dat heb je snel gedaan dan. ik kan me nog wel herinneren dat jij lichtelijk rancuneus begon te posten toen het net over was met je ex, nog niet zo heel erg lang geleden volgens mij.quote:Op zondag 20 september 2009 11:16 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Ja klinkt gelukkig bekend ja.
Ex had het uitgemaakt (vanwege een ander) en ik mocht uithuilen bij haar vriendin. Mijn ex ging doodleuk werken.
Maar goed 3 a 4 weken nadat ze wegwas een drukke week gehad (3 dames in 1 week) om vervolgens te blijven plakken bij de laatste. En daar ben ik nu mee getrouwd en we verwachten volgend jaar een kleine. Dus leef! En zij is me nog geen seconde beu en ik haar niet.
![]()
Ondanks dat ik het zelf niet zie, bleek ik toch nog in de markt te liggen
Ze gaf zelf aan van niet en ik geloof haar daar ook in (wat net zo goed naïef kan zijn). Maar af en toe wankelt dat vertrouwen ook wel.quote:Op zondag 20 september 2009 02:21 schreef Max_Aue het volgende:
[..]
Dan kom je inderdaad uit op, zeg, negen uur thuis komen. Nee, dat ziet er niet fris uit.
Klopt,quote:Op zondag 20 september 2009 11:29 schreef dawg het volgende:
[..]
dat heb je snel gedaan dan. ik kan me nog wel herinneren dat jij lichtelijk rancuneus begon te posten toen het net over was met je ex, nog niet zo heel erg lang geleden volgens mij.
Sterkte kerel. Heb een beetje het gevoel dat zij niet helemaal lekker reageert eigenlijk. Maar dat je andere woonruimte hebt gevonden is al mooi meegenomen!quote:Op maandag 21 september 2009 22:25 schreef Johan_81 het volgende:
Hey allemaal,
Het is een tijdje geleden dat ik ben komen kijken. Is nogal wat gebeurd, druk drukIk ben inmiddels het huis uit, woon in een kraakpand. In ieder geval iets toch!
Ik ben er inmiddels achter dat het toch echt over is en dat ik haar voorlopig niet meer wil zien, ik ben nog altijd gek op haar en haar zien is te pijnlijk. Na heel veel vragen is de beste reden die ik na 6 jaar toewijding van haar krijg "Ik weet dat ik niet gelukkig ga worden met jou" .. O, waarom dan.. hoe weet je dat nu ineens zo zeker? "Ja.. ik voel dat gewoon". Nou, en bedankt!
In ieder geval is ze lol aan het maken. Maar als ik ernaar vraag, "ja ik zit er ook erg mee hoor" ... nou ik geloof er geen reet meer van.. ik vind het een egoïstische en vage manier om iemand zo aan de kant te zetten... ik heb haar gezegd dat ik wilde dat ik haar nooit had ontmoet.. dat had me tijd en veel pijn bespaard.. maarja dat is natuurlijk niet reeël.
Nouja, verder met m'n leven dan maar. Bedankt voor alle reacties.
quote:Op zondag 6 september 2009 16:03 schreef Johan_81 het volgende:
Bedankt allemaal. Ik heb er in ieder geval alles aan gedaan, mijn familie is inmiddels ook op de hoogte en die snappen er helemaal niets van, ik ook nog niet echt natuurlijk maarja...
Ik weet wel dat ik haar uit m'n hoofd moet zetten maar het idee dat ik haar nooit meer ga zien of spreken is me nu even te zwaar. Ik weet immers pas een week dat er iets is en ik dacht met haar kinderen te willen, en andersom. Om dan ineens met die vrouw nooit meer contact te hebben.. zeer heftig.
En dat is dan misschien nog wel het meest onverteerbaa.r zo aan de kant worden getyft, jij zit in de shit je mist je maatje en datzelfde maatje leeft ijskoud door of er niks is voorgevallen.quote:Op maandag 21 september 2009 22:25 schreef Johan_81 het volgende:
Hey allemaal,
Het is een tijdje geleden dat ik ben komen kijken. Is nogal wat gebeurd, druk drukIk ben inmiddels het huis uit, woon in een kraakpand. In ieder geval iets toch!
Ik ben er inmiddels achter dat het toch echt over is en dat ik haar voorlopig niet meer wil zien, ik ben nog altijd gek op haar en haar zien is te pijnlijk. Na heel veel vragen is de beste reden die ik na 6 jaar toewijding van haar krijg "Ik weet dat ik niet gelukkig ga worden met jou" .. O, waarom dan.. hoe weet je dat nu ineens zo zeker? "Ja.. ik voel dat gewoon". Nou, en bedankt!
In ieder geval is ze lol aan het maken. Maar als ik ernaar vraag, "ja ik zit er ook erg mee hoor" ... nou ik geloof er geen reet meer van.. ik vind het een egoïstische en vage manier om iemand zo aan de kant te zetten... ik heb haar gezegd dat ik wilde dat ik haar nooit had ontmoet.. dat had me tijd en veel pijn bespaard.. maarja dat is natuurlijk niet reeël.
haha dit is bijna of ik mezelf hoor pratenquote:Op maandag 21 september 2009 22:25 schreef Johan_81 het volgende:
Hey allemaal,
Waar jullie nog in fase 1 zitten en net in fase 2 overgaan, zitten de dames al lang en breed in fase 5.quote:In totaal bestaan er 5 fasen waar u doorheen moet.
fase 1 : de fase van ontkenning (een afweermechanisme waarbij we de waarheid niet onder ogen durven te zien).
fase 2 : de fase van protest (woede en boosheid strijden om aandacht).
fase 3 : de fase van vechten en onderhandelen (jezelf weer enigszins oprichten).
fase 4 : de fase van verdriet (de logische dip daarna).
fase 5 : de fase van acceptatie (van het verdriet).
Welnee, dit is vrij algemeen en het wil helemaal niet zeggend at je ook al die stappen (of in die volgorde) zal doorlopen. Was het maar 'gewoon heel simpel'quote:Op dinsdag 22 september 2009 08:57 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Gewoon heel simpel, want die vrouwen zijn al twee stations verder dan jullie.
Waar jullie nog in fase 1 zitten en net in fase 2 overgaan, zitten de dames al lang en breed in fase 5.
En de stappen zullen voor iedereen wel bekend voorkomen.
Veel mensen zeggen dit, mijn ervaring is echter compleet anders. Ik heb goed contact met mijn beide ex'en (ja, 2quote:Op maandag 21 september 2009 23:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Neem aub van mij probeer geen vrienden te blijven dat kan namelijk echt niet en maak je de situatie voor jezelf alleen ondragelijker. Bespaar je de ellende en vermijd gewoon al het contact hoe moeilijk dat ook is.
had je je beter gevoeld als je in het huis was blijven wonen en dat zij eruit werd getrapt ging?quote:Op maandag 21 september 2009 22:25 schreef Johan_81 het volgende:
Hey allemaal,
alsof vrouwen gaan zeggen dat het niet goed met hun gaat en dat ze spijt hebben van hun stappen/acties.....quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Veel mensen zeggen dit, mijn ervaring is echter compleet anders. Ik heb goed contact met mijn beide ex'en (ja, 2). Helaas spreek ik ze te weinig, maar dat ligt aan mijn onkunde in het onderhouden van relaties op afstand.
Het was bij beide wel zaak om een hele tijd geen contact te hebben met de dames. Zij namen uiteindelijk contact met mij op. In het begin voelde dat raar, zeker toen ze een ander hadden. Maar het groeide uit tot een goed sociaal contact.
1 spreek ik nog regelmatig op MSN (woont ondertussen in de UK) en de ander helaas nooit meer. Maar de laatst SMS die ik kreeg, gaf aan dat het goed ging met haar.
Waarom zou dit niet kunnen dan? Het is nu iets meer dan 4 weken geleden dat mijn vriendin een punt zette achter onze relatie, maar zij geeft toch echt wel duidelijk aan dat ze het er erg moeilijk mee heeft en dat ze totaal niet gelukkig is op dit moment. Gister heeft ze een hele dag zitten huilen en vond ze het fijn dat ik langskwam.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alsof vrouwen gaan zeggen dat het niet goed met hun gaat en dat ze spijt hebben van hun stappen/acties.....
Spijt hebben ze beide niet. De 1 heeft een hele leuke studie in Londen gedaan en de ander had/heeft een hele goede relatie, zei ze.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alsof vrouwen gaan zeggen dat het niet goed met hun gaat en dat ze spijt hebben van hun stappen/acties.....
Vreemd en tegenstrijdig wat je hier zegt over je (ex)vriendin, als vrouwen zeggen dat het uit is, waren ze er eigenlijk al 3 maanden geleden klaar mee, alleen zijn ze aan het verzinnen hoe ze het moeten brengen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:47 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet kunnen dan? Het is nu iets meer dan 4 weken geleden dat mijn vriendin een punt zette achter onze relatie, maar zij geeft toch echt wel duidelijk aan dat ze het er erg moeilijk mee heeft en dat ze totaal niet gelukkig is op dit moment. Gister heeft ze een hele dag zitten huilen en vond ze het fijn dat ik langskwam.
Ze geeft aan geen spijt te hebben van haar beslissing maar wel twijfelt of het de juiste was. Ook spreekt ze na meer dan 4 weken nu wel de hoop uit dat toch weer goed gaat komen tussen ons over een tijdje. Dat ze alles een plaatsje heeft kunnen geven en het gevoel weer terug is. Dit is in ieder geval wat ze probeert nu.
En ja ik weet wel dat ik daar niks mee kan en dat wanneer ze toch besluit dat het nooit meer goed komt, ik weer helemaal terug bij af ben, maar toch hoop doet leven, hoe zwaar het dan ook is...
Dan heb je uitzonderlijke exen gehad, of je was nog wat naïef.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:49 schreef RvLaak het volgende:
Aangezien ze beide altijd eerlijk waren tegen mij, voor zover ik dat in kan schatten, ga ik er van uit dat ze ook hierover eerlijk zijn.
Dat is ook hetgeen zij 4 weken geleden zei. Dat ze er eigenlijk al langer klaar mee was voor haar gevoel maar ergens de knoop niet door kon hakken en hoopte dat het gevoel terug zou komen. Toen dit niet gebeurde en ze zich alleen maar aan me ging irriteren, was daar voor haar het moment om er toch mee te stoppen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vreemd en tegenstrijdig wat je hier zegt over je (ex)vriendin, als vrouwen zeggen dat het uit is, waren ze er eigenlijk al 3 maanden geleden klaar mee, alleen zijn ze aan het verzinnen hoe ze het moeten brengen.
Ze kan geloof ik wel een bezoek aan de psycholoog gebruiken?
Beidequote:Op dinsdag 22 september 2009 14:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dan heb je uitzonderlijke exen gehad, of je was nog wat naïef.
Er kan ook iets anders gespeeld hebben:quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:28 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Dat is ook hetgeen zij 4 weken geleden zei. Dat ze er eigenlijk al langer klaar mee was voor haar gevoel maar ergens de knoop niet door kon hakken en hoopte dat het gevoel terug zou komen. Toen dit niet gebeurde en ze zich alleen maar aan me ging irriteren, was daar voor haar het moment om er toch mee te stoppen.
Daarom is het nu ook zo vreemd dat ze hier nu na 4 weken al heel anders over denkt. Ze staat nog steeds achter haar beslissing, maar in tegenstelling tot 4 weken geleden heeft ze nu zelf ook de hoop dat het toch allemaal weer goed komt tussen ons.
Ook is zij het die contact met me zoekt (ik ook wel met haar maar zeker ook andersom) en vindt ze het oprecht fijn als ze me gesproken heeft of liever nog gezien heeft. En dan is het verre van afstandig, maar juist heel knus en trekken we juist heel erg naar elkaar toe, liggen constant bij elkaar, etc...
Als je echt zo zeker van je zaak bent dat je van iemand af wilt, dan voel je je toch niet zo fijn bij iemand en dan zoek je toch zelf niet steeds weer contact? Ze beweert ook oprecht dat ze mij mist en niet iemand. Ook zijn de dingen die ze zegt (ik hou van je, als je ooit terug komt, ik mis je, ....) echt oprecht want ik heb haar meerdere malen erop gewezen dat zulke dingen mij hoop geven en ze dat dus alleen dan mag zeggen als ze het meent en zo voelt...
Alleen heeft ze wel het gevoel dat het nu nog te vroeg is voor een doorstart, maar sluit ze dit over een tijdje niet uit....
Een psycholoog heb ik haar ook al aangeraden, aangezien ik er zelf ook naartoe ga, maar ze zegt dat ze eerst wil proberen er alleen uit te komen.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Er kan ook iets anders gespeeld hebben:
Zij had een ander, vandaar dat het gevoel weg was en ze er mee wilde stoppen, iets van nieuwe schoenen hebben voordat je de oude weggooit.
Nu heeft die nieuwe haar afgezegd en zit ze zonder vriend/partner, nu trekt ze weer naar jou toe. Het is natuurlijk wel negatief gezegd,maar het is weleens voorgekomen.
Misschien relatietherapie voor jullie beide? dat er een dip in de relatie is, wil nog niet zeggen dat de relatie over is, het moeilijkste is een relatie in stand houden over al die jaren.
Toch moet er een deadline zijn, je kan niet blijven twijfelen en spelen met de ander.
dit dusquote:Op dinsdag 22 september 2009 16:42 schreef Twinky het volgende:
ik zou haar maar eens even een paar weken zelf laten nadenken. Ze doet je volgens mij nu alleen maar pijn met het aantrekken - o nee toch niet. Het zal voor jou heel fijn voelen bij haar te zijn maar ze geeft je precies genoeg zodat je op je knieen naar haar toe kruipt, afwachtend of ze weer terugkomt en normaal gaat doen.
Je geeft haar de touwtjes in handen, zij heeft nu alle regie. Is dat wat je wilt? Want het hangt nu van haar af of jullie weer bij elkaar komen en jij zal alles doen om het goed te krijgen. Het zal voor jezelf ook veel fijner voelen als jijzelf de beslissing kunt maken dat zij degene is met wie je verder wilt. Zij mag ook wel een stukje kruipen want zíj is degene die rare dingen doet.
Ja, dat dus precies, dat zij het heeft uitgemaakt wil niet zeggen dat zij er geen moeite mee mag hebben dat het voorbij is, die fout heb ik ook een keer gemaakt. Geen hoop koesteren en doorgaan is echt het beste wat je kunt doen. Je mag best de deur op een kier laten, maar ga je er niet teveel naar gedragen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:42 schreef Twinky het volgende:
ik zou haar maar eens even een paar weken zelf laten nadenken. Ze doet je volgens mij nu alleen maar pijn met het aantrekken - o nee toch niet. Het zal voor jou heel fijn voelen bij haar te zijn maar ze geeft je precies genoeg zodat je op je knieen naar haar toe kruipt, afwachtend of ze weer terugkomt en normaal gaat doen.
Je geeft haar de touwtjes in handen, zij heeft nu alle regie. Is dat wat je wilt? Want het hangt nu van haar af of jullie weer bij elkaar komen en jij zal alles doen om het goed te krijgen. Het zal voor jezelf ook veel fijner voelen als jijzelf de beslissing kunt maken dat zij degene is met wie je verder wilt. Zij mag ook wel een stukje kruipen want zíj is degene die rare dingen doet.
Nee, alles daar hebben we samen gemaakt, opgeknapt, gekocht enz. Bovendien zijn er hier iig nog wat mensen (vrienden) die hier wonen, thuis zou ik erg eenzaam worden.. en dat is het nu al een beetje.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
had je je beter gevoeld als je in het huis was blijven wonen en dat zij eruit werd getrapt ging?
Tiener- slash Cu2-wijsheden genoeg in deze topic!quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:47 schreef Twinky het volgende:
If you love something let it go free. If it doesn't come back, you never had it. If it comes back, love it forever.
mep,mepquote:Op zaterdag 12 september 2009 20:52 schreef dick_laurent het volgende:
Binnen fucking 1 maand, heeft ze het via email vanuit de states uitgemaakt.
Compleet bizar. Vervolgens heeft ze na een paar emails waarin ze min of meer uitlegde waarom ze er opeens klaar mee was het contact zo goed als verbroken.
Na een relatie van bijna 7 jaar... opeens pats boem, klaar... licht ging uit. en zonder een centje pijn van haar kant. Alsof ik een stuk vuilnis was... compleet emotieloos.
Vrouwen..... they're a mystery.
Ze komt over anderhalve week terug.... ik zal haar dan dus voor de eerste keer weer zien en spreken. Ik heb geen idee hoe ik er mee moet omgaan... maar dit is het meest bizarre en surrealistische wat me ooit is overkomen. Ik heb al weken geen contact meer met haar, maar ik hoor via via dat ze op haar facebook (ik heb haar uit mijn vriendenlijst verwijderd) alleen maar loopt te posten dat ze niet weg wil, het zo geweldig heeft daar en nooit meer terug wil.
Compleet bizar, dat je 6,5 jaar relatie binnen een paar weken zomaar kan opgeven alsof het niks is, en dan ook nog eens zoiets hebben van 'het zal me worst zijn als ik hem nooit meer zie'.
Mensen maken dit soort keuzes, niet per se mannen of vrouwen. Heel veel sterkte, Miss85 en zoek vrienden op, dat heeft mij enorm geholpenquote:Op woensdag 23 september 2009 09:22 schreef Miss_85 het volgende:
erg kut voor je Johan_81, heb gisteravond hetzelfde mee gemaakt en vond het wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben.
Ik heb nu ook nu ik achteraf terug kijk al het idee dat HIJ aan het afscheidnemen was. Terwijl ik de afgelopen weken vaak het gevraagd of alles nog goed zat blijkt dat niet zo te zijn. En dan eerst toch zeggen dat het wel zo was.... GRR
Toen heb ik hem het huis uit gescholden. Zit nu boos en verdrietig thuis. Nu blijkt ook maar weer dat niet alleen vrouwen zo zijn.
Same here. Maar het gekke is dat ik er van overtuigd ben dat mijn ex het ook niet echt begrijpt.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:33 schreef Byte_Me het volgende:
heb dit een paar jaar geleden meegemaakt, is niet goed afgelopen
begrijp het trouwens nog steeds niet, maar ach...
@ Twinky en Leonidas82quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:42 schreef Twinky het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |