abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:27:47 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72287189
Zie topictitel.

Formeer hier je kabinet met de POL-posters die je daar wel op hun plek lijkt of die je gewoon uit vriendjespolitieke redenen een post gunt

Minister President: Hexagon

Financien ethiraseth
Binnenlandse zaken Yildiz
Buitenlandse zaken maarten a
Volksgezondheid DennisMoore
Economische zaken DS4
Sociale zaken du_ke
Landbouw Papierversnipperaar
Justitie sigme
Onderwijs Bowlingbal
VROM Pool
Defensie Monidique
Ontwikkelingssamenwerking Registratiedienst
Wijken & Integratie Lyrebird
Jeugd & Gezin Argento
pi_72287265
Minister President: EchtGaaf

Rest is niet belangrijk mits de financiën en sociale zaken ook naar EG gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:30:46 #3
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_72287274
Ik wilde eerst de grap maken om mezelf overal neer te zetten maar laat dit toch maar achterwegen en zet mijzelf aan het hoofd van een dictatuur.
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:31:00 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72287281
Ga je niet in je eigen kabinet zitten?
pi_72287354
Nee, ik ga niet in mijn eigen kabinet zetten. Ik zie mijzelf meer als waakhond. Grrrrrrrr
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72287412
En jij hebt mij ook niet in jouw kabinet gezet dus in dit geval denken we daar hetzelfde over.

Nou vooruit, ik zou wel staatssecretaris van VWS willen zijn. Schaf ik de abortus en euthenasie af. Als dat door de kamer is treedt ik af.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:40:35 #7
66825 Reya
Fier Wallon
pi_72287585
Tvlxd. Andere ministers zijn overbodig.
pi_72288114
HenriOsewoudt op financiën, Klopkoek op sociale zaken en ik schaterlachend achterin de kamer.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:10:03 #9
66825 Reya
Fier Wallon
pi_72288493
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:58 schreef sneakypete het volgende:
HenriOsewoudt op financiën, Klopkoek op sociale zaken en ik schaterlachend achterin de kamer.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:12:59 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72288599
Landbouw

Minister President: Tong80

Financien DS4
Binnenlandse zaken Weltschmerz
Buitenlandse zaken maarten a
Volksgezondheid DennisMoore
Economische zaken Klopkoek Reya
Sociale zaken HenriO
Landbouw Ethiraseth
Justitie Meki
Onderwijs Iblis
VROM Pool
Defensie Monidique
Ontwikkelingssamenwerking Hexagon
Wijken & Integratie Sneakypete
Jeugd & Gezin Triggershot

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 30-08-2009 19:25:31 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:21:16 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72288896
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:35 schreef Klopkoek het volgende:
En jij hebt mij ook niet in jouw kabinet gezet dus in dit geval denken we daar hetzelfde over.

Nou vooruit, ik zou wel staatssecretaris van VWS willen zijn. Schaf ik de abortus en euthenasie af. Als dat door de kamer is treedt ik af.
Abortus en euthanasie kan je alleen verbieden, niet afschaffen. Sorry, met zulke domme opmerkingen pas je niet in mijn kabinet
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:40:00 #12
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72289473
Dictator: Wheelgunner

Klaar!
pi_72289641
Algemene Zaken - DS4
Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties - Pietverdriet
Buitenlandse Zaken - Sneakypete
Defensie - Loedertje
Economische Zaken - Bolkenstein
Financiën - Lyrebird
Justitie - DrWolffenstein
Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit - Henkway
Sociale Zaken en Werkgelegenheid - Picchia
Onderwijs, Cultuur en Wetenschap - Fastmatti
Verkeer en Waterstaat - Napalm
Volksgezondheid, Welzijn en Sport - zoalshetis
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer - draaijer

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 30-08-2009 20:58:17 ]
pi_72289684
Kabinet Rechts 1.
pi_72290099
Ik zou in ieder geval de volgende selecteren:

DS4, Bolkestein, Martijn_77, Boze_Appel, HenriOsewoudt, Fastmatti, Lyrebird, DrWolffenstein, Sneakypete.

Rest nog even over nadenken.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:57:19 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72290116
Je blijft triest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72290164
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:35 schreef Klopkoek het volgende:

Grappig genoeg had ik je bijna op mijn VWS gezet, maar ik vrees dat DS4 je uit mijn kabinet zou zetten. zoalshetis is ook wel 'relatief' sociaal betreft VWS dacht ik zo. En hij past beter in het team.
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:10:54 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72290613
zoalshetis sociaal?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72290916
WAARHEID lijkt me wel iemand voor Jeugd & Gezin.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_72291299
Zulke lijstjes zijn altijd wel leuk om in te vullen, maar het is al behoorlijk vaak eerder gedaan. En je sluit altijd goede mensen uit.

[ Bericht 68% gewijzigd door Picchia op 30-08-2009 20:39:02 ]
pi_72291362
Zozo, ik ben al vaak genoemd
Uitgaande van mijzelf als MP, kom ik tot het volgende:

Ik zou ten eerste een aantal ministeries afschaffen. Sociale zaken komt onder economische. Laat ze binnen de eigen muren maar afwegen welke van de twee belangrijk is. De naamsverandering impliceert dat het niet te 'sociaal' moet worden. Ontwikkelingssamenwerking onder BuZa, wijken/integratie onder Justitie evenals 'jeugd en gezin'. Over dat laatste wil ik wel zeggen dat jeugd en gezin een belangrijk thema zou zijn, echter het zou geen subsidiespons moeten zijn als nu, men zou vooral moeten nadenken over welke wetten het gezin weer terug op de kaart moeten zetten (bijv strengere huwelijkswetten, hardere aanpak van slechte ouders, enz). Landbouw gaat onder VROM. Het apart houden van 'landbouw' zorgt ervoor dat er onevenredig veel geld naartoe gaat, nb veel te vaak naar rijke industriëlen en boeren, ofwel naar een enkele ecoboer welke leuke dingen doet, maar weinig zoden aan de dijk zet. Als het om voedselveiligheid gaat is er 'volksgezondheid'.

Financien: Lyrebird als 'fiscal conservative', een mooie balans tussen idealisme en realisme
Binnenlandse zaken: DS4 lijkt me een goede spreekbuis
Buitenlandse zaken: LXIV lijkt me wereldwijs genoeg
Volksgezondheid: Argento
Economische zaken: Bolkesteijn gezien zijn achtergrond en opvattingen.
Justitie: oei. Pool is me te links, de anderen die ik hier heb staan meestal te rechts, dus wie blijft over?
Reya dan maar. Of Wheelgunner. Ze moeten er maar om duelleren.
Onderwijs: DrWolffenstein. Als er íets is wat conservatiever moet in ons land, is het het onderwijs wel.
VROM: Hexagon is liberaal en pragmatisch genoeg.
Defensie: Klopkoek onder streng toezicht

[ Bericht 0% gewijzigd door sneakypete op 30-08-2009 20:48:38 ]
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:36:04 #22
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72291437
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:27 schreef Hexagon het volgende:
gewoon uit vriendjespolitieke redenen een post gunt
Zat jij zelf ook niet in de politiek? 3 x raden voor wat voor een partij...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:41:29 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72291570
Een partij met een gevoel voor humor
pi_72292154
Justitie en onderwijs vind ik wel hele mooie posten. Aangezien de orde voor alles gaat, zelfs democratie.
pi_72292235
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Justitie en onderwijs vind ik wel hele mooie posten. Aangezien de orde voor alles gaat, zelfs democratie.
Daarom werd het geen justitie bij jou, laat staan defensie :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')