hoef ik me dan geen kopzorgen te maken, omdat ik moslim ben of als ik hindoe zou zijn? omdat god mij toch als zijn kind ziet of moet ik dat anders zienquote:
De God van mijn godsbeeld zou je zondes vergeven, je eigenheid prijzen en je opnemen in Zijn paradijs, omdat jij in mijn geloof ook Gods kind bent.
Hoe ga jij om met de Islamitische geleerden die muziek, volgens mij een hobby van jou, als haraam bestempelen?quote:
We interpreteren alles wat in de heilge boekjes staat natuurlijk hoe het ons uitkomt.. Muziek haram? fuck it, dat neem ik niet letterlijk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:49 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hoe ga jij om met de Islamitische geleerden die muziek, volgens mij een hobby van jou, als haraam bestempelen?
is idd een hobby van mijquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:49 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hoe ga jij om met de Islamitische geleerden die muziek, volgens mij een hobby van jou, als haraam bestempelen?
verry funny hahaquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:55 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
We interpreteren alles wat in de heilge boekjes staat natuurlijk hoe het ons uitkomt.. Muziek haraam? fuck it, dat neem ik niet letterlijk.
Geen seks voor het huwelijk? Ach welnee, is nooit zo bedoeld..
Etc.
Gok aan de hand van je avatarquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
is idd een hobby van mijhoe weet je dat trouwens?
![]()
Nou, het komt volgens mij uit een redelijk betrouwbare Hadith. Ik ben zelf geen moslim, maar heb er wel vaak discussies over gelezen op Islamitische websites, en daar lijkt vooral de consensus wat betreft instrumenten negatief.quote:maar denk dat jij ook wel weet dat er discussie daarover is onder de geleerden en als er geen overeenstemming ergens over is, zoals muziek het geval is, is het halal, daarnaast kom ik van een traditie waarin muziek ook in de religieuze beleving wordt gebruikt en dat er uberhaupt al discussie was over het halal of niet van muziek is me iets nieuws
ik ken de argumenten trouwens van de haram verklaarders van muziek, maar imo zijn ze niet valide
haha nee die man is geen dj ofzo hij werkt voor de stasi en luistert mensen afquote:
haha nee hoorquote:Nou, het komt volgens mij uit een redelijk betrouwbare Hadith. Ik ben zelf geen moslim, maar heb er wel vaak discussies over gelezen op Islamitische websites, en daar lijkt vooral de consensus wat betreft instrumenten negatief.
Ha, toeval dusquote:Op maandag 31 augustus 2009 01:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
haha nee die man is geen dj ofzo hij werkt voor de stasi en luistert mensen afvan de film das leben der anderen, brilante film, aanrader, ook een film fan zoals je begrijpt
![]()
[ afbeelding ]
Ok, het is duidelijk dat niet alle moslims er zo over denken als de salafisten. Maar nu een ander hekel punt dat ik altijd nogal negatief vind aan de Islam; de houding naar hondjes! Hoe denk je daarover?quote:[..]
haha nee hoor![]()
http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagename=IslamOnline-English-Ask_Scholar/FatwaE/FatwaE&cid=1119503544202
islamonline vind ik altijd handig, lees het rustig effe door![]()
het net wordt trouwens voor een groot gedeelte gedomineerd door salafisten die idd zeggen dat muziek haram is, misschien dat je daarom denkt dat er consensus over bestaat, een stukje uit de fatwa
" In supporting their view, they cite the hadith narrated by Imam Al-Bukhari on the authority of Abu Malik or Abu `Amir Al-Ash`ari (doubt from the sub-narrator) that the Prophet (peace and blessings be upon him) said, 'From among my followers there will be some people who will consider illegal sexual intercourse, the wearing of silk (clothes), the drinking of alcoholic drinks and the use of musical instruments, as lawful.' Although this hadith is in Sahih Al-Bukhari, its chain of transmission is not connected to Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) and this invalidates its authenticity. Ibn Hazm rejects it for that very reason. Moreover, the sub-narrator, Hisham Ibn `Ammar is declared ‘weak’ by many scholars of the Science of Hadith Methodology. "
lelijke hondjes zijnquote:Op maandag 31 augustus 2009 01:34 schreef Wheelgunner het volgende:
Ok, het is duidelijk dat niet alle moslims er zo over denken als de salafisten. Maar nu een ander hekel punt dat ik altijd nogal negatief vind aan de Islam; de houding naar hondjes! Hoe denk je daarover?
Nah, geen dus, alleen de constatering dat degene die de koran schreef weinig wist en niets snapte van de bijbel, haar boodschap, de profeten en haar religie.quote:
Lees zelf maar na: over jullie "profeten" Job en David heb ik de corresponderende bijbelteksten gegeven.quote:Dan heb je denk ik niet goed gelezen. En stel dat er zoals jij het noemt alleen mogelijke conclusies in stonden, dan wat?
Je bent als vrij mens geboren, niet als slaaf van mohammeds fantasie.quote:Wat is daar beledigend aan? Als wat ben je dan dan geboren, en waarom is dat dan minder beledigend dan als moslim geboren zijn?
Christen?quote:Je lijkt me niet zo liefdevol voor een Christen.
Ik dacht uit te hebben gelegd dat de mens de schepper van het kwaad is? En dat dus de mens voor het kwaad verantwoordelijk is?quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:35 schreef Slayage het volgende:
laatste post van het vorige topic:
ik val een beetje midden in een discussie, maar een vraagje aan/over Masterix
hij/je beweert namelijk, dat satan niet door god is geschapen en dat "het kwaad" niet door god is geschapen, maar dan vraag ik me af heeft hij dan zichzelf geschapen? of is ie out of the blue ontstaan? of hoe moet ik dat zien en is dit algemeen christelijke theologie trouwens?? want dit was me effe ontgaan als dat zo is
De boodschap van mohammed is, dat je je hele leven enorm moet oppassen, want als je hier fouten maakt zal allah je daar (in het Hiernamaals) heel zwaar voor straffen.quote:je zegt ook
[..]
hoef ik me dan geen kopzorgen te maken, omdat ik moslim ben of als ik hindoe zou zijn? omdat god mij toch als zijn kind ziet of moet ik dat anders zien
Ach ja, vergissen is menselijk, zeg ik altijd maar.quote:ben moslim trouwens
Nee, maar je doet wel iets anders. Als God het kwaad niet heeft geschapen, dan heeft het dus altijd naast Hem bestaan, het is onafhankelijk van Hem en bestaat 'buiten' Hem, met andere woorden, het kwaad is een 'god' op zich. Een goeie god en een slechte god, dat is waarin jij dan gelooft.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:55 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik dacht uit te hebben gelegd dat de mens de schepper van het kwaad is? En dat dus de mens voor het kwaad verantwoordelijk is?
Als God het kwaad geschapen had, was Hij verantwoordelijk: zoiets stellen is m.i. blasfemie: god beledigen en vals beschuldigen.
Zoiets doe ik niet.
Heb je dit zelf bedacht, want de Bijbel spreekt wel over de hel, zelfs Jezus doet dit.quote:De boodschap van mohammed is, dat je je hele leven enorm moet oppassen, want als je hier fouten maakt zal allah je daar (in het Hiernamaals) heel zwaar voor straffen.
De boodschap van Jezus is, dat het leven heel moelijk en pijnlijk kan zijn, en dat je als mens fouten maakt, "ongehoorzaam" bent maar dat God je je dat uiteindelijk allemaal zal vergeven. Dat omdat Hij, onze Hemelse Vader en Schepper, van al Zijn mensenkinderen houdt.
Je weet niet wat ik geloof omdat je mijn posts niet leest. Wat denk je dat ik bedoel met de zinnen "Ik dacht uit te hebben gelegd dat de mens de schepper van het kwaad is? En dat dus de mens voor het kwaad verantwoordelijk is?"?quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:22 schreef Tevik het volgende:
[..]
Nee, maar je doet wel iets anders. Als God het kwaad niet heeft geschapen, dan heeft het dus altijd naast Hem bestaan, het is onafhankelijk van Hem en bestaat 'buiten' Hem, met andere woorden, het kwaad is een 'god' op zich. Een goeie god en een slechte god, dat is waarin jij dan gelooft.
Nee en ja.quote:Heb je dit zelf bedacht, want de Bijbel spreekt wel over de hel, zelfs Jezus doet dit.
Dus de mens is een god, aangezien die iets kan scheppen wat niet afhankelijk is van God? Verder berust datgene wat je zegt niet op de Bijbel maar op je eigen filosofie.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:43 schreef Masterix het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik bedoel met de zinnen "Ik dacht uit te hebben gelegd dat de mens de schepper van het kwaad is? En dat dus de mens voor het kwaad verantwoordelijk is?"?
Bespaar me je voorbeelden met berekeningen. Staat het 'verzinnen' dan los van God? Hoe staat het dan met het goede dat je kan 'verzinnen'?quote:Het kwaad kan je verzinnen, God kan je ontdekken (zoals je 1+1= -noem maar iets- kan verzinnen, maar 1+1=2 kan ontdekken: een verzinsel geloof je of niet, een ontdekking kan je voor jezelf nagaan).
Daar heb je weer de mens die onafhankelijk schept van God. Daarmee zeg je dat de mens god is of in ieder geval datgene wat hij schept. Waarom laat je datgene wat geldt voor "Het Kwaad" niet gelden voor "Het Goede"?quote:In het kort: "Het Kwaad" is een subjectief begrip, een ervaren, dat bij de mens hoort en dus door de mens geschapen is.
Weet wel dat de bijbel zegt dat de mens geschapen is naar Gods evenbeeld, dat de mens van alles kan scheppen en dat wat de mens schept verder best onafhankelijk kan zijn van God.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:14 schreef Tevik het volgende:
[..]
Dus de mens is een god, aangezien die iets kan scheppen wat niet afhankelijk is van God?
Ik baseer mijn filosofie inderdaad (gedeeltelijk) op de Bijbel: dat is geloven. Geloven is geen dom, onnadenkend iets zoals gehoorzamen dat is, geloven is begrijpen, kiezen, wat voor beeld heb jij van geloof en de bijbel dan?quote:Verder berust datgene wat je zegt niet op de Bijbel maar op je eigen filosofie.
Ik probeer je iets uit te leggen.quote:Bespaar me je voorbeelden met berekeningen. Staat het 'verzinnen' dan los van God? Hoe staat het dan met het goede dat je kan 'verzinnen'?
Pffff...quote:Daar heb je weer de mens die onafhankelijk schept van God. Daarmee zeg je dat de mens god is of in ieder geval datgene wat hij schept. Waarom laat je datgene wat geldt voor "Het Kwaad" niet gelden voor "Het Goede"?
Ook in moderne christelijke stromingen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
De scheppende God zoals die door christenen aanbeden wordt/werd,wordt/werd wel degelijk gezien als de de bron van het kwaad in sommige stromingen (oud-christelijke stromingen zelfs)!
Goed-Kwaad is goddelijk en wij zijn leden van beide partijen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:05 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ook in moderne christelijke stromingen.
Zelf ben ik, zoals je kan lezen, geen "echte" gnosticus (Ik geloof bv in Jezus' dood als "zoenoffer"), maar zijn er veel gnostische elementen in mijn kerk te vinden.
God als schepper van het kwade wijzen we ten tweede uit wijsgerige overwegingen af: het kwade is namelijk niet als objectief iets te duiden.
Maar ten eerste hanteren we een -gnostisch- theologisch argument. We denken dualistisch, maar eerder in termen van Goddelijk en menselijk, dan in goed-kwaad.
Goed-kwaad is menselijk, zeg maar.
niet echt christelijk dus, als ik dit zo leesquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:05 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ook in moderne christelijke stromingen.
Zelf ben ik, zoals je kan lezen, geen "echte" gnosticus (Ik geloof bv in Jezus' dood als "zoenoffer"), maar zijn er veel gnostische elementen in mijn kerk te vinden.
God als schepper van het kwade wijzen we ten tweede uit wijsgerige overwegingen af: het kwade is namelijk niet als objectief iets te duiden.
Maar ten eerste hanteren we een -gnostisch- theologisch argument. We denken dualistisch, maar eerder in termen van Goddelijk en menselijk, dan in goed-kwaad.
Goed-kwaad is menselijk, zeg maar.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet echt christelijk dus, als ik dit zo lees
Ik kan mijn geloof prima binnen de PKN beleven, en vind binnen die kerk veel gelijkgestemden.quote:welke kerk is dat dan?
Geen hel als een plaats van eeuwige straf, althans, daar geloof ik niet in. Mede doordat ik niet geloof in een wraakzuchtige, wrede God.quote:en er is geen hel, maar wel een hemel?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Goed-Kwaad is goddelijk en wij zijn leden van beide partijen.
Dat ‘echt Christelijk’ is altijd lastig. Ik mag het graag vergelijken met wat er gebeurde toen Pim Fortuyn overleed, nog geen twee weken later en er was al slaande ruzie over ‘wat Pim wilde’. Of kijk naar de Islam, je hebt Soennieten en Sjiieten natuurlijk maar daarbij ook nog Alevieten, Ibadieten en Ahmadi-moslims. Allemaal verschillen ze wel ergens van mening.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet echt christelijk dus, als ik dit zo lees
welke kerk is dat dan?
en er is geen hel, maar wel een hemel?
Een vriendin van mij is moslim, maar ze heeft wel een hond in huis. Hoe kan dat?quote:Op maandag 31 augustus 2009 01:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
lelijke hondjes zijn![]()
mooie schattige hondjes zijn![]()
maar ik neem ze niet in huis, dat is wel uit en boze in islam ik zou wel wat islam online fatwas voor je kunnen zoeken, maar ik ga nu echt slapen![]()
laterrrr
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |