abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72335330
Ik heb as maandag de echo in het VU medisch centrum. Een uur lang wordt er naar de baby gekeken.
pi_72335955
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:50 schreef Beessie-Jen het volgende:

@freecell; 3 kg aangekomen bij 15 weken is niet zoveel toch?? volgens mij is dat heel netjes zelfs! en ik vind het knap van je dat je de weegschaal niet meer gaat gebruiken...
(ik kan dat dus echt niet.....)
Ow, ik kan dat ook niet
Daarom heb ik hem laten verwijderen door TARA, ik heb werkelijk géén idee waar hij is en ons huis heeft plenty verstopplaatsen en ik ga niet zoeken
En ik vind die 3 KG eigenlijk wel al veel En ik weet nu dus niet zeker of er niet stiekem in 2 weegloze dagen nog 3 is bijgekomen

@Ymme: kleine moeite.... Mwa, niet echt, dat plassen ed is een kleine moeite, maar elke week die kratten 4 trappen afsjouwen en wegbrengen is best wel kutwerk. Vooral als er op een gegeven moment een fles leeglekt in je autootje

Bij ophalen zou ik het ook wel weer doen, met brengen echt niet. Twee keer meegedaan, ik vind het mooi!

Ow, de bekkentherapeute was niet tevreden Wel over hoe braaf ik mijn oefeningen doe en dergelijke, niet over hoe het nu gaat
Ze deed duwen en voelen en poken en toen ging ze zeggen dat ik toch echt wat minder moest doen, rustiger aan moest, doen, niet te lang achter elkaar moet zitten en het dan wrs nóg niet echt geweldig zal gaan
pi_72335988
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:19 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb as maandag de echo in het VU medisch centrum. Een uur lang wordt er naar de baby gekeken.
Spannend! een uur is echt lang
pi_72336031
Ik ben vorige week ook voor het eerst bij de bekken fysio geweest. Ik heb idd bekkenklachten en moet nu wekelijks behandeld worden, oefeningen doen en morgen gaat ze me kennis laten maken met de bekkenband. Ik heb trouwens nooit geweten dat de pijn die ik in mijn lies voel, bij mijn schaambotje voel en die doortrekt naar mijn bovenbeen ook samen gaat met die bekkenklachten. Dacht altijd dat het een soort van spierpijn was omdat je gaat proberen je bekken te ontlasten.
pi_72336059
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:41 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat vond ik nou ook, ben wel benieuwd waar ze een uur lang naar gaan zoeken en kijken dan.
pi_72336078
Ik heb baby al de hele ochtend niet gevoeld (en nu maak ik me weer zorgen)
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
@freecell; 3 kg aangekomen bij 15 weken is niet zoveel toch?? volgens mij is dat heel netjes zelfs! en ik vind het knap van je dat je de weegschaal niet meer gaat gebruiken...
(ik kan dat dus echt niet.....)

Ik heb helemaal geen weegschaal, en ik word ook niet gewogen bij de vk. Ik ben alleen een paar maanden terug gewogen bij een health check van mijn werk
pi_72336110
Goedemorgen bollies!

Pff wat ben ik stijf als een plank zeg. Gisteren iets te fanatiek aan het hobbelen geweest tijdens de pufclub. En vanmorgen eerst fikse kuitkramp en een lijf dat verder ook helemaal stijf is. De hele nacht over babies, wiegjes en andere baby-gerelateerde zaken gedroomd… voel me niet echt uitgerust. Is het ook nog eens LOEIdruk hier op 't werk. Nou ja, nog een weekje

Gisteren weer goedgekeurd bij de verloskundige. Baby groeit goed, mijn bloeddruk was keurig. Toch altijd weer fijn
pi_72336149
fijn Sorbootje

Bij mij wordt het ook weer eens tijd, vind ik (naar de VK gaan bedoel ik dan).
Om de 5 weken duurt zooo lang...
pi_72336184
Ja, als je die flessen zelf moet wegbrengen zou ik het ook wel minder handig vinden... gelukkig komt hier een meneer het ophalen aan de deur (of bij de deur als je niet thuis bent). Best relaxed dan en inderdaad kleine moeite, groot gebaar.
pi_72336194
Mijn man kwam gister ook thuis met keelpijn en een snotneus. Gelukkig geen koorts oid, maar je begint toch gelijk over de mexicaanse griep. Ik laat het maar gewoon op me af komen, de vk zei ook dat het minder ernstig blijkt dan eerder voorspelt.

Faja, nog even een spannend weekje dan tot maandag maar fijn dat ze nog even extra goed checken of alles ok is met het kleintje.

Hier het eerste stickertje van de vk gekregen vanmorgen. Officieel overgedragen dus dat is wel prettig. Hartje voor het eerst gehoord (eerder alleen nog maar gezien), bloeddruk gemeten, baarmoeder gevoeld en een hele lijst vragen beantwoord. Over 5 weken terugkomen en dan heb ik ook de 20 weken echo gehad. Wat gaat het eigenlijk snel
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:48:38 #286
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_72336215
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:41 schreef freecell het volgende:

[..]

haha mijn 20wekenecho duurde ook een uur maar dat kwam omdat ons kleintje zo druk aan het gymnastieken was, dus duurde het opmeten en beoordelen allemaal een stuk langer....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72336296
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:43 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Dat vond ik nou ook, ben wel benieuwd waar ze een uur lang naar gaan zoeken en kijken dan.
Ze gaan een hele lijst dingen bij langs. ALs ze overal goed naar kijken zijn ze daar ook wel 40 minuten mee kwijt
En blijkbaar nemen ze lekker de tijd voor je
pi_72336357
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ben vorige week ook voor het eerst bij de bekken fysio geweest. Ik heb idd bekkenklachten en moet nu wekelijks behandeld worden, oefeningen doen en morgen gaat ze me kennis laten maken met de bekkenband. Ik heb trouwens nooit geweten dat de pijn die ik in mijn lies voel, bij mijn schaambotje voel en die doortrekt naar mijn bovenbeen ook samen gaat met die bekkenklachten. Dacht altijd dat het een soort van spierpijn was omdat je gaat proberen je bekken te ontlasten.
Op zich zijn bekkenklachten meestal spierklachten en spieraanhechtingsklachten:Y
Je bekken wordt minder stabiel en al je spieren gaan samenwerken om je toch zo stabiel mogelijk e houden. Dat redden ze alleen niet -> pijn
pi_72336379
Wat vervelend van jullie bekkenproblemen Freecell en Faja, zeker als je nog wel even moet tot de bevalling.

Freecell, ik heb de luxe dat de MvM flessen op worden gehaald (wegbrengen heb ik sowieso geen tijd voor). Het is dan natuurlijk een kleine moeite om te doen, al moet ik wel bekennen dat ik de laatste tijd veel vaker geen zin had om in de kan te piesen en het op de normale manier deed
Die lucht die uit de flessen komt maakt me vaak ook aan het kokhalzen.
pi_72336585
Haai!

Thanks voor jullie reacties en tips!

Heb vanmorgen eerst mijn eigen huisarts gebeld (naja, de vervanger, want eigen ha is op vakantie). De assistente kon me niet verder helpen, eerst moest N. zijn eigen dokter maar eens bellen om te kijken wat ie heeft.

Dat waren we sowieso al van plan, want ik hoor graag twee meningen. De assistente van N. dokter vertelde dat ie al de zoveelste was die belde met deze verschijnselen, waaronder erge diarree. Er heerst nl een ernstige buikgriep. Zolang ie niet hoest en geen koorts heeft, gelooft ze niet dat het Mexicaanse griep is. Krijgt ie één van de twee, dan moet ie weer bellen.

Ben wel wat gerustgesteld nu. Hoop natuurlijk niet dat ik diarree krijg. Da's lekker straks tijdens de bevalling (in bad!) Dan helpt dat schepnetje niet..!
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:08:13 #291
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72336813
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:00 schreef Ssserpente het volgende:
Haai!

Thanks voor jullie reacties en tips!

Heb vanmorgen eerst mijn eigen huisarts gebeld (naja, de vervanger, want eigen ha is op vakantie). De assistente kon me niet verder helpen, eerst moest N. zijn eigen dokter maar eens bellen om te kijken wat ie heeft.

Dat waren we sowieso al van plan, want ik hoor graag twee meningen. De assistente van N. dokter vertelde dat ie al de zoveelste was die belde met deze verschijnselen, waaronder erge diarree. Er heerst nl een ernstige buikgriep. Zolang ie niet hoest en geen koorts heeft, gelooft ze niet dat het Mexicaanse griep is. Krijgt ie één van de twee, dan moet ie weer bellen.

Ben wel wat gerustgesteld nu. Hoop natuurlijk niet dat ik diarree krijg. Da's lekker straks tijdens de bevalling (in bad!) Dan helpt dat schepnetje niet..!
pi_72336877
Lily, heb je je baby ondertussen al wel gevoeld? Anders kan je toch even bellen naar de verloskundige hè, die zijn getraind in mensen gerust stellen Misschien mag je wel even langskomen zelfs, deed mijn vk wel iig.

Ssserpente Nou heb ik een heel fout mental image
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72336897
Ssserpente bij diaree en het bad...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sorry, soms weet ik dingen die je beter niet kan weten...

Net terug van de vk, goedgekeurd. Bloeddruk netjes, 400 gram aangekomen (das ook niks) baarmoeder nog steeds even groot, kind ligt vast en tegen ribben aan (duh, echt?!). Volgende week weer terug.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72336993
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:10 schreef innepin het volgende:
Lily, heb je je baby ondertussen al wel gevoeld? Anders kan je toch even bellen naar de verloskundige hè, die zijn getraind in mensen gerust stellen Misschien mag je wel even langskomen zelfs, deed mijn vk wel iig.

Ssserpente Nou heb ik een heel fout mental image
Ik moest meteen hieraan denken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:15:18 #295
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_72337020
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:11 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente bij diaree en het bad...
SPOILER
sorry, soms weet ik dingen die je beter niet kan weten...

Net terug van de vk, goedgekeurd. Bloeddruk netjes, 400 gram aangekomen (das ook niks) baarmoeder nog steeds even groot, kind ligt vast en tegen ribben aan (duh, echt?!). Volgende week weer terug.
jeeeeej weer een stickertje!
en bijna niet aangekomen
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72337613
Beetje late reactie, maar papa_mama zorg dat je wel de meest simpele paracetamol hebt. Dus niet die met bv coffeine. Die mag dan namelijk net weer niet.

Faya nog wachten tot maandag. Hopelijk valt het allemaal erg mee, zowel de bloeduitslag als de echo.

Vanmorgen met Linde naar peutergym geweest. Was voor mij vermoeiender dan voor haar geloof ik Moest bijna een uur op de grond zitten en dat voel ik nu best. Nou ja Linde vond het erg leuk. Eens kijken of ik volgende week nog mee kan of dat ze dan met mijn vriend of moeder gaat.

De naamslinger voor de baby is klaar! Gisteravond tot 12 uur aan het knippen geweest want je weet maar nooit... Ligt nu ingepakt in het wiegje met een briefje erop dat ie pas open mag als je de naam weet
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:47:44 #297
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72337900
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:37 schreef Stiemie het volgende:
De naamslinger voor de baby is klaar! Gisteravond tot 12 uur aan het knippen geweest want je weet maar nooit... Ligt nu ingepakt in het wiegje met een briefje erop dat ie pas open mag als je de naam weet
Wat een leuk idee!! Die houd ik in gedachten
pi_72337974
Tan ik heb voor Linde zo'n slinger laten maken, maar dat was nog best prijzig. Nu heb ik een vorbeeldslinger gekocht bij de feestwinkel (je hebt allerlei teksten dus even kijken welke je nodig hebt om alle letters van de naam te hebben ) en dan is het echt zo gedaan. Letters omtrekken, uitknippen en met een splitpennetje aan elkaar.

En die van Linde hang ik trouwens nog elk jaar op met haar verjaardag
pi_72338185
Voor wie geen zin heeft in kraamvisite

Geen kraambezoek vanwege Mexicaanse griep
Uitgegeven: 31 augustus 2009 14:02
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2009 14:02

BAARN - "Mensen mogen pasgeboren baby's deze winter tijdens een nieuwe piek van de Mexicaanse griep niet bezoeken", waarschuwen Britse experts.

© GezondheidsnetOnderzoek toont aan dat zwangere vrouwen vier keer meer kans hebben om in het ziekenhuis opgenomen te worden met complicaties door de Mexicaanse griep.

Daarom hebben Britse experts een lijst met maatregelen samengesteld hoe zwangere vrouwen hun risico op Mexicaanse griep kunnen beperken.

De artsen raden zwangere vrouwen aan drukke, openbare plaatsen te vermijden. Verder is het belangrijk dat ze hun handen goed wassen en geen contact hebben met mensen met griepsymptomen.

Niet knuffelen
Als de baby er eenmaal is, dan is het het verstandigst om de eerste twee maanden na de geboorte geen bezoek van familie en vrienden te ontvangen. Zo kun je proberen te voorkomen dat de baby het virus oploopt.

"Veel mensen zullen de baby willen knuffelen. Het is een kwestie van gezond verstand. Als je je niet goed voelt, blijf dan weg bij baby's en zwangere vrouwen. Kinderen jonger dan één jaar zijn heel kwetsbaar voor de griep", aldus de experts.
pi_72338297
Pers je die er niet gewoon mee uit, Mef? Fijn dat je weer bent goedgekeurd!

Haha Freecell, ik ken dat filmpje! En ik ga 'm nu niet ff opnieuw bekijken. Maar da’s idd wel het plaatsje dat ik er zelf ook bij heb! Omringd door bruine wolkjes...

Leuk Stiemie! Foto..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')