lukt niet, hoe groot die keilbouten ook zijn (slecht plafond)....ik moet chemische ankers hebben, maar loopt dat spul niet uit het plafond als ik het erin doe.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou toch echt een keilbout nemen maar ja.Chemische ankers zijn ondingen.
Wat voor plafond heb je dan? Want ook een chemischanker heeft een beetje houvast nodig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:32 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
lukt niet, hoe groot die keilbouten ook zijn (slecht plafond)....ik moet chemische ankers hebben, maar loopt dat spul niet uit het plafond als ik het erin doe.
Als een keilbout al niet blijft zitten blijft die boksbal ook niet hangen hoor met een chemisch ankerquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:32 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
lukt niet, hoe groot die keilbouten ook zijn (slecht plafond)....ik moet chemische ankers hebben, maar loopt dat spul niet uit het plafond als ik het erin doe.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:37 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Wat voor plafond heb je dan? Want ook een chemischanker heeft een beetje houvast nodig.
Als je een chemisch anker goed gebruikt hoef je in principe niets te morsen. Wel moet je zorgen dat het gat goed schoon is geblazen of gezogen omdat losse steengruis er voor zorgt dat de het anker niet aan je plafond hecht maar aan het losse gruis en een beetje boxzak schud dat zo uit het plafond.
wel beton, maar jaren 60 beton, gruist een beetje..quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als een keilbout al niet blijft zitten blijft die boksbal ook niet hangen hoor met een chemisch ankerJe hebt een betonvloer als plafond?
maar met een ampul ben ik bang dat ik het gat niet 'vol en zat' kan vullen met het mengsel, mede omdat ik denk dat er wat mengsel uit het gat zal vallen omdat ik het in het plafond wil bevestigen.....quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:44 schreef SpiekerJozef het volgende:
De meest makkelijke methode is met een ampul. Dan hoef je niet een hele dure mengspuit te kopen en heb je meteen de juiste verhouding van chemicaliën. Binnen een paar seconden zit de bout vast in het plafond.
Dat zal niet gauw gebeuren dat het mengsel uit het plafond loopt omdat het gat wat je moet boren dezelfde diameter moet hebben als de ampul. De bout die je daar in draait is een klein beetje kleiner en als je die er goed snel en stevig indraait dan heeft het mengsel geen kans om er uit te lopen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
maar met een ampul ben ik bang dat ik het gat niet 'vol en zat' kan vullen met het mengsel, mede omdat ik denk dat er wat mengsel uit het gat zal vallen omdat ik het in het plafond wil bevestigen.....
aha duidelijk, thnx 4 the info.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:52 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Dat zal niet gauw gebeuren dat het mengsel uit het plafond loopt omdat het gat wat je moet boren dezelfde diameter moet hebben als de ampul. De bout die je daar in draait is een klein beetje kleiner en als je die er goed snel en stevig indraait dan heeft het mengsel geen kans om er uit te lopen.
Tenzij je holle plafondplaten hebt zal je het gat gewoon goed vullen.
machtig spul.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:04 schreef Forno het volgende:
Een keilbout kan inderdaad een flinke druk op het beton uitoefenen. Een chemisch anker is daarintegen spanningsloos. Er zit altijd een dikker toeter op de kitspuit hoor, dus je kunt gerust een centimeter of 15 diep spuiten zonder te morsen. Stukje krant eronder als je het schroefdraad erin draait om de druipers mee op te vangen en klaar. Wat er niet vanzelf af valt gewoon laten zitten, en zodra het is uitgehard met een hamertje wegtikken.
Kwestie van gebruiksaanwijzing lezen en opvolgen. Als je het volgens de regeltjes doet kan het heel wat hebben. Zo'n 1400 kilo aan trekkracht dacht ik.
Dit is het enige goede antwoord.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als een keilbout al niet blijft zitten blijft die boksbal ook niet hangen hoor met een chemisch anker
Dit is onzin.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:51 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Dit is het enige goede antwoord.
Natuurlijk niet, die boksbal gaat toch bewegen en dan gaat de keilbout wrikken. Dan heb je kans dat het anker losser komt in dat oude gruisbeton. (wat je ook vaak ziet bij trapleuningen die met een verkeerd ankertje zijn vastgezet) Chemische ankers zijn van zichzelf spanningloos en ideaal om bewegende belasting op te vangen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:51 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Dit is het enige goede antwoord.
rond de 10 euri's dacht ik....niet te duur voor een hele tube vol dacht ik...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:20 schreef Forno het volgende:
[..]
Dit is onzin.
Je kunt bij de Hornbach een kitspuit kopen inclusief mengtuit. Simpel. Spuiten, draadeinde ering steken, 15 minuten wachten, klaar.
Hoe is de toepassing? Eerst hulsje in dat gat plaatsen, volspuiten met spul en dan het anker erin en is de diameter van dat hulsje even groot als het geboorde gat of als het anker?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:20 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, die boksbal gaat toch bewegen en dan gaat de keilbout wrikken. Dan heb je kans dat het anker losser komt in dat oude gruisbeton. (wat je ook vaak ziet bij trapleuningen die met een verkeerd ankertje zijn vastgezet) Chemische ankers zijn van zichzelf spanningloos en ideaal om bewegende belasting op te vangen.
Als je het ondersteboven gaat toepassen en de mortel is nog niet droog heb je kans dat je (metalen) anker eruit zakt. Daar zijn ook hulsjes voor te koop van bijvoorbeeld Fischer, die je anker op z'n plaats houden. Je boort nl 14mm voor een anker van 12 volgens mij.
Volgens mij zijn dit die hulsjes:
[ afbeelding ]
http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=product&sprache=NL&id=00090671&ekat=$EKAT-HK-NL&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-CHEMIE-$MZG-INJPOR-$MUG-F491#hyperlinkdocumentshead
da's niet duur...waar is dat?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:13 schreef alexxx het volgende:
[..]
rond de 10 euri's dacht ik....niet te duur voor een hele tube vol dacht ik...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |