abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:28:50 #1
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72121213
mijn vraag; is dit mogelijk en wat voor soort chemische anker heb ik dan nodig? Ik wil een bokszak van 80 kilo eraan ophangen om mijn conditie wat te verbeteren.

Mijn vraag betreft dus alleen dit chemische anker en geen alternatieven als keilbouten of aan de muur hangen e.d.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  PR/Manusje van alles maandag 24 augustus 2009 @ 20:30:22 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72121265
Ik zou toch echt een keilbout nemen maar ja. Chemische ankers zijn ondingen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72121272
Is dat niet ongezond?
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:32:26 #4
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72121341
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou toch echt een keilbout nemen maar ja. Chemische ankers zijn ondingen.
lukt niet, hoe groot die keilbouten ook zijn (slecht plafond)....ik moet chemische ankers hebben, maar loopt dat spul niet uit het plafond als ik het erin doe.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_72121533
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:32 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

lukt niet, hoe groot die keilbouten ook zijn (slecht plafond)....ik moet chemische ankers hebben, maar loopt dat spul niet uit het plafond als ik het erin doe.
Wat voor plafond heb je dan? Want ook een chemischanker heeft een beetje houvast nodig.

Als je een chemisch anker goed gebruikt hoef je in principe niets te morsen. Wel moet je zorgen dat het gat goed schoon is geblazen of gezogen omdat losse steengruis er voor zorgt dat de het anker niet aan je plafond hecht maar aan het losse gruis en een beetje boxzak schud dat zo uit het plafond.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  PR/Manusje van alles maandag 24 augustus 2009 @ 20:38:49 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72121572
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:32 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Als een keilbout al niet blijft zitten blijft die boksbal ook niet hangen hoor met een chemisch anker Je hebt een betonvloer als plafond?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:52:04 #7
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72122048
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:37 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Wat voor plafond heb je dan? Want ook een chemischanker heeft een beetje houvast nodig.

Als je een chemisch anker goed gebruikt hoef je in principe niets te morsen. Wel moet je zorgen dat het gat goed schoon is geblazen of gezogen omdat losse steengruis er voor zorgt dat de het anker niet aan je plafond hecht maar aan het losse gruis en een beetje boxzak schud dat zo uit het plafond.
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Als een keilbout al niet blijft zitten blijft die boksbal ook niet hangen hoor met een chemisch anker Je hebt een betonvloer als plafond?
wel beton, maar jaren 60 beton, gruist een beetje..
  FOK!fotograaf maandag 24 augustus 2009 @ 22:04:04 #8
17893 Forno
pi_72124511
Een keilbout kan inderdaad een flinke druk op het beton uitoefenen. Een chemisch anker is daarintegen spanningsloos. Er zit altijd een dikker toeter op de kitspuit hoor, dus je kunt gerust een centimeter of 15 diep spuiten zonder te morsen. Stukje krant eronder als je het schroefdraad erin draait om de druipers mee op te vangen en klaar. Wat er niet vanzelf af valt gewoon laten zitten, en zodra het is uitgehard met een hamertje wegtikken.

Kwestie van gebruiksaanwijzing lezen en opvolgen. Als je het volgens de regeltjes doet kan het heel wat hebben. Zo'n 1400 kilo aan trekkracht dacht ik.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:10:23 #9
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72124752
Het ligt er natuurlijk ook aan welk type chemisch anker je gebruikt; die zijn er ook in vele soorten en samenstellingen, al naar gelang de toepassing. Het beste kun je contact opnemen met de leverancier.

Is een hulpconstructie geen optie zodat je niet in je plafond hoeft te boren?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:17:42 #10
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_72125025
Een professioneel chemisch anker is een soort van ampul met sneldrogende hars (met in die ampul een staafje die het proces versneld) als je een gat in je plafond boort en die ampul er voorzichtig induwd waarna je de bout (met het 6kantje in de boormachine ) in het gat boort, die ampul zal dan breken en met het gruis vermengen waarna na enkele minuten een zeer stevige verbinding ontstaat die goed tegen beweging bestand is. Ze worden doorgaans industrieel gebruikt (bijv metalen trappen, hekwerken, zware belastingen)

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:26:42 #11
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72125355
De laatste 3 reacties gelezen en heb vooral wat aan die van Frono, wat raad je aan? Een ampul met chemisch mengsel of een chemisch mengsel dat je door middel van een injector moet inspuiten? Ik denk dat je de laatste bedoelt toch?

Een hulpconstructie in de muur is geen optie omdat het dan te dicht tegen de muur aan staat en dat vind ik gevaarlijk, omdat ik af en toe een trapje tegen de zak wil geven (blauwe tenen).
pi_72126057
De meest makkelijke methode is met een ampul. Dan hoef je niet een hele dure mengspuit te kopen en heb je meteen de juiste verhouding van chemicaliën. Binnen een paar seconden zit de bout vast in het plafond.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:48:36 #13
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72126200
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:44 schreef SpiekerJozef het volgende:
De meest makkelijke methode is met een ampul. Dan hoef je niet een hele dure mengspuit te kopen en heb je meteen de juiste verhouding van chemicaliën. Binnen een paar seconden zit de bout vast in het plafond.
maar met een ampul ben ik bang dat ik het gat niet 'vol en zat' kan vullen met het mengsel, mede omdat ik denk dat er wat mengsel uit het gat zal vallen omdat ik het in het plafond wil bevestigen.....
pi_72126407
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:48 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

maar met een ampul ben ik bang dat ik het gat niet 'vol en zat' kan vullen met het mengsel, mede omdat ik denk dat er wat mengsel uit het gat zal vallen omdat ik het in het plafond wil bevestigen.....
Dat zal niet gauw gebeuren dat het mengsel uit het plafond loopt omdat het gat wat je moet boren dezelfde diameter moet hebben als de ampul. De bout die je daar in draait is een klein beetje kleiner en als je die er goed snel en stevig indraait dan heeft het mengsel geen kans om er uit te lopen.

Tenzij je holle plafondplaten hebt zal je het gat gewoon goed vullen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:55:35 #15
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72126535
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:52 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Dat zal niet gauw gebeuren dat het mengsel uit het plafond loopt omdat het gat wat je moet boren dezelfde diameter moet hebben als de ampul. De bout die je daar in draait is een klein beetje kleiner en als je die er goed snel en stevig indraait dan heeft het mengsel geen kans om er uit te lopen.

Tenzij je holle plafondplaten hebt zal je het gat gewoon goed vullen.
aha duidelijk, thnx 4 the info.
pi_72126904
oke, succes
pi_72127667
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:04 schreef Forno het volgende:
Een keilbout kan inderdaad een flinke druk op het beton uitoefenen. Een chemisch anker is daarintegen spanningsloos. Er zit altijd een dikker toeter op de kitspuit hoor, dus je kunt gerust een centimeter of 15 diep spuiten zonder te morsen. Stukje krant eronder als je het schroefdraad erin draait om de druipers mee op te vangen en klaar. Wat er niet vanzelf af valt gewoon laten zitten, en zodra het is uitgehard met een hamertje wegtikken.

Kwestie van gebruiksaanwijzing lezen en opvolgen. Als je het volgens de regeltjes doet kan het heel wat hebben. Zo'n 1400 kilo aan trekkracht dacht ik.
machtig spul.
pi_72129685
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Als een keilbout al niet blijft zitten blijft die boksbal ook niet hangen hoor met een chemisch anker
Dit is het enige goede antwoord.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:07:33 #19
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72139879
Ik heb van die hangmatstoelen aan het plafond opgehangen met chemisch anker. Ik wist niet dat er van die ampullen bestonden en heb gewoon zo'n spuit gebruikt. Het liep er absoluut niet uit (gat was ter grote van de schommelhaak die er in moest). Als je zo'n spuit gebruikt raad ik je aan om wel wat extra spuitmondjes te kopen. Ik had een paar keer dat het spul al hard was voor het uit de spuitmond was en dan kun je de spuitmond weggooien. Ik heb toen een stukje van de spuitmond afgeknipt zodat het wat minder kracht koste. (ik kwam er later wel echter dat mijn kitspuit sowieso wat zwaar gaat). Het gat kun je trouwens goed stofvrij maken met een pijperager, als die er niet bij zit zou ik die er ook even halen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:20:25 #20
17893 Forno
pi_72140240
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:51 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Dit is onzin.

Je kunt bij de Hornbach een kitspuit kopen inclusief mengtuit. Simpel. Spuiten, draadeinde ering steken, 15 minuten wachten, klaar.
pi_72153361
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:51 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, die boksbal gaat toch bewegen en dan gaat de keilbout wrikken. Dan heb je kans dat het anker losser komt in dat oude gruisbeton. (wat je ook vaak ziet bij trapleuningen die met een verkeerd ankertje zijn vastgezet) Chemische ankers zijn van zichzelf spanningloos en ideaal om bewegende belasting op te vangen.

Als je het ondersteboven gaat toepassen en de mortel is nog niet droog heb je kans dat je (metalen) anker eruit zakt. Daar zijn ook hulsjes voor te koop van bijvoorbeeld Fischer, die je anker op z'n plaats houden. Je boort nl 14mm voor een anker van 12 volgens mij.

Volgens mij zijn dit die hulsjes:

http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=product&sprache=NL&id=00090671&ekat=$EKAT-HK-NL&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-CHEMIE-$MZG-INJPOR-$MUG-F491#hyperlinkdocumentshead
I got soul, but I'm not a soldier
pi_72155411
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:20 schreef Forno het volgende:

[..]

Dit is onzin.

Je kunt bij de Hornbach een kitspuit kopen inclusief mengtuit. Simpel. Spuiten, draadeinde ering steken, 15 minuten wachten, klaar.
rond de 10 euri's dacht ik....niet te duur voor een hele tube vol dacht ik...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:20:15 #23
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72155724
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:20 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, die boksbal gaat toch bewegen en dan gaat de keilbout wrikken. Dan heb je kans dat het anker losser komt in dat oude gruisbeton. (wat je ook vaak ziet bij trapleuningen die met een verkeerd ankertje zijn vastgezet) Chemische ankers zijn van zichzelf spanningloos en ideaal om bewegende belasting op te vangen.

Als je het ondersteboven gaat toepassen en de mortel is nog niet droog heb je kans dat je (metalen) anker eruit zakt. Daar zijn ook hulsjes voor te koop van bijvoorbeeld Fischer, die je anker op z'n plaats houden. Je boort nl 14mm voor een anker van 12 volgens mij.

Volgens mij zijn dit die hulsjes:
[ afbeelding ]
http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=product&sprache=NL&id=00090671&ekat=$EKAT-HK-NL&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-CHEMIE-$MZG-INJPOR-$MUG-F491#hyperlinkdocumentshead

Hoe is de toepassing? Eerst hulsje in dat gat plaatsen, volspuiten met spul en dan het anker erin en is de diameter van dat hulsje even groot als het geboorde gat of als het anker?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:20:43 #24
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_72155743
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:13 schreef alexxx het volgende:

[..]

rond de 10 euri's dacht ik....niet te duur voor een hele tube vol dacht ik...
da's niet duur...waar is dat?
pi_72164876
Als het een kanaalplaat vloer betreft (dus "hol");
dan kan je die ampullen niet gebruiken!

Dan dien je inderdaad met een injectiemortel te werken,
tensamen met een injectiehuls.

Bron: Fischer Chemische bevestigingen

Bij de betere bouwmarkt (Multimate, Hornbach, ..) of doe-het-zelf zaak (HUBO, Doe-land, ..)
kan je zo'n "hele dure" Fischer VIS set (injectiemortel, 4 injectiehulzen) krijgen voor ¤ 25,-

Goed stofvrij maken kan ook gewoon met een stofzuiger en evt. een flessenborstel,
heb je alleen nog ankers nodig of je maakt ze zelf van draadeinden (wel goed ontvetten met wasbenzine!).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')