Al aangepastquote:
In hele simpele bewoordingen. Als jij een schilderij ziet hangen denk je ook; 'wie heeft dat gemaakt..' of als je bijvoorbeeld een leuk gebouw ziet ook van; 'wie is de architect ervan..'..de levende vormen zijn ook ineens zonder tussenvormen op aarde gezet bewijzend het fossielenarchief en ik geloof dat de Creator de 'architect' ervan is.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:42 schreef Siniti het volgende:
Teenwolf, je geeft nu alleen argumenten waarom evolutie niet zou kloppen, heb je geen argumenten waarom creatie wel zou kloppen?
Maar dat zijn geen argumenten. Dat is wegstrepen van dingen die je niet gelooft en dan het ding geloven dat overblijft, dat hier creatie is. Je kan ook niet proberen creatie weg te strepen, omdat er geen voor of tegenargumenten tegen zijn. Puur gebaseerd op geloof.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:47 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
In hele simpele bewoordingen. Als jij een schilderij ziet hangen denk je ook; 'wie heeft dat gemaakt..' of als je bijvoorbeeld een leuk gebouw ziet ook van; 'wie is de architect ervan..'..de levende vormen zijn ook ineens zonder tussenvormen op aarde gezet bewijzend het fossielenarchief en ik geloof dat de Creator de 'architect' ervan is.
Dat doen ze altijd, zich focussen op de onvolkomenheden van andermans theorie, en daaruit de conclusie trekken dat hun eigen theorie dan wel waar moet zijn. Hoezo drogreden?quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:55 schreef dieselnoi het volgende:
En hij kwam telkens maar met argumenten zoals de missing link tussen mens en aap. En hij vroeg mij telkens om een mutatie in DNA op te noemen dat voordelig was in de evolutie.
Precies wat Teenwolf in dit topic dus doet jaquote:Op zondag 30 augustus 2009 17:53 schreef Henno het volgende:
[..]
Dat doen ze altijd, zich focussen op de onvolkomenheden van andermans theorie, en daaruit de conclusie trekken dat hun eigen theorie dan wel waar moet zijn. Hoezo drogreden?
En wie is dan de architect van God, want die moet oneindig maal complexer zijn dan dat schilderij en dat mooie gebouw. Of telt die ineens niet meer mee?quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:47 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
In hele simpele bewoordingen. Als jij een schilderij ziet hangen denk je ook; 'wie heeft dat gemaakt..' of als je bijvoorbeeld een leuk gebouw ziet ook van; 'wie is de architect ervan..'..de levende vormen zijn ook ineens zonder tussenvormen op aarde gezet bewijzend het fossielenarchief en ik geloof dat de Creator de 'architect' ervan is.
geloof je dan in wonderen? Kijk naar al die fossielen van planten en dieren, zoals ze miljoenen jaren geleden waren zijn ze nu ook. Hoe komen ze op aarde? WIE heeft ze daar neergezet? Zet dat je niet aan het denken?quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:52 schreef Siniti het volgende:
[..]
Maar dat zijn geen argumenten. Dat is wegstrepen van dingen die je niet gelooft en dan het ding geloven dat overblijft, dat hier creatie is. Je kan ook niet proberen creatie weg te strepen, omdat er geen voor of tegenargumenten tegen zijn. Puur gebaseerd op geloof.
Ik kan ook zo uren doorgaan. Dit is de 'argument from ignorance'. 'Ik snap het niet dus God moet het wel zo ontworpen hebben'. Totaal geen argument dus.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:56 schreef TeenWolf het volgende:
Of bijvoorbeeld neem een appel of een sinaasappelboom. Het groeit uit modderig grond, zonder enige geur of smaak en daar groeit zo'n smakelijke perzik ofzo uit, zulke dingen zijn meer dan genoeg voor mij en zo kan ik nog uren doorgaan en het nog ingewikkelder maken, maar dat doe ik nu even niet.
Nou Creationisme bewijst zichzelf, ook gezien het fossielenarchief; er zijn levende wezens gecreeerd, je kan er niet onderuit. bovendien onveranderd gecreerd, zoals de diertjes nu zijn waren ze miljoenen jaren geleden ook.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:54 schreef Siniti het volgende:
[..]
Precies wat Teenwolf in dit topic dus doet ja
Maar in de middeleeuwen dachten mensen hetzelfde over natuurverschijnselen. Waarom valt er lucht uit de hemel? Hoe kan het dat een lichtflits brand veroorzaakt in mijn huis? Waardoor waait het?quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:56 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
geloof je dan in wonderen? Kijk naar al die fossielen van planten en dieren, zoals ze miljoenen jaren geleden waren zijn ze nu ook. Hoe komen ze op aarde? WIE heeft ze daar neergezet? Zet dat je niet aan het denken?
Of bijvoorbeeld neem een appel of een sinaasappelboom. Het groeit uit modderig grond, zonder enige geur of smaak en daar groeit zo'n smakelijke perzik ofzo uit, zulke dingen moeten al genoeg zijn voor een normaal mens.
Vraag het Jezus zelf na je dood.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:54 schreef MrData het volgende:
[..]
En wie is dan de architect van God, want die moet oneindig maal complexer zijn dan dat schilderij en dat mooie gebouw. Of telt die ineens niet meer mee?
Ach wetenschappers als Francis Collins beginnen zelfs in een Creeerende kracht te geloven na studie van bijvoorbeeld het DNA, er gemakkelijk over denken doen jullie.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:58 schreef Siniti het volgende:
[..]
Maar in de middeleeuwen dachten mensen hetzelfde over natuurverschijnselen. Waarom valt er lucht uit de hemel? Hoe kan het dat een lichtflits brand veroorzaakt in mijn huis? Waardoor waait het?
Voor het gemak zeiden zij toen ook al dat het maar door een "god" was gedaan, want ze hadden er nog niet de kennis voor om te weten hoe het werkelijk zat. Jij doet nu precies hetzelfde met de aarde en alles wat erop zit.
*kuch* *kuch* kuch*quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:01 schreef Appelknaller het volgende:
Dat is nou het probleem van creationisme, het begint met een aanname. Darwin's evolutietheorie is het resultaat van observaties.
Weet je wat me nou opvalt??quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:03 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
*kuch* *kuch* kuch*
sorry mexicaanse griep.....
darwin had al de evolutietheorie verzonnen voordat hij met zijn onderzoek begon. helaas is zijn aanname slechts een sprookje.
Creationisme bewijst zichzelf, jeweettoch?quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:08 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Weet je wat me nou opvalt??
Je probeert alleen maar andermans argumenten te ontkrachten, maar komt nergens met argumenten voor creationisme. Dat is natuurlijk niet echt discussiëren zo.
Ok, ontkracht jij het feit eens dat het DNA niet is gecreeerd maar uit toeval kan ontstaan zonder een drijvende kracht achter zit.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:08 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Je probeert alleen maar andermans argumenten te ontkrachten, maar komt nergens met argumenten voor creationisme. Dat is natuurlijk niet echt discussiëren zo.
Gast ik ben geen biochemicusquote:Op zondag 30 augustus 2009 18:10 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ok, ontkracht jij het feit eens dat het DNA niet is gecreeerd maar uit toeval kan ontstaan zonder een drijvende kracht achter zit.
Meer kunnen ze ook niet doen, want er is geen enkele aanwijzing dat creationisme ook maar iets van waarheid bevat. Kijk maar naar wat Teenwolf nu weer doet. Als God bestaat moet het wezen zo ontiegelijk veel malen complexer zijn dan mensen. Zijn hele 'mensen zijn zo complex dat ze nooit zo kunnen evolueren' argument valt weg. Als je dan vraag waarom de regels voor God niet gelden krijg je zo'n dooddoener.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:08 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Archaeopteryx was een volledig gevederde vogel!quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:11 schreef dieselnoi het volgende:
Tussenvormen bestaan zeker wel. Archaeoptrix is bijvoorbeeld een tussenvorm tussen dinosaurussen en vogels. Of wil je daar zeker ook weer een tussenvorm tussen hebben?
Een evolutietheorie was er zelfs al ver voor Darwin, dat wil zeggen, men dacht aan een geleidelijke ontwikkeling van het leven op aarde. Het speciale van Darwin is dat hij een aannemelijk mechanisme voor deze evolutie heeft gegeven, namelijk de natuurlijke selectie.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:03 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
*kuch* *kuch* kuch*
sorry mexicaanse griep.....
darwin had al de evolutietheorie verzonnen voordat hij met zijn onderzoek begon. helaas is zijn aanname slechts een sprookje.
Wat doe je dan met deze quote?quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:29 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Goh Koningdavid, je valt me een beetje tegen vandaag. niet scherp?![]()
(1) Nee, juist niet er zijn immers van de 100en miljoenen fossielen geen overgangsfossielen gevonden terwijl die juist talrijk moesten zijn geweest; een haring was miljoenen jaren geleden nog steeds dezelfde haring. Een antilope was miljoenen jaren geleden nog steeds dezelfde antilope en zo kun je uren doorgaan.
Dit bewijst dat alles is perfect en in 1 keer is gecreeerd.
(2) Hij ziet juist tekenen van God in het DNA, lees zijn quotes anders even.
quote:Yes, evolution by descent from a common ancestor is clearly true. If there was any lingering doubt about the evidence from the fossil record, the study of DNA provides the strongest possible proof of our relatedness to all other living things.
Ik denk dat het ontstaan van DNA door een goddelijke hand bij voorbaat niet aan te tonen is. Het is daarom zaak te kijken naar de beschikbare informatie, waaruit je langzaam een mogelijke verklaring kan peuteren. Het ontstaan van DNA is een ontzettend lastig verhaal en niet iets wat je in een forumpost even snel kan uitleggen. In de wetenschap gaat men ervan uit dat er eerst RNA is ontstaan, waaruit vervolgens DNA gevormd kon worden. Voor het hele verhaal kun je bijvoorbeeld hier kijken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:10 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ok, ontkracht jij het feit eens dat het DNA niet is gecreeerd maar uit toeval kan ontstaan zonder een drijvende kracht achter zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |