abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:25:41 #26
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_72272255
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:19 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Waar kwamen die mensen dan vandaan? God heeft ze in ieder geval niet geschapen; althans, dat is wat de bijbel mij ooit leerde.
jammer dat ik te lui ben om het op te zoeken maar volgens mij heeft god die wel geschapen. Adam en eva waren er slechts om het perfecte mensenras te schapen, dat hele feestje ging vervolgens niet door omdat eva graag verboden appeltjes eet en toen werden ze het paradijs uit gemieterd waarna hun "ras" dus werd vermengd met het "gewone" mensenras.

En als dat allemaal niet klopt om welke reden dan ook, dan vind ik het een mooie variant.
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:26:43 #27
259788 Bakkerbier
pi_72272271
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:21 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Je zegt:
[..]

Ik vroeg me af waarom het een probleem is als er geen gelovigen meer overblijven. Hoezo slaat dat niet op jou post?
aah zo bedoelde je. En waar haalde jij het idee vandaan dat ik dat een probleem vond?
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:28:00 #28
167069 Kai-Itza
Reborn from the Ashes
pi_72272288
Ongelovigen die bazelen over iets dat "niet bewezen" kan worden

Hypocriet in hart en ziel!

癌症爐灶
pi_72272352
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:34:33 #30
167069 Kai-Itza
Reborn from the Ashes
pi_72272379
癌症爐灶
pi_72272415
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:25 schreef Bakkerbier het volgende:

[..]

jammer dat ik te lui ben om het op te zoeken maar volgens mij heeft god die wel geschapen.
Als wat in de bijbel staat waar is lijkt het me stug dat God die mensen niet geschapen heeft. Waar zouden ze anders vandaan moeten komen?

De bijbel maakt echter alleen melding van de schepping van Adam en Eva.
quote:
En als dat allemaal niet klopt om welke reden dan ook, dan vind ik het een mooie variant.
En zo is de bijbel altijd wel te verklaren. Het is alleen zo jammer dat mensen gelovige teksten die hun goedgezind zijn zo letterlijk nemen, terwijl ze teksten die hun minder goed gezind zijn wel kunnen buigen en relativeren.
Big dick.
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:39:54 #32
259788 Bakkerbier
pi_72272457
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:36 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als wat in de bijbel staat waar is lijkt het me stug dat God die mensen niet geschapen heeft. Waar zouden ze anders vandaan moeten komen?

De bijbel maakt echter alleen melding van de schep
ping van Adam en Eva.
[..]

En zo is de bijbel altijd wel te verklaren. Het is alleen zo jammer dat mensen gelovige teksten die hun goedgezind zijn zo letterlijk nemen, terwijl ze teksten die hun minder goed
gezind zijn wel kunnen buigen en relativeren.
Ik ben in Milaan de kerk uitgestuurd omdat ik een zonnebril ophad

En nee ik mocht hem niet afdoen
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:45:51 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72272539
Ik snap even niet waarom de TS dacht dat een discussie over evolutie relevant was binnen de context van een discussie over religie. Alsof religieuzen per definitie evolutietheorie afwijzen.

Onzin natuurlijk. Discussievervuiling ook nog eens.

Gewoon iemand aanvallen op de argumenten die hij/zij aandraagt. En genadeloos. Als er geen tranen bij komen kijken dan doe je iets fout.

[ Bericht 22% gewijzigd door SpecialK op 30-08-2009 01:54:07 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_72274341
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:25 schreef Bakkerbier het volgende:

[..]

jammer dat ik te lui ben om het op te zoeken maar volgens mij heeft god die wel geschapen. Adam en eva waren er slechts om het perfecte mensenras te schapen, dat hele feestje ging vervolgens niet door omdat eva graag verboden appeltjes eet en toen werden ze het paradijs uit gemieterd waarna hun "ras" dus werd vermengd met het "gewone" mensenras.

Een mooie variant wel, maar het staat er niet:
quote:
7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.

8 Ook had de HEERE God een hof geplant in Eden, tegen het oosten, en Hij stelde aldaar den mens, dien Hij geformeerd had.
Al het mens wat er was (al was dat alleen Adam) zat dus in het paradijs; niks erbuiten.

Adam had toen seks met Eva waaruit 2 kinderen kwamen: Kaïn en Abel. Dan is er in de tussentijd niemand anders gemaakt en krijgt Kaïn ineens een kind met 'zijn vrouw'.

Dit:
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:03 schreef HassieBassie het volgende:
Ik vraag altijd aam dat soort lui met wie Kain eigenlijk trouwde. Vinden ze niet leuk over het algemeen.
is dus niet per definitie onzin.

Nou mag iedereen van mij geloven wat hij wil en de Bijbel interpreteren zoals hij wil, maar als sommige gelovigen deze en andere 'onduidelijkheden' verdoezelen en wél gaan zeuren over missing links in de evolutietheorie, net als die persoon in de OP, dan vind ik dat hypocriet.
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:39:16 #35
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_72274898
Binnen voor de koningdavid
pi_72275012
TVP.
Roken is lekker
pi_72275056
Ik geloof in het hiernamaals.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_72277142
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:32 schreef -Muse- het volgende:
[ afbeelding ]
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:52:10 #39
187450 Versteendepeer
Steenhard en fruitig.
pi_72277209
Was jij toevallig gisteren op Elsrock?

Daar stonden weer gezellig veel SGPérs voor de deur, en ze hadden goede koffie.

Gister een zeer diepgaand gesprek gehad met één van hen. Eigenlijk herken ik de OP een klein beetje in het gesprek wat ik gister heb gehad.
De peer heeft over het algemeen een groene kleur met soms een rode blos, een zachte schil die eenvoudig te verwijderen is, en sappig en zacht vruchtvlees. Ik echter ben versteend en keihard.
pi_72277503
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:00 schreef Nobu het volgende:
Gelovigen zijn niet gevoelig voor ratio, anders waren ze niet gelovig. Niet aan beginnen dus.
Bullshit.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_72277553
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:22 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Ja vast, en wat als het geloof nou niet bestond. Denk je dan echt dat er minder ellende zou zijn?
Juist
pi_72277615
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:13 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Praktisch alle ellende op deze wereld komt op 1 of andere manier voort uit geloof.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_72277894
Adam en Eva kregen zonen(Kain , Abel, Seth.....) EN dochters! die kregen ook weer zonen en dochters en die ook weer.Adam leefde bijna 1000 jaar! dus in die tijd zijn er aardig wat kinderen geboren, die nog dicht bij de (ex)volmaaktheid van Adam stonden.(en dus nog geen ernstige ziektes hadden)Het kan best zijn dat Kain met een nichtje of achternichtje trouwde, heel normaal toen want inteelt was TOEN nog geen probleem,want de aarde moest bevolkt worden door middel van al die kinderen.

En met mij mag je best een discussie hebben over het geloof hoor
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:21:40 #44
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_72277960
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:32 schreef -Muse- het volgende:
[ afbeelding ]
Mompelt iets over appels en peren
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:46:44 #45
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72280247

En wat is er nou weer mis met mijn ''religie '' comment. Gewoon een zeer beknopte uitleg waarom ik het idee achter religie lachwekkend vind.

[ Bericht 13% gewijzigd door zwartemarktplaats op 30-08-2009 14:53:04 ]
pi_72280610
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:46 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[ afbeelding ]
En wat is er nou weer mis met mijn ''religie '' comment. Gewoon een zeer beknopte uitleg waarom ik het idee achter religie lachwekkend vind.
haha, wat een loos plaatje.
Inside info over KD? Gewoon vragen!
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:03:03 #47
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_72280701
Hey, is dieselnoi weer terug!
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:06:55 #48
131603 Afwazig
Serious business
pi_72280802
Hm. Zonder geloof verzinnen we wel wat anders om elkaar de genocideren. Kijk maar naar het nazisime en het communisme.

Wat de evolutietheorie betreft, tja, jij komt net zo gelovig over als een gelovige wat dat betreft. De wetenschappelijke houding is juist dat je open staat voor discussie.

Maar eigenlijk is dat meer een filosofische discussie. Je kan wetenschappelijk gezien best in de evolutie geloven en nog gelovig zijn. Het een sluit het ander niet uit.
pi_72281478
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:07 schreef IHVK het volgende:
Hm. Zonder geloof verzinnen we wel wat anders om elkaar de genocideren. Kijk maar naar het nazisime en het communisme.

Wat de evolutietheorie betreft, tja, jij komt net zo gelovig over als een gelovige wat dat betreft. De wetenschappelijke houding is juist dat je open staat voor discussie.

Maar eigenlijk is dat meer een filosofische discussie. Je kan wetenschappelijk gezien best in de evolutie geloven en nog gelovig zijn. Het een sluit het ander niet uit.
QFT
Inside info over KD? Gewoon vragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')