abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72273855
Wilde ik een lening aanvragen. Liep ik er weer tegenaan dat mijn oude adres op de zwarte lijst staat. Deze is op de zwarte lijst gekomen door de vorige bewoners.
Is daar echt niets tegen te doen? Ik kan zo een heleboel dingen niet op krediet doen. Zo krijg ik bijvoorbeeld ook niet een creditcard.
pi_72273858
Met een inschrijvingsbewijs van de gemeente op de proppen komen bij de betreffende instantie?

Over wat voor zwarte lijst heb je het trouwens? Er zijn veel zwarte lijsten.
hula
pi_72273885
Ik heb gemerkt dat de Wehkamp. Neckerman, ING en geldschieters geen kredietzaken met me willen doen omdat ik op een bepaald adres in Utrecht heb gewoond. Wat voor zwarte lijst dat is weet ik niet. Wel heb ik een kwartaalkrediet. Snap hier niets van.
  † In Memoriam † zondag 30 augustus 2009 @ 06:19:01 #4
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_72273893
Zeer waarschijnlijk BKR;
http://www.bkr.nl/Default.aspx

Check of je in hun database staat en waarvoor, of probeer uit te leggen dat het de vorige bewoners waren.. ik heb verder geen idee wat je nu moet doen, maar ik vermoed dat het t BKR is dat je overal tegenhoudt.
pi_72273897
De BKR gaat toch alleen over wat IK verkeerd geregeld heb?
pi_72273905
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 06:20 schreef canardo5 het volgende:
Vaak geven bedrijven aan of ze aan BKR toetsing doen. Wehkamp/Neckerman doen aan op de pof betalen en hebben ook een lijntje met het BKR. (Zie ook BKR site)

Hoe ze de gegevens toetsen weet ik ook niet. Of dat alleen op naam is maar ook los op adres etc. Het is voor hun iig wel zo veilig.

Beste kun je even contact opnemen met die lui en vragen of ze kunnen aangeven op welke lijst je adres staat. Weet niet of je dit al gedaan hebt?
hula
  † In Memoriam † zondag 30 augustus 2009 @ 06:38:49 #7
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_72273906
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 06:20 schreef canardo5 het volgende:
het kan zijn dat het adres is gebruikt om de wehkamp en andere postorder bedrijven gebruikt is om onder verschillende namen hun op te lichten zo'n adres blijft bij die bedrijven in hun lijsten staan als onbetrouwbaar.
het enigste wat je kunt doen om daar van af te komen is eerst betalen en dan pas de spullen te laten komen en te laten zien dat je niks met de vorige bewoners hebt te maken
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_72273925
Ik zou eens kijken bij experian ( http://www.experian.nl/index.php?rubriek=7&pagina=7 ), ook een clubje mensen die naar mijn gevoel de grens van de Wbp opzoekt, of zich er zelfs niet aan houd
pi_72273931
Bij Preventel heb ik weleens op de zwarte lijst gestaan, maar heb alles later afgelost. Mijn problemen waren over, dus toen kon ik betalen. Experian daar heb ik ook van gehoord. Ga dus even kijken naar je link.
pi_72273970
Preventel is specifiek gericht op telecom bedrijven.
pi_72273978
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 06:36 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Vaak geven bedrijven aan of ze aan BKR toetsing doen. Wehkamp/Neckerman doen aan op de pof betalen en hebben ook een lijntje met het BKR. (Zie ook BKR site)

Hoe ze de gegevens toetsen weet ik ook niet. Of dat alleen op naam is maar ook los op adres etc. Het is voor hun iig wel zo veilig.

Beste kun je even contact opnemen met die lui en vragen of ze kunnen aangeven op welke lijst je adres staat. Weet niet of je dit al gedaan hebt?
BKR doet een check op naam. Niet op adres.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72274011
Ik heb net een brief aan Preventel en Experian gestuurd om op te vragen hoe/of ik daar geregistreerd sta. Tevens heb ik bij Experian de vraag neergelegd over mijn oude adres in Utrecht. Bij Preventel moet ik n.l. uitgeschreven zijn, omdat ik aan mijn betalingsverplichtingen voldaan heb. Maar ik heb dat nooit gecheckt.
  zondag 30 augustus 2009 @ 08:03:17 #13
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72274022
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 07:01 schreef frederik het volgende:
Ik zou eens kijken bij experian ( http://www.experian.nl/index.php?rubriek=7&pagina=7 ), ook een clubje mensen die naar mijn gevoel de grens van de Wbp opzoekt, of zich er zelfs niet aan houd
Ja het staat er:
Kan ik worden afgewezen vanwege negatieve registraties van vorige bewoners op mijn adres?
Dit kan inderdaad voorkomen. In dat geval kan Experian u een overzicht verstrekken waarmee u naar uw leverancier kunt gaan. Hiermee kunt u aantonen dat u geen relatie heeft met de (vorige) bewoner. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van uw eigen koop- of huurcontract.
How can I make this topic about me?
pi_72274068
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 07:33 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

BKR checkt niks, BKR registreert.

Wie gegevens controleert aan de hand van de BKR-registraties kan dat wel degelijk doen aan de hand van adres. (Eérst naam + adres, daarna doortoetsen op (vorig) adres.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_72274121
De BKR gegevens haal ik maandag even bij de bank, dan heb ik alles volgens mij.Of zijn er nog meer van dit soort registratiebedrijven?
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:22:45 #16
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_72274233
quote:
Hebt u uw gegevens bij BKR opgevraagd, maar bent u van mening dat deze onjuist zijn? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=93

Voor ¤4,50 kan je et bij elke bank opvragen, ook waar je geen lid van bent. En als er iets niet klopt dn dit hierboven doen, inclusief op de link klikken.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_72274982
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:22 schreef Maringo het volgende:

[..]

http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=93

Voor ¤4,50 kan je et bij elke bank opvragen, ook waar je geen lid van bent. En als er iets niet klopt dn dit hierboven doen, inclusief op de link klikken.
Bedankt voor de tip!!!
pi_72275052
Overigens hoeft er niks bij het BKR verkeerd te staan, terwijl je dan toch op een 'zwarte lijst' blijft staan. Als bedrijven ervoor kiezen geen geld te lenen aan iemand die op een bepaald adres (heeft) gewoond, dan doe je daar verder niet zoveel aan. Ik denk dat ze alleen naar het vorige adres kijken (dus niet je hele woonhistorie). De BKR-check van het bedrijf waar ik werk kijkt in elk geval niet verder terug.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_72275273
Ik heb zeker al twee andere adressen gehad na Utrecht en voor mijn huidige adres, maar het blijft me achtervolgen.
  zondag 30 augustus 2009 @ 11:18:10 #20
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_72275421
Ik zou best eens een dagje bij het BKR willen werken.
From feudal serf to spender.
pi_72281540
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:06 schreef canardo5 het volgende:
Ik heb zeker al twee andere adressen gehad na Utrecht en voor mijn huidige adres, maar het blijft me achtervolgen.
Wat moet de kredietverstrekker dan met je oude adres? Waarom verstrek je die? Ik kan me niet voorstellen dat ze daar om vragen. Dat het om vorige bewoners van je huidige adres gaat zou kunnen. Ook kan het dat het om een oud krediet op jouw naam gaat waar je oude adres nog bij staat, maar dan hebben ze het nog steeds gevonden op naam en niet op adres.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72281611
Er bestaan overigens wel 'zwarte lijsten' naast het BKR (ook al is dat zelf geen zwarte lijst). Maar die lijsten hebben met fraude te maken.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72281817
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:34 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wat moet de kredietverstrekker dan met je oude adres? Waarom verstrek je die? Ik kan me niet voorstellen dat ze daar om vragen. Dat het om vorige bewoners van je huidige adres gaat zou kunnen. Ook kan het dat het om een oud krediet op jouw naam gaat waar je oude adres nog bij staat, maar dan hebben ze het nog steeds gevonden op naam en niet op adres.
BKR verstrekt vorig adres van opgevraagde persoon.
pi_72281867
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:45 schreef sigme het volgende:

[..]

BKR verstrekt vorig adres van opgevraagde persoon.
Ja, maar hij heeft al 2 andere gehad zegttie.
pi_72281874
Ik ken iemand die geen abonnement kon afsluiten omdat hij in een buurt met extreem veel wanbetalers woonde.
pi_72281927
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:47 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ken iemand die geen abonnement kon afsluiten omdat hij in een buurt met extreem veel wanbetalers woonde.
Telefoonabonnement neem ik aan? Als het een afwijzing op basis van postcode is kan het wel, maar dan vragen ze vooraf een borg (paar 100 euro) die je dan terug krijgt na betaling van de eerste paar nota's.
pi_72284607
Natuurlijk heb ik mijn oude adres niet vernoemd bij de geldschieter. En een krediet op dat adres is alleen mijn kwartaalkrediet geweest wat ik netjes iedere maand weer aanzuiverde.
pi_72285200
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 07:33 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De BKR checkt niets, de bedrijven doen dat.

edit: spuit sigme
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72286868
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:47 schreef Cracka-ass het volgende:
Is mij ook een keer overkomen ja
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:46:53 #30
268084 Weekdier
Formerly known as Nachtdier
pi_72287784
Joh, wees blij dat je behoedt wordt voor torenhoge rentes!
Gewijzigde nickname! Is zo'n hack toch nog ergens goed voor geweest :)
Mijn dank gaat uit naar:
pi_72292823
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:46 schreef Weekdier het volgende:
Joh, wees blij dat je behoedt wordt voor torenhoge rentes!
En ook daar doet het BKR niets aan. Wettelijke toegestane maximale rente is 16% (sinds kort, was 18). En daar wordt flink aan verdiend .
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:37:57 #32
268084 Weekdier
Formerly known as Nachtdier
pi_72293405

Ik bedoelde meer het feit dat ie niet kan lenen. Lenen gaat nu eenmaal gepaard met hoge rentes .
Ik zou dr niet zo;n probleem mee hebben als ik geen dingen op afbetaling zou kunnen kopen. Gelukkig heb ik dan ookgeen geldgebrek en heb ik wel een klein buffertje voor dringende gevallen.
Gewijzigde nickname! Is zo'n hack toch nog ergens goed voor geweest :)
Mijn dank gaat uit naar:
pi_72296351
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:37 schreef Weekdier het volgende:
Ik bedoelde meer het feit dat ie niet kan lenen. Lenen gaat nu eenmaal gepaard met hoge rentes .
Ik zou dr niet zo;n probleem mee hebben als ik geen dingen op afbetaling zou kunnen kopen. Gelukkig heb ik dan ookgeen geldgebrek en heb ik wel een klein buffertje voor dringende gevallen.
Lenen hoeft niet met geldgebrek te maken te hebben. Je kunt een keuze maken dat je liever elke maand een klein bedrag mist in plaats van ineens een groot bedrag. Dat het totaalbedrag dan (soms veel) hoger is hoeft daarvoor niet uit te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')