Vaak geven bedrijven aan of ze aan BKR toetsing doen. Wehkamp/Neckerman doen aan op de pof betalen en hebben ook een lijntje met het BKR. (Zie ook BKR site)quote:Op zondag 30 augustus 2009 06:20 schreef canardo5 het volgende:
De BKR gaat toch alleen over wat IK verkeerd geregeld heb?
het kan zijn dat het adres is gebruikt om de wehkamp en andere postorder bedrijven gebruikt is om onder verschillende namen hun op te lichten zo'n adres blijft bij die bedrijven in hun lijsten staan als onbetrouwbaar.quote:Op zondag 30 augustus 2009 06:20 schreef canardo5 het volgende:
De BKR gaat toch alleen over wat IK verkeerd geregeld heb?
BKR doet een check op naam. Niet op adres.quote:Op zondag 30 augustus 2009 06:36 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Vaak geven bedrijven aan of ze aan BKR toetsing doen. Wehkamp/Neckerman doen aan op de pof betalen en hebben ook een lijntje met het BKR. (Zie ook BKR site)
Hoe ze de gegevens toetsen weet ik ook niet. Of dat alleen op naam is maar ook los op adres etc. Het is voor hun iig wel zo veilig.
Beste kun je even contact opnemen met die lui en vragen of ze kunnen aangeven op welke lijst je adres staat. Weet niet of je dit al gedaan hebt?
Ja het staat er:quote:Op zondag 30 augustus 2009 07:01 schreef frederik het volgende:
Ik zou eens kijken bij experian ( http://www.experian.nl/index.php?rubriek=7&pagina=7 ), ook een clubje mensen die naar mijn gevoel de grens van de Wbp opzoekt, of zich er zelfs niet aan houd
BKR checkt niks, BKR registreert.quote:Op zondag 30 augustus 2009 07:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
BKR doet een check op naam. Niet op adres.
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=93quote:Hebt u uw gegevens bij BKR opgevraagd, maar bent u van mening dat deze onjuist zijn? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.
Bedankt voor de tip!!!quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:22 schreef Maringo het volgende:
[..]
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=93
Voor ¤4,50 kan je et bij elke bank opvragen, ook waar je geen lid van bent. En als er iets niet klopt dn dit hierboven doen, inclusief op de link klikken.
Wat moet de kredietverstrekker dan met je oude adres? Waarom verstrek je die? Ik kan me niet voorstellen dat ze daar om vragen. Dat het om vorige bewoners van je huidige adres gaat zou kunnen. Ook kan het dat het om een oud krediet op jouw naam gaat waar je oude adres nog bij staat, maar dan hebben ze het nog steeds gevonden op naam en niet op adres.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:06 schreef canardo5 het volgende:
Ik heb zeker al twee andere adressen gehad na Utrecht en voor mijn huidige adres, maar het blijft me achtervolgen.
BKR verstrekt vorig adres van opgevraagde persoon.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:34 schreef 700MB het volgende:
[..]
Wat moet de kredietverstrekker dan met je oude adres? Waarom verstrek je die? Ik kan me niet voorstellen dat ze daar om vragen. Dat het om vorige bewoners van je huidige adres gaat zou kunnen. Ook kan het dat het om een oud krediet op jouw naam gaat waar je oude adres nog bij staat, maar dan hebben ze het nog steeds gevonden op naam en niet op adres.
Ja, maar hij heeft al 2 andere gehad zegttie.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:45 schreef sigme het volgende:
[..]
BKR verstrekt vorig adres van opgevraagde persoon.
Telefoonabonnement neem ik aan? Als het een afwijzing op basis van postcode is kan het wel, maar dan vragen ze vooraf een borg (paar 100 euro) die je dan terug krijgt na betaling van de eerste paar nota's.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:47 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ken iemand die geen abonnement kon afsluiten omdat hij in een buurt met extreem veel wanbetalers woonde.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 07:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
BKR doet een check op naam. Niet op adres.
Is mij ook een keer overkomen jaquote:Op zondag 30 augustus 2009 15:47 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ken iemand die geen abonnement kon afsluiten omdat hij in een buurt met extreem veel wanbetalers woonde.
En ook daar doet het BKR niets aan. Wettelijke toegestane maximale rente is 16% (sinds kort, was 18). En daar wordt flink aan verdiendquote:Op zondag 30 augustus 2009 18:46 schreef Weekdier het volgende:
Joh, wees blij dat je behoedt wordt voor torenhoge rentes!
Lenen hoeft niet met geldgebrek te maken te hebben. Je kunt een keuze maken dat je liever elke maand een klein bedrag mist in plaats van ineens een groot bedrag. Dat het totaalbedrag dan (soms veel) hoger is hoeft daarvoor niet uit te maken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:37 schreef Weekdier het volgende:
Ik bedoelde meer het feit dat ie niet kan lenen. Lenen gaat nu eenmaal gepaard met hoge rentes .
Ik zou dr niet zo;n probleem mee hebben als ik geen dingen op afbetaling zou kunnen kopen. Gelukkig heb ik dan ookgeen geldgebrek en heb ik wel een klein buffertje voor dringende gevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |