abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72318659
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:46 schreef aaipod het volgende:
(...) het feitje dat de juridische faculteit van de RUG vorig jaar als beste uit de bus is gekomen (...)

Uit welke bus? Want haast iedere instelling heeft wel ergens een awardje gewonnen.
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:38:58 #27
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_72320347
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:37 schreef taxhaven het volgende:
van het intranet:
[..]

Commercie
Op De UvT wordt bij sommige vakken verwacht dat je Ars Equi leest, en dat was ook al toen het nog niet gratis was voor studenten. Bij het nieuws vraag ik me af waarom het uit nrc.next moet komen en niet uit een willekeurige andere krant of internetsite met anp-feed.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:27:14 #28
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72322296
quote:
van het intranet:
[..]

Commercie
En? Heb je er al kritische vragen over gesteld bij de docent?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:16:18 #29
155008 Fip
Jezus redt
pi_72324506
Tvp, mag ik bij Leiden erbij? Vandaag begonnen
pi_72324954
tvp, zet mij ook maar in de OP bij Groningen (tweedejaars nu). Hoe gaat het tot nu toe aaipod?
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:03:10 #31
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_72326612
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:26 schreef Cortax het volgende:
tvp, zet mij ook maar in de OP bij Groningen (tweedejaars nu). Hoe gaat het tot nu toe aaipod?
Ja gaat goed. Vorig jaar een jaartje HBO rechten gedaan dus AWR is grotendeels herhaling. Juridiche vaardigheden zal dat ook zijn verwacht ik. Morgen wel rechtsgeschiedenis en staatsrecht later deze week. Dat is wel nieuw voor mij dus dat is even afwachten.
pi_72327042
Staatsrecht is

Disclaimer: Personal opinion included
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:17:41 #33
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_72327298
Ik heb het boek al een beetje doorgebladerd en zie het inderdaad niet echt zitten Maar goed het zal vast enigszins meevallen aangezien het zo vroeg in de studie wordt al wordt gegeven en ze nog wel een redelijk slagingspercentage willen hebben ondanks dat de helft van de studenten nog lukraak ergens in het register gaat lopen bladeren zullen ze misschien daar het tentamen ook naar maken.

Dat is in ieder geval mijn hoop Ik ben in ieder geval nog erg gemotiveerd en zal goed mijn best doen.En in het tweede semester weer lekker een paar weekjes herhaling met privaatrecht

Kan iemand mij trouwens vertellen waar die tussentoetsen voor zijn halverwege het semester? Moet je die met goed gevolg maken? Krijg je er EC's voor?
pi_72327448
Volgens mij is er maar één tussentoets, voor rechtsgeschiedenis. Als je deze voldoende haalt krijg je een bonuspunt op het tentamen (daardoor had ik een 9 ) opzich wel handig, zodat je de stof ook wat gespreid leert, maar zeker geen must. je krijgt er dus geen EC's voor. Staatsrecht valt best mee hoor, werden mij vorig jaar ook horroverhalen over verteld, maar dat bleek niet nodig. Ik heb zelf nooit in de van der pot gelezen, belangrijkste voor staatsrecht is gewoon goed de oefententamens voorbereiden, uiteraard bied ik je geen enkele garanties als je zin hebt om die droge tekst te lezen vooral doen
pi_72327523
Van der Pot-Donner is in ieder geval GEEN leerboek, mijn god wat een ramp was dat. De tentamens zijn in ieder geval MC, dus dat "helpt".
  dinsdag 1 september 2009 @ 00:08:50 #36
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_72328876
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 1 september 2009 @ 00:11:55 #37
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_72328956
Ah thnx voor de promotie. Ik dacht zelf eigenlijk dat hier neerzetten niet helemaal de bedoeling was.
pi_72328976
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:11 schreef Maharbal het volgende:
Staatsrecht is
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_72329182
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:11 schreef Maharbal het volgende:
Staatsrecht is

Disclaimer: Personal opinion included
Staatsrecht is een eitje, had er een 8.6 voor
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_72332604
Damn ik loop nu al achter

* Microtechs heeft neiging te willen samenvatten wat ontiegelijk lang duurt
당신을 사랑합니다
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:40:23 #41
45787 fulco-
I want my avatars back!
pi_72334272
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:51 schreef Argento het volgende:
Benieuwd of Peter Tak nog steeds het openingscollege doet:

"Kijk nog maar ns goed naar de persoon rechts van je en de persoon links van je. Die zijn volgend jaar gestopt." (of iets met die strekking).
Peter Tak is afgelopen december met emeritaat gegaan. Hij was zo verguld met de Koninklijke onderscheiding die hij toen ontving, dat hij hem ten overstaan van de hele zaal uitgebreid toonde.

De aangehaalde tekst heeft hij afgelopen jaar in een veel mildere vorm uitgesproken. Hij was sowieso erg mild. Wellicht kwam het door het pensioen dat in het vooruitzicht lag.
pi_72334294
quote:
van het intranet:
[..]

Commercie
je noemt dat commercie

Wat dacht je van een zelfingenomen mediageile hoogleraar die zijn eigen CD BOX van 40 euro voorschrijft voor de colleges. Die cdbox werd vorig jaar groots gelanceerd voor gewoon publiek, waarop de gemeenplaats verkondigende Ybo hoorcolleges gaf over de fundamenten van het strafrecht. En guess what. Dit jaar is voor het vak fundamenten strafrecht de cd box verplicht. Dus als ik het goed begrijp heb ik hoorcolleges van de man, en moet ik naar de cd met hoorcolleges luisteren .
Corrupte bende. Meneer wil zeker een leuk appeltje voor de dorst creeeren.
pi_72334589
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Bij het nieuws vraag ik me af waarom het uit nrc.next moet komen en niet uit een willekeurige andere krant of internetsite met anp-feed.
Inderdaad ja, vooral dubieus dat ze ook echt een deal hebben gesloten met die krant Het berichtje is ook gewoon een verkapte advertentie. Verkeert de EUR in geldnood?
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:15:07 #44
45787 fulco-
I want my avatars back!
pi_72335199
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef N.i.c.k het volgende:
Wat dacht je van een zelfingenomen mediageile hoogleraar die zijn eigen CD BOX van 40 euro voorschrijft voor de colleges.
Ik krijg er ook geen goed gevoel bij dat Buruma de verkoop van zijn CD-box wil stimuleren op zo'n manier. CD's zijn erg makkelijk om te zetten naar MP3, dus ik ben benieuwd hoeveel studenten de CD echt kopen, dan wel lenen. Voorgeschreven lesboeken zijn altijd in de bilbiotheek in te zien, zou dat ook niet moeten gelden voor zijn audioboek? (hij staat namelijk niet in de RU-catalogus).
pi_72335495
quote:

[..]

je noemt dat commercie

Wat dacht je van een zelfingenomen mediageile hoogleraar die zijn eigen CD BOX van 40 euro voorschrijft voor de colleges. Die cdbox werd vorig jaar groots gelanceerd voor gewoon publiek, waarop de gemeenplaats verkondigende Ybo hoorcolleges gaf over de fundamenten van het strafrecht. En guess what. Dit jaar is voor het vak fundamenten strafrecht de cd box verplicht. Dus als ik het goed begrijp heb ik hoorcolleges van de man, en moet ik naar de cd met hoorcolleges luisteren .
pi_72337358
quote:

[..]

je noemt dat commercie

Hahaha dat gaat ook helemaal nergens over
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:55:51 #47
124676 RobertoCarlos
pi_72349127
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:15 schreef fulco- het volgende:

[..]

Ik krijg er ook geen goed gevoel bij dat Buruma de verkoop van zijn CD-box wil stimuleren op zo'n manier. CD's zijn erg makkelijk om te zetten naar MP3, dus ik ben benieuwd hoeveel studenten de CD echt kopen, dan wel lenen. Voorgeschreven lesboeken zijn altijd in de bilbiotheek in te zien, zou dat ook niet moeten gelden voor zijn audioboek? (hij staat namelijk niet in de RU-catalogus).
Tragi-komisch idd en die man valt bij dan weer tegen... maar ja, welke docent zet zijn/haar boek niet op de boekenlijst voor een vak?
En dat kopiëren van de cd valt in de praktijk volgens mij erg tegen, in dat geval hadden de mp3's al lang op het internet moeten circuleren, en dat doen ze niet....

Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen het moeten bestuderen van een specifieke krant als bron van info op basis waarvan je analyses maakt en het verkopen van je eigen boekje. In het eerste geval word je nou niet direct gestimuleerd om onafhankelijke bronnen te raadplegen bij het doen van wetenschappelijk objectief onderzoek, terwijl dat op een uni toch wel best belangrijk is dacht ik.....
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:08:31 #48
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72349485
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
In het eerste geval word je nou niet direct gestimuleerd om onafhankelijke bronnen te raadplegen bij het doen van wetenschappelijk objectief onderzoek, terwijl dat op een uni toch wel best belangrijk is dacht ik.....
Dat is niet helemaal juist. Bij (rechts)wetenschappelijk onderzoek zul je altijd de relevantie moeten onderbouwen. Die relevantie heeft twee componenten: de wetenschappelijke relevantie en de maatschappelijke relevantie. Voor die wetenschappelijke relevantie heb je inderdaad goede, onafhankelijke, wetenschappelijke bronnen nodig. Maar de maatschappelijke relevantie haal je juist wel uit actuele gebeurtenissen of opinies die in kranten staan beschreven. Dat een krant voor het vak rechtssociologie verplicht is, vind ik zo gek niet eigenlijk.

Wel jammer dat dan per se iedereen NRC Next moet nemen en dat niet iedere kwaliteitskrant prima is. Waarschijnlijk om de discussies op artikelen af te stemmen die dan iedereen in dezelfde vorm heeft gelezen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:28:07 #49
124676 RobertoCarlos
pi_72350078
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:08 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat een krant voor het vak rechtssociologie verplicht is, vind ik zo gek niet eigenlijk.
Ik ook niet hoor, maar waarom idd per se die krant, terwijl het beter is (denk ik dan ) om studenten zelf te laten kiezen welke maatschappelijke bronnen ze gebruiken (hoeft bijv ook geen krant te zijn, kan ook een tv-uitzending zijn oid). Dan word je gedwongen om over die keuze na te denken en te verantwoorden etc
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:31:30 #50
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72350197
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor, maar waarom idd per se die krant, terwijl het beter is (denk ik dan ) om studenten zelf te laten kiezen welke maatschappelijke bronnen ze gebruiken (hoeft bijv ook geen krant te zijn, kan ook een tv-uitzending zijn oid). Dan word je gedwongen om over die keuze na te denken en te verantwoorden etc
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Waarom je bij een onderzoekje naar smaad en laster beter de Telegraaf en de Story kunt gebruiken en bij de kredietcrisis eerder het FD en RTL-Z bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')