Nou, even in het kort de samenvatting van het gebeurde:
Kind werd erg snel geboren, alleen de persweeeen gingen niet zo snel als gehoopt. Alles leek prima, kind deed het goed, werd aan de borst gelegd etc. Ik heb het aangepakt bij de bevalling en de navelstreng doorgeknipt, leuk om te doen.
Vervolgens moest de placenta er nog uit en die wilde dus niet. Gevolg: bloeden, bloeden bloeden. Na een uur proberen is de ambulance gebeld.Omdat ze al zoveel verloren had en dreigde flauw te vallen moest ze eerst aan het infuus, twee zakken zoutoplossing meen ik. Vervolgens naar het ziekenhuis, ook daar lukte het niet, dus werd er besloten te opereren. Ze had zelden zo lekker geslapen, aldus bromflyer.

Alles was goed gegaan en baarmoeder kon goed samentrekken en de bloeding gestopt.
Totaal heeft ze 2300 cc (!!) bloed verloren, geloof me, het zit overal want het spoot in het rond.

Bed is naar de gallemiezen, net als een eetkamerstoel, een stuk behang en wat beddengoed.
Naja, het was dus een vrij hectische avond. Bromflyer ligt in het ziekenhuis en mag er wellicht vandaag ook weer uit. Ze kijken nog even of een bloedtransfusie nodig is.
Fotootje post ik morgen wel.
Poppedein, succes. Helaas niet op dezelfde dag geboren, onze kleine (heet Dorien trouwens) is een paar minuten voor twaalven geboren. Dat kost ons een dag kraamzorg