jammer dat ik te lui ben om het op te zoeken maar volgens mij heeft god die wel geschapen. Adam en eva waren er slechts om het perfecte mensenras te schapen, dat hele feestje ging vervolgens niet door omdat eva graag verboden appeltjes eet en toen werden ze het paradijs uit gemieterd waarna hun "ras" dus werd vermengd met het "gewone" mensenras.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:19 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Waar kwamen die mensen dan vandaan? God heeft ze in ieder geval niet geschapen; althans, dat is wat de bijbel mij ooit leerde.
aah zo bedoelde je. En waar haalde jij het idee vandaan dat ik dat een probleem vond?quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:21 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Je zegt:
[..]
Ik vroeg me af waarom het een probleem is als er geen gelovigen meer overblijven. Hoezo slaat dat niet op jou post?
Als wat in de bijbel staat waar is lijkt het me stug dat God die mensen niet geschapen heeft. Waar zouden ze anders vandaan moeten komen?quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:25 schreef Bakkerbier het volgende:
[..]
jammer dat ik te lui ben om het op te zoeken maar volgens mij heeft god die wel geschapen.
En zo is de bijbel altijd wel te verklaren. Het is alleen zo jammer dat mensen gelovige teksten die hun goedgezind zijn zo letterlijk nemen, terwijl ze teksten die hun minder goed gezind zijn wel kunnen buigen en relativeren.quote:En als dat allemaal niet klopt om welke reden dan ook, dan vind ik het een mooie variant.
Ik ben in Milaan de kerk uitgestuurd omdat ik een zonnebril ophadquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:36 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als wat in de bijbel staat waar is lijkt het me stug dat God die mensen niet geschapen heeft. Waar zouden ze anders vandaan moeten komen?
De bijbel maakt echter alleen melding van de schep
ping van Adam en Eva.
[..]
En zo is de bijbel altijd wel te verklaren. Het is alleen zo jammer dat mensen gelovige teksten die hun goedgezind zijn zo letterlijk nemen, terwijl ze teksten die hun minder goed
gezind zijn wel kunnen buigen en relativeren.
Een mooie variant wel, maar het staat er niet:quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:25 schreef Bakkerbier het volgende:
[..]
jammer dat ik te lui ben om het op te zoeken maar volgens mij heeft god die wel geschapen. Adam en eva waren er slechts om het perfecte mensenras te schapen, dat hele feestje ging vervolgens niet door omdat eva graag verboden appeltjes eet en toen werden ze het paradijs uit gemieterd waarna hun "ras" dus werd vermengd met het "gewone" mensenras.
En als dat allemaal niet klopt om welke reden dan ook, dan vind ik het een mooie variant.
Al het mens wat er was (al was dat alleen Adam) zat dus in het paradijs; niks erbuiten.quote:7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.
8 Ook had de HEERE God een hof geplant in Eden, tegen het oosten, en Hij stelde aldaar den mens, dien Hij geformeerd had.
is dus niet per definitie onzin.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:03 schreef HassieBassie het volgende:
Ik vraag altijd aam dat soort lui met wie Kain eigenlijk trouwde. Vinden ze niet leuk over het algemeen.
Bullshit.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:00 schreef Nobu het volgende:
Gelovigen zijn niet gevoelig voor ratio, anders waren ze niet gelovig. Niet aan beginnen dus.
Juistquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:22 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ja vast, en wat als het geloof nou niet bestond. Denk je dan echt dat er minder ellende zou zijn?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:13 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Praktisch alle ellende op deze wereld komt op 1 of andere manier voort uit geloof.
haha, wat een loos plaatje.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:46 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[ afbeelding ]
En wat is er nou weer mis met mijn ''religie'' comment. Gewoon een zeer beknopte uitleg waarom ik het idee achter religie lachwekkend vind.
QFTquote:Op zondag 30 augustus 2009 15:07 schreef IHVK het volgende:
Hm. Zonder geloof verzinnen we wel wat anders om elkaar de genocideren. Kijk maar naar het nazisime en het communisme.
Wat de evolutietheorie betreft, tja, jij komt net zo gelovig over als een gelovige wat dat betreft. De wetenschappelijke houding is juist dat je open staat voor discussie.
Maar eigenlijk is dat meer een filosofische discussie. Je kan wetenschappelijk gezien best in de evolutie geloven en nog gelovig zijn. Het een sluit het ander niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |