abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zaterdag 20 april 2002 @ 20:16:47 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3902396
Vervolg van Zwangerschap en kindertjes.....deel 14

22 mei 2002: moralia
23 juni 2002 : Leah
19 juli 2002: otisclub (papa)
12 augustus 2002: Illogical (papa)
13 augustus 2002: gebruikersnaam
20 augustus 2002 : Moussy
28 augustus 2002: Sweej
29 augustus 2002: hollandse drop
4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje

Babietjes:
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cossette, dochter van Knorretje en Danny

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 08-05-2002 17:06]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zondag 21 april 2002 @ 14:13:20 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_3908165
Ik heb gister mn "nieuwe" nichtje gezien

Awwwww , ik kan nu haast niet wachten tot het mijn beurt is. Wat is dat dan nog klein he ..... René keek ff in de kinderwagen (Femke heeft de gewonte om om de 5 min. dr foppie uit te spugen en te gaan brullen, dus die staat lekker in de woonkamer) en vond er eigenlijk geen zak aan. Ze zei ook, oh leuk, baby en weg was ze. Verder boeide het haar totaal niet

We hebben mijn schoonzusje kort verteld wat er bij ons gaande is en ze wilde meteen op putjes-jacht , ja hoor zij en Femke hebben ook beide een putje

Het begint meer op een familie-kwaal te lijken

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_3908705
Getverrrrrrrr... Putjes is niet leuk! Kan het dan niet gewoon ("") zijn dat jullie een onschuldige putjesfamilie zijn? Is het dan wel Spina Bifidaputje? *hoopt*
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Jubileum moderator zondag 21 april 2002 @ 19:55:36 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3911473
op verzoek van Zooi

30 km. gereden voor een leuke kinderboerderij en Eva begon pas te lachen toen er kinderen van de glijbaan afgleden we hebben een speeltuin aan de overkant

Taddaaaaaa! ik kan losstaan

Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 21 april 2002 @ 22:13:36 #5
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3913305
Het kind van een vriendin van me had ook zo'n putje. Vanwege mijn toenmalige werk lette ik toch iets anders op kinderen en viel het me op, ik dacht toen ook aan een "verborgen" SB, niet gezegd uiteraard....

Ik vroeg haar wat de kinderarts van dat putje zei (ze woont in het buitenland), niets dus.

Misschien is een putje wel gewoon een putje, soms

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 21 april 2002 @ 23:21:02 #6
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_3914147
quote:
Op zondag 21 april 2002 19:55 schreef Lois het volgende:
op verzoek van Zooi

...

OMFG! EVA

SUPER FOTO's!

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
pi_3916154
quote:
: Weer Angel? Ist je tweede dan? *nieuwsgierig*
Ja ik heb al een zoontje van 21 maanden genaamd Damien.
We staan in het fotoboek http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=10622

Dan kan je zien wat vor heerlijk ventje het is...

[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 22-04-2002 08:50]

pi_3916168
daar zou ik me graag aan toe willen voegen.

mijn kleine komt waarschijnlijk 13 augustus

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 22 april 2002 @ 10:58:46 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_3917207
quote:
Op zondag 21 april 2002 22:13 schreef Leah het volgende:
Het kind van een vriendin van me had ook zo'n putje. Vanwege mijn toenmalige werk lette ik toch iets anders op kinderen en viel het me op, ik dacht toen ook aan een "verborgen" SB, niet gezegd uiteraard....

Ik vroeg haar wat de kinderarts van dat putje zei (ze woont in het buitenland), niets dus.

Misschien is een putje wel gewoon een putje, soms

Mijn vriend heeft ook zo'n putje en zijn moeder ook, schijnt bij hun in de familie te zitten, hoewel er destijds, bij zin geboorte idd ook wel even vreemd naar gekeken werd, maar na onderzoek bleek het 'gewoon' een putje.
  maandag 22 april 2002 @ 11:06:50 #10
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3917299
quote:
Op maandag 22 april 2002 08:22 schreef gebruikersnaam het volgende:

Gefeliciteerd
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_3917897
Leuke foto's weer Lois, en wat word ze al groot!!!
Moussy, wat een verhaal zeg al die putjes. Misschien ook weer een positief punt. Al die familieleden met putjes zijn toch allemaal gezond.
Gebruikersnaam van harte gefeliciteerd!!!!!

Bo is de na haar prikjes heel huilierig. Een kwartier na de fles begint het al. Ze krijgt dan zo'n zeurstemmetje en ff later begint ze weer te huilen. Ze ziet er niet ziek uit ofzo. We zijn maar even gestoptmet de rijstebloem want haar ontlasting werd erg hard, misschien is dat het we weten het ook niet. Of misschien een groeispurtje ofzo. Het is wel vermoeidend, want je kan haar ook geen hele dagen bezig houden. Tussendoor slaapt ze wel gewoon, maar als ze dan weer wakker is huilt ze weer snel. Nou ja we zien wel, gaan zo lekker met zijn 3en naar het strand even de huilbuien weg laten waaien

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3918504
* DIGGER is een uurtje gelee oom geworden (voor ut eerst) van een Italiaans neefje met pikzwarte haartjes.

Vanaaf gelijk ff kijken

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  † In Memoriam † maandag 22 april 2002 @ 14:16:30 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_3919938
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft ook zo'n putje en zijn moeder ook, schijnt bij hun in de familie te zitten, hoewel er destijds, bij zin geboorte idd ook wel even vreemd naar gekeken werd, maar na onderzoek bleek het 'gewoon' een putje.

Ik hoop dus dat onze gezins-putjes ook "gewone" putjes zijn. En dat dat wurmpie dan ook maar een gewoon putje mag hebben. (de eventuele afwijking die ze hebben gevonden bij het heiligbeen)
pi_3920067
quote:
Op maandag 22 april 2002 08:22 schreef gebruikersnaam het volgende:

Leuk voor je.
pi_3925697
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tja, ik wilde me er eigenlijk niet echt mee bemoeien, maar hier is dus ook zo'n putjesfamilie... (van beide kanten). Nooit last van trouwens.
En zoonlief is in het ziekenhuis geboren, er heeft een kinderarts naar hem gekeken, dus ik neem aan dat ze dan toch ook wel op dit soort dingen letten, als het heel gevaarlijk zou zijn, toch?
  dinsdag 23 april 2002 @ 14:06:21 #16
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3933918
Voor alle vrouwen onder ons die gaan bevallen of dat ooit van plan zijn heb ik een intressant artikel gevonden over waarom er steeds meer kunstverlossingen plaatsvinden en wat daar eventueel aan te doen is.
Het is een lang stuk met veel medische bla-bla maar goed te lezen en zeker de moeite waard.

http://www.medischcontact.nl/ezine.asp?a=13680&s=987&i=159

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_3939807
Weer eventjes een korte update...

Jorden is een beetje ziek; hij hoest zich helemaal gek eigenlijk. Vandaag naar de huisarts, die aan de voorkant een bronchitisachtig geluid hoorde, maar aan de achterkant niet (het lijkt idd verrekt veel op december, met dat RS-virus Lois).
Iig, omdat hij geen koorts heeft wordt er voorlopig niks aan gedaan. We zijn weer aan de Drosera (homeopathisch hoestmedicijn, doet over het algemeen wonderen), en dan lijkt het net of hij een borreltje gehad heeft (hips!).

Ook nog naar het consultatiebureau, voor wegen en meten (de vierde set inentingen maar even uitgesteld natuurlijk).
Hij is inmiddels precies 11 maanden (maar dat wisten wij natuurlijk ook al ) 78,5 cm, en 10 kilo zwaar, of licht, tis maar hoe je het ziet. O ja, congrats Eva, ook precies 11 maanden vandaag natuurlijk!
Ongelofelijk he, al zo lang! Maar dat snelle groeien gaat nu toch snel afnemen, volgens de groeicurves. We werden op het cb er al voor gewaarschuwd: als Jorden met de pot gaat mee eten (over precies een maand komen er hier geen Olvaritpotjes meer in *zei zij stelliger dan zij kan waarmaken* moeten we vanaf die tijd ons altijd aan de schijf van 4 houden, hellup!), dan gaat hij waarschijnlijk ook veel slechter eten. Ligt bij voorbaat niet aan mijn kookkunst (ha!), maar aan het feit dat hij minder groeit en dus minder energie nodig heeft.

Verder moet het opvoeden nu ongeveer gaan beginnen (Catootje, ik vrees dat we jouw strenge tante-stem wel af en toe nodig gaan hebben!). Oeioei!

Verder geen nieuws, wat vliegt de tijd!

pi_3939949
Even een update,

Anouk heeft gisteren een loopgips gekregen.
Madam had haar andere gipsbeentje zelf uit weten te krijgen
Ja vraag me niet hoe,opgegeven moment zet dat gips wat uit en wordt het wijder,en zat tot vlak boven haar knietje.
Ze mocht zelf een kleurtje uitzoeken en dat werd rood.

Ze loopt er nog niet echt op,vindt ze wat eng.
Is natuurlijk ook beetje zwaar en moet wennen.
Kruipen doet ze er inmiddels wel mee.
Ach komt allemaal wel weer goed met d'r

Heb ze vorige week een kleinbeetje extra verwent.
Moet kunnen toch.

pi_3939989
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 21:41 schreef berney het volgende:
Even een update,

Anouk heeft gisteren een loopgips gekregen.
Madam had haar andere gipsbeentje zelf uit weten te krijgen
Ja vraag me niet hoe,opgegeven moment zet dat gips wat uit en wordt het wijder,en zat tot vlak boven haar knietje.
Ze mocht zelf een kleurtje uitzoeken en dat werd rood.

Volgens mij wordt niet het gips wijder, maar "slinken" de beenspieren, omdat ze niet gebruikt worden. Schijnt behoorlijk snel te gaan. Maar trekt ook snel weer bij hoor! (bedenk me net: wel oppassen dat het nieuwe gips straks weer niet te strak zit, hebben ze daar iets over gezegd?).

Vervelend hoor, dat het gebeurd is, maar ja, je kunt niet alles voorzien. Sterkte ermee!

woensdag 24 april 2002 @ 21:12:10 #20
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3952525
Wat een rust hier! Hoe is het met iedereen?

Ik houd inmiddels ongelofelijk veel vocht vast, ik heb een paar enkels waar menig bejaarde jaloers op zou zijn.

Iemand tips? Bij voorkeur snel werkende huismiddeltjes

Ow ja, mijn bloeddruk is aan de lage kant, dus kwaad kan het niet, maar leuk is anders.
Verder was mijn glucose een grensgeval, dus met het advies om iets minder te snoepen, hoeft er voorlopig niets aan gedaan te worden.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 april 2002 @ 21:21:33 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_3952636
quote:
Op woensdag 24 april 2002 21:12 schreef Leah het volgende:
Wat een rust hier! Hoe is het met iedereen?

Ik houd inmiddels ongelofelijk veel vocht vast, ik heb een paar enkels waar menig bejaarde jaloers op zou zijn.

Iemand tips? Bij voorkeur snel werkende huismiddeltjes

Ow ja, mijn bloeddruk is aan de lage kant, dus kwaad kan het niet, maar leuk is anders.
Verder was mijn glucose een grensgeval, dus met het advies om iets minder te snoepen, hoeft er voorlopig niets aan gedaan te worden.

Yep, selderij en yoghurt eten. En veel drinken, klinkt gek maar het helpt echt.

Hier is alles rustig, de bronchitis en de oogjes zijn een stuk beter. Ik heb gisteren voor Christan een zand-water-blokken-tafel gekocht voor op het balkon (voor wie het wat lijkt: Bristol, € 36). Ik heb namelijk een balkon dat weliswaar net zo lang is als mijn huis breed is, maar het is erg smal. Een gewone zandbak kan ik er niet op kwijt, en dit is dus een mooie oplossing. Zowel een gewoon tafeltje, als een blokkentafel (blokken bijgeleverd) en onderin twee bakken met afvoer voor zand en/of water. Nu nog even het balkon opruimen en zand halen en dan kunnen we lekker buiten spelen

Nausicaa, hoe is het nu met Jorden?

Lois, gaat het alweer beter met Eva?

Berney, kan Anouk al een beetje uit de voeten met haar loopgips? Hoe lang moet ze het om? En vergeet geen foto's te maken hoor. Leuk voor later!

Moussy, nog putjesnieuws?

Oom Digger, gefeliciteerd!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 24 april 2002 @ 21:23:20 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_3952657
Hier is eigenlijk weinig te melden. Hubbie ligt voor onderozken een nachtje in het ziekenhuis , dus tis errug stil nu hier in huis.
En het wurmpie heeft al de hele dag ruzie met het elastiekie van mn onderbroek
  woensdag 24 april 2002 @ 21:24:10 #23
4605 KingShakur
back.... really...
pi_3952670
quote:
Op zondag 21 april 2002 23:21 schreef Zooi het volgende:

[..]

OMFG! EVA

SUPER FOTO's!

Zooi binnenkort in het lijstje?
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_3952995
Nou ik mag morgen weer met Anouk naar de chirurgie toe.
Madam heeft het voor elkaar gekregen loopgips uit te krijgen

Gebeurde laat in de middag,dus moeders gelijk in de stress ziekenhuis bellen.
kan morgen ochtend direct komen gelukkig.

Nog geen foto van loopgipsje kunnen maken dus.

(van vorige week wel hoor)

Jubileum moderator woensdag 24 april 2002 @ 21:46:56 #25
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3953060
Anouk is een klein goochelaartje . Die komt overal uit.

Met Eva gaat het prima, het slapen gaat ook veel beter. Ze laat zich nog steeds zonder problemen in bed leggen, ze wordt alleen nog een keer of 5 wakker snachts. Maar even een speentje en een muziekbeertje en ze slaapt weer.
Morgen komt de mevrouw van het cb weer even praten wat er verder nog voor mogelijkheden zijn. Na een dagje kinderdagverblijf (zoals gisteren) slaapt ze echt geweldig, ze is maar 2 keer wakker geweest vannacht en dat was net voordat Jeroen naar bed ging. Ik heb dus de hele nacht doorgeslapen! (ik schrok helemaal van de wekker vanmorgen )

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 april 2002 @ 21:49:42 #26
13151 crew  Rewimo
pi_3953101
quote:
Op woensdag 24 april 2002 21:42 schreef berney het volgende:
Nou ik mag morgen weer met Anouk naar de chirurgie toe.
Madam heeft het voor elkaar gekregen loopgips uit te krijgen

Gebeurde laat in de middag,dus moeders gelijk in de stress ziekenhuis bellen.
kan morgen ochtend direct komen gelukkig.

Nog geen foto van loopgipsje kunnen maken dus.

(van vorige week wel hoor)

Kleine Houdini

Mij is het vroeger ook gelukt (had ik in deel 14 al verteld geloof ik). Mijn ouders ook helemaal in de stress destijds

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 24 april 2002 @ 21:56:14 #27
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3953196
Dikke voeten tip: Kussen onder het voeteneinde van je bed en je voeten + kuiten van onder naar boven met koud water afspoelen na het douchen.

Ook een goeie is je man/parter aan het werk zetten, hij kan je voeten en enkels van onder naar boven masseren ( niet te hard, doet zeer!) en het vocht wegwrijven.

Deze methodes werken perfekt bij mij,net als het al eerder genoemde vele drinken ( echt liters water ), yoghurt en selderij. Ik heb weer een paar prachtige smalle enkels, hoewel je het niet altijd in de hand hebt.

Probeer ook niet te zout te eten, ik word er altijd onmiddelijk voor gestraft...

pretending that I'm deaf
pi_3953203
quote:
Op woensdag 24 april 2002 21:46 schreef Lois het volgende:
Met Eva gaat het prima, het slapen gaat ook veel beter. Ze laat zich nog steeds zonder problemen in bed leggen, ze wordt alleen nog een keer of 5 wakker snachts. Maar even een speentje en een muziekbeertje en ze slaapt weer.
Morgen komt de mevrouw van het cb weer even praten wat er verder nog voor mogelijkheden zijn. Na een dagje kinderdagverblijf (zoals gisteren) slaapt ze echt geweldig, ze is maar 2 keer wakker geweest vannacht en dat was net voordat Jeroen naar bed ging. Ik heb dus de hele nacht doorgeslapen! (ik schrok helemaal van de wekker vanmorgen )
Wow goed nieuws ,
  Jubileum moderator woensdag 24 april 2002 @ 21:59:56 #29
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3953250
Vreemd, van mijn verloskundige mocht ik juist geen selderij, dat was te erg vochtafdrijvend ? (net als brandnetelthee en andere producten)

Ik ging regelmatig een rondje lopen of een stukje fietsen op de hometrainer. Dat werkte echt geweldig. Ik had een kussen onder mijn voeten in bed, ik had overal voetenbankjes staan en zat zodoende altijd met mijn voeten omhoog. En liters water,veel vocht helpt tegen vochtvasthouden.

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 24 april 2002 @ 22:03:17 #30
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3953292
quote:
Op woensdag 24 april 2002 21:59 schreef Lois het volgende:
Vreemd, van mijn verloskundige mocht ik juist geen selderij, dat was te erg vochtafdrijvend ? (net als brandnetelthee en andere producten)

Ik ging regelmatig een rondje lopen of een stukje fietsen op de hometrainer. Dat werkte echt geweldig. Ik had een kussen onder mijn voeten in bed, ik had overal voetenbankjes staan en zat zodoende altijd met mijn voeten omhoog. En liters water,veel vocht helpt tegen vochtvasthouden.

Je hoeft er ook geen kilo's van te eten natuurlijk, en selderij is gewoon een gezonde groente, dus daar zie ik verder het bezwaar niet van. Je moet natuurlijk wel genoeg blijven drinken.
pretending that I'm deaf
  woensdag 24 april 2002 @ 22:28:20 #31
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3953672
Oei, ik ben idd aan de brandnetelthee (hoorde de tip van een collega, die mocht dat wel van de VK).

En die yoghurt gaat niet lukken (MAAGZUUR!!!)

Wat een zeur hè? Ik kan zo het hele kwalenlijstje van Veilig Zwanger afwerken, heb ze allemaal icl. vergeetachtigheid. Hub heeft al drie keer rechtsomkeert moeten maken. Tas vergeten, geld vergeten, boodschappen vergeten...

woensdag 24 april 2002 @ 22:43:14 #32
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_3953868
Zooi laat even weten dat hij hier eigenlijk niet echt veel te zoeken heeft, maar nog altijd met een glimlach meeleest

Mama's & papa's sjoe roel

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  woensdag 24 april 2002 @ 23:23:29 #33
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3954450
quote:
Op woensdag 24 april 2002 22:28 schreef Leah het volgende:
Oei, ik ben idd aan de brandnetelthee (hoorde de tip van een collega, die mocht dat wel van de VK).

En die yoghurt gaat niet lukken (MAAGZUUR!!!)

Ha als je toch aan de thee bent, tegen maagzuur helpt kamille thee erg goed, plus dat je er lekker van slaapt. Ik heb net een potje gezet en ga even een kopje inschenken.
pretending that I'm deaf
  donderdag 25 april 2002 @ 09:46:47 #34
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3957236
Zal ik die kamille dan maar samen met de brandnetel in een kop mikken?

Zonder gekheid, voor dat maagzuur heb ik HET middeltje gevonden....rivella.

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 april 2002 @ 10:28:26 #35
13151 crew  Rewimo
pi_3957645
quote:
Op donderdag 25 april 2002 09:46 schreef Leah het volgende:
Brrrrrrrrrr, ik geloof dat ik dan toch maar liever maagzuur heb

Vanillevla schijnt ook goed te helpen. Dat vind ik persoonlijk een aangenamere oplossing dan Rivella

donderdag 25 april 2002 @ 11:21:42 #36
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3958362
Ik wissel het af .
Rivella helpt langer, en gelukkig vind ik het niet vies.
  † In Memoriam † donderdag 25 april 2002 @ 11:28:45 #37
7074 moussy
kuttekop
pi_3958459
Volgens mijn oma zou zoete zachte drop ook helpen tegen maagzuur.

Bij mij hielp pepermunt altijd wel. Maar daar tijdens de zwangerschap van René was ik daar toch al aan verslingerd. Nu heb ik (gelukkig) nog geen last van maagzuur.

donderdag 25 april 2002 @ 11:48:31 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_3958727
quote:
Op woensdag 24 april 2002 22:28 schreef Leah het volgende:
Hub heeft al drie keer rechtsomkeert moeten maken. Tas vergeten, geld vergeten, boodschappen vergeten...
En nu denk je zeker nog dat dat over gaat als je niet meer zwanger bent? Nou...... Het lijkt nu iets beter te worden, maar ik heb al een paar keer zonder schoenen in de auto gezeten.

Hier is aardig wat gebeurd, maar we hadden ondertussen ook een erg vervelend virus

Ten eerste is Iris gaat grijpen, nu een week geleden. Met stapels concentratie probeert ze alles wat in haar buurt komt vast te pakken. Op slag heeft ze ook iets waarmee ze zichzelf kan troosten: haar dekentje waar ze op sabbelt. En haar handjes natuurlijk: als ik 's nachts bij haar kom omdat ze ligt te huilen, ligt ze ijverig haar eigen handjes vast te houden. Om helemaal bij weg te smelten!

Sinds zondag slaapt ze in een ledikantje. Het wiegje waar ze in sliep kon wiegen, of worden vastgezet. Ze lag echter zo heftig te bewegen 's nachts, dat het steeds los raakte, dus het moest er maar van komen. Ik moest, hormonenmuts die ik nog steeds ben, wel even slikken toen het in haar kamertje stond: ze wordt al groot!

Zondagmiddag merkte ik wat minder leuks: ze had een witte aanslag in haar mondje: spruw! Maandag dus maar naar de dokter om een drankje te halen. Na twee behandelingen dronk ze alweer een stuk rustiger. Maar waarom maken ze dat spul nou niet kleurloos? Iris' halve garderobe zit inmiddels onder de gele vlekken

Gisteren moest ik voor controle naar de gyn. Dat kwam goed uit, want zo kon ze mij hetzelfde drankje voorschrijven want ik heb dus ook spruw (en heb inmiddels een hoop begrip voor Iris als ze d'r drankje uitspuugt. Yek!). Erg ongewoon volgens de gyn, het komt alleen voor bij mensen die helemaal geen weerstand hebben. Tsja.....

Ze mocht ook nog even naar m'n borst kijken (schreef ik laatst dat we geen problemen hadden met bostvoeding? ), want ik had een enorm verstopt melkkanaaltje, en begon rode plekken op de rest van m'n borst te krijgen. Toch nog even gewacht met antibiotica, vanwege de spruw, en het lijkt weg te trekken.

De gyn was niet ontevreden over het helen van de wond, hoewel het vreselijk langzaam gaat. Ik was even flink geschrokken omdat er vorige week donderdag een stukje was open geraakt en was gaan bloeden, maar het lijkt nu weer goed te gaan. Over drie weken weer terug. Ik zal blij zijn als ik van die doktersbezoeken af ben.....

Het laatste stukje nieuws is van vandaag: Iris heeft gezwommen! Mijn grootste probleem ermee was steeds dat ik vreselijk bang ben dat ze levend verbrandt, dus gewacht tot de zon om 17.00 uur laag stond en toen het zwembad ingegaan. In eerste instantie keek ze alsof ze wilde gaan huilen, maar toen leek het toch wel interessant en wilde ze het water gaan drinken.

Oeps, de pc doet raar, kennelijk zit er toch nog een worm ergens, laat ik maar vlug afsluiten!

pi_3959813
En ja hoor, het moest er eens van komen, Jillian is voor het eerst ziekies
Ze heeft dus sinds zondag diarree en gisteren braakte ze opeens al haar voeding uit. Ik was hier toch wel behoorlijk van geschrokken, aangezien ze aan de beterende hand leek.
Ik ben nu sinds zondag met O.R.S. in de weer en op advies van de dokter krijgt ze vandaag maar zo weinig mogelijk voeding en zo veel mogelijk water.
Verder is ze wel vrolijk en heeft ze geen koorts, dus dat is weer positief. Ze slaapt wel meer dan anders, maar dat is begrijpelijk.

(Eventuele)tips zijn erg welkom!!

Lois, te gek dat het zo voorspoedig gaat met Eva en dat ze haar 'nachtelijke escapades' nu geminderd heeft

Ik heb helaas geen tips tegen het vocht vasthouden.
Dit was zo'n beetje de enige kwaal waar ik geen last van had tijdens mijn zwangerschap. (Nu heb ik er nooit last van gehad, dus ms heeft dat er ook iets mee te maken).
Ik heb wel flink veel rust genomen en heel veel water gedronken. Dit heeft zeker wel een positieve uitwerking gehad

donderdag 25 april 2002 @ 16:18:57 #40
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3962149
quote:
Op donderdag 25 april 2002 09:46 schreef Leah het volgende:
Zal ik die kamille dan maar samen met de brandnetel in een kop mikken?

Ha, ha, Rivella hè? Daar heb ik nog nooit van gehoord, misschien dat ik het ook eens probeer, ik begin dan wel voorzichtig met een blikje. Kan Rivella-light ook? Of ga je voor het "echte" spul?
Zou dat trouwens smaken? Kamille+brandnetel thee? Gat in de markt!
pretending that I'm deaf
  donderdag 25 april 2002 @ 18:00:56 #41
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3963742
Ik ben ook met een blikje begonnen, light.
In de eerste instantie prikt het een beetje in je slokdarm omdat er koolzuur in zit, maar daarna helpt het bij mij prima.

En het zet iets minder aan dan vanillevla .
Kilo's genoeg aangekomen, tot nu toe.

pi_3964063
Komkommers eten helpt ook dames,lekkere sappige groene komkommers.
Deze week in de aanbieding bij c1000
pi_3964646
Hallo allemaal,

Dinsdag teruggekomen van een zonnig weekje Turkije. Heerlijk uitgerust (veel te veel gegeten!). Ben weer helemaal bijgelezen met al jullie beslommeringen en nieuwtjes.

Vandaag voor controle naar de VK geweest. Ik was maar 1 kilo aangekomen! Ondanks het megavreetallinarrangement van de afgelopen week!
Verder was ook alles goed. Het kleintje groeit goed, buikje ook. Nu is het echt niet meer te verbergen hoor. Voel(d)en jullie je ook zo bekeken overal?

In Turkije maakt het voor de mannen daar trouwens niet uit of je 20 weken zwanger bent en/of je vriend naast je loopt. Als je maar blond bent. Echt ongelooflijk.

We zijn vandaag begonnen met de babykamer, ben nu nog een beetje mobiel. En nu nog de naam... wat een ellende zeg. We kunnen het maar niet eens worden. Nou ja, we hebben nog even.

Veel succes met de kleintjes allemaal en wat een lieve fotootjes

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 april 2002 @ 23:02:20 #44
13151 crew  Rewimo
pi_3967415
quote:
Op donderdag 25 april 2002 19:23 schreef Sweej het volgende:
En nu nog de naam... wat een ellende zeg. We kunnen het maar niet eens worden. Nou ja, we hebben nog even.
Kijk hier eens: Wat is jouw echte voornaam...

Inspiratie genoeg denk ik

Christan is een hele mooie naam voor een jongen

vrijdag 26 april 2002 @ 09:38:17 #45
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3970015
quote:
Op donderdag 25 april 2002 19:23 schreef Sweej het volgende:

We zijn vandaag begonnen met de babykamer, ben nu nog een beetje mobiel. En nu nog de naam... wat een ellende zeg. We kunnen het maar niet eens worden. Nou ja, we hebben nog even.

Heel verstandig! Ik ben inmiddels niet meer mobiel, met als gevolg dat ik er "slavendrijfpraktijken" op na hou.
Als Hub gaat zitten levert hem dat steevast een fronsende blik op.... " Moet jij niet iets gaan doen? Babykamer afmaken ofzo?"
  vrijdag 26 april 2002 @ 09:53:55 #46
545 dop
:copyright: dop
pi_3970159

BO

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 26 april 2002 @ 11:19:14 #47
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3971086
Met 20 weken zwangerschap was er bij mij nog niks te zien, het begon de meesten pas echt bij 6 maanden wat op te vallen. Ik voelde me dus niet bekeken, nou nu nog niet eigenlijk en ik ben in mn 36e week. Ook ben ik nog redelijk mobiel al gaat het wat minder snel, maar ik doe eigenlijk alles nog.
pretending that I'm deaf
  vrijdag 26 april 2002 @ 11:22:41 #48
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_3971121
* Jojogirl wil alle zwangere dames en nieuwe moeders even veel sterkte wensen.

Dit is nog steeds 1 van mijn favo topics, zo lief

* Jojogirl hoopt er ooit ook in te kunnen posten (als het bij deeltje 500 is ofzo, over een jaar of wat)

vrijdag 26 april 2002 @ 11:28:21 #49
1762 YPPY
Yppiaans
pi_3971189
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 09:53 schreef dop het volgende:
[afbeelding]

BO

Wat een lief koppie!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2002 @ 11:30:30 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_3971223
jaaaaaaaaaaaaaaah

René mag vanaf as. donderdag naar school!!!

Dit is echt heel snel gegaan. Nahjah , dat mocht ook wel met al dat geouwehoer van papieren kwijt en zo.

Goh zeg, ik mag trouwens niet eens mee om een ochtendje te wennen, ze wordt meteen in het diepe gegooid.....

Ik ben benieuwd voor wie het moeilijker gaat worden , voor haar of voor mij.

pi_3975730
Wat is Bo waanzinnig kjoet zeg!!!!
DANYEL EN THIJS
pi_3976068
Meaghan hoe is het met Jillian? Knapt ze al een beetje op? Geef haar maar een klapzoen van mij
Ik had een soort kussen gekocht tegen vocht vast houden. Dit had ik onder mijn onderbenen in bed. Heerlijk lag dat. Ook regelmatig je benen insmeren met van die beencreme was lekker. Enekels bleven wel wat dik maar is niet extreem geworden ofzo. En tegen brandend maagzuur vond ik rennies gewoon het beste helpen. Heb wat van die dingen weggekauwt:)
Leuke foto he Catoot, had hem zelf nog niet eens gezien. Man zijn broer (dop dus) had hem genomen tijdens een bezoek aan hun moeder (terwijl ik zielig aan het werk was
lol)
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3976284
Hoi Jessie,

Wat een lieve foto weer van Bo!! Ze wordt al een hele dame hoor
Wat groeien die kleintjes toch snel hè, te snel haast *zucht*.

Met Jillian lijkt het gelukkig wel beter te gaan, mits ik niet te ijverig ben met haar voeding.
Ze drinkt iig ook van de O.R.S. dus dat is weer een zorg minder.
Zo krijgt ze, ondanks het matigen van de voeding toch genoeg vocht binnen en dat is natuurlijk het belangrijkste nu.
Ze zit nu lekker bij mama op schoot voor de comp. en zit lekker mee te gluren

pi_3976997
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 18:11 schreef jessie het volgende:
(...) En tegen brandend maagzuur vond ik rennies gewoon het beste helpen. Heb wat van die dingen weggekauwt:) (...)
Volgens mij "mogen" Rennies tijdens de zwangerschap niet, staat dacht ik op de bijsluiter.
  vrijdag 26 april 2002 @ 20:11:24 #55
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3977215
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 19:47 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Volgens mij "mogen" Rennies tijdens de zwangerschap niet, staat dacht ik op de bijsluiter.

Volgens Veilig Zwanger wel, maar ik wil gewoon niets slikken in de zwangerschap.
Ooit zeiden ze tegen mijn moeder dat ze rustig een pilletje kon nemen. Het pilletje bleek DES.

* Leah giet nog maar eens een glaasje Rivella naar binnen

Jubileum moderator vrijdag 26 april 2002 @ 20:39:44 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_3977472
Wat is Bo mooi! Supervrolijk snoetje!!
Wauw
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 20:11 schreef Leah het volgende:

Volgens Veilig Zwanger wel, maar ik wil gewoon niets slikken in de zwangerschap.
Ooit zeiden ze tegen mijn moeder dat ze rustig een pilletje kon nemen. Het pilletje bleek DES.

* Leah giet nog maar eens een glaasje Rivella naar binnen

Heel verstandig Leah. Een vroegere vriendin is ook een desdochter, net als haar zussen trouwens. Ik heb wat onderzoeken meegemaakt en het is echt vreselijk dat ze dat zo voorschreven aan vrouwen die natuurlijk maar al te graag zwanger wilden worden.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_3977924
Fin dat het beter gaat met Jillian!!!! En inderdaad Meaghan wat gaat het snel he!!!
Er staat juist in de bijsluiter van Rennies dat het geen kwaad kan. Ben helemaal niet iemand die snel medicijnen slikt. Zelfs een pijnstiller bij stevige hoofdpijn probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen, maar rennies kunnen echt geen kwaad. Maar ieder natuurlijk zijn opvattingen daarover.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3977927
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 21:41 schreef jessie het volgende:
Fijn dat het beter gaat met Jillian!!!! En inderdaad Meaghan wat gaat het snel he!!!
Er staat juist in de bijsluiter van Rennies dat het geen kwaad kan. Ben helemaal niet iemand die snel medicijnen slikt. Zelfs een pijnstiller bij stevige hoofdpijn probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen, maar rennies kunnen echt geen kwaad. Maar ieder natuurlijk zijn opvattingen daarover.
Pff wat een kluns ben ik toch met deze dingen. Wilde fin in fijn veranderen en nu had ik het geqoute ipv gewijzigd. Weet niet hoe ik het weg kan halen
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2002 @ 21:50:52 #59
7074 moussy
kuttekop
pi_3977991
Bij het tweede berichtje ram je ff op dit knoppie en tik je ff weet ik veel wat duppelpost of zo en bij de andere tik je op dat knoppie en verander je wat je wilde veranderen
pi_3989669
Tsss, als ik dat geweten, dat Rennies gewoon mogen... Had me een heleboel ellende bespaard!
Gek hoor, want ik meen me echt te herinneren dat het niet mocht, of althans zoiets dat de fabrikant er niet voor kon instaan dat het mocht tijdens de zwangerschap, maar misschien is die informatie wel verouderd!

Nou ja, weet ik dan maar weer voor de volgende keer, wie weet.

pi_3990704
quote:
Op zondag 28 april 2002 10:58 schreef Nausicaa het volgende:
Nou ja, weet ik dan maar weer voor de volgende keer, wie weet.
Weten wij iets niet wat wij wel moeten weten
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 28 april 2002 @ 15:01:00 #62
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_3991070
Zou het?
pi_3992866
Nee hoor!

Maar het staat wel heel hoog op ons verlanglijstje...

(als het zover is zijn jullie de eerste die het horen hoor, dat hou ik toch niet voor me)

pi_3995331
Zo nu ga ik eens met mijn dochter showen hoor.
Is het geen beauty ?

Ik kom er niet uit nu,maar er komt een foto.
Beloofd.

Wow gelukt.
Ik moest eerst foto verkleinen want die was kolosaal groot.

[Dit bericht is gewijzigd door berney op 29-04-2002 11:12]

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 april 2002 @ 21:38:56 #65
13151 crew  Rewimo
pi_3995527
quote:
Op zondag 28 april 2002 21:28 schreef berney het volgende:
Zo nu ga ik eens met mijn dochter showen hoor.
Is het geen beauty ?

[afbeelding]

Ik zie helaas alleen een kruisje
pi_3995760
quote:
Op zondag 28 april 2002 21:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zie helaas alleen een kruisje

Ja ik ook,
Hou de spanning er nog effe in. LOL

[Dit bericht is gewijzigd door berney op 29-04-2002 11:15]

pi_3996037
ik ben helaas van de week ook weer ongesteld geworden dus hier ook nog geen zwangere huismus, maar we oefenen vrolijk verder
  maandag 29 april 2002 @ 13:28:57 #68
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4002140
En vandaag mocht ik weer op controle....
Wat moet dat vaak zeg, zo op het laatst!

Affijn, met mij en de "forse" foetus (HUN woorden!) gaat alles naar wens, ik lig ineens weer keurig op schema, wat in zou houden dat mijn buik gekrompen is

Ik had nu een andere gyno, dat zal het verschil maken denk ik.

Verder......ben ik bijna 3 (!) kilo aangekomen in anderhalve week tijd !!!!!!!

Dit komt nooit meer goed.....

pi_4002388
quote:
Op maandag 29 april 2002 13:28 schreef Leah het volgende:
En vandaag mocht ik weer op controle....
Wat moet dat vaak zeg, zo op het laatst!

Affijn, met mij en de "forse" foetus (HUN woorden!) gaat alles naar wens, ik lig ineens weer keurig op schema, wat in zou houden dat mijn buik gekrompen is

Ik had nu een andere gyno, dat zal het verschil maken denk ik.

Verder......ben ik bijna 3 (!) kilo aangekomen in anderhalve week tijd !!!!!!!

Dit komt nooit meer goed.....

Leah, fijn dat alles zo goed gaat met jou en je baby, oftewel de "forse" foetus

Enne, die kilo's vlogen er bij mij op het laatst ook aan hoor. Maar wat schetste mijn verbazing: na mijn bevalling woog ik zelfs minder dan voordat ik zwanger werd!!
Alle aangekomen kilootjes waren dus afkomstig van mijn dochtertje. Maar ja, wat wil je, ze woog tenslotte ook 8,5 pond

pi_4012266
Knorretje
Hoe is het met je en de kleine friemel?
De uitrekendatum begint nu al aardig op te schieten he!!!
Is de kleine al weer wat meer gegroeit?
En heb je al iets dat op weeen lijkt?
Meid zet hem op je bent er nu bijna.

Knuffel van mij en Bo

Het voelt heerlijk!!!!
pi_4012274
Leah,
Fijn dat alles goed gaat met de kleine (of grote )
Over dat aankomen, ik had dat ook ineens. Na 2 weken 4 kilo. Schrik. Bij mij is het overgens na de bevalling niet gelijk verdwenen hoor. Ben nu nog steeds langzaam bezig de zwangerschapskilo's te laten verdwijnen. En dat gaat heel langzaam. Maar ja, als dat het ergste is. En veel wandelen met de kleine is echt geen straf hoor
Het voelt heerlijk!!!!
pi_4012276
Berney,
Jammer dat de foto een beetje onduidelijk is, maar ik zie wel haar zielige gipsbeentje. Het rode gips springt uit de foto
Het voelt heerlijk!!!!
pi_4012680
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 10:10 schreef jessie het volgende:
Berney,
Jammer dat de foto een beetje onduidelijk is, maar ik zie wel haar zielige gipsbeentje. Het rode gips springt uit de foto
Lol ja dat is door dropshadow gekomen in psp.
Als je duidelijker wilt zien moet je ff in psp beetje verlichten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 april 2002 @ 12:33:58 #74
13151 crew  Rewimo
pi_4012875
Och, zo'n klein gipspootje Loopt ze er inmiddels al mee?

Leah, fijn dat alles goed is!

Wij zijn zojuist verregend en wel van de rommelmarkt gekomen. Christan heeft zijn collectie toetoe's weer flink uitgebreid Hij zat met armenvol auto's onder het zeiltje in de wagen Hij heeft op de crèche een Koninginnedagkroon gemaakt, alleen wil hij het ding niet op. Maar vanmorgen heb ik hem in zijn hobbelpaard gezet en toen is het toch gelukt om er foto's van te maken:

pi_4013024
Wat een leuke foto Rewimo!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_4015456
Leuke foto's weer van Gipspootje en Toetoe!!!

Hup dames, effe lekker doorzwangeren! (gelukkig ist best koud buiten: moeje voorsteleln dat je dikbuikig de zomer door moet..)

DANYEL EN THIJS
pi_4015812
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 17:33 schreef Catootje het volgende:
Leuke foto's weer van Gipspootje en Toetoe!!!

Hup dames, effe lekker doorzwangeren! (gelukkig ist best koud buiten: moeje voorsteleln dat je dikbuikig de zomer door moet..)

Gipspootje.
De volgende wordt een Pizzasmoeltje, ook erg leuk.

Sinds vandaag staat madam weer,hehe.
Werd ook een keertje tijd hoor.
Moeders begon zich alweer zorgen te maken.
Alleen heeft ze nu de broekhoest.
Zal wel door dat kl*te weer komen .

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 april 2002 @ 18:21:21 #78
13151 crew  Rewimo
pi_4015850
Heeft ze nu van de week weer opnieuw gips gekregen, Berney? Het was er toch afgezakt? En hoe lang moet het erom blijven (gesteld dat ze het deze keer laat zitten )?
pi_4015971
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 18:21 schreef Rewimo het volgende:
Heeft ze nu van de week weer opnieuw gips gekregen, Berney? Het was er toch afgezakt? En hoe lang moet het erom blijven (gesteld dat ze het deze keer laat zitten )?
Ja ze heeft vorige week woensdag ander loopgips erom gekregen.
Nu hebben ze er een of ander spalkje ofzo tussen gedaan,en strakker verband erom heen.
Mocht ze dit weer uitkrijgen dan doen ze het gips hoger.
Is nu vlak boven d'r knietje.
Maar 13 mei mag het eraf.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 april 2002 @ 19:09:30 #80
13151 crew  Rewimo
pi_4016226
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 18:34 schreef berney het volgende:

[..]

Ja ze heeft vorige week woensdag ander loopgips erom gekregen.
Nu hebben ze er een of ander spalkje ofzo tussen gedaan,en strakker verband erom heen.
Mocht ze dit weer uitkrijgen dan doen ze het gips hoger.
Is nu vlak boven d'r knietje.
Maar 13 mei mag het eraf.

Nog twee weken, nou dat is te overzien hè. Ben je nu al weer een beetje over de schrik en het schuldgevoel heen?
pi_4016908
Tjongejonge zeg, even rust *zucht*.
Hoewel, er komen nog steeds wakkere geluiden uit de babykamer. Oei, daar valt de speen op de grond. Een brul erachteraan. Voor de zoveelste keer vanavond. Jorden is hartstikke moe, maar slapen? Ho maar dus!

Zo, even de speen teruggegeven. Ik weet niet wat het is vandaag hoor, maar de hele dag huilerig, aandacht trekken, maar niet op schoot willen of zo. Heel moeilijk kortom. En vanaf ongeveer half zeven zijn we bezig Jorden in slaap te krijgen, zonder veel succes dus. Het is nu ver na gewone bedtijd, dus ik hoop dat het nu wel gaat lukken...

Ach, het hoort erbij... Maar soms wel vermoeiend hoor!

Hee, ik geloof dat-ie nu wel slaapt! (duim duim!)

pi_4016937
Twee (drie?) minuten later, meneer ligt te "zingen" in z'n bed....

Wie heeft tips, ik weet het niet meer (nee, een beetje brandewijn vinden wij geen goed idee!)

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 april 2002 @ 20:33:49 #83
13151 crew  Rewimo
pi_4016985
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 20:27 schreef Nausicaa het volgende:
Twee (drie?) minuten later, meneer ligt te "zingen" in z'n bed....

Wie heeft tips, ik weet het niet meer (nee, een beetje brandewijn vinden wij geen goed idee!)

Lekker laten "zingen". Ik ken dat, als ze te moe zijn helpt niks. Dan kun je proberen wat je wilt, maar ze moeten eerst uitrazen en dan gaan ze slapen. De oplossing is: minder moe laten worden overdag. Klinkt simpel, maar het is wel zo: een uitgerust kind slaapt beter. En nog even ter geruststelling, nee, dat lukt hier ook niet altijd
pi_4023083
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 19:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nog twee weken, nou dat is te overzien hè. Ben je nu al weer een beetje over de schrik en het schuldgevoel heen?

De schrik wel,maar schuldgevoel nog niet helemaal.
  woensdag 1 mei 2002 @ 12:50:17 #85
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_4023267
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 20:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Lekker laten "zingen". Ik ken dat, als ze te moe zijn helpt niks. Dan kun je proberen wat je wilt, maar ze moeten eerst uitrazen en dan gaan ze slapen. De oplossing is: minder moe laten worden overdag. Klinkt simpel, maar het is wel zo: een uitgerust kind slaapt beter. En nog even ter geruststelling, nee, dat lukt hier ook niet altijd

Mag ik me hierbij aansluiten ? Kay wil (nog steeds) niet slapen ... Is de hele dag actief

Overigens een kleine update, Meneer is 8,25 Kg en bijna 70 Cm ... en is om de ellende compleet te maken naast de laatste serie injecties ook nog eens spontaan aan zijn tandjes...

* Dice overweegt het gebruik van Valium
niet voor Kay, meer voor ons

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  Jubileum moderator woensdag 1 mei 2002 @ 13:07:40 #86
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4023512
Eva gaat, in tegenstelling tot Kay, steeds beter slapen.
Ze wordt nu nog maar 1 a 2 keer per nacht wakker. Afgelopen maandag had ze even een terugval maar smiddags werd wel duidelijk waarom, ze heeft haar 1e boventand.
Die slaaptraining samen met een portie geduld loont wel degelijk de moeite!

Ondertussen zijn wij druk bezig met de voorbereidingen van haar 1e verjaardag. Wij hebben niet te veel mensen uitgenodigd, we verdelen het over 2 middagen, zodat het hier geen gekkenhuis wordt. We gaan nog op zoek naar een leuke taart en uiteraard wordt de woonkamer versierd.
Het enige waar ik niet uitkom is wat Eva kan tracteren op het kinderdagverblijf. Iemand hier een idee? Leah misschien? Ik wil ook de leidsters niet vergeten natuurlijk.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_4025277
Gisteren duurde het nog tot een uur of negen voor Jorden uiteindelijk echt sliep. Na advies van de expert (thanx Lois!) uiteindelijk er maar weinig aandacht meer aan geschonken (tjonge, wat is dat moeilijk!), inderdaad flink laten uitrazen, en vervolgens sliep hij als een engeltje... Nou ja, tot 5 uur vanmorgen dus. Klaar-wakker. Niet meer in slaap te krijgen. Op zo'n lekkere tijd, geweldig.
Uiteindelijk om kwart voor 6 een fles gegeven (veel vroeger dan anders), en daarna heeft Jorden nog tot acht uur vanmorgen geslapen.
Ach ja, het hoort er bij, verzucht ik nogmaals, met wallen onder de ogen en inmiddels een behoorlijke keelpijn (ook al...).
pi_4025368
*werpt een portie energie naar Nausicaa*
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † woensdag 1 mei 2002 @ 15:32:20 #89
7074 moussy
kuttekop
pi_4025894
Ow Oow Oooooow , wat ben ik een plofmuts.

Loop ik me druk te maken (zeg maar gerust zenuwachtig), omdat René morgen voor het eerst naar de peuterspeelzaal gaat

Tis buiten de oma-oppasjes voor het eerst dat ze niet in mn buurt is

Wat heb ik een medelijden met de moeders van jonge babietjes die ze naar een oppas of wat dan ook moeten brengen. Dat lijkt me echt vele malen erger. René kan ik min of meer voorbereiden en ze toont zelf dat ze er best zin in heeft. Ze wilde vanmorgen al. Ze stond met dr pon en dr jas aan met een tasje in dr hand voor de voordeur

Wat zijn er trouwens aan "hoop" slaapprobleempjes. Ik heb dr hier ook zo 1 liggen (ze doet ff een tukkie op de bank)
Alleen heeft ze nu wat nieuws ipv ons roepen. Ze gaat met dr benen tegen de muur aan liggen bonken Ik heb soms wel eens het idee dat ze zo in mijn slaapkamer staat als ze nog ff door gaat. Wij hebben nml geen betonnen of wat dan ook muren boven, maar simpel van hard board (?) was zeker goedkoper toen ze deze huizen gingen bouwen....

Ze wordt er trouwens wel lekker moe van van dat gebonk (wij laten dr dus ook gaan, anders zit ze tot 00 uur nog beneden)

Jubileum moderator woensdag 1 mei 2002 @ 15:38:54 #90
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4025988
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 15:32 schreef moussy het volgende:

Wat heb ik een medelijden met de moeders van jonge babietjes die ze naar een oppas of wat dan ook moeten brengen. Dat lijkt me echt vele malen erger.

Ik denk dat het niet veel uitmaakt moussy, hoe oud je kindje is. Ik vond en vind het verschrikkelijk als ik haar ergens achterlaat. De eerste keer was echt een ramp, ik heb de hele weg naar mijn werk zitten huilen.
Nog steeds zit ik niet rustig, ik ben eigenlijk alleen rustig als Jeroen bij Eva is. Opa en oma, het kinderdagverblijf, tante Karin, het maakt niet uit ik voel me toch schuldig.
Het wordt langzaam wel iets makkelijker maar nu begint Eva het te merken. Dus elke keer als we weggaan en zwaaien begint haar lipje te trillen en soms gaat ze zelfs huilen.
Ik weet dat het maar 5 minuten huilen is en dan is ze weer afgeleid, maar toch voel ik me rottig.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 mei 2002 @ 17:10:51 #91
13151 crew  Rewimo
pi_4027494
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 13:07 schreef Lois het volgende:
Eva gaat, in tegenstelling tot Kay, steeds beter slapen.
Ze wordt nu nog maar 1 a 2 keer per nacht wakker. Afgelopen maandag had ze even een terugval maar smiddags werd wel duidelijk waarom, ze heeft haar 1e boventand.
Die slaaptraining samen met een portie geduld loont wel degelijk de moeite!

Ondertussen zijn wij druk bezig met de voorbereidingen van haar 1e verjaardag. Wij hebben niet te veel mensen uitgenodigd, we verdelen het over 2 middagen, zodat het hier geen gekkenhuis wordt. We gaan nog op zoek naar een leuke taart en uiteraard wordt de woonkamer versierd.
Het enige waar ik niet uitkom is wat Eva kan tracteren op het kinderdagverblijf. Iemand hier een idee? Leah misschien? Ik wil ook de leidsters niet vergeten natuurlijk.

Ja, ikke Een egel! Neem een halve witte kool (of een halve meloen - kool is goedkoper ), bekleed die met zilverpapier en maak er een koppie aan van een kwart sinaasappel (of zoiets) met oogjes van een rozijntje. Hier steek je allemaal sateprikkers in (puntjes eraf uiteraard) met bijvoorbeeld: blokje kaas, miniknakworstje, stukje meloen (van de andere helft), stukje ananas, stukje augurk, stukje worst, stukje komkommer, noem maar op. Voor oudere kinderen kun je een zoete variant maken met marshmallows of spekjes en zo. Ziet er heel leuk uit, en is niet overdreven veel werk. Ballon erbij voor elk kind, hartstikke feestelijk
pi_4028707
Goed idee Rewimo! Bedankt!
pi_4028712
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 14:58 schreef Catootje het volgende:
*werpt een portie energie naar Nausicaa*
HEBBES!
  woensdag 1 mei 2002 @ 20:53:22 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4030014
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 13:07 schreef Lois het volgende:

Taart voor de leidsters is altijd goed natuurlijk, en persoonlijk vond ik taart eten met de kindjes ook altijd errug leuk . Pedagogisch niet verantwoord, ik weet het....
(maar je krijgt er zulke leuke foto's van).

Maar zit Eva op een babygroep? Of op een verticale? Sateprikkers en baby's is niet zo'n geslaagde combo (sorry Rewimo).

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 mei 2002 @ 21:05:43 #95
13151 crew  Rewimo
pi_4030243
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 20:53 schreef Leah het volgende:

[..]

Sateprikkers en baby's is niet zo'n geslaagde combo (sorry Rewimo).

Nee, dat begrijp ik Christan zit in een verticale groep, dus dat beeld had ik voor ogen. Maar ik ging er ook al automatisch vanuit dat je de hele kleintjes (pre-Danoontje-tijdperk) zoiets niet geeft.

en ik had er al bijgezet dat ze de puntjes eraf moest halen...

Jubileum moderator woensdag 1 mei 2002 @ 21:08:21 #96
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4030294
Eva zit op een babygroep en is daar inmiddels bijna de oudste.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 mei 2002 @ 21:11:24 #97
13151 crew  Rewimo
pi_4030363
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:08 schreef Lois het volgende:
Eva zit op een babygroep en is daar inmiddels bijna de oudste.
In dat geval komt er wat meer knutselwerk aan te pas Neem een Danoontje en een ballon. Blaas de ballon een beetje op (in verhouding) en maak deze met behulp van rietjes boven het Danoontje vast (hete-luchtballon-idee). Kan ook met plastic bekertjes waarin je dan iets lekkers doet. Ballon eventueel van pakkende tekst voorzien
  Jubileum moderator woensdag 1 mei 2002 @ 21:12:54 #98
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4030396
Jemig wat ben jij creatief! *jaloers*

Dank je wel!

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 mei 2002 @ 21:14:51 #99
13151 crew  Rewimo
pi_4030431
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:12 schreef Lois het volgende:
Jemig wat ben jij creatief! *jaloers*

Dank je wel!

Poeh, je denkt toch niet dat ik dit allemaal zelf bedacht heb? Wel zelf gelezen...

Maar die egel ga ik met Christans verjaardag maken!

Oja, tipje: www.vanharte.nl

woensdag 1 mei 2002 @ 21:20:13 #100
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4030514
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

In dat geval komt er wat meer knutselwerk aan te pas Neem een Danoontje en een ballon. Blaas de ballon een beetje op (in verhouding) en maak deze met behulp van rietjes boven het Danoontje vast (hete-luchtballon-idee). Kan ook met plastic bekertjes waarin je dan iets lekkers doet. Ballon eventueel van pakkende tekst voorzien

* Leah slaat dit op voor een later moment. Leuk idee!

Overigens gaat de forse foetus voorlopig niet naar een kinderdagverblijf, maar ik moet tot mijn schande bekennen dat ik helemaal niet creatief ben en zeker niet in tractaties.

Verder is hier de babykamer af! Hub zit met holle ogen en een gebroken rug op de bank, maar het is gelukt.

* Leah is meedogenloos in de nesteldrang.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 mei 2002 @ 21:23:19 #101
13151 crew  Rewimo
pi_4030565
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:20 schreef Leah het volgende:

[..]

* Leah slaat dit op voor een later moment. Leuk idee!

Overigens gaat de forse foetus voorlopig niet naar een kinderdagverblijf, maar ik moet tot mijn schande bekennen dat ik helemaal niet creatief ben en zeker niet in tractaties.

Verder is hier de babykamer af! Hub zit met holle ogen en een gebroken rug op de bank, maar het is gelukt.

* Leah is meedogenloos in de nesteldrang.

Ach, je kunt ook gewoon bellenblaas tracteren. 29 eurocent bij Zeeman...

Lekker dat het kamertje van FF (forse foetus) af is! Foto's???

FOK!fossiel woensdag 1 mei 2002 @ 21:29:25 #102
2628 Karin
pi_4030651
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:23 schreef Rewimo het volgende:

FF (forse foetus)

woensdag 1 mei 2002 @ 21:39:09 #103
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4030812
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ach, je kunt ook gewoon bellenblaas tracteren. 29 eurocent bij Zeeman...

Lekker dat het kamertje van FF (forse foetus) af is! Foto's???

Helaas zijn wij uit het stenen tijdperk, geen scanner

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 mei 2002 @ 21:47:51 #104
13151 crew  Rewimo
pi_4030960
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:39 schreef Leah het volgende:

[..]

Helaas zijn wij uit het stenen tijdperk, geen scanner

Wacht maar... zodra FF er is wil je een digicamera, een scanner en een videocamera
  woensdag 1 mei 2002 @ 21:49:19 #105
22637 Sweej
TiepMiep
pi_4030986
Leah, lekker dat de babykamer af is. Wij gaan deze week beginnen met verven.

Ik voel me wel oke. Behalve dat ik afgelopen weekend en dinsdag moest werken en ineens pijn in mijn onderrug kreeg. Ik maar hopen dat het overging maar nu voel ik het nog steeds. Even wat nagelezen en blijkt dus (denk ik) dat het bekkenpijn is. In je stuitje, trekt door naar de bovenbenen, en de zijkant.
Getverdekke, ik hoop maar dat ik daar niet de hele zwangerschap last van hou.

Ik ben net bij de vk geweest en heb pas over drie weken weer een afspraak. Moet ik er al actie op ondernemen of gewoon rustig aan doen? Als ik een beetje rechtop zit en niet teveel buk gaat het wel. Ik ben nogal een bankhanger, dus nogal een opgave voor mij

Volgende week ga ik vier dagen als leidster op kinderkamp en dat is nogal intensief..
Weet er misschien iemand nog wat oefeningen die ik kan doen? Ik heb me wel opgegeven voor cesar-zwangerschapsgymnastiek maar dat start pas vanaf juni.
Misschien moet ik dan toch maar eens 'rustigaangaandoen' (waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb!)

woensdag 1 mei 2002 @ 22:32:33 #106
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4031725
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wacht maar... zodra FF er is wil je een digicamera, een scanner en een videocamera

Ben er ook bang voor.....
En een mapje met foto's in mijn tas natuurlijk

Sweej.... bellen die verloskundige! Lees de posts van Knorretje er maar eens op na, je wilt echt geen bekkeninstabiliteit.
Ik heb me laten vertellen dat er met goede begeleiding en "er op tijd bij zijn" een hoop ellende voorkomen kan worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 01-05-2002 22:35]

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 mei 2002 @ 22:34:29 #107
13151 crew  Rewimo
pi_4031755
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 22:32 schreef Leah het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor.....
En een mapje met foto's in mijn tas natuurlijk

Kreeg vandaag bij de Kinderen een Nijntje fotomapje Ja, ik heb het net zitten vullen...
  woensdag 1 mei 2002 @ 22:41:49 #108
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4031886
Ik heb hetzelfde mapje.....

Echofoto's zitten in mijn agenda, maar ik laat ze niet ongevraagd zien (dat is goed, hè?) .

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 mei 2002 @ 22:43:07 #109
13151 crew  Rewimo
pi_4031909
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 22:41 schreef Leah het volgende:
Ik heb hetzelfde mapje.....

Echofoto's zitten in mijn agenda, maar ik laat ze niet ongevraagd zien (dat is goed, hè?) .

Erg knap van je
pi_4032535
He Leah leuk dat het kamertje klaar is. Hoe ziet het eruit. Wat voor spulletjes en kleuren enzo.
Leuk he als het af is. Weet nog goed toen het hier net af was. Ik was er niet uit te slaan
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2002 @ 08:33:31 #111
7074 moussy
kuttekop
pi_4035287
Aantal prikken tegen
nekkramp moet over

door René Steenhorst BILTHOVEN - In de eerste paniek na het uitbreken van dodelijke nekkramp in Nederland is een nog onbekend aantal kinderen ingeënt met vaccins tegen meningokokken-C die slechts een tijdelijke bescherming geven. Naar nu blijkt zijn hiertoe mogelijk vaccinvoorraden van een 'oudere generatie' gebruikt.

Deskundigen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de Stichting tot Bevordering van de Volksgezondheid en Milieuhygiëne (SVM) wijzen erop dat door de plotseling vraag naar bescherming sommige artsen wellicht een verouderd vaccin hebben voorgeschreven. Tot de personen die enig risico lopen behoren onder meer mensen die werden gevaccineerd vanwege de meningokokken-uitbraak in Putten, begin 1998.

Volgens ir. M.F.A. Veerman, directeur van de SVM, is het onduidelijk om hoeveel inentingen het gaat.

De verouderde vaccins hebben slechts een werking van twee tot vijf jaar. Arts-epidemioloog dr. M. Conyn-Van Spaendock van het RIVM stelt dat het 'overheidsvaccin' dat vanaf juni aan drie miljoen kinderen wordt gegeven, levenslange bescherming tegen meningokokken-type C biedt. "Wij raden ouders aan contact met hun huisarts op te nemen en eventueel hun kind of kinderen nog eens te laten inenten tijdens de grote campagne", aldus M. Conyn-Van Spaendock.

En nu ben ik snel René naar "gool" brengen die al een half uur met dr jas aan staat.

† In Memoriam † donderdag 2 mei 2002 @ 09:55:02 #112
7074 moussy
kuttekop
pi_4035731
Ik ben zoooooo trots op mijn grote kleine meisje.

Ze hopte vol trots maar ook wat angstig de auto uit, heel parmantig met dr tasje met luier en fruit in dr hand op naar gool.

Eenmaal binnen werd ze toch wel wat verlegen maar zag kinderen aan een tafel knippen. Dat mag ze dus thuis niet. Ze wilde héél graag aan tafel bij de kindjes ook knippen. Nou zij ook knippen. Ik stond daar dus voor jan met de korte achternaam want moeders was niet meer in zicht hoor. Ik heb dr dus maar verteld dat ik boodschappen ging doen en dr straks weer op kom halen, zegt ze daaaaaaaaaaag mam.
Met een toontje van, rot op
Er kon nog wel een kusje vanaf, maar dat was het ook wel. Ik naar buiten, staat ze voor het raam nog ff lief te zwaaien, dat was het

Eenmaal bij mijn auto moest ik nog ff omkijken en door de bossies hen gluren wat ze aan het doen was, aan het knippen dus, niks hysterisch janken om dr moeder , maar gewoon lief, onwennig en iet wat verlegen spelen.

*een hele trotse moeder, die dus wel ff moest slikken in de auto.

pi_4035753
Ondankbaar kind!! Moussy, lekker toch..eik wel. Lief hoor kindje naar gool.

En hoest met de gesteldheid van onze niet-zwangeren?

DANYEL EN THIJS
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:04:32 #114
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_4035785
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 09:58 schreef Catootje het volgende:
met de gesteldheid
On!

Ik meld me niet zo vaak, maar hou het allemaal bij hier hoor. Fijn om te lezen dat het in beginsel goed gaat met alle baby's, ouders en zwangeren!! Keep it up!!

En Knor, hoest nou?? Laatste loodjes??

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:15:48 #115
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4035879
Niet echt helemaal geplanned, maar toch ontzettend welkom;
nummer 3 is op komst! Ik ben 4 november uitgerekend, maar met een voorgeschiedenis van 2 meiden die het allebei te gezellig in mama's buik vonden en nog lekker 2 weken langer bleven zitten ga ik er van uit dat het wel weer half november zal worden!

Ik ga er ook van uit dat het wel weer een meid zal worden, maar stilletjes hoop ik natuurlijk wel op een jongetje

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_4035896
Hmmmm, ik weet niet of het hier thuis hoort, maar is het volgens jullie nu wel -of niet verstandig/beter om eerst minstens een half jaar met de pil te stoppen wanneer je een kind wil? Iemand hier die dat bewust gedaan heeft?

Zomaar een vraag hoor, verder niets.

pi_4035907
Nummer drie!! DRIE!!! Gefeli, Angelic: wat zal dat druk worden thuis? Werk je? Hoe ga je dat allemaal organiseren? Gefeli hoor...drie meiden is ook erg leuk!
DANYEL EN THIJS
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:20:44 #118
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4035940
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:17 schreef Nuoro het volgende:
Hmmmm, ik weet niet of het hier thuis hoort, maar is het volgens jullie nu wel -of niet verstandig/beter om eerst minstens een half jaar met de pil te stoppen wanneer je een kind wil? Iemand hier die dat bewust gedaan heeft?
Tja, ik weet het niet.. ze zeggen dat het beter is. Ik ben niet zo'n fan van rubbertjes, dus bij mij was het iedere keer binnen 2 maanden al raak en ik heb echt 2 hele gezonde dochtertjes hoor!
Angelic1 since 2001
  Jubileum moderator donderdag 2 mei 2002 @ 10:21:24 #119
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4035951
Gefeliciteerd Angelic1

Je staat erbij in het lijstje.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_4035978
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:20 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Tja, ik weet het niet.. ze zeggen dat het beter is. Ik ben niet zo'n fan van rubbertjes, dus bij mij was het iedere keer binnen 2 maanden al raak en ik heb echt 2 hele gezonde dochtertjes hoor!

Binnen twee maanden....
DANYEL EN THIJS
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:24:01 #121
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4035989
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:18 schreef Catootje het volgende:
Nummer drie!! DRIE!!! Gefeli, Angelic: wat zal dat druk worden thuis? Werk je? Hoe ga je dat allemaal organiseren? Gefeli hoor...drie meiden is ook erg leuk!
3 meiden lijkt me ook erg gezellig hoor! Ik werk vanuit huis, dus geen probleem... De oudste (wordt in juni 6) gaat al naar school en de jongste (wordt in september 3) gaat 3 ochtenden per week naar een peuterspeelzaal en slaapt nog smiddags, dus tijd genoeg om te werken, Fok! en mezelf
Angelic1 since 2001
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:25:16 #122
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4036002
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:23 schreef Catootje het volgende:

[..]

Binnen twee maanden....

Ik weet, ik ben bevoorrecht. Ik doe daarom ook altijd mee aan Moeders voor Moeders, omdat ik weet hoeveel stellen er wel niet lopen te tobben om zwanger te raken.
Angelic1 since 2001
pi_4036037
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:20 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Ah oke, ik heb daar de laatste tijd namelijk regelmatig een meningsverschil over met een nogal eigenwijs persoon zie je...

Gefelicteerd trouwens, want ik begrijp dat je inmiddels weer zwanger bent.

[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 02-05-2002 10:30]

pi_4036048
Gefeliciteerd Angelic1

Moussy,
Wat lijkt me dat moeilijk joh die stapjes naar zelfstandigheid. Wel knap van je meissie he dat ze zo makkelijk omschakelt. Ach als zij het dalijk naar haar zin heeft gehad ga jij het ook nog wel naar je zin krijgen op die dagen hoor. Heb je weer lekker even een moment voor jezelf. Maar de eerste keren lijkt het me maar moeilijk.

Enne Knor, je laat al ff niks meer van je horen. Je vertelt toch wel als je bezig ben he. Puf puf wij doen mee

Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 2 mei 2002 @ 10:33:29 #125
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4036086
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:29 schreef jessie het volgende:
Gefeliciteerd Angelic1

Enne Knor, je laat al ff niks meer van je horen. Je vertelt toch wel als je bezig ben he. Puf puf wij doen mee

Danny en Knor zijn inderdaad al een dag of 3 errug stil, ik vroeg me ook al af of er iets gaande was daar
We wachten met spanning af...
Angelic1 since 2001
  donderdag 2 mei 2002 @ 12:10:33 #126
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4037226
Jessie, de kamer is zilver met wit geworden, uiteindelijk een beetje sprookjesachtig. Hoewel het wel een allegaartje is, ik heb geweigerd om een kant en klare babykamer te kopen.
Niet dat daar iets mis mee is, maar het past niet echt bij mij, mijn hele huis is een bij elkaar geraapt zooitje, vandaar.

Oh ja, over dat stoppen met de pil. Mijn gyno zegt dat het alleen maar makkelijk is voor de termijnbepaling van de zwangerschap als je cyclus weer wat op regel is. Medisch gezien is het niet nodig om te wachten na het stoppen met de pil. En laten we wel wezen, de meesten doen er toch echt langer als een maand over om zwanger te raken.

Moussy, stoer kind heb jij hoor! Kan me voorstellen dat je even slikken moet...
Hoe is het verder? Nog nieuws aan het putjesfront?

pi_4037650
Gefeliciteerd met je zwangerschap, Angelic1!!
Geweldig toch, weer een klein hummeltje in huis

Enne, ik ben ook errug benieuwd hoe het met Knorretje gaat op dit moment. (zou ut.. )

donderdag 2 mei 2002 @ 13:53:06 #128
8885 moralia
Grip op je zak
pi_4038894
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:49 schreef Sweej het volgende:
Leah, lekker dat de babykamer af is. Wij gaan deze week beginnen met verven.

Ik voel me wel oke. Behalve dat ik afgelopen weekend en dinsdag moest werken en ineens pijn in mijn onderrug kreeg. Ik maar hopen dat het overging maar nu voel ik het nog steeds. Even wat nagelezen en blijkt dus (denk ik) dat het bekkenpijn is. In je stuitje, trekt door naar de bovenbenen, en de zijkant.
Getverdekke, ik hoop maar dat ik daar niet de hele zwangerschap last van hou.

Ik ben net bij de vk geweest en heb pas over drie weken weer een afspraak. Moet ik er al actie op ondernemen of gewoon rustig aan doen? Als ik een beetje rechtop zit en niet teveel buk gaat het wel. Ik ben nogal een bankhanger, dus nogal een opgave voor mij

Volgende week ga ik vier dagen als leidster op kinderkamp en dat is nogal intensief..
Weet er misschien iemand nog wat oefeningen die ik kan doen? Ik heb me wel opgegeven voor cesar-zwangerschapsgymnastiek maar dat start pas vanaf juni.
Misschien moet ik dan toch maar eens 'rustigaangaandoen' (waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb!)

Het probleem met de bekkenpijn heb ik ook, vooral aan mijn rechterkant en het hoeft echt geen instabiliteit te worden. Ik zelf doe zw.yoga en daar heb ik prima oefeningen en truuks geleerd die de pijn snel verlichten. Lang stilzitten is niet goed, teveel bewegen ook niet, je moet het goed verdelen en alles zo veel mogelijk symmetrisch doen. Dus, niet op 1 kant "hangen" met staan of zitten maar alle kanten gelijk belasten. Ook een paar andere schoenen kunnen helpen, model stevig en in mijn geval niet te plat (heel saai voor een schoenenfreak als ik, maar ja beter dan pijn).

Misschien heb je hier wat aan, het werkt erg goed bij mij in ieder geval.

pretending that I'm deaf
pi_4039454
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 13:53 schreef moralia het volgende:

[..]

Het probleem met de bekkenpijn heb ik ook, vooral aan mijn rechterkant en het hoeft echt geen instabiliteit te worden. Ik zelf doe zw.yoga en daar heb ik prima oefeningen en truuks geleerd die de pijn snel verlichten. Lang stilzitten is niet goed, teveel bewegen ook niet, je moet het goed verdelen en alles zo veel mogelijk symmetrisch doen. Dus, niet op 1 kant "hangen" met staan of zitten maar alle kanten gelijk belasten. Ook een paar andere schoenen kunnen helpen, model stevig en in mijn geval niet te plat (heel saai voor een schoenenfreak als ik, maar ja beter dan pijn).

Misschien heb je hier wat aan, het werkt erg goed bij mij in ieder geval.

Vanaf 8 weken zwangerschap kreeg ik al last van mijn bekken.
Het begon met pijn bij het lopen en bij het omdraaien in bed.
De verloskundige vond dit vrij snel en ze was dan ook niet al te positief. Ik had al een afspraak staan bij de fysiotherapeut, maar hier ben ik uiteindelijk niet naartoe gegaan. Ik wilde eerst afwachten en zeker niets forceren door allerlei pijnlijke oefeningen die evt. schade zouden aanrichten.

Rond 20 weken zwangerschap werd de pijn minder en kon ik weer enigszins zonder pijn rondlopen. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik het echt heel erg rustig aan heb gedaan en mijn mannetje dan ook flink aan 't werk heb gezet al de weken

Een paar weken na mijn bevalling was de pijn geheel verdwenen en nu heb ik geen last meer
Hier ben ik echt ontzettend blij mee, want ik had toch wel de angst dat het blijvend zou zijn.
Het bleek uiteindelijk een hormonale kwestie te zijn en het feit dat ik vrij lenig ben en veel heb gezwommen vroeger zou er ook iets mee te maken kunnen hebben.

Al je bewegingen symmetrisch doen is zeker aan te raden.
Zo verdeel je de druk op je bekken, waardoor je het niet teveel op een punt belast en dat scheelt weer onnodige pijn.
Luister iig goed naar je lichaam en ga vooral niks forceren. Pijn is immers een indicatie dat er iets niet goed zit en hier zal je toch gehoor aan moeten geven door rustig aan te doen en anderen het (zware)werk te laten verrichten, hoe vervelend dit soms ook is.

Take it easy!!

pi_4044495
Gefeli Angelic!
En verstandig hoor dames, zo snel mogelijk achter klachten van bekkeninstabiliteit aangaan.

Hier nog maar even uit het leven gegrepen zeg maar.
Afgelopen nacht was echt geen feest. Tussen 3 en half 6 is Jorden wakker geweest, overstuur, bijna niet te kalmeren, op geen enkele manier. Nou ja, een beetje, door heel strak tegen je aan te houden, wiegen en zo rustig mogelijk in slaap laten vallen. Dan terugleggen in bed, weer meteen klaarwakker, proberen te aaien over zijn gezicht, zakt weer wat weg in slaap, maar blijft angstvallig met zijn handje mijn vinger vasthouden. Op een gegeven moment denk je dan dat hij wel zal slapen, voorzichtig de vinger losmaken, en dan: binnen 2 seconden keihard brullen. Kun je weer opnieuw beginnen. En dat midden in de nacht, wanneer je weerstand om het opvoedkundig juiste te doen toch al wat minder groot is.
Ik heb me stevig voorgenomen om hem vannacht echt in z'n bedje te laten, niet meer op te pakken. Dan maar huilen. Maar het is zoooo moeilijk, je wilt niet dat je kind zo huilt. Aan de andere kant kan ik er toch niet echt wat aan doen. De hele nacht met Jorden op schoot blijven zitten is ook geen optie.

Ook overdag is Jorden ontzettend hangerig en aandachtvragerig. Eenkennigheid? Hoe dan ook, ik hoop dat het snel voorbij gaat, want dit is niet fijn!

pi_4045281
Wat gek Nausicaa...hmm: maakt ie misschien een soort groeistuip door?
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator donderdag 2 mei 2002 @ 21:43:10 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4045976
N. wordt Jorden misschien ziek? Kiesjes of andere naargeestigheden?
ALs Jorden ergens last van heeft hoef je niet zo consequent te zijn toch?
Slaapt hij wel als je hem bij je in bed neemt? Want anders probeer je dat toch? Je moet ook werken en net een nieuwe baan enzo.
Eva sliep helemaal niet bij ons in bed, dan werd het feest alleen maar groter.
Wat hier ook enorm wil helpen bij eenkennige buien is om Eva heel strak onder een lakentje in te stoppen. Ik gebruik een extra breed lakentje en snoer haar dan als het ware tot borsthoogte helemaal in. Een alternatief soort inbakeren en dat geeft extra rust.

Heel toevallig heeft Eva ook zo'n dag vandaag. Ze wil alleen maar bij me zitten, niet spelen, niet ronddartelen, alleen maar bij mama op schoot. Zelfs opa (die normaal haar absolute favoriet is) mocht haar niet vastpakken.
Ze ligt nu ook onder haar lakentje en na een half uurtje mopperen (waar ik altijd zo vreselijk om moet lachen, ze houdt dan hele verhalen door haar speen heen tegen haar beertje op een nijdige toon)heeft ze zich overgegeven en slaapt ze als een roosje.

Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel donderdag 2 mei 2002 @ 21:47:42 #133
2628 Karin
pi_4046028
Gefeliciteerd Angelic1!!

Leuk weer verse zwangeren erbij!

quote:
Nog steeds aan het klussen.
Over 3 weken wordt Eva 1 jaar
Dat betekend ook dat het over 3 weken 1 jaar geleden is dat ik de pil uit het raam heb gesmeten
pi_4046133
Eerst even de reactie die ik een uur geleden wilde posten, toen @home er weer eens uitvloog....
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 20:55 schreef Catootje het volgende:
Wat gek Nausicaa...hmm: maakt ie misschien een soort groeistuip door?
Denken wij ook...
Ik heb net het grote boek (nou ja) er maar weer eens bijgepakt, het door mij eerder verketterde Oei ik groei (ook dit keer ben ik niet onverdeeld positief, want na week 45 (nog geen jaar dus) zouden kids "achter een bal aan kunnen rennen en hem wegschoppen", needless to say, dat doet Jorden dus nog echt niet), maar goed, om op mijn verhaal terug te komen, hij zit precies tussen twee groeisprongen in... Maar goed, dat boek zegt wel vaker rare dingen, en dus denk ik dat het toch een megagroeispurt is. Wel een heel vervelende dus.

Vanavond is hij om half 8 in slaap gevallen, als een blok, dat zag er dus hoopvol uit. Maar inmiddels al weer een half uur klaarwakker en brullend. Omdat ik nu toch maar weer denk dat het misschien tandjes zijn (kiesjes in dit geval, heeft er nog geen enkele), zojuist een paracetamol gegeven. Werkt alleen nog niet, althans hij is nog niet stil.

O hellup, laat het een rustige nacht worden, alsjeblieft!

------------------------------

Inmiddels dus een uur later, en Jorden is eindelijk stil, sinds een minuut of 10. Ik denk toch niet dat er wat aan de hand is, ziek of zo, want hij was wel stil als je hem aandacht gaf, en lachte zelfs nu en dan. Alleen weggaan he, dat was niet de bedoeling. We bleven geregeld even langskomen, om te laten zien dat we er nog waren, maar dus niet uit bed halen. En we hoorden 'm gewoon steeds bozer worden. Echt een driftkikkertje soms hoor!

Nou ja, ik hoop dat we het voor vannacht gehad hebben.

Ik zou trouwens willen dat tussen ons in in bed nemen nog zou helpen, maar de laatste keren was het dan aanleiding om extra te gaan klimmen, babbelen, schreeuwen, spelen..... Het gaat steeds hetzelfde: even denk ik dat hij rustiger wordt en gaat slapen, vervolgens draait hij zich met een ruk om en gaat "wakker liggen zijn".

Vandaag heb ik op mijn (nieuwe) werk gezegd dat ik morgen een adv dag neem als we weer zo'n nacht als gisteren krijgen Lijkt me wel zo verstandig....

Jubileum moderator donderdag 2 mei 2002 @ 22:01:10 #135
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4046235
Dat Oei ik groei boek heb ik weggegooid. Zelden een boek gekocht wat zo waardeloos is.
(en ik heb zelfs dit boek gelezen)
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 mei 2002 @ 22:01:21 #136
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_4046239
quote:

We keep on goin'

In afwachting van de uitslagen van de analyse (zal morgen 'ns bellen, vragen of ze 't ook telefonisch doorgeven..) en in afwachting van wat de androloog gaat vertellen de 13e.. (en wat ie voor mogelijkheden ziet..)

En als deze man klaar is met zijn onderzoeken bij Swets mogen we weer terug naar de gyneacoloog die dan gaat beslissen wat, hoe en wanneer..

't duurt dus allemaal nog even.. (en zullen jullie voorlopig dus nog geen gejuich hier vandaan horen..)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_4046991
Leah klinkt leuk jullie sprookjeskamer!!
Nausicaa gelukkig slaapt Jorden. Ik hoop dat hij morgen lekkerder in zijn vel zit. Wat kan je je dan machteloos voelen he!
Nou Bo hoeft dus geen worteltjes. Heb vandaag verse geprobeert maar de zoete fruithapjes zijn veeeeeeeeeeeel lekkerder. Had ook verse appelhapjes (handig zo'n blender) gemaakt en een voorraadje in de vriezer staan dus die met de worteltjes gemengt. Toen at ze het achter elkaar op. (doet me denken aan me broertje die tot zijn 14e ofzo overal appelmoes bij at zelfs over de macaroni hahaha)
Verder gaat het goed met haar. Nu we haar vaker overdag naar bed doen rust ze veel beter uit en het overdreven gillen lachen en zwaaien met armen en beentjes is een stuk minder. Gelukkig accepteert ze het meestal dat ze even naar bedje moet, maar soms een paar dagen achter elkaar ook niet. En dan duurt een dag soms wel errug lang ja. De laatste tijd heeft ze ook weer iets nieuws. Als ze dan op haar rug ligt komt ze met haar hoofd omhoog best een eindje, net of ze wil gaan zitten. Echt grappig. Als je haar bv uit bedje gaat halen dan gaat heel dat hoofdje omhoog net alsof ze heeeeeeel nieuwsgierig is ofzo.

Groetjes weer

Het voelt heerlijk!!!!
pi_4051533
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 10:23 schreef Catootje het volgende:

[..]

Binnen twee maanden....

Lezen we hier iets tussen de regels door??
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 11:53:03 #139
4282 Catootje
*stilte*
pi_4051755
Ook ik ben nog heel erg niet zwanger...soms eik fijn en soms heel erg jammer. Net de baby van een vriendin (die de aanleiding was om dat ene topic te openen ) op bezoek gehad en dat is me toch een geweldig kind!!! Maar als ik dan lees over huilen en niet slapen en verdrietjes en zo...Maar een babyhoofdje zo zachies in je nek....
DANYEL EN THIJS
  vrijdag 3 mei 2002 @ 12:11:11 #140
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4051944
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 11:53 schreef Catootje het volgende:
Ook ik ben nog heel erg niet zwanger...soms eik fijn en soms heel erg jammer. Net de baby van een vriendin (die de aanleiding was om dat ene topic te openen ) op bezoek gehad en dat is me toch een geweldig kind!!! Maar als ik dan lees over huilen en niet slapen en verdrietjes en zo...Maar een babyhoofdje zo zachies in je nek....
En het getrappel van voetjes in je buik.....
En in de spiegel kijken en constateren dat een walrus op dit moment aantrekkelijker is dan jij

Elluk voordeel heb z'n nadeel Toot!

Jubileum moderator vrijdag 3 mei 2002 @ 13:07:38 #141
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4052725
Ik heb net een telefoontje van het ziekenhuis gehad.
Eva wordt as. woensdag geopereerd aan haar neusamandel (mits ze niet verkouden en koortsig is).

* Lois heeft nu al een knoop van ellende in haar maag*

Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 3 mei 2002 @ 13:09:30 #142
3011 E.T.
pi_4052743
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 13:07 schreef Lois het volgende:
Eva wordt as. woensdag geopereerd aan haar neusamandel (mits ze niet verkouden en koortsig is).

he bah wat snel al.. Van de andere kant.. als 't een beetje meezit is ze op d'r eerste verjaardag weer helemaal de oude

*dikke knuf voor Eva en d'r moeder geeft*

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_4052745
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 23:04 schreef jessie het volgende:
De laatste tijd heeft ze ook weer iets nieuws. Als ze dan op haar rug ligt komt ze met haar hoofd omhoog best een eindje, net of ze wil gaan zitten. Echt grappig. Als je haar bv uit bedje gaat halen dan gaat heel dat hoofdje omhoog net alsof ze heeeeeeel nieuwsgierig is ofzo.
Groetjes weer

Toen Jillian dit voor het eerst deed, waren we toch zo geschrokken met z'n tweeën. Als je nietsvermoedend haar kamertje binnenkomt verwacht je niet dat ze zo naar je ligt te staren met dat kleine bolletje zo omhoog

Fijn dat het zo goed gaat met Bo!!

pi_4052840
quote:

Oeh, das vrij snel zeg. Komt zeker nogal koud op je dak..
Ik kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt

Heel veel sterkte met de zenuwen en een voor Eva!!

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 mei 2002 @ 19:54:21 #145
13151 crew  Rewimo
pi_4054984
quote:

Lois, wat snel al hè? Nou ja, dan hebben jullie het maar achter de rug moet je denken. Sterkte met het overleven tot en vooral VAN komende woensdag
pi_4060100
Goed nieuws Anouk loopt weer!!!!!
Wel een beetje mank,maar ze loopt weer.

M'n computer is in de hommeles,heb windows omzeep geholpen zit nu op mijn man zijn comp

zaterdag 4 mei 2002 @ 16:22:28 #147
545 dop
:copyright: dop
pi_4061538

Bo met papa onder de douche
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_4061895
CUTE!!!!!
  zaterdag 4 mei 2002 @ 17:34:53 #149
3744 Kleintje
op en top!
pi_4061982
Ik ben dan wel stil, maar ik lees hier nog steeds mee!
Lois, sterkte met de zenuwen! Eva, sterkte met de operatie.
Het gaat snel, maar voor je het weet is ze van alle ellende af en dat is toch echt veel fijner dan al het getob.

Alle niet zwangeren, blijven doorgaan met jullie hobbie Ik vind het erg rot dat het niet allemaal zo gaat als dat jullie zouden willen. Weet hier verder niets op te zeggen. Ik leef met jullie mee. Het lijkt alsof iedereen zo zwanger wordt en dat moet jullie erg veel pijn doen! Sterkte en succes.
Ook voor Swets en ET, das weer een ander verhaal!

Ben benieuwd hoe het met Knorretje en haar buik gaat.

Ik blijf genieten van alle foto's en verhalen.
Van mijn kant is er nog weinig te vertellen. Zijn momenteel niet echt met het hele babygebeuren bezig en we weten ook niet of we dit nog wel gaan doen in ons leven. WAT zullen sommigen wel denken?
Maar hier komt nog wel meer uitleg over. Nu even niet.

Berney, fijn dat Anouk weer wat kan lopen.
Jammer dat de foto wat onduidelijk was, zag alleen een gipsen beentje, dat rood viel behoorlijk op.

Ik wil overigens nog veel meer foto's!!!
Catoot... ik verwacht binnenkort toch ook foto's van jouw buik die groeit!!!

pi_4063464
Hehe, @home staat het mij eindelijk toe weer te internetten

In elk geval: we hebben maarliefst twee heel rustige nachten achter de rug! We zijn weer helemaal bijgekomen! Dit soort dingen moet je niet te vaak meemaken, dat sloopt je (maar daarover kan Lois je veel meer vertellen).

Op dit moment ligt Jorden net in bed, maar dat komt omdat we vandaag bij opa en oma geweest zijn. De hele dag wakker geweest (veeeel meegemaakt), onderweg terug even geslapen, en ja, dat betekent dat hij nu nog wakker is (maar wel errug moe). Maar we hebben ons lesje een beetje geleerd: hij blijft voorlopig maar even in bed, valt hoop ik zometeen wel in slaap.

'k Heb 2 dagen nagedacht over Karins post (waar ik dus niet op kon reageren, vanwege die stomme provider dus). Wat een naar gevoel lijkt me dat. En verder weet ik eigenlijk niks zinnigs te zeggen. Ik hoop gewoon dat het jullie, en de anderen die dat wensen, gegeven is om dit jaar zwanger te raken.

En Lois, tjee wat eng zeg, lijkt me ook zo dubbel. Je wil natuurlijk niet dat ze iets gaan doen met je kind, maar ja, je wil natuurlijk ook wel dat ze van al die vervelende dingen afkomt. Sterkte dus!

Dan nog kort wat over Jorden: hij is druk bezig met "geven en nemen", erg vermakelijk. Dat wil zeggen: hij wil je wat geven, maar laat het niet los, en neemt het dus meteen weer terug. En op het kinderdagverblijf heeft hij afgelopen vrijdag alleen maar geprobeerd om dingen af te pakken van andere kindjes... En als dat niet lukte, ging hij heel hard brullen! Tis wat!

pi_4063521
Lois dat is al snel!! Kan me goed voorstellen dat je hier ondanks dat ze er van op zal knappen erg tegenop ziet.
Knor laat nou eens wat horen!!! Dat kan je toch niet maken he ons niet op de hoogte houden
Telkens als er wat gepost is denk ik...... zou het
Fijn Berney dat het gips er weer helemaal af is bij Anouk.
Nausicaa lekker voor jullie hoor dat jullie weer even bijgeslapen hebben. Nu duimen dat je voorlopig niet meer hoeft bij te slapen
Het voelt heerlijk!!!!
pi_4063725
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 20:55 schreef jessie het volgende:

Fijn Berney dat het gips er weer helemaal af is bij Anouk.

Nou het gips is er nog niet af,maandag over een week pas.

Lol ik kom hier ook steeds kijken.
zit zelfs op mijn man zijn computer nu windows bij mij omzeep is.
Ben zo benieuwd steeds hoe het met Knor is.
Het is akelig stil hoor nu.

pi_4063858
Oh ze loopt nu dus met gips Nog een week dus, ze zal wel blij zijn als het er af is. Alhoewel ze nu natuurlijk ook alle aandacht krijgt

En lol ik ben het dus weer geen berichtje van knor

Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 4 mei 2002 @ 22:15:46 #154
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4064175
Ik ben het maar.....

Lois, sterkte met Eva! Kan me goed voorstellen dat je daar nerveus over bent.

Ik had het even helemaal gehad vandaag. Ik ben bang dat ik het zwanger zijn echt zat ben nu!

En ik weet hoe ondankbaar dat klinkt in de ogen van de mensen in afwachting van een zwangerschap, of met een echt moeilijke zwangerschap, maar toch ben ik het zat.

Mijn moeder zei al: "Je ziet eruit alsof je op het laatst loopt" en dat gevoel heb ik zelf ook, maar we moeten nog 7 weken! Ben opgezwollen van al dat vocht, kan alleen hub z'n schoenen nog maar aan, en ik zal ZELF die veters strikken al is het het laatste wat ik doe.

Ow ja, als ik een harde buik krijg, wordt ik daar echt benauwd van, net alsof ik geen adem krijg. Kent iemand dit?

OK, ik ben uitgeklaagd, en broed met goede moed verder.

zaterdag 4 mei 2002 @ 22:23:31 #155
8885 moralia
Grip op je zak
pi_4064264
Ja, harde buik, lastig maar niet erg, eventjes goed inademen ( door neus) en langzaam uitademen ( door mond) terwijl je over je buik wrijft, dan is ie zo weer zacht!
pretending that I'm deaf
pi_4064282
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 17:34 schreef Kleintje het volgende:

Berney, fijn dat Anouk weer wat kan lopen.
Jammer dat de foto wat onduidelijk was, zag alleen een gipsen beentje, dat rood viel behoorlijk op.

De foto is niet onduidelijk.
Dat is nu dropshadow.van paint shop pro.
express zo gedaan dus.
pi_4064298
Argggggggggggggh
kan er dan niet iemand zeggen van de crew dat ze bezig is ofzo.
Word er niet goed van.
pi_4064380
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 22:23 schreef moralia het volgende:
Ja, harde buik, lastig maar niet erg, eventjes goed inademen ( door neus) en langzaam uitademen ( door mond) terwijl je over je buik wrijft, dan is ie zo weer zacht!
Is niet erg, maar wel een teken om het rustiger aan te doen!
  zaterdag 4 mei 2002 @ 22:33:08 #159
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4064385
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 22:23 schreef moralia het volgende:
Niet helemaal onschuldig hoor, ze hebben me daar onlangs voor opgenomen. Een harde buik kan geen kwaad inderdaad, maar het mogen er niet teveel zijn.
Heb ze vanaf week 16 dus in wegblazen ben ik inmiddels zeer bedreven, ik heb alleen nog nooit dat benauwde gevoel erbij gehad.
  FOK!fossiel zaterdag 4 mei 2002 @ 22:34:45 #160
2628 Karin
pi_4064406
Volgens de laatste berichten die ik gister gehad heb was ze nog niet bezig.

Leah heel veel sterkte met de laatste loodjes! En tuurlijk mag je klagen joh! Van wat ik van Lois begrepen heb zijn die laatste loodjes helemaal niet zo leuk.

zaterdag 4 mei 2002 @ 22:41:36 #161
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4064460
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 22:34 schreef Karin het volgende:

Leah heel veel sterkte met de laatste loodjes! En tuurlijk mag je klagen joh! Van wat ik van Lois begrepen heb zijn die laatste loodjes helemaal niet zo leuk.

Ik hoop dat je over een poosje ook zo mag klagen!
  † In Memoriam † zondag 5 mei 2002 @ 11:29:26 #162
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4068645
* just me doet iedereen de groetjes van Gaoxing..

pc heeft nog steeds problemen maar ze hoopt één dezer dagen weer aanwezig te zijn!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_4068768
quote:
Op zondag 05 mei 2002 11:29 schreef just me het volgende:
* just me doet iedereen de groetjes van Gaoxing..

pc heeft nog steeds problemen maar ze hoopt één dezer dagen weer aanwezig te zijn!

De hare ook al .
De mijne ook sinds gisteren,heb nu xp erop.
Maar moet nog veel doen,instaleren e.d
Kom af en toe effe kijken of er nieuws is.
  zondag 5 mei 2002 @ 12:15:27 #164
8885 moralia
Grip op je zak
pi_4069012
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 22:33 schreef Leah het volgende:

[..]

Niet helemaal onschuldig hoor, ze hebben me daar onlangs voor opgenomen. Een harde buik kan geen kwaad inderdaad, maar het mogen er niet teveel zijn.
Heb ze vanaf week 16 dus in wegblazen ben ik inmiddels zeer bedreven, ik heb alleen nog nooit dat benauwde gevoel erbij gehad.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit een benauwd gevoel erbij gehad heb, hij wordt alleen maar hard.
pretending that I'm deaf
  zondag 5 mei 2002 @ 12:53:06 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4069316
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:15 schreef moralia het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik nog nooit een benauwd gevoel erbij gehad heb, hij wordt alleen maar hard.

Ik denk zelf dat er dan even een ader dichtgedrukt wordt ofzo. Zal het de volgende controle eens vragen.

Hoe gaat het met jouw laatste loodjes, btw? Ga je thuis bevallen?

zondag 5 mei 2002 @ 13:01:57 #166
8885 moralia
Grip op je zak
pi_4069417
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:53 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat er dan even een ader dichtgedrukt wordt ofzo. Zal het de volgende controle eens vragen.

Hoe gaat het met jouw laatste loodjes, btw? Ga je thuis bevallen?

Ik word steeds zwaaaaaarder en de laatste dagen wordt mijn baby ( die vrij rustig was) steeds drukker, maar ik voel me erg goed, alles lukt nog wel zij het een stuk slomer en met beleid natuurlijk. Ik draag geen veterschoenen meer of schoenen met bandjes, ik heb een paar lichte aerosoles instappers gekocht en dat zit heerlijk ( ze zijn zelfs nog een beetje elegant).
Ik ga bevallen in het ziekenhuis, dat vind ik gewoon een prettiger idee en het scheelt volgens mij een hoop rompslomp, hoewel de meningen daar over verdeeld zijn natuurlijk.

Ik denk dat als je eenmaal met verlof bent dat het voor jou ook makkelijker wordt, dat kan toch niet al te lang meer duuren? Nog een weekje of twee of zo?

pretending that I'm deaf
  zondag 5 mei 2002 @ 13:30:33 #167
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4069704
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:01 schreef moralia het volgende:

[..]

Ik denk dat als je eenmaal met verlof bent dat het voor jou ook makkelijker wordt, dat kan toch niet al te lang meer duuren? Nog een weekje of twee of zo?

Na die opname vanwege harde buiken (die weeen bleken te zijn), moest ik stoppen met werken.
Jammer, want ik had het graag even afgerond, vooral omdat ik na mijn verlof en ouderschapsverlof maar 16 uur ga werken en dus in een andere situatie terugkom.

Maar goed, 't is niet anders en ik verwacht eigenlijk dat de FF wel eerder komt, het is sinds die opname niet echt rustig in mijn buik geweest.

* Leah geeft het huis nog maar eens een beurt.

pi_4069916
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:30 schreef Leah het volgende:

* Leah geeft het huis nog maar eens een beurt.

Als je ergens hulp bij nodig hebt qua poetsen, laat even weten
  zondag 5 mei 2002 @ 14:52:34 #169
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4070466
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:53 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Als je ergens hulp bij nodig hebt qua poetsen, laat even weten

Lief van je!
De grote klussen zijn gedaan, en de as oma komt nog een keer gordijnen wassen. Kom maar gezellig beschuitjes eten tzt en ik kan me zo voorstellen dat het opruimen bij Havoc wel weer genoeg is geweest, voor het komende jaar ofzo .
  zondag 5 mei 2002 @ 19:01:03 #170
4282 Catootje
*stilte*
pi_4072512
ouder zijn is maar spannend hoor: ze breken en opereren en ziekenhuizen maar af die koters!
DANYEL EN THIJS
pi_4072627
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:01 schreef Catootje het volgende:
ouder zijn is maar spannend hoor: ze breken en opereren en ziekenhuizen maar af die koters!
En jij gaat het vast allemaal nog een keer meemaken hoor Catootje!
En reken er dan maar op dat je het ook ont-zet-tend leuk gaat vinden (ja, niet dat breken en opereren natuurlijk, maar andere dingen wel hoor!)

ben zooow benieuwd naar Catootjetjes

zondag 5 mei 2002 @ 19:23:09 #172
4282 Catootje
*stilte*
pi_4072725
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:13 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

En jij gaat het vast allemaal nog een keer meemaken hoor Catootje!
En reken er dan maar op dat je het ook ont-zet-tend leuk gaat vinden (ja, niet dat breken en opereren natuurlijk, maar andere dingen wel hoor!)

ben zooow benieuwd naar Catootjetjes

*visioenen heeft van uitgelubberde en doodvermoeide Catoot, met beenexplosies en twee ranzige vantop tot teen vieze kindjes*
DANYEL EN THIJS
pi_4073027
*visioenen heeft van een stralende Catootje met een heerlijk ondeugend babysmoeltje in haar armen*
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zondag 5 mei 2002 @ 19:56:05 #174
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4073090
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:23 schreef Catootje het volgende:

*visioenen heeft van uitgelubberde en doodvermoeide Catoot, met beenexplosies en twee ranzige vantop tot teen vieze kindjes*

Alles op zijn tijd Catoot .

Eva heeft de afgelopen dagen een beetje last van doorkomende boventandjes. Best vervelend, ze is een beetje uit haar hum en slaapt slecht. Overdag slapen wilde ze vandaag helemaal niet, teneinde raad zijn we dus maar een heel eind wezen autorijden vandaag. Dat hielp!
Vanmiddag lekker lang in bad gestopt, lekker gespeeld met Ernie in een opwindbootje, en ze is om 6 uur tijdens het eten gewoonweg omgerold.
Ze slaapt als een roosje inmiddels.

Jeroen kon gelukkig vrij krijgen woensdag en vrijdag, en ik kon hemelvaart inruilen tegen 2e pinksterdag. We werken dus alleen maandag en dinsdag nog en dan hebben we een kleine week de tijd om die kleine er weer helemaal bovenop te vertroetelen.
We zien er vreselijk tegenop, maar we weten ook wel dat het nodig is.
Nu ze eventjes helemaal niet verkouden is, amper last heeft van haar longen en daardoor dus een stuk beter slaapt, zie je haar ontwikkeling ineens met sprongen vooruit gaan. Ze hoort meer, brabbelt meer, lacht veel meer, is gek op staan, wil dolgraag achter de katten aan, kortom ze kan ineens veel meer.
Kun je nagaan hoe anders dat allemaal was geweest als ze niet zo ziek was geweest steeds.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_4073187
Komt allemaal goed Lois!

Naast een spannende dag zal het woensdag misschien ook wel wat raar aanvoelen, denk ik, vorig jaar bevielen we immers op de dag voor hemelvaart! Voor mijn gevoel wordt Jorden dan ook komende woensdag een jaar.
(Toen was het trouwens wel een stuk mooier weer, al heb ik daar niks van mee gekregen...).

Anyway, Jorden ligt weer lekker te brullen in zijn bed, wil natuurlijk niet slapen, maar is wel heel moe (so what's new). Maar we houden stand! Het is wel zo dat hij een stuk rustiger slaapt als hij er voor het slapen gaan even alles uitgegooid heeft qua emotie, maar dat zou niets nieuws moeten zijn, want dat had Lois mij ook verteld...

Jubileum moderator zondag 5 mei 2002 @ 21:37:00 #176
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4074125
Zei ik net nou dat Eva sliep als een roosje?

De nadruk ligt hier toch echt op sliep. Mevrouw is wakker, superhappy en klaar om vreselijk te spelen. Ze denkt zeker dat ze haar middagslaapje heeft gedaan.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_4074451
heheheh, dat herken ik maar al te goed die slaap probleempjes.
Damien is nu 21 maanden en heeft dat nog steeds wel.
Vananond ook weer, om zeven uur naar bed en om half negen gezellig staan zingen.
Ik laat hem meestal lekker gaan en dan gaat ie vanzelf weer slapen.
Verder noge geen tweede op komst...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 mei 2002 @ 22:24:07 #178
13151 crew  Rewimo
pi_4074562
quote:
Op zondag 05 mei 2002 22:13 schreef Angel22 het volgende:
Verder nog geen tweede op komst...
Jammer...
  maandag 6 mei 2002 @ 07:10:05 #179
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_4078284
Joehoe, we leven nog! en de pc ook weer

Al nieuws van Knorretje, iemand?

Leah: klagen mag best hoor. Je moet maar zo denken: als de laatste weken niet zo zwaar zouden zijn, zou je er uiteindelijk bij de bevalling lang niet zo van overtuigd zijn dat het kind eruit moet

Irisje ligt op dit moment lekker te slapen. Ze heeft vanmorgen haar eerste hepatitisprik gehad. Eigenlijk moest ze alleen maar op controle voor de spruw (die nog niet weg is ), en volgende week voor deze prik, maar het kon gelukkig meteen. Scheelt ons weer een ochtend dokteren. Volgende keer doen we toch de hepatitisprik maar tegelijk met de rest. Het nadeel is echter dat ze dan vijf (!) prikken krijgt. In Nederland mengen ze de boel toch?

Dat ze slaapt, daar ben ik eigenlijk heel erg trots op. Ze begon er wat vreselijk vervelende slaap-gewoontes op na te houden, en twee weken geleden zijn we daarom begonnen met de 5-10-15-methode 's nachts (ze wilde alleen nog maar in slaap vallen in mijn armen, werd dan wakker als ik haar in bed legde, moest weer in m'n armen in slaap vallen etc.). Toen ze de nachten onder de knie had zijn we met de middagen begonnen, aangezien ze dan alleen maar op m'n buik wilde slapen, of minstens heel dicht bij me. Maar na drie dagen huilen gaat dat nu ook heel erg goed. Nu de vroege avond en vroege ochtend nog, maar eventjes is het genoeg. Ik heb me heel veel afgevraagd of het niet te vroeg was om ermee te beginnen, maar ik denk echt dat we het goed hebben gedaan. Het is nou eenmaal een ontzettend wijs stijfkoppie; over een paar maanden was het grote ellende geworden.

De controle bij de dokter was eigenlijk wel even lekker: ik was een beetje onzeker over de borstvoeding. Hoewel ik wist dat ze er gezond uitziet, genoeg plast etc., begon ik toch een beetje te twijfelen of ik wel genoeg melk had. Ze bleek echter in twee weken bijna een (amerikaanse) pond aangekomen te zijn, en een inch gegroeid, dus ik ben voorlopig van m'n onzekerheid af.

Hoe gaat het trouwens met de ooms en tantes? ER? EW? Digger?

pi_4082563
He Gaoxing,

Fijn dat het zo goed gaat met Iris! En goed dat ze nu weer goed slaapt. Ik denk inderdaad dat het goed is om het ritme van slapen erin te krijgen. Heb er hier soms ook nogal eens moeite mee hoor. Als het aan Bo ligt blijft ze het liefst de hele dag wakker bemoeit zich met allen en ziet alles en iedereen. Met als gevolg dat ze overprikkelt raakt en druk gaat zwaaiien met armpjes en beetjes en gillen. Dus nu gaat ze overdag ook gewoon naar bedje. Nou ja gewoon De ene keer pikt ze het wel de andere keer niet. Ik wil het dan nog al eens zielig vinden en haar er weer uit halen maar hubbie is daar wat strikter in (gelukkig) En dat heeft gewerkt. Over het algemeen slaapt ze nu dus overdag ook. Met als gevolg een vrolijkere uitgerustere Bo.
Fijn dat het eindelijk weer eens droog was, heb lekker weer gewandelt met Bo. Ze had het echt gemist begon te stralen toen ik de wandelwagen paktte. Vinden jullie ukkies dat ook zo fijn?
Ik ga nog even genieten van het feit dat ze slaapt

Doei doei groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
pi_4089316
Welkom terug Gaoxing!
Erg verstandig denk ik, om dat slaapritme nu al aan te leren (en heel herkenbaar: wel bij je in slaap vallen, maar wakker worden op het moment dat het bed in zicht komt!).

Hier hebben we nog af en toe een geweldig ongelukkige Jorden in zijn bedje; verwijtend en zielig kijkt hij dan, allebei tegelijkertijd!

Maar het gaat beter hoor, hij huilt steeds minder lang.

maandag 6 mei 2002 @ 22:11:40 #182
11922 Pikakonijn
Oke bye i love you
pi_4089974
Ik lees eigenlijk dit topic alleen maar en post nooit wat in dit topic, maar nu wel en wel voor een collega en een vriendin van mij.

Ze heeft op dit moment last van een blaasontsteking, de tweede in 3 weken

Heeft iemand van jullie hier ook last van gehad tijdens de zwangerschap en wat kun je doen om het te voorkomen, behalve veel water drinken.

Om mensen te houden, moet je van ze houden :) Zit je te denken om een konijntje te nemen, kijk eens op www.bunnybin.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 mei 2002 @ 22:14:29 #183
13151 crew  Rewimo
pi_4090019
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:11 schreef Pikakonijn het volgende:
Ik lees eigenlijk dit topic alleen maar en post nooit wat in dit topic, maar nu wel en wel voor een collega en een vriendin van mij.

Heeft iemand van jullie hier ook last van gehad tijdens de zwangerschap en wat kun je doen om het te voorkomen, behalve veel water drinken.

Elke dag een glas cranberrysap drinken, schijnt heel goed te helpen. Proberen kan geen kwaad lijkt me. Verder goed van voren naar achteren billen afvegen, en niet andersom (beetje gek praatje, maar je snapt me vast wel). Beterschap voor je vriendin!
pi_4090161
quote:
Op maandag 06 mei 2002 22:11 schreef Pikakonijn het volgende:

Heel veel drinken, tezamen met een hoge dosis vitamine C slikken. Het zuur van de vitamine C doodt de bacterieën. Dit heeft mij iig geholpen.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 12:24:36 #185
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_4095838
Knorretje en Danny, van Harte
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_4096098
Ja van Harte hoor,las het net.
pi_4096259
Wie, wat, waar??????
Heb ik iets gemist???

Knorretje bevallen???? wanneer en wat is het geslacht en meeeeeeeerrrrrr??????

Gefeliciteerd btw

dinsdag 7 mei 2002 @ 12:58:45 #188
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_4096293
Wat leuk Danny en Knorretje. Gefeliciteerd.
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_4096368
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 12:56 schreef Angel22 het volgende:
Wie, wat, waar??????
Heb ik iets gemist???

Knorretje bevallen???? wanneer en wat is het geslacht en meeeeeeeerrrrrr??????

Gefeliciteerd btw

Danny en Knorretje gefeliciteerd!!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 13:15:31 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_4096489
Gefeliciteerd!

Is alles goed met jullie drietjes? En dan voornamelijk met Knorretje?

dinsdag 7 mei 2002 @ 13:31:31 #191
22637 Sweej
TiepMiep
pi_4096615
Gefeliciteerd Danny en Knorretje met jullie kleine meid.
Alle geluk gewenst.
  † In Memoriam † dinsdag 7 mei 2002 @ 13:50:27 #192
7074 moussy
kuttekop
pi_4096815
Goed nou , wij zijn nu weer eens naar het ziekenhuis geweest hier in Den Helder, om te klagen over het AMC , om te vragen wat we hier nou mee moeten en om te vrragen of de arts meer wist dan wij, aangezien wij steeds maar geen antwoorden in het AMC krijgen.

De arts van het AMC heeft ons dus in een waan, nee verwarring gebracht dat er niets aan de hand hoefde te zijn. Wat de arts hier op papier had staan was héél wat anders.....

Ik moet dus nog een keer naar het AMC om te kijken of het hoofdje groter is geworden, duidt nml zeer zeker op een waterhoofd en ze willen dan proberen vast te stellen waar de opening in de rug zou zitten. Wij krijgen dus zoals het er nu uitziet wél een kind met een open ruggetje, maar het is nog de vraag wáár de opening zit.

† In Memoriam † dinsdag 7 mei 2002 @ 13:52:03 #193
7074 moussy
kuttekop
pi_4096836
dat zie ik nu pas

Knor & Danny, van harte met jullie kleine meid !!!!

dinsdag 7 mei 2002 @ 14:09:41 #194
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4097042
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 13:50 schreef moussy het volgende:
Ik moet dus nog een keer naar het AMC om te kijken of het hoofdje groter is geworden, duidt nml zeer zeker op een waterhoofd en ze willen dan proberen vast te stellen waar de opening in de rug zou zitten. Wij krijgen dus zoals het er nu uitziet wél een kind met een open ruggetje, maar het is nog de vraag wáár de opening zit.
Sorry, ik volg pas sinds kort dit onderwerp omdat ik nu zelf ook zwanger ben, dus stel misschien wel vragen die al gesteld zijn...

Wat zijn de gevolgen als je kindje met een open ruggetje geboren wordt? Heb je foliumzuur geslikt tijdens je zwangerschap? Het klinkt allemaal vreselijk als ik het zo lees in ieder geval... brrrr! Sterkte.

Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † dinsdag 7 mei 2002 @ 14:18:51 #195
7074 moussy
kuttekop
pi_4097148
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 14:09 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Sorry, ik volg pas sinds kort dit onderwerp omdat ik nu zelf ook zwanger ben, dus stel misschien wel vragen die al gesteld zijn...

Wat zijn de gevolgen als je kindje met een open ruggetje geboren wordt? Heb je foliumzuur geslikt tijdens je zwangerschap? Het klinkt allemaal vreselijk als ik het zo lees in ieder geval... brrrr! Sterkte.

Ik heb vanaf het moment dat we zwanger wilde worden foliumzuur geslikt.

url over spina bifida: http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/spina.html

en ik ga nu de hort op, ik blijf bij mn standpunt dat als we een controle hebben gehad dat ik wat koop voor het wurmpie, zo gaat het wel errug hard trouwens, nahjah dan hebben we alles ruim vóór de tijd in huis

dinsdag 7 mei 2002 @ 14:21:22 #196
25300 beertje_
..........
pi_4097182
Oe moussy wat een naar bericht, aldoor die onzekerheid wordt je ook niet vrolijker van.
Zet de boel maar op de kop in het ziekenhuis hoor, nu moeten ze maar eerst eens goed kijken/onderzoeken voordat ze maar lukraak wat antwoorden geven.
Succes

Lois jij ook veel succes met Eva, ik zie er zelf ook heel erg tegenop om met Sven naar het ziekenhuis te gaan(moet zelfs nog een afspraak maken maar stel het aldoor weer uit)

Sven is de laatste dagen totaal niet te genieten, alles uitvreten wat niet mag en om het minste of geringste gaan jammeren of gillen vooral om z'n zin te krijgen *zucht*
Ja..best wel vermoeiend
Hoektandjes en kiezen schiet niet erg op, willen aldoor doorbreken(dik 2 mnd al) en heeft Sven veel last van maar zakt dan weer weg.
Tijd om echt door te breken dus.

Voor de rest iedereen veel succes met de kleintjes en de zwangerschappen.
Enne...ik wil graag foto's zien Knorretje

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  dinsdag 7 mei 2002 @ 14:24:26 #197
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4097232
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 14:18 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik heb vanaf het moment dat we zwanger wilde worden foliumzuur geslikt.

url over spina bifida: http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/spina.html

Ik heb het doorgelezen... jeetje, dat is nogal wat meid! Zo zie je dus maar dat foliumzuur het zowieso niet uitsluit. Hoeveel weken was je toen ze het ontdekten? Want je bent nu een maand of 5 toch? Dus het is al in een vroeg stadium te ontdekken, maar ik begrijp dat er voor de geboorte niets aan gedaan kan worden? Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en zit ze maar goed op hun nek daar in het ziekenhuis hoor!
Angelic1 since 2001
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:21:57 #198
22637 Sweej
TiepMiep
pi_4097957
quote:

Moussy, wat een nare berichten
Maar begrijp ik goed dat het nog steeds niet helemaal zeker is??

In ieder geval veel sterkte gewenst!

dinsdag 7 mei 2002 @ 15:38:49 #199
3744 Kleintje
op en top!
pi_4098165
Moussy toch....
Waarom moet jij al dit leed achter elkaar hebben.
Waarom mag je niet onbezorgd zwanger zijn.
Gelukkig zijn met het wondertje in je buik!

Sterkte!

pi_4099960
Jeetje Moussy wat een klap moet dit zijn zeg. Wat een eikels ook die artsen. Wat een zorgvuldigheid bah!! Ik wens je veel sterkte en hoop dat je nu snel een keer echt duidelijkheid krijg.

Knor en Danny gefeli met jullie meissie. Jullie waren dus toch al bezig he toen wij aan jullie dachten hier !!!!! En wij maar meepuffen voor het geval dat,had ff laten weten dat we konden stoppen ja

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 mei 2002 @ 18:24:57 #201
13151 crew  Rewimo
pi_4100321
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 13:05 schreef berney het volgende:

[..]

Danny en Knorretje gefeliciteerd!!

Wauw, geweldig! Kajira, wat een aparte naam Erg mooi! En nu willen we natuurlijk heel snel foto's zien (of waren die er al, ik heb het topic hierboven nog niet gescand), en het verhaal van de bevalling horen. Van harte gefeliciteerd, Knor en Danny!
  FOK!fossiel dinsdag 7 mei 2002 @ 18:26:01 #202
2628 Karin
pi_4100326
Danny en Jolanda, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Ik hoorde van Ted dat het met jullie alledrie heel goed gaat en dat jullie hele trotse ouders zijn. Geniet er lekker van!

Moussy, wat een rotbericht zeg! En wat naar al die onzekerheid. Ik hoop voor je dat ze snel wat duidelijks kunnen zeggen en dat dat meevalt.

Lois, heel veel sterkte morgen! Ik hoop dat Eva snel weer opknapt en vooral niet meer ziek wordt. Dan gaan we een heel groot feessie bouwen op haar verjaardag!

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 mei 2002 @ 18:30:34 #203
13151 crew  Rewimo
pi_4100367
quote:
Goed nou , wij zijn nu weer eens naar het ziekenhuis geweest hier in Den Helder, om te klagen over het AMC , om te vragen wat we hier nou mee moeten en om te vrragen of de arts meer wist dan wij, aangezien wij steeds maar geen antwoorden in het AMC krijgen.

De arts van het AMC heeft ons dus in een waan, nee verwarring gebracht dat er niets aan de hand hoefde te zijn. Wat de arts hier op papier had staan was héél wat anders.....

Moussy, nee toch? Hoe kunnen ze dat nou doen in het AMC? Niet te geloven zeg... Wat zullen jullie geschrokken zijn! Ik zit me hier vreselijk boos te maken, wat een ongelooflijke sukkels zeg, daar in het AMC... Ik kan niets anders doen dan jullie veel sterkte wensen en hopen dat de opening op een gunstige plek zit. Jeetje
  Jubileum moderator dinsdag 7 mei 2002 @ 18:58:00 #204
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4100680
Ach Moussy wat een klotebericht.
Wat laten die artsen een hoop steekjes vallen als het gaat om omgang met (zwangere) patiënten.

Ik wens jullie heel veel sterkte, en ik wou dat ik meer voor jullie kon doen.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 7 mei 2002 @ 19:47:03 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_4101375
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 18:58 schreef Lois het volgende:

Wat laten die artsen een hoop steekjes vallen als het gaat om omgang met (zwangere) patiënten.

En hier is alles van de medische molen mee begonnen. Een onderzoek naar de onzekerheden van de zwangere meiden en de omgang van artsen en verloskundigen.... denk je gewoon met een onderzoek mee te doen.

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie's

Gister schoot door mn hoofd dat we nog voor geboortekaartjes op stap moesten, vandaag hebben we maar besloten dat we dat niet meer doen. Niet omdat we er vanuit gaan dat het kindje komt te overlijden, maar gewoon om het feit dat door deze hele stress shit de eerste dagen voor ons zijn. En of we die dagen nou gaan vullen met operatie's en onderzoeken of genieten van een "gezond" kind, want nee, er is nog steeds niet zeker hoe ernstig het allemaal is. Kaartjes sturen kan altijd nog.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 mei 2002 @ 19:54:26 #206
13151 crew  Rewimo
pi_4101489
Groot gelijk Moussy, laat je niet gek maken. Jullie krijgen hoe dan ook een kindje en dat blijft nog steeds een groot wonder
pi_4104565
Danny en Knorretje, ik wil jullie in dit topic ook ff feliciteren met jullie meisje!!
Wat is het toch bijzonder mooi hè, de ouders te mogen zijn van zo'n klein wondertje

Eva, heel veel succes morgen met de operatie en dat je maar snel weer beter bent en hierna niet meer zo vaak ziekjes zult zijn!!

Moussy, wat ontzettend naar voor jullie.
Heel veel sterkte gewenst in deze tijd vol onzekerheid.

pi_4104593
We zijn vanavond voor 't eerst naar het zwembad geweest met Jillian. In het begin was ze een beetje aan het mokken, maar al snel was ze niet meer uit het water te slaan
Het was zeker voor herhaling vatbaar

pi_4108288
Zwaar offtopic:

quote:
quote van Meaghan:

"Jij bent het leven, jij bent de liefde, de liefde van mijn leven"

Zie mijn sig
  woensdag 8 mei 2002 @ 11:17:49 #210
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4108763
GVD, Moussy!!!!

Ik kan er nu van alles van vinden en over zeggen, maar daar heb je niet zo heel veel aan. In hoeverre is dit alles nu zeker dan?
Ik bedoel, kan het ook nog een putje zijn, of is er in ieder geval iets met de ruggegraat?

Sterkte meid!

woensdag 8 mei 2002 @ 11:28:21 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_4108940
Wat een verwarring Moussy! En wat een onzekerheid. Yek!
  woensdag 8 mei 2002 @ 12:32:19 #212
8885 moralia
Grip op je zak
pi_4110006
Knorretje en Danny van Harte! Ik ben bang dat ik de volgende ben, maar ik heb nog een weekje of twee. Veel geluk en ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Moussy ik hoop voor jou dat alles achteraf mee blijkt te vallen, dat komt gelukkig ook nog wel voor. Houd de moed er in misschien is er paniek om niks, ik hoop het voor jullie!

pretending that I'm deaf
pi_4110955
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 10:36 schreef Tinkerbell het volgende:
Zwaar offtopic:

[..]

Zie mijn sig

pi_4111990
Meaghan wat een ontzettend leuke foto van Jillian zeg!! Je ziet haar echt zo kijken van nou moet dat nou

Moralia het begint voor jou inderdaad dichtbij te komen he. Spannend hoor.

Ik moet de hele dag al aan kleine Eva denken. Ik hoop dat alles goed gaat en dat ze niet teveel pijn heeft. Paps en mams natuurlijk ook heeeeeeel veel stertke ermee he. Zal voor jullie ook wel heeeel moeilijk zijn.
Dikke knuf van Bo en mij.

Enne knorretje waar blijven die fotos nou van jullie mooie meissie

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 mei 2002 @ 16:12:06 #215
13151 crew  Rewimo
pi_4113664
Ja, hoe zou het met Eva zijn? Ik wens haar en natuurlijk papa en mama veel sterkte en beterschap.

qltel, Christan en ik gaan morgen een weekje op vakantie Dus als jullie een tijdje niks horen (lekker rustig) weten jullie hoe het komt

woensdag 8 mei 2002 @ 16:13:48 #216
25300 beertje_
..........
pi_4113692
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:12 schreef Rewimo het volgende:
Ja, hoe zou het met Eva zijn? Ik wens haar en natuurlijk papa en mama veel sterkte en beterschap.

qltel, Christan en ik gaan morgen een weekje op vakantie Dus als jullie een tijdje niks horen (lekker rustig) weten jullie hoe het komt

Ook veel sterkte voor Eva en paps en mams

Rewimo heel veel plezier, waar gaan jullie heen?

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 mei 2002 @ 16:16:26 #217
13151 crew  Rewimo
pi_4113733
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:13 schreef beertje_ het volgende:
Rewimo heel veel plezier, waar gaan jullie heen?
Een weekje naar een hotelletje in Duitsland, en als we terugkomen komt het hoogtepunt: de Efteling! We verheugen ons er heel erg op om dat voor het eerst met ons manneke samen te doen
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:27:56 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_4113914
Is er een van de Modjes die zo aardig wil zijn het lijstje op blz. 1 van deze draad aan te passen.

Knorretje is niet meer zwanger (!) en
Kajira Alicia Cossette is op 3 Mei 2002 geboren!

Staat wel zo netjes, toch? En ik denk dat Knorretje wel heel blij zal zijn dat het achter de rug is

[Waar bemoei ik me mee?]

pi_4113975
Moussy, wat verschrikkelijk voor jullie. Samen met iedereen hoop ik natuurlijk dat het allemaal heel erg gaat meevallen. Heel veel sterkte!
pi_4113997
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Een weekje naar een hotelletje in Duitsland, en als we terugkomen komt het hoogtepunt: de Efteling! We verheugen ons er heel erg op om dat voor het eerst met ons manneke samen te doen

Mogen wij mee naar de Efteling? Dat lijkt me wel reuze gezellig!

Of zullen we toch binnenkort maar eens een FOK-meeting gaan houden? Count me in!

woensdag 8 mei 2002 @ 16:49:49 #221
3011 E.T.
pi_4114215
Moussy, wat vreselijk zeg.. En dan vooral die onzekerheid.

Ik heb inderdaad ook steeds dat als ik dit topic naar boven zie komen dat ik kijk of er nieuws van Eva of Lois is...

Dat we van Knorretje nog niks gehoord hebben ligt volgens mij aan haar verblijf in het Kraamhotel. (de laatste keer dat ik haar sprak (december.. jemig wat een tijd geleden..) was ze dit van plan. Als dit dus inderdaad doorgegaan is, zal Danny natuurlijk ook weinig tot geen tijd hebben om even wat te posten. Neemt niet weg dat ik natuurlijk verschrikkelijk benieuwd ben hoe 't met de kleine en vooral met Knorretje is.

Ik vind trouwens dat we hier maar 'ns een regel in moeten gaan stellen dat we minimaal 1x per maand foto's van 't grut te zien moeten krijgen..

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 mei 2002 @ 16:56:56 #222
13151 crew  Rewimo
pi_4114296
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:34 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Mogen wij mee naar de Efteling? Dat lijkt me wel reuze gezellig!

Of zullen we toch binnenkort maar eens een FOK-meeting gaan houden? Count me in!

Tuurlijk! 16 mei Iedereen welkom (wel cadeautje voor qltel meebrengen, want die is dan jarig)
  Jubileum moderator woensdag 8 mei 2002 @ 17:25:14 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4114691
Zo wij zijn weer thuis! Dat zijn we al eventjes hoor, maar ik heb nu pas tijd.

Vanmorgen om 7.15 uur waren we in het ziekenhuis. Ze kreeg een operatiejasje aan (speciaal voor kindjes in felle kleurtjes) en een drankje om slaperig te worden.
Om half 9 werden we opgehaald en naar de operatieafdeling gebracht. Daar moesten we nog even wachten en ik moest in groene kleding gehesen worden.
Om 10 voor 9 was ze aan de beurt, op mijn schoot in slaap gebracht en daarna mocht ik haar op de operatietafel leggen. Zo'n klein wurmpje op zo'n grote tafel .
Ik liep terug naar de uitslaapkamer en werd weer uit het groene pak geholpen en na 5 minuten was Eva ook al klaar.
Heel veel bloed en heel veel huilen.

Gelukkig werd dat na een tijdje wel minder en mochten we weer naar de kinderafdeling waar Jeroen al met smart op ons zat te wachten.
Ze moest elk kwartier iets drinken en heeft zelfs een hele raket (waterijsje) weggeslobberd. Het viel niet mee maar na een uurtje kon ze alweer zachtjes lachen.

Om 12 uur kwam de dokter voor controle en alles was goed. Daarna mochten we, na nog wat uitleg hoe we de komende dagen voor haar moeten zorgen en waar we op moeten letten, weer naar huis.

Ze is ontzettend moe maar kan haast niet slapen omdat ze elk kwartier iets moet drinken. Ze heeft inmiddels al een broodje gegeten want melk mag nog eventjes niet.
Ik moet zeggen dat ze aardig snel weer opgeknapt is, de ingreep zelf en de uren daarna waren niet makkelijk maar ze speelt en lacht alweer.

Ik ben ontzettend trots op haar, hoewel het een kleine ingreep is is het toch iets vreselijks als je zo klein bent. Na een moeilijke ochtend lijkt er nu wel niets meer aan de hand. Veerkrachtig zijn kindjes hoor!

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 08-05-2002 18:52]

Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator woensdag 8 mei 2002 @ 17:26:55 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4114719
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Tuurlijk! 16 mei Iedereen welkom (wel cadeautje voor qltel meebrengen, want die is dan jarig)

Hmm jammer, 16 mei is op een donderdag.
Kan qltel niet even op zaterdag zijn verjaardag vieren?
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 mei 2002 @ 17:27:13 #225
13151 crew  Rewimo
pi_4114725
Goed zeg, Lois, fijn dat het allemaal meegevallen is! Hopelijk is het nu over met de verkoudheden en zo. Dappere meid hebben jullie hoor!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 mei 2002 @ 17:28:16 #226
13151 crew  Rewimo
pi_4114744
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 17:26 schreef Lois het volgende:

[..]

Hmm jammer, 16 mei is op een donderdag.
Kan qltel niet even op zaterdag zijn verjaardag vieren?

Ja, kan, maar we gaan toch echt de 16e naar de Efteling
pi_4114770
O knorretje ook naar het kraamhotel. Heb ik ook gelegen. Lekker voor haar hoor, daar kom je helemaal bij. Ben niet zwanger hoor maar zo er wel weer heen willen

Lois wat fijn dat alles goed is gegaan en wat slaat jullie meisje zich er dapper doorheen zeg.
Geef haar maar een ontzettend grote megaknuf van Bo en mij natuurlijk.

Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 8 mei 2002 @ 19:02:02 #228
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4115674
Wat fijn Lois, dat Eva zo snel opknapt! Ze zijn idd erg flexibel die kleintjes, dat verbaasd me wel vaker.

Verwen d'r maar lekker, na alle doorstane emoties.

pi_4116465
Fijn dat het zo goed gaat Lois! *keeps fingers crossed voor een goede en gezonde nachtrust vannacht*
pi_4116525
Moussy sterkte

Lois: fijn dat het goed gaat

En verder ben ik erg benieuwd hoe het met Knor is, hoe ze de bevalling heeft doorstaan en natuurlijk naar foto's van het nieuwste kindje.

Jubileum moderator woensdag 8 mei 2002 @ 20:29:37 #231
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4116693
Wat heeft Jillian een lief badpakje aan! Hoeven kindjes geen luier om in het zwembad?? (je ziet ik ben nergens van op de hoogte, zwemmen met Eva is iets wat misschien binnenkort eindelijk eens kan).

Nog even wat kleine fotootjes van onze grote kleine meid:

Voor de operatie:

Er na:

Lust ik waterijs?

Ja hoor,dat lust ik wel:

Allemaal ook nog ontzettend bedankt voor meeleven, mailen en kaartjes sturen.
Dat doet een mens goed!

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 8 mei 2002 @ 20:45:50 #232
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_4116845
Hallo allemaal

Ik post niet zo vaak hier, maar lees wel iedere dag mee. Moussy, wat een akelig nieuws Ik hoop voor jullie dat alles een beetje meevalt. Maar afwachten is erg moeilijk, natuurlijk. Lois, heerlijk dat Eva zich er zo goed doorheen slaat. Hopelijk komen jullie vanacht een beetje aan rust toe. En Knorretje heb ik al gefeliciteerd in het andere topic, maar ook ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe het meisje eruit ziet en hoe het met de ouders gaat

Zelf heb ik afgelopen maandag weer een echo gehad. Mijn gynaecoloog had namelijk de uitslag van mijn (eerste) bloedonderzoek binnengekregen, en daaruit bleek dat het kindje in mijn buik reageert op mijn antistof anti e in mijn bloed. Dwz: uit mijn bloed is af te leiden hoe groot de kans is dat het kindje bloedarmoede opbouwt. Niet helemaal met zekerheid, want die test die ze doen is eigenlijk bedoeld voor een rhesusfactor(en dat is bij mij niet het geval, ik heb AB +), maar andere testen specifiek voor die antistof-invloed bestaan niet.
Het is een beetje een ingewikkeld verhaal, maar bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik een keizersnede en is het bloed van Wouter in contact geweest met mijn bloed. Daardoor heb ik de antistof anti e in mijn bloed. Bij mijn tweede zwangerschap zijn ze daar achter gekomen en moest ik vaak een uitgebreide echo (o.a. om de bloeddoorstroming in de adertjes te meten), heb ik met 36 weken een vruchtwaterpunctie gehad omdat de kans op bloedarmoede inmddels ruim 80% was. Uiteindelijk ben ik met 38 weken ingeleid omdat ze het niet meer vertrouwden. Gelukkig hoefde Sterre geen bloedtransfusie, maar ze heeft wel een week onder de blauwe lampen gelegen
Nu ben ik dus voor de derde keer zwanger en meteen bij het eerste bloedonderzoek (met 11 weken) bleek er 65% kans op bloedarmoede te zijn. Daarom heb ik dus die uitgebreide echo gehad. Het kindje is nog te klein om de doorstroom in de adertjes te meten, maar ze kunnen het ook zien aan een abnormale hoeveelheid vruchtwater of aan zwarte vlekken 'in' het kindje (die duiden op vocht vasthouden). Gelukkig zag het er op echo helemaal normaal uit Ik moest ook weer bloed laten prikken en de volgende afspraak is over 2 weken. Best spannend, maar ik wil me niet helemaal gek laten maken door getallen, als de echo's gunstig zijn.

pi_4116911
Mooie foto's Lois!! En ontzettend fijn dat Eva zo voorspoedig herstelt van de operatie
Veel beterschap gewenst!!

En over het zwemmen, we hebben eerst het zwembad hier gebeld en ze zeiden dat ze liever wel zo'n speciale zwemluier zien bij de kleintjes. We hebben nog niet de mogelijkheid gehad om deze te kopen, dus zijn we stiekum zonder gegaan
Maareh, een geluk voor de mede-badgasten, ze heeft het netjes gehouden hoor

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 mei 2002 @ 21:39:25 #234
13151 crew  Rewimo
pi_4117389
Wij doen het altijd zonder zwemluier Nog nooit een ongelukje gebeurd hoor.

Overigens zitten wij hier op de bank te balen... Christan is ziek Niks afreizen naar het diepe zuiden vanavond. En dus waarschijnlijk morgen - mits ons mannetje opgeknapt is - flink in de file staan...

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 mei 2002 @ 09:00:41 #235
13151 crew  Rewimo
pi_4122569
Gelukkig werden we vanmorgen wakker van vrolijk gebabbel uit Christans kamertje (om 6 uur...) We gaan dus toch op vakantie Tot volgende week allemaal!
  donderdag 9 mei 2002 @ 13:41:24 #236
25300 beertje_
..........
pi_4124284
Rewimo hardstikke fijn en tot volgende week

Lois: Zo dat is achter de rug en hopen dat je kleine meid gauw weer de oude is

pi_4124806
Tot volgende week Rewimo (maar dit lees je nu natuurlijk niet meer)
Wat knap hoe Eva er al weer bij zit zeg op die fotos te zien. Ik hoop maar dat de napijn meevalt en dat ze weer een beetje durft te slapen enzo. Want van al die ziekenhuis bezoekjes zal die kleine meid best flink van slag zijn. Weer een portie megaknuffels van Bo en mij voor jullie.
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 9 mei 2002 @ 15:01:44 #238
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_4125218
Lois: blij dat het achter de rug is! Ik hoop maar dat Eva snel weer de oude is.

Oh en wij gebruiken zwemluiers. Wel erg grappig, omdat de kleinste maat die ik kan vinden zo ongeveer tot onder haar oksels komt. En van een vriendin heb ik nog iets gekregen vorige week: Australische zwempakjes met mouwen. Nu hoef ik me niet meer zo bezorgd te maken over verbranden.

Spuuglokje: goh, bij jou ook al zo spannend! Gelukkig dat je het een beetje van je af kunt zetten zolang de echo's goed zijn. Sterkte!

pi_4127863
Oe moussy...demmit DEMMIT!! F***!!

Eefje: knap gedaan hoor meidje!!

Knor....FOOOOTOOOOOO!!!!

DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator donderdag 9 mei 2002 @ 21:36:09 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4129424
Spuuglokje wat vervelend allemaal. Ik duim mee dat alle echo's en uitslagen zo goed blijven!

Eva heeft vandaag iets gehad wat ze werkelijk nog nooit heeft gehad, een loopneus. Raar gezicht hoor, dat zijn we helemaal niet bij haar gewend. We lopen nu continue achter haar aan met doekjes en tissues om alles schoon te houden.
Afgelopen nacht heeft ze prima geslapen, om 10 uur gisteravond werd ze nog huilend wakker en greep ze steeds naar haar neus. Toch maar een zetpilletje gegeven en daarna ging het beter.
Vandaag wil ze echter absoluut niet slapen. Elke keer als ze uitgeput in slaap valt wordt ze na 10 minuutjes compleet in paniek wakker. Gillen, krijsen en bijna niet te troosten. Vanavond zijn we al vanaf 6 uur bezig met haar in slaap te krijgen. Ontelbaar veel liedjes al gezongen, tientallen verhaaltjes en sprookjes al voorgelezen maar zodra ik haar alleen laat begint het krijsen weer van voor af aan. Ze lijkt wel bang, bang om te gaan slapen, bang om alleen gelaten te worden.
Ze is zo verschrikkelijk moe maar geeft zich niet over. Af en toe zakt ze uitgeput in slaap maar dat is meestal maar van korte duur.
Zielig

Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 9 mei 2002 @ 22:51:46 #241
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4130394
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 21:36 schreef Lois het volgende:

Vandaag wil ze echter absoluut niet slapen. Elke keer als ze uitgeput in slaap valt wordt ze na 10 minuutjes compleet in paniek wakker..... Ze lijkt wel bang, bang om te gaan slapen, bang om alleen gelaten te worden.
Ze is zo verschrikkelijk moe maar geeft zich niet over. Af en toe zakt ze uitgeput in slaap maar dat is meestal maar van korte duur.
Zielig

Klinkt misschien gek, maar twee jaar geleden heb ik dat zelf gehad, na een narcose. Niet het krijsgedeelte uiteraard, maar steeds wakker schrikken.

Lijkt me voor zo'n uk als Eva ook wel logisch, niet alleen laten lijkt me.

Wel vervelend nadat je net de slaapproblemen
overwonnen had .

donderdag 9 mei 2002 @ 22:55:08 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_4130444
Lois, ben blij om te lezen dat alles zo goed gegaan is. Wel vervelend van vanavond dan, ik hoop dat dat ook snel weer beter gaat. het is wat he, zo'n kleine in je leven. grappig hoor, in het verleden maakte dit soort verhalen me accuut steriel, en nu, nu kan ik niet wachten tot ik zwanger ben. Dat wil helaas nog niet lukken, maar we hebben geen haast... sterkte verder!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 mei 2002 @ 09:04:07 #243
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_4134424
Nou, Lois, wat een toestand. Hopen dat het gauw over is.
  † In Memoriam † vrijdag 10 mei 2002 @ 16:51:47 #244
7074 moussy
kuttekop
pi_4139416
Nou, pfft.... we zijn weer thuis.

Het kindje heeft toch een open ruggetje, de huid is ook niet gesloten, dus het is toch geen Spina bifida occulta

Ergens ben ik wel opgelucht, want de opening zit bij het heiligbeen. Heel laag dus. Bij de echo was ook een arts van de afdeling neo-natalogie aanwezig. Die zei ook dat het voor het kindje positief er uit zag. Met enig "mazzel" zou het alleen niet zindelijk worden van ontlasting en urine.

Ik vertelde dat ik me zorgen maakte om het putje van René en dr vader. Aan de klachten konden de artsen al opmaken dat het bij Peter om een SB occulta ging , dus hij moet gewoon zo snel mogelijk naar een neuroloog. Gelukkig staat er al een afspraak voor hem op 22 mei ivm de epileptische toevallen. Hij vroeg ook of hij bij René even naar dr putje mocht kijken. Tuuuurlijk vonden wij dat goed, hij kijken en voelen, ja hoor een SB occulta We moeten met haar dus naar de kinderneuroloog voor verdere onderzoeken.

Over het hoofdje van de kleine konden ze nog niets zeggen of het een waterhoofdje zou worden. Dat is eigenlijk pas duidelijk tegen de tijd dat het geboren zou worden of als het geboren is. Zoals het er nu dus uit ziet, kan het zich waarschijnlijk gewoon ontwikkelen zoals René. (het verklaard trouwens wel wrom René niet zo makkelijk zindelijk is te krijgen) Het frutje moet wel geopereerd worden als het geboren is , om de huid te sluiten, dat is nu dus een blaas.

vrijdag 10 mei 2002 @ 17:03:11 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4139557
Jeetje Moussy!!

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen zonder iets doms te zeggen...

Wat gek dat ze dat nooit bij Renè gezien hebben, en bij Peter trouwens ook niet. Hoe zit het met zijn broers en zussen (als ie die heeft)dan?

Sterkte meid!

pi_4139719
Moussy, wat verschrikkelijk!!
Als ik het zo lees is er nog hoop op een goede afloop in de zin dat er zeker geen sprake hoeft te zijn van een (serieuze)afwijking. (Mocht ik dit verkeerd begrepen hebben, sorry daarvoor)
Ik hoop voor jullie dat het uiteindelijk toch allemaal meezit.

Héél veel sterkte voor jou en je gezinnetje.

† In Memoriam † vrijdag 10 mei 2002 @ 18:56:21 #247
7074 moussy
kuttekop
pi_4140849
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 17:03 schreef Leah het volgende:
Jeetje Moussy!!

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen zonder iets doms te zeggen...

Wat gek dat ze dat nooit bij Renè gezien hebben, en bij Peter trouwens ook niet. Hoe zit het met zijn broers en zussen (als ie die heeft)dan?

Sterkte meid!

meiden , jullie hoeven niets te zeggen, ik ben al lang blij dat ik hier mn ei kwijt kan !!

Ze hebben het bij René nooit gezien omdat het eigenlijk nooit aan de orde was. Ik had er ook nooit bij stil gestaan dat een putje ook iets "engs" kon zijn, dus heb er eigenlijk ook nooit werk van gemaakt. Wat de kinderarts al zei, een putje hoeft niet altijd een SB occulta te zijn.
En er komt ook nog eens bij dat het bij René in haar bilnaad valt en daar ligt een arts of verloskundige na de bevalling ook niet echt met zijn of haar neus tussen. Het is dus mooi verstopt.

Peter heeft 3 zussen (en een mongolide broer)en deze zussen hebben alle drie ook weer kinderen. Ze gaan dus alle 3 op putjes jacht om er ook eventueel mee naar een arts te kunnen.

Het jongste zusje heeft net een kindje van 4 weken en zij en haar dochter hebben beide een putje. Het kleine meisje heeft ook nog eens 2 "misvormde" voetjes. Dat kan ook weer te maken hebben met SB.
Ons kleine wurmpie heeft zoals het er nu uitziet 2 gezonde voetjes. Het bewoog zelfs de teentjes (en beentjes) helaas kan dat nog niets zeggen, omdat ze nu natuurlijk drijven. Maar ikzelf vond het wel positief er uit zien, vooral omdat het de teentjes heel duidelijk bewoog.

† In Memoriam † vrijdag 10 mei 2002 @ 19:02:04 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_4140947
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 17:16 schreef Meaghan het volgende:
Moussy, wat verschrikkelijk!!
Als ik het zo lees is er nog hoop op een goede afloop in de zin dat er zeker geen sprake hoeft te zijn van een (serieuze)afwijking. (Mocht ik dit verkeerd begrepen hebben, sorry daarvoor)
Ik hoop voor jullie dat het uiteindelijk toch allemaal meezit.

Héél veel sterkte voor jou en je gezinnetje.

Het kan idd wat kanten op, maar in ieder geval niet de zwaar gehandicapte kant en dat is voor ons dé grote opluchting geweest, ondanks de nare berichten.

Ow ja Lois, misschien heeft Eva wel nachtmerrie's van al die groene mensen die naast haar bed hebben gestaan toen ze onder narcose ging , zelfs mama was groen!!

René heeft dit ook gehad toen ze met 7 maanden onder het mes is geweest, dat schreeuwend wakker worden, maar zoals ook al eerder gezegd werd, het kan ook van de narcose komen.... kon ze maar al goed praten he......

Beterschap voor Eva en jullie

Jubileum moderator vrijdag 10 mei 2002 @ 19:32:29 #249
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4141269
moussy, ik weet gewoon weg niet wat ik moet zeggen, ik vind het zo verdrietig voor jullie.
Ik ga gewoon heel hard duimen dat het allemaal erg meevalt en dat de evt. handicap miniem is.

Eva heeft echt vreselijk slecht geslapen, het leek wel alsof we weer terug bij af waren.
Een mogelijke oorzaak kan inderdaad de narcose zijn, ze leek elke keer ook echt in totale paniek te zijn. Frappant dat je dat zegt moussy, van de groene kleding, want ze was ook heel bang van me. Ik heb toen gelijk weer die stomme muts afgedaan en toen herkende ze me pas weer. Alleen in de o.k. zelf heb ik hem weer opgezet.

Een andere factor waardoor het slapen misschien niet zo geweldig is hebben we vanmorgen ook gevoeld, de 2e boventand is door. Het is nu net een soort draculaatje, het zijn niet de hoektanden maar de tanden tussen voor- en hoektand in, als ze lacht staat het zo grappig.

We komen er wel weer, ze heeft zich in ieder geval zonder problemen in bed laten leggen net, nu nog kijken of het slapen wat beter gaat.

Waar blijven toch de foto's van de allernieuwste fokbaby?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_4141893
Hoe ziet zo'n "putje" eruit dan?
Ik ga dan ook maar even bij mijn zoontje op jacht... ben toch wel heel erg geschrokken nu.

Moussy heel erg veel sterkte voor nu en ook voor straks als die kleine er is.

pi_4142263
Pfew Moussy wat een ***bericht zeg. Sterkte ermee.

Lois hoop dat Eva dalijk weer een beetje durft te slapen. Die meid heeft ook wel alles achter elkaar he. Nu ook weer tandjes.

Bo dr haar van de week bovenop geknipt. Nu ook de achterkant (ze heeft geen bos haar hoor, haha maar ging steeds tussen klitteband van slab en tussen drukkers van shirtje zitten) Maar goed dat had ik dus beter niet kunnen doen het zit onder de happen want ze zit natuurlijk niet stil. Vind het echt zielig (gelukkig is ze nog niet ijdel ) maar kan er niks meer aan doen.

En jaaaaaaa waar blijven de foto's en verhalen van Knorretje nou?

Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 11 mei 2002 @ 21:27:52 #252
3011 E.T.
pi_4152753
Ik heb even een vraagje. Ik heb hier een wieg op zolder staan (foto staat al in een eerder zwanger-topic, toen met kat) en een zwangere schoonzus.
Nu wil ik dus eigenlijk die wieg voor haar bekleden (dat kan ik wel op de naaimachine) Maar waar-o-waar vind ik een patroon? Op het net kan ik er in ieder geval niets over vinden... Ik zal van de week 'ns in de boekhandel en bij Prenatal kijken of ik daar wat kan vinden maar weten jullie misschien waar ik moet beginnen met zoeken? Of wie weet heeft een van jullie een patroon dat ik over kan nemen/kopieren?

Tnx alvast

[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 11-05-2002 21:35]

zaterdag 11 mei 2002 @ 21:55:16 #253
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4153062
Heeft iemand van jullie ervaring met zwangerschaps-ischias? Ik heb er dus last van. ERG last van. Maar de verloskundige doet er niets mee...
Maandag ga ik in ieder geval naar de dokter, misschien dat ik daar meer hulp krijg...
Angelic1 since 2001
  Jubileum moderator zaterdag 11 mei 2002 @ 22:17:11 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4153292
ET, ik heb geen idee sorry. Eva's wiegje is opnieuw bekleed door de oude stof af te meten op de nieuwe.

Angelic1, ook daar heb ik geen ervaring mee. Ik hoop dat je meer succes hebt bij de huisarts.

* Lois maakt even van de gelegenheid gebruik om Nausicaa, Meaghan, Mevr. dice, Dinus, mooni, Jessie, Gaotje, Mevr. SoTT en Knorretje een fantastische 1e moederdag te wensen! Alle andere moeders ook natuurlijk, het is voor jullie net zo speciaal elk jaar!*

Geniet ervan!

Eva ♥ en Iris ♥
pi_4153409
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 21:55 schreef Angelic1 het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met zwangerschaps-ischias? Ik heb er dus last van. ERG last van. Maar de verloskundige doet er niets mee...
Maandag ga ik in ieder geval naar de dokter, misschien dat ik daar meer hulp krijg...
Ja, helaas wel..
Ik kon met veel pijn en moeite nog enigszins lopen en handelingen als de trap op en af en uit de auto stappen waren haast onmogelijk.
Ik heb er gelukkig maar een week last van gehad. Het was net zo plotseling verdwenen als dat het gekomen was. Mijn verloskundige heeft er verder ook geen aandacht aan besteed.

Hier kun je nog wat info vinden op 'Ischias':

http://www.babybox.nl/box_informatief/deskundigen/index.php

Sterkte!!

FOK!fossiel zaterdag 11 mei 2002 @ 22:38:42 #256
2628 Karin
pi_4153509
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 22:17 schreef Lois het volgende:
* Lois maakt even van de gelegenheid gebruik om Nausicaa, Meaghan, Mevr. dice, Dinus, mooni, Jessie, Gaotje, Mevr. SoTT en Knorretje een fantastische 1e moederdag te wensen! Alle andere moeders ook natuurlijk, het is voor jullie net zo speciaal elk jaar!*

Geniet ervan!

En daar sluit ik me bij aan!!
  FOK!fossiel zaterdag 11 mei 2002 @ 22:40:16 #257
2628 Karin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')