Geprobeerd, maar dat houd helaas niet, kan zo de haak weer uit de muur trekken, daar vertrouw ik mijn gitaren niet aan toequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:12 schreef florisje het volgende:
of gewoon de schroef alvast in de plug doen en zorgen dat de plug een beetje omwijd gaat staan, daarna in het gat duwen en vast schroeven, als het goed is hebben ze dan wel genoeg grip.
tenzij je muurtje natuurlijk 3 mm dik is... (of een gipsplaat)
Ten eerste is het niet een heel modern huis, maar ik bewoorde het inderdaad iets verkeerd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:13 schreef Duur het volgende:
buiten muren zitten bij moderne gebouwen alleen aan de buitenkant.
De binnenzijde van een buiten muur kan vanalles zijn...
Van gipsplaat, tot zwaar stortbeton.
Als het gipsplaat of een andere dunne wand is, kun je ver komen met hollewand pluggen.
Maar als je dan meer gitaren op wil hangen kan dat best erg lastig worden.
Dan kun je beter die houders op een nette plank schroeven, en die plank met de juiste combi van behoorlijk aantal hollewandpluggen en schroeven, op de muur monteren.
Het kan ook wel met zo'n gitaarhouder dierect op de muur en 2 schroeven/pluggen, maar gips en veel ander dun materiaal verkruimeld onder de druk van het gewicht van je gitaar, en je wil er geen op de ochtend op de grond terug vinden.
Het bouwjaar weet ik niet, maar het is zeker geen paar jaar oud. Is zeg maar een arbeiderswoning, denk inderdaad dat je met die jaren 50 ofzo dicht in de buurt komt... misschien inderdaad zelfs wel '30.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:19 schreef trovey het volgende:
Hoe oud is het huis waar je woont? Een paar jaar oud of uit de jaren 30 kan veel uitmaken in wat je moet doen om die haken wel aan de muur te houden.
Dus duidelijk niet een betonnen muur met daartegen een bakstenen sierwandje. Een foto zou inderdaad meer duidelijk makenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het bouwjaar weet ik niet, maar het is zeker geen paar jaar oud. Is zeg maar een arbeiderswoning, denk inderdaad dat je met die jaren 50 ofzo dicht in de buurt komt... misschien inderdaad zelfs wel '30.
oh dat spul, je hebt allerlei soorten pluggen en jij hebt waarschijnlijk de verkeerderquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ten eerste is het niet een heel modern huis, maar ik bewoorde het inderdaad iets verkeerd.
Ik wil drie gitaren ophangen, met drie haken een eindje uit elkaar.
Het kruimelt allemaal wel heel makkelijk ja... ik heb zo echt geen idee wat het is...
Ja, heb hier gewoon van die plastic huis, tuin en keuken pluggenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:27 schreef florisje het volgende:
[..]
oh dat spul, je hebt allerlei soorten pluggen en jij hebt waarschijnlijk de verkeerder
je hebt van die metalen pluggen die als je ze vastdraait als een soort 'klauw' uitklappen en zich in de zachte muur bijten.
misschien red je het met 'alligator' pluggen, die zijn wat goedkoper.
Ja, die niet helemaal in de muur verdwijnen bedoel je? Maar de muur brokkelt wel makkelijk af zeg maar... houd het dan verder wel?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:58 schreef mrPanerai het volgende:
Als je muur een cm of tien dik is zouden je pluggen het echt wel moeten houden. Zijn ze wel de juiste maat van het gat? Als ik het van de foto kan inschatten zou ik gokken op 8 mm. Ik zou gewoon ff in de bouwmarkt stevige pluggen halen, ik verkies altijd die met een randje op het einde.
Ik heb eens geprobeerd een inbouwdoos netjes uit te hakken. Wat overbleef (Of dus eigenlijk niet meer overbleef) was een gat van minstens 25 cm.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:31 schreef The_Dean het volgende:
Ja, dat klinkt als mijn muur inderdaadboorstof was ook zwart, en dat had ik nog nooit eerder gezien...
Moet hier en daar nog wat ophangen, dus de tips gaan zeker van pas komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |