Zozo, ik ben al vaak genoemd

Uitgaande van mijzelf als MP, kom ik tot het volgende:
Ik zou ten eerste een aantal ministeries afschaffen. Sociale zaken komt onder economische. Laat ze binnen de eigen muren maar afwegen welke van de twee belangrijk is. De naamsverandering impliceert dat het niet te 'sociaal' moet worden. Ontwikkelingssamenwerking onder BuZa, wijken/integratie onder Justitie evenals 'jeugd en gezin'. Over dat laatste wil ik wel zeggen dat jeugd en gezin een belangrijk thema zou zijn, echter het zou geen subsidiespons moeten zijn als nu, men zou vooral moeten nadenken over welke wetten het gezin weer terug op de kaart moeten zetten (bijv strengere huwelijkswetten, hardere aanpak van slechte ouders, enz). Landbouw gaat onder VROM. Het apart houden van 'landbouw' zorgt ervoor dat er onevenredig veel geld naartoe gaat, nb veel te vaak naar rijke industriëlen en boeren, ofwel naar een enkele ecoboer welke leuke dingen doet, maar weinig zoden aan de dijk zet. Als het om voedselveiligheid gaat is er 'volksgezondheid'.
Financien: Lyrebird als 'fiscal conservative', een mooie balans tussen idealisme en realisme
Binnenlandse zaken: DS4 lijkt me een goede spreekbuis
Buitenlandse zaken: LXIV lijkt me wereldwijs genoeg
Volksgezondheid: Argento
Economische zaken: Bolkesteijn gezien zijn achtergrond en opvattingen.
Justitie: oei. Pool is me te links, de anderen die ik hier heb staan meestal te rechts, dus wie blijft over?
Reya dan maar. Of Wheelgunner. Ze moeten er maar om duelleren.
Onderwijs: DrWolffenstein. Als er íets is wat conservatiever moet in ons land, is het het onderwijs wel.
VROM: Hexagon is liberaal en pragmatisch genoeg.
Defensie: Klopkoek onder streng toezicht
[ Bericht 0% gewijzigd door sneakypete op 30-08-2009 20:48:38 ]