets te zoeken zonder werkervaring. Op de vrachtwagen wordt je alleen gezet als je nog jong bent (lees goedkoop) en oh ja ook daarvoor moet je een rijbewijs (lees diploma) hebben. De arbeidsmarkt is nu op dit moment enorm krap en mensen die overgekwalificeerd zijn voor een baan worden eerder aangenomen dan iemand zonder diploma's.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_72304069
quote:

[..]

Jullie doen hier net alsof mensen zonder diploma volkomen minderwaardig zijn. Dat staat mij enorm tegen.
mee eens
quote:
Sommige mensen hebben gewoon geen zin om zoveel te leren, of kunnen dat niet opbrengen. Daarom zijn zij nog niet minderwaardig. Het leven zou helemaal platliggen als iedereen een diploma zou hebben en niemand meer de handenarbeid zou doen.
het probleem is dat TS wél op 18 jarige leeftijd een auto etc wil..... wél een volledig inkomen wil (waardoor ouders gekort worden op verschillende zaken), óók nog eens zijn eigen verzekeringen en luxe artikelen wil, maar daar niet voor wilo betalen.

Eigen volwaardig inkomen = eigen kosten dragen
simpel
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:00:49 #85
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72304124
quote:
Jullie doen hier net alsof mensen zonder diploma volkomen minderwaardig zijn.
Niet huilen. Niemand zegt dat iemand zonder diploma minderwaardig is. Wat mensen hier zeggen is dat het over het algemeen heel verstandig is om een opleiding te hebben. En gemiddeld genomen (uitzonderingen zijn er altijd) is het gewoon zo dat hoe hoger je opleiding is hoe meer je betaald krijgt.
pi_72304146
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:57 schreef nieslief het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet maar het is wel zo dat er momenteel een zogeheten financiele crisis plaatsvind, de bouw ligt nagenoeg stil dus als loodgieter, metselaar of elektricien heb je daar niets te zoeken zonder werkervaring. Op de vrachtwagen wordt je alleen gezet als je nog jong bent (lees goedkoop) en oh ja ook daarvoor moet je een rijbewijs (lees diploma) hebben. De arbeidsmarkt is nu op dit moment enorm krap en mensen die overgekwalificeerd zijn voor een baan worden eerder aangenomen dan iemand zonder diploma's.
Dat zeggen jullie wel heel hard. Rijbewijzen halen wordt gewoon voor je betaald en de TS heeft al een baan dus dat probleem is opgelost.

En ja, als TS volledig loon verdient moet die ook alles zelf betalen, ik heb vanaf mijn 18de auto (bmw 320d uit 2001), verzekering, belasting etc alles betaal ik zelf (met 30.000km's per jaar). En ik werkte 10 uur per week gemiddeld (soms iets meer, soms minder) en was perfect te doen. Ook uitgaan, veel andere dingen kopen en verschillende keren op vakantie per jaar.
Dus zeg nu niet dat je met een full time baan niets meer overhoud want dat is onzin.
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 11:02:24 #87
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72304161
quote:

[..]

Maar de meeste mensen met de beroepen die jij aanhaalt hebben echt wel papieren hoor, die hebben niet helemaal niets. Voor een baantje achter de kassa in de supermarkt heb je tegenwoordig al mavo nodig. En het heeft weinig te maken met neerkijken op mensen met mindere banen of opleidingen maar wel met verder kijken dan de mogelijkheden van vandaag.

En een loodgieter komt ook niet aan de bak met helemaal niets en als het hem wel lukt doordat hij als goedkope kracht is ingewerkt en opgeklommen dan nog heeft hij een probleem als die baan wegvalt en hij moet gaan solliciteren op latere leeftijd.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:03:02 #88
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_72304174
quote:

[..]

Jij bent echt idioot
Nounou, vertel eens, wijze heer, wat is je beroep en salaris dan? stoepjesveger voor 5000 bruto? vuilnisman voor 3000 plus winstdeling? of kom jij voor een ton per jaar plus leasebak en laptop burgertjes flippen bij de Mickey D?

overigens moet deze idoot met groot diploma zo eventjes weg, de lease-audi moet naar de garage.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:03:09 #89
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72304179
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:01 schreef Virus3000 het volgende:
En ja, als TS volledig loon verdient moet die ook alles zelf betalen, ik heb vanaf mijn 18de auto (bmw 320d uit 2001), verzekering, belasting etc alles betaal ik zelf (met 30.000km's per jaar). En ik werkte 10 uur per week gemiddeld (soms iets meer, soms minder) en was perfect te doen. Ook uitgaan, veel andere dingen kopen en verschillende keren op vakantie per jaar.
Dus zeg nu niet dat je met een full time baan niets meer overhoud want dat is onzin.
En hoeveel kostte je huis je per maand?
pi_72304184
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Niet huilen. Niemand zegt dat iemand zonder diploma minderwaardig is. Wat mensen hier zeggen is dat het over het algemeen heel verstandig is om een opleiding te hebben. En gemiddeld genomen (uitzonderingen zijn er altijd) is het gewoon zo dat hoe hoger je opleiding is hoe meer je betaald krijgt.
Huilen doe ik niet, heb mijn hoge school afgerond en begin zelfs morgen te werken dus ^^
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:04:43 #91
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72304213
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:03 schreef Virus3000 het volgende:
Huilen doe ik niet, heb mijn hoge school afgerond en begin zelfs morgen te werken dus ^^
Jij zit te miepen dat wij zeggen dat mensen zonder opleiding minderwaardig zijn, en dat is complete onzin. Dus daar moet je mee ophouden.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:06:01 #92
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72304241
TS is er niet meer volgens mij, misschien stiekem toch een troll..
pi_72304243
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:03 schreef Catbert het volgende:

[..]

En hoeveel kostte je huis je per maand?
zie net dat ik mijn bericht verkeerd heb getypt
moet dus zijn: vanaf mijn 15de gaan werken, 18de een auto en gestudeerd (en dus terwijl ook gewerkt savonds/weekend) tot mijn 23ste. Nu heb ik vast werk (vanaf morgen)
Hoeveel ik ga betalen weet ik nog niet, nog niet over gehad maar meer als 250 euro verwachten ze echt niet van mij. En veel meer kost ik ook niet qua electriciteit/water/eten.
Mijn ouders zien mij tenminste niet als een geldkip die ze kaal kunnen plukken
pi_72304271
Ga gewoon een opleiding doen, dan verdien je op termijn veel meer dan je nu zal doen.
Live out of your imagination, not your history.
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 11:08:42 #95
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72304298
Ik weet niet of de ouders van de TS een juiste weg bewandelen maar ik kan me de motivatie wel beter voorstellen en vergeet niet dat je het verhaal nu maar van één kant hoort.

Het open maken van post vind ik trouwens echt niet kunnen.
pi_72304304
www.nibud.nl

zoek maar op en laat evntueel aan je ouders zien
pi_72304343
ik hoop dat je ouders het dan ook lekker zelf uit mogen zoeken als ze straks in een bejaarden/verpleeghuis zitten.
pi_72304345
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:07 schreef Sj0rs het volgende:
Ga gewoon een opleiding doen, dan verdien je op termijn veel meer dan je nu zal doen.
omdat?

opleiding --> betere baan --> meer geld --> meer belasting --> niet per se meer geld over

oftewel, een opleiding is geen garantie tot rijkdom. Je gaat er misschien iets meer op vooruit, maar wat je daar voor moet inleveren staat niet in verband met elkaar.

Zo denk ik er tenminste over

En ja, ik studeer ook aan de universiteit, maar niet omdat het me later zoveel geld op moet leveren, maar omdat ik het leuk vind.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:11:49 #99
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72304346
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:06 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

zie net dat ik mijn bericht verkeerd heb getypt
moet dus zijn: vanaf mijn 15de gaan werken, 18de een auto en gestudeerd (en dus terwijl ook gewerkt savonds/weekend) tot mijn 23ste. Nu heb ik vast werk (vanaf morgen)
Hoeveel ik ga betalen weet ik nog niet, nog niet over gehad maar meer als 250 euro verwachten ze echt niet van mij. En veel meer kost ik ook niet qua electriciteit/water/eten.
Mijn ouders zien mij tenminste niet als een geldkip die ze kaal kunnen plukken
Blijkbaar ben jij ook in gaan zien dat je met een diploma verder kon komen anders was je er nooit een opleiding bij gaan doen. Niemand doet minderwaardig over mensen zonder diploma, maar wijzen TS alleen op een mogelijk betere toekomst mèt diploma. Succes op je eerste werkdag.
pi_72304352
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:01 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Dat zeggen jullie wel heel hard. Rijbewijzen halen wordt gewoon voor je betaald vertel eens wie is de sponsor. De transportonderneming die dit nu nog doet is gedoemd tot faillissement aangezien er mensen met de benodigde papieren gewoon beschikbaar zijn en dus goedkoper.en de TS heeft al een baan dus dat probleem is opgelost.

En ja, als TS volledig loon verdient moet die ook alles zelf betalen, helemaal mee eens.ik heb vanaf mijn 18de auto (bmw 320d uit 2001), verzekering, belasting etc alles betaal ik zelf (met 30.000km's per jaar). En ik werkte 10 uur per week gemiddeld (soms iets meer, soms minder) en was perfect te doen. Ook uitgaan, veel andere dingen kopen en verschillende keren op vakantie per jaar.
Dus zeg nu niet dat je met een full time baan niets meer overhoud want dat is onzin.heb jij een huis (huur ongeveer 600 in de maand), elektra-gas-water (een beetje huis of flat reken maar op 150 euri), verzekeringen (ziektekosten 120 ofzo wa komt er nog bij en inboedel), eten (reken op toch zo'n 40 a 50 euri per week ook als alleenstaande dus zo'n 160 tot 200 euri per maand),en dan nog de auto/verzekering/belasting/benzine/onderhoud goed dan hebben we nog kleding/schoenen/kapper zeg zo'n 30 tot 50 euri per maand als je niet op merkjes let
Need to say more??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')