Uit welke bus? Want haast iedere instelling heeft wel ergens een awardje gewonnen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:46 schreef aaipod het volgende:
(...) het feitje dat de juridische faculteit van de RUG vorig jaar als beste uit de bus is gekomen (...)
Op De UvT wordt bij sommige vakken verwacht dat je Ars Equi leest, en dat was ook al toen het nog niet gratis was voor studenten. Bij het nieuws vraag ik me af waarom het uit nrc.next moet komen en niet uit een willekeurige andere krant of internetsite met anp-feed.quote:
En? Heb je er al kritische vragen over gesteld bij de docent?quote:
Ja gaat goed. Vorig jaar een jaartje HBO rechten gedaan dus AWR is grotendeels herhaling. Juridiche vaardigheden zal dat ook zijn verwacht ik. Morgen wel rechtsgeschiedenis en staatsrecht later deze week. Dat is wel nieuw voor mij dus dat is even afwachten.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:26 schreef Cortax het volgende:
tvp, zet mij ook maar in de OP bij Groningen (tweedejaars nu). Hoe gaat het tot nu toe aaipod?
Staatsrecht is een eitje, had er een 8.6 voorquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:11 schreef Maharbal het volgende:
Staatsrecht is![]()
Disclaimer: Personal opinion included
Peter Tak is afgelopen december met emeritaat gegaan. Hij was zo verguld met de Koninklijke onderscheiding die hij toen ontving, dat hij hem ten overstaan van de hele zaal uitgebreid toonde.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:51 schreef Argento het volgende:
Benieuwd of Peter Tak nog steeds het openingscollege doet:
"Kijk nog maar ns goed naar de persoon rechts van je en de persoon links van je. Die zijn volgend jaar gestopt." (of iets met die strekking).
je noemt dat commerciequote:
Inderdaad ja, vooral dubieus dat ze ook echt een deal hebben gesloten met die krantquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Bij het nieuws vraag ik me af waarom het uit nrc.next moet komen en niet uit een willekeurige andere krant of internetsite met anp-feed.
Ik krijg er ook geen goed gevoel bij dat Buruma de verkoop van zijn CD-box wil stimuleren op zo'n manier. CD's zijn erg makkelijk om te zetten naar MP3, dus ik ben benieuwd hoeveel studenten de CD echt kopen, dan wel lenen. Voorgeschreven lesboeken zijn altijd in de bilbiotheek in te zien, zou dat ook niet moeten gelden voor zijn audioboek? (hij staat namelijk niet in de RU-catalogus).quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef N.i.c.k het volgende:
Wat dacht je van een zelfingenomen mediageile hoogleraar die zijn eigen CD BOX van 40 euro voorschrijft voor de colleges.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
je noemt dat commercie
Wat dacht je van een zelfingenomen mediageile hoogleraar die zijn eigen CD BOX van 40 euro voorschrijft voor de colleges.Die cdbox werd vorig jaar groots gelanceerd voor gewoon publiek, waarop de gemeenplaats verkondigende Ybo hoorcolleges gaf over de fundamenten van het strafrecht. En guess what. Dit jaar is voor het vak fundamenten strafrecht de cd box verplicht. Dus als ik het goed begrijp heb ik hoorcolleges van de man, en moet ik naar de cd met hoorcolleges luisteren
.
Corrupte bende. Meneer wil zeker een leuk appeltje voor de dorst creeeren.
Hahaha dat gaat ook helemaal nergens overquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
je noemt dat commercie
Wat dacht je van een zelfingenomen mediageile hoogleraar die zijn eigen CD BOX van 40 euro voorschrijft voor de colleges.Die cdbox werd vorig jaar groots gelanceerd voor gewoon publiek, waarop de gemeenplaats verkondigende Ybo hoorcolleges gaf over de fundamenten van het strafrecht. En guess what. Dit jaar is voor het vak fundamenten strafrecht de cd box verplicht. Dus als ik het goed begrijp heb ik hoorcolleges van de man, en moet ik naar de cd met hoorcolleges luisteren
.
Corrupte bende. Meneer wil zeker een leuk appeltje voor de dorst creeeren.
Tragi-komisch idd en die man valt bij dan weer tegen... maar ja, welke docent zet zijn/haar boek niet op de boekenlijst voor een vak?quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:15 schreef fulco- het volgende:
[..]
Ik krijg er ook geen goed gevoel bij dat Buruma de verkoop van zijn CD-box wil stimuleren op zo'n manier. CD's zijn erg makkelijk om te zetten naar MP3, dus ik ben benieuwd hoeveel studenten de CD echt kopen, dan wel lenen. Voorgeschreven lesboeken zijn altijd in de bilbiotheek in te zien, zou dat ook niet moeten gelden voor zijn audioboek? (hij staat namelijk niet in de RU-catalogus).
Dat is niet helemaal juist. Bij (rechts)wetenschappelijk onderzoek zul je altijd de relevantie moeten onderbouwen. Die relevantie heeft twee componenten: de wetenschappelijke relevantie en de maatschappelijke relevantie. Voor die wetenschappelijke relevantie heb je inderdaad goede, onafhankelijke, wetenschappelijke bronnen nodig. Maar de maatschappelijke relevantie haal je juist wel uit actuele gebeurtenissen of opinies die in kranten staan beschreven. Dat een krant voor het vak rechtssociologie verplicht is, vind ik zo gek niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
In het eerste geval word je nou niet direct gestimuleerd om onafhankelijke bronnen te raadplegen bij het doen van wetenschappelijk objectief onderzoek, terwijl dat op een uni toch wel best belangrijk is dacht ik.....
Ik ook niet hoor, maar waarom idd per se die krant, terwijl het beter is (denk ik danquote:Op dinsdag 1 september 2009 19:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat een krant voor het vak rechtssociologie verplicht is, vind ik zo gek niet eigenlijk.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Waarom je bij een onderzoekje naar smaad en laster beter de Telegraaf en de Story kunt gebruiken en bij de kredietcrisis eerder het FD en RTL-Z bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, maar waarom idd per se die krant, terwijl het beter is (denk ik dan) om studenten zelf te laten kiezen welke maatschappelijke bronnen ze gebruiken (hoeft bijv ook geen krant te zijn, kan ook een tv-uitzending zijn oid). Dan word je gedwongen om over die keuze na te denken en te verantwoorden etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |