De eeuwige riedel van de privacyparanoia. Er wordt in bijna een uur docu 1 (!) daadwerkelijk inmengend geval behandeld, een vorm van identiteitsdiefstal door een oud klasgenootje. Dat kon al voor het digitale tijdperk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:39 schreef Masyl het volgende:
[..]
www.documentairenet.nl/re(...)u-over-jouw-privacy/
Er wordt nu al gigantisch veel data gebruikt van mensen, bv wat jij voor interesses hebt bepaalt wat google laat zien als jij daar iets intypt. Verder is het zo dat wat er nu bekend is geworden van veiligheidsdiensten natuurlijk weer een stap verder dan deze doc. Die willen dus gewoon alles weten, wat je doet, wat je eet, etc etc en als jij dat een prima ontwikkeling vindt moet je maar eens vragen aan mensen uit Oost-Duitsland en de USSR wat die mensen daar van vinden....quote:Op dinsdag 17 december 2013 04:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De eeuwige riedel van de privacyparanoia. Er wordt in bijna een uur docu 1 (!) daadwerkelijk inmengend geval behandeld, een vorm van identiteitsdiefstal door een oud klasgenootje. Dat kon al voor het digitale tijdperk.
Heb ik iets te verbergen? Aan anoniemen niet nee. Aan mensen die mij kennen, ja, maar die kunnen weer niet bij al die opgeslagen data. Ben ik wel eens gehinderd in mijn leven doordat men een van duizenden berichten op internet las, nee.
"ja, maar in de toekomst!!1!!!!!1!"
Dat de Duitsers er voorzichtiger mee omgaan, snap ik en ik heb dat ook in Duitsland gemerkt. Uiteindelijk is de wereld veel te groot om mensen te gaan volgen, om onbenullige dingen, dus de meeste dataopslag is futiel, het zal nooit gebruikt worden.
Om op het einde in te gaan; ja, je bent paranoide, Peter Vlemmix.
Voor jou blijkbaar niet. Dan zit je denk ik ook niet op de goeie plek hier,,,quote:Op dinsdag 17 december 2013 06:24 schreef El_Matador het volgende:
Dat Thrive, dat hier zo aangeprezen werd... Alleen de intro deed me al kokhalzen, vage new age boeddha shit. Je mag dan aan Princeton hebben gestudeerd, je docu'tje belooft weinig goeds.
Tot nog toe heb ik alleen van Schenkstroop redelijk normale en interessante docu's gezien... Is er dan naast die Illuminati-shit, de graancirkelonzin en de paranoia voor GMO dan echt niet iets kijkwaardigs aan te raden??
Je wil de huidige wereld vol communicatie toch niet vergelijken met een strak geregisseerde propagandastaat??quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er wordt nu al gigantisch veel data gebruikt van mensen, bv wat jij voor interesses hebt bepaalt wat google laat zien als jij daar iets intypt. Verder is het zo dat wat er nu bekend is geworden van veiligheidsdiensten natuurlijk weer een stap verder dan deze doc. Die willen dus gewoon alles weten, wat je doet, wat je eet, etc etc en als jij dat een prima ontwikkeling vindt moet je maar eens vragen aan mensen uit Oost-Duitsland en de USSR wat die mensen daar van vinden....
Tja jij ziet de trend blijkbaar niet. Dat is ook niet iedereen gegeven. De wereld is op weg naar die Orwell staat inderdaad, en dat is goed te zien aan de schandalen zoals wat Snowden heeft laten zien maar als je zelfs dan nog te blind bent om de richting te zien waar we uitgaan dan kan ik er ook niks aan doen helaas.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je wil de huidige wereld vol communicatie toch niet vergelijken met een strak geregisseerde propagandastaat??
Orwell (USSR) versus Huxley (de huidige "monitoring").
Denk jij nou echt dat er ook maar iemand geinteresseerd is in jouw of mijn leven? Wij zijn onbeduidend joh.
Google onthoudt mijn zoekopdrachten? Neee, de horror! Als ik een paar cijfers intoets op mijn telefoon krijg ik ook suggesties, gruwelijk!! Aluhoedjes op!
Waarom niet?quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Voor jou blijkbaar niet. Dan zit je denk ik ook niet op de goeie plek hier,,,
De religieuze visie van de BNW'er.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja jij ziet de trend blijkbaar niet. Dat is ook niet iedereen gegeven. De wereld is op weg naar die Orwell staat inderdaad, en dat is goed te zien aan de schandalen zoals wat Snowden heeft laten zien maar als je zelfs dan nog te blind bent om de richting te zien waar we uitgaan dan kan ik er ook niks aan doen helaas.
Thrive gaat anders ook voor een deel over 911 en de kredietcrisis. Maar goed prima hoor. Kan je trouwens nog een komende doc aanraden. Gemaakt door Tros Radar en gaat over de kredietcrisis en het belangrijkste aspect ervan, nl de geldcreatie. Ze hebben zich een half jaar vastgebeten in de materie en beloofd erg goed te worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom niet?
GMO zie ik geen gevaar in, graancirkels zijn man made en Illuminati is veel te ver doorgedacht.
Dat maakt toch niet dat ik 9/11 (zie andere docureview), kredietcrisis, war on drugs en de klimaathoax niet interessant kan vinden?
Nog in Huxley maar als het aan de gevestigde orde ligt dan gaan we naar Orwell. Wat trouwens ook iets is om over na te denken is dat mensen zijn het makkelijkst te controleren als ze DENKEN dat ze vrij zijn. Gevangen zonder dat je het door hebt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De religieuze visie van de BNW'er.je lijkt wel een orthodoxe moslim: "lees de koran nu maar, dan word je vanzelf moslim"
Onder Orwell had ik die filmpjes helemaal niet kunnen bekijken. Onder Huxley worden de echte onderzoeksjournalistieke filmpjes overschreeuwd door goedkoop vermaak en talentenjachten.
Rara waar leven we in, Orwell of Huxley?
Ik kijk al bijna 8 jaar bewust geen tv (niet vanwege brainwashing ofzo, maar omdat er simpelweg niks aan is en internet alles biedt, met keuzevrijheid), denk je me te moeten bekeren?quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nog in Huxley maar als het aan de gevestigde orde ligt dan gaan we naar Orwell. Wat trouwens ook iets is om over na te denken is dat mensen zijn het makkelijkst te controleren als ze DENKEN dat ze vrij zijn. Gevangen zonder dat je het door hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |