abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:57:23 #76
19194 Oversight
◢◤
pi_72302916
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:57 schreef Oversight het volgende:
–Ook dat is off topic.–
soms bedoel ik de dingen best echt heel liev hoor... maar dat weten ze wel...

ontopic, ziet er iemand problemen met het gebruiken van een stroboscop als generator? die zijn namelijk is vele soorten en maten verkrijgbaar....
◢◤
pi_72303108
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:41 schreef ThE_ED het volgende:
Nou, ik heb geen kinderen, maar volgens mij is de echte uitdaging betaald en "zoals het hoort" er met een kinderwagen doorheen te komen.
Amen to that!

Op de beurs (rdam) trap ik vandaag of morgen heel ondamesachtig en oncharmant één van die tiefus poortjes eruit.
Ik betaal netjes! De rit waar ik normaal ongeveer 8 euro voor betaalde kost mij nu bijna 13 euro! En íedere keer flikken die krengen het op de beurs om mij met mijn 2 kinderen die nog níet zelf door een poortje kunnen (en nog niet hoeven te betalen) met een voor een baby/peutertje véél te grote kracht klem te zetten.
Daarnaast word ik compleet geflipt van dat schelle gepiep dat dan luid klinkt.

Ik kan mijn kinderen meenemen naar een lezing zonder dat ze een kik geven en ze weten zonder gedrein een hele maaltijd in een restaurant uit te zitten, maar zodra ik bij de beurs betaald en wel door een poortje wil jankt alles en iedereen.
De éen heeft pijn, de ander schrikt zich kapot van het gepiep,
en ik vraag mij af hoe ik mij uit deze positie moet wringen, aangezien het éne kind klem zit tússen de poortjes, ik er met mijn arm half doorheen hang, en het andere kind aan de andere kant van het poortje staat.

goedkoper?
NOT

praktisch
NOT

veilig?
NOT
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_72303221
en nu ga ik weer rustig breien in mijn bloemetjesjurk.

ik=lief
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:14:59 #79
19194 Oversight
◢◤
pi_72303234
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:08 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Amen to that!

Op de beurs (rdam) trap ik vandaag of morgen heel ondamesachtig en oncharmant één van die tiefus poortjes eruit.
I
GO girl !!!!
* Oversight foto's belooft als ze het echt doet...

nu de rest van je post even lezen...
◢◤
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:18:54 #80
19194 Oversight
◢◤
pi_72303308
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:08 schreef Exoteria het volgende:

praktisch

◢◤
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:42:29 #81
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72306448
Dit is geen KLB over de OV chipkaart in de implementatie ervan! En OV hokjes kapot maken is strafbaar denk ik.

Nu weer ontopic, ik denk dat een stroboscoop inderdaad ook met een condensator werkt. Misschien zelf wel meerdere die om de beurt flink ontladen. De effectiviteit van de Pringelbus hangt erg af van de lengte van de golf die geproduceerd wordt. Maar daar heb ik verder niet al te veel verstand van.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:52:36 #82
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_72306715
–alhoewel interessant, hier toch off-topic–

[ Bericht 87% gewijzigd door Iblis op 31-08-2009 12:55:26 ]
[KNE]-Mod
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:16:31 #83
19194 Oversight
◢◤
pi_72310615
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:52 schreef ThE_ED het volgende:
–alhoewel interessant, hier toch off-topic–
cliffhanger
◢◤
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:24:49 #84
19194 Oversight
◢◤
pi_72310850
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:42 schreef Iblis het volgende:
Dit is geen KLB over de OV chipkaart in de implementatie ervan! En OV hokjes kapot maken is strafbaar denk ik.
mompelt nog iets over ongelukjes.......
quote:
Nu weer ontopic, ik denk dat een stroboscoop inderdaad ook met een condensator werkt.
Misschien zelf wel meerdere die om de beurt flink ontladen.
meerdere, briljant, ...en haalbaar...
quote:
De effectiviteit van de Pringelbus hangt erg af van de lengte van de golf die geproduceerd wordt. Maar daar heb ik verder niet al te veel verstand van.
ben aan het spitten, zal vast mensen tegenkomen die het wel echt weten, en zal het hier blijven melden..
◢◤
pi_72318482
Een elektrische vliegenmepper ontladen door een elektromagneet kan misschien ook best wel een puls geven.
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:28:21 #86
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_72319971
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:49 schreef DemonRage het volgende:
Een elektrische vliegenmepper ontladen door een elektromagneet kan misschien ook best wel een puls geven.
Dat wou ik ook net zeggen: een paar jaar geleden was het rage om die dingen op te voeren, door de uitgangsweerstand te overbruggen.
Tips:
* werk in een ruimte met zo weinig mogelijk metalen voorwerpen
* raak een circuit met een condensator niet met blote handen aan
* laat telefoons, autosleutels en bankpassen op ruime afstand liggen

Dit topic is bedoeld als vermaak, je hebt wel een heel erg sterk apparaat nodig om een beveiligingspoortje in rook te doen opgaan met een gemodificeerde wegwerpcamera
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_72325165
Een EMP werkt absoluut niet op een elektronische schakeling als die zich in een metalen omhulsel bevindt.
De kooi van Faraday weet je nog wel?
Bij een blikseminslag wordt trouwens ook een behoorlijke EMP opgewekt, gaat hierbij alles kapot?
Moet het wel heel dicht in de buurt zijn.
Ik heb eens wat geexperimenteerd met een elektrostatische machine ( van Whimshurst ) die kan een behoorlijke vonkoverslag geven, toen sloeg eventjes wel mijn pc op tilt.
Een EMP wek je niet op met een spoel alleen, er moet een vonkbrug in de stroomkring zitten.
pi_72325290
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:24 schreef Oversight het volgende:

[..]

mompelt nog iets over ongelukjes.......
[..]

meerdere, briljant, ...en haalbaar...
[..]

ben aan het spitten, zal vast mensen tegenkomen die het wel echt weten, en zal het hier blijven melden..
Met een simpele 555 chip moet het probleemloos mogelijk zijn om een stuk of wat flitsers aan te sturen.
Maar als het kan, betekent het niet dat het moet.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:19:48 #89
19194 Oversight
◢◤
pi_72342606
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:28 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat wou ik ook net zeggen: een paar jaar geleden was het rage om die dingen op te voeren, door de uitgangsweerstand te overbruggen.
nog ergens een schema liggen ?
quote:
Tips:
* werk in een ruimte met zo weinig mogelijk metalen voorwerpen
* raak een circuit met een condensator niet met blote handen aan
* laat telefoons, autosleutels en bankpassen op ruime afstand liggen
autosleutels ?
quote:
Dit topic is bedoeld als vermaak, je hebt wel een heel erg sterk apparaat nodig om een beveiligingspoortje in rook te doen opgaan met een gemodificeerde wegwerpcamera
inderdaad...
◢◤
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:20:20 #90
19194 Oversight
◢◤
pi_72342620
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:34 schreef MaGNeT het volgende:

Maar als het kan, betekent het niet dat het moet.

◢◤
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:45:04 #91
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72347142
Je weet dat sterke EM pulsen ook effecten hebben op pacemakers? Wat je in je eigen huis allemaal kapot maakt boeit me niet zo, maar als je serieus overweegt dit bij andere mensen in de buurt te gebruiken dan verdien je een grote schop onder je hol.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72348565
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Catbert het volgende:
Je weet dat sterke EM pulsen ook effecten hebben op pacemakers? Wat je in je eigen huis allemaal kapot maakt boeit me niet zo, maar als je serieus overweegt dit bij andere mensen in de buurt te gebruiken dan verdien je een grote schop onder je hol.
Hoe weet je zo zeker dat een EMP ook effect heeft op een pacemaker?
Daar is bij mijn weten nooit onderzoek naar gedaan.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:54:52 #93
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72349096
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:33 schreef huhggh het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat een EMP ook effect heeft op een pacemaker?
Daar is bij mijn weten nooit onderzoek naar gedaan.
Gast

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1564060
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:35:45 #94
19194 Oversight
◢◤
pi_72350333
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Catbert het volgende:
gast,...

Ik begrijp dat er idioten rond kunnen lopen, die overwegen om dit inderdaad te doen, al dan niet nabij een pacemaker-inbouw-station.

Ergens helemaal niet verkeerd dat je je geroepen voelt om er nog eens over te waarschuwen....

We gaan een groot bord ophangen boven de ingang van de ruimte waar de expirimenteren, dat alle bezitters van pace-makers, en gehoorapparaten, en mobiele telefoons een ricico lopen op onherstelbare schade...

Dan hebben we nu gelijk vastgesteld, bezit van een hamer kan tot ingeslagen schedels leiden.

We gaan uit van gezond verstand bij de bouwers van de zappers straks, en vertrouwen op een news-submit bij onbedoelde ongelukjes.....

◢◤
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:54:05 #95
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_72353031
Ook een gezond mens kan een hartstilstand krijgen van een sterke EMP, niet alleen een pace-maker is hier gevoelig voor.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:20:20 #96
19194 Oversight
◢◤
pi_72358160
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:54 schreef ouderejongere het volgende:
Ook een gezond mens kan een hartstilstand krijgen van een sterke EMP, niet alleen een pace-maker is hier gevoelig voor.
dacht eigenlik hetzelfde, spier bestuurd door stroom.... en afhankelijk van een ritme om de functioneren...

Check!
◢◤
pi_72359807
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:20 schreef Oversight het volgende:

[..]

dacht eigenlik hetzelfde, spier bestuurd door stroom.... en afhankelijk van een ritme om de functioneren...

Check!
Tijdens "Starfish Prime" is er van die "theorie" in de praktijk in ieder geval niks van gebleken.
Je kan de impact van een EMP natuurlijk ook overdrijven
Faal van de eeuw.
  woensdag 2 september 2009 @ 21:16:14 #98
19194 Oversight
◢◤
pi_72380225
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:17 schreef huhggh het volgende:

[..]

Tijdens "Starfish Prime" is er van die "theorie" in de praktijk in ieder geval niks van gebleken.
Je kan de impact van een EMP natuurlijk ook overdrijven
gelet de dodelijke slachtoffers van de "niet-dodelijke" wapens, wil ik best voorzichtig zijn, en uitgaan van het slechtste scenario...

en gewoon testen over een jaar of wat, op een nietsvermoedende politicus, machtsdrager journalist.
◢◤
pi_72382406
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:16 schreef Oversight het volgende:

[..]

gelet de dodelijke slachtoffers van de "niet-dodelijke" wapens, wil ik best voorzichtig zijn, en uitgaan van het slechtste scenario...

en gewoon testen over een jaar of wat, op een nietsvermoedende politicus, machtsdrager journalist.
Hebben wij het hier nou over "niet-dodelijke wapens" of over "EMP-wapens"?
Gras is groen, maar niet alles wat groen is is gras.
Ik heb het hier alleen over EMP-wapens, niet uitwijkend naar "niet-dodelijke wapens" in het algemeen.
Faal van de eeuw.
  woensdag 2 september 2009 @ 22:15:30 #100
19194 Oversight
◢◤
pi_72382590
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:11 schreef huhggh het volgende:

[..]

Hebben wij het hier nou over "niet-dodelijke wapens" of over "EMP-wapens"?
Gras is groen, maar niet alles wat groen is is gras.
Ik heb het hier alleen over EMP-wapens, niet uitwijkend naar "niet-dodelijke wapens" in het algemeen.
wapens ? laten we het op EMP houden....

Onbedoeld gevolg van EMP kan gelijk zijn aan onbedoeld gevolg van "niet-dodelijke wapens" zoals een stroomstok, enzo...
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')