abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86385462
Deze maand begin ik aan een opleiding bij Windesheim. Voor mij was dit de enige overgebleven keus om een lerarenopleiding in deeltijd te kunnen volgen.
pi_86435062
Is het echt zo erg allemaal? Ik wou graag journalistiek gaan doen aan Windesheim maar nu twijfel ik toch na al die negatieve verhalen.. Hier leek het toch allemaal vrij goed beoordeeld door studenten.
pi_86436269
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:53 schreef MetBas het volgende:
Is het echt zo erg allemaal? Ik wou graag journalistiek gaan doen aan Windesheim maar nu twijfel ik toch na al die negatieve verhalen.. Hier leek het toch allemaal vrij goed beoordeeld door studenten.
Ik doe Journalistiek en het bevalt wel goed hoor ;) het is maar net wat je er zelf van maakt. Ja, het is soms een rotzooi. Ja, je moet overal zelf achteraan, maar dat hoort allemaal bij het HBO. Roosters zijn ook niet altijd geweldig, so it be. De opleiding is wel leuk.
pi_86482693
Ik ben vorige week echt begonnen op Windesheim, ik doe de lerarenopleiding (LVO). Hiervoor 3 jaar RUG gedaan (maar niet afgemaakt). Tot nu toe is het allemaal goed geregeld vind ik.. Nog geen gekke dingen kunnen ontdekken.
pi_88818982
Weet iemand of/hoe het mogelijk is om vanaf een MacBook te printen op school?

Via een (windows) laptop kan je het instellen via printing01.windesheim.nl ofzo. Maar via de mac?
pi_88824301
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:11 schreef rub3n het volgende:
Weet iemand of/hoe het mogelijk is om vanaf een MacBook te printen op school?

Via een (windows) laptop kan je het instellen via printing01.windesheim.nl ofzo. Maar via de mac?
Wil volgens mij niet. Je kon wel altijd een usbstick direct in de printer steken.
pi_91226387
Hoi,

Ik heb me vorige maand aangemeld voor een meeloopdag voor de studie Lerarenopleiding Economie. Vorige week heb ik een brief gekregen dat ik te zijner tijd uitgenodigd word voor een meeloopdag, maar weet iemand wanneer ik dat kan verwachten?

Over 2 weken heb ik namelijk toetsweek, de week erna ga ik naar Rome met school en vanaf de week daarna heb ik een half jaar stage. In die toetsweek heb ik iedere dag toetsen, dus dan meelopen gaat ook niet lukken denk ik.

Dus weet iemand wanneer ik een uitnodiging kan verwachten?

Alvast bedankt.
pi_91226710
Ik denk over 3 dagen.
pi_91226722
:')
pi_91234935
Dankje voor je o zo nuttige antwoord. Heeft er wel iemand een goed antwoord over hoelang het gemiddeld duurt voor je uitgenodigd word?
pi_91251202
Bel ze op man. Toeter :')
pi_94603693
Iemand ervaringen met Windesheim Almere of iemand die overweegt zich daar aan te melden?
  maandag 4 april 2011 @ 21:06:27 #88
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_95043390
Als ik in periode C een tentamen niet maak en die vervolgens in D maak en die haal ik niet, kan ik het tentamen in periode E herkansen of moet ik wachten tot het volgende jaar?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 28 augustus 2011 @ 10:18:49 #89
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101280993
Nog meer mensen die morgen beginnen met Informatica? ^O^.
pi_101616583
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:18 schreef Pino112 het volgende:
Nog meer mensen die morgen beginnen met Informatica? ^O^.
Hoe is je klas en wat waren je ervaringen? Ben wel benieuwd hoe het in Zwolle is.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 5 september 2011 @ 23:50:56 #91
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101618306
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 23:15 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Hoe is je klas en wat waren je ervaringen? Ben wel benieuwd hoe het in Zwolle is.
Vandaag eerste echt lesdag gehad, 1.45 uur maar. Kan ik dus nog weinig van zeggen.
pi_104250402
Iemand bekend met de minor "Strategisch Inkoopmanagement 1" aan de School Business & Economics?
pi_107370967
ik studeer psychomotorische therapie en bewegingsagogie aan de CALO op het windesheim.
Ik vind het wel een goede school, mijn opleiding is goed geregeld en de leraren weten waar ze het over hebben.

Alleen we praten hier wel over de CALO. Dat is eigenlijk een apart onderdeel van het hele windesheim en de andere opleidingen.

En Zwolle is een erg leuke stad juist! Je kan er leuk uitgaan! Maar dat komt omdat ik altijd naar feestjes van de CALO ga. En dat zijn ook de beste feesten die er zijn! :)
pi_107511897
Zo blijkt maar dat het in andere delen van de sxhool wel goed kan.
Ik studeer p&a en het is hier één grote grap.
Werkelijk alles loopt langs elkaar heen, elke module wordt er weet iets nieuws in het leven geroepen en dan gaat het organisatorisch helemaal fout.
Deadlines stellen ze wel op maar leeft echt niemand na. Deadline op 8 januari? Ajoh, kan ook wel een maand later zegt de docent.
Ook doen ze hier aan het kunstmatig omhoog houden van cijfers.
Toets recht was enorm slecht gemaakt en geen moment dachten ze eraan dat dr meeste studenten niet goed gestudeerd hadden wat dus wel het geval was.
Uiteindelijk is er bij iedereen één tot anderhalve punt bij opgekomen.
Zelfde geld voor de toetsen onderzoek, statistiek en financiële rekenvaardigheden.

Andere dingen die je tegenkomt is de laksheid van de docenten, college blokken van 2 uur waarbij je binnen 20 minuten alweer uit de les kan en dan nog het ergste van allemaal: de tentamencijfers.
De tentamencijfers verwerken duurt blijkbaar minimaal 2-3 weken. Ook MC toetsen die tegenwoordig door een computer worden nagekeken.
Inzage van tentamens is al helemáál niet te doen. Zó verschrikkelijk druk bij altijd dezelfde docenten.

Sommige docenten weten wel waar ze het over hebben maar er zitten ook debielen tussen die de Nederlandse taal niet eens beheersen.
Ook zijn de docenten om de haverklap overspannen en krijg je weer een vervanger die er de ballen van snapt.

Al met al valt het me nogal tegen.
Pizzas in X zijn wel goed!
pi_107646678
Ik heb tot half januari ook P&A gedaan, wát een ramp :')

P&A was alweer de derde opleiding die ik aan die school begon, geen enkele opleiding daarvan had de zaken op orde. Kwijtgeraakte DBP's, docenten die het vertikten op te komen dagen, uitleg die uiteindelijk nutteloos bleek omdat het allemaal toch anders ging etc.

Je kon prachtig bij elkaar afkijken op de tentamens, daar niet van, maar die waren dan ook soms zo slecht :') Er werden elk tentamen wel dingen gevraagd die we volgens de docenten niet hoefden te leren, de vraagstellingen waren soms gewoon niet te begrijpen en niemand van de surveillanten wist wat er moest gebeuren.

De SLB'er had geen idee hoe het met de studenten ging, afspraken werden niet nagekomen, e-mails beantwoordde ze geeneens omdat 'ze het zo druk had'. Druk met eten, ja :')

Echt, na InHolland is dit echt wel de slechtste hogeschool van Nederland.

De pizza's waren trouwens inderdaad goed.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 5 februari 2012 @ 21:34:01 #96
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_107649379
Ook nog even positief dan: SIS (Information Sciences) heeft het wel goed voor elkaar tot nu toe.

Doe Informatica vanaf de zomer, en nog nergens problemen mee gehad ^O^ ^O^
pi_107649514
Tsja, ik heb BI gedaan en zou er ook niet over naar huis willen schrijven. Maar inderdaad beter dan MER is het sowieso!

Hadden jullie ook dat na één periode de helft van de mensen weg was? :P
pi_107662914
BI :') Tering
pi_110915225
Dit topic eens wat nieuw leven in blazen. Zijn er geen FOK!kers die zich ook aangemeld hebben bij het Windesheim? Ik ga Journalistiek studeren :- ). Ja, dat is die opleiding die vaak negatief in het nieuws is geweest. Maar besef je goed: ze kunnen er nu niet met de pet naar gooien, nu ze onder versterkt toezicht staan.
pi_110917620
Het is nog steeds drie keer niks, hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')