Je wilt vast uiteindelijk geen 'gewone' vrienden met haar zijn, dat zijn de eerste gevoelens die spreken en dat wil eigenlijk zeggen dat je haar niet wilt verliezen; vrienden zijn komt daar dan het dichtste bij in de buurt, maar daar ben jij niet mee geholpen. Het klinkt hard, maar het beste wat je nu kunt doen is proberen een vervolg met haar uit je hoofd te zetten en géén hoop meer te koesteren. Als het toch moet zijn, dan gebeurt dat later wel, maar daar moet je absoluut niet van uit gaan. Ik heb met één ex een vriendschapsrelatie en dat is alleen maar omdat we op een gegeven moment allebei duidelijk wisten dat we geen liefdesrelatie meer wilden, maar elkaar los daarvan nog wel gewoon mochten als vrienden. Meestal is het toch één van de twee die nog meer wil en in dat geval ben jij dat (helaas).quote:Op zondag 6 september 2009 18:20 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Daarom lijkt het het beter (nogmaals zoals de anderen zeggen) om even 0,0 contact met haar te hebben. Dat vrienden / kennissenniveau komt (als het komt) vanzelf wel. Voorlopig zie jij ze niet als goede vriendin, maar als je ex.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je nog steeds iets te kort door de bocht bent. Als je eenmaal een oorzaak hebt gevonden waardoor je relatie even iets minder mooi is geweest, hoeft dat niet gelijk te betekenen dat je relatie ten dode opgeschreven is en dat het niet meer mogelijk is om te investeren. Pas als je te lang en teveel van dat soort dingen op je schouders krijgt wordt het lastig. En lang met iets rondzeulen zonder in de gaten te hebben wat het is helpt ook niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, ik heb me geloof ik een beetje ongelukkig uitgedrukt. Wat ik bedoel te zeggen is dat je ontevreden bent met de relatie, maar dat je zelf niet weet waarom. En dan ga je op zoek naar redenen van je ontevredenheid. Zodra je er een vind verklaart dat direct alles en ben je blij dat je weet waar het aan ligt, maar ondertussen ben je ook al zover dat je niet meer kunt investeren in de relatie, hoe graag je ook zou willen. Maar de door jou gevonden reden hoeft echt geen reden voor een break-up te zijn. En dat hele proces hoeft zeker niet iets te zijn wat je met opzet doet om de relatie te laten springen, dat ben ik met je eens.
Wat mij betreft sla je de plank mis met je aanname dat emoties produceerbaar zijn. Gevoel is ook vaak maar een reactie op je omgeving. Als jij in je blootje op de Noordpool staat kun je "ik heb het warm" roepen tot je een ons weegt, maar je blijft stervenskoud. Wat ik wel met je eens ben is dat je met je houding en je eigen gedrag de liefdesgevoelens die er zijn kunt beïnvloeden. Maar wat er niet (meer) is kun je niet meer oproepen net zo goed als je een dode niet meer tot leven kunt brengen.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:48 schreef Leonidas82 het volgende:
[knip]
Vind je dat gek? Na een van mijn relaties kon ik al die punten beamen.. Toch wel een goede reden om uit elkaar te gaan, of niet soms?quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:18 schreef cmck het volgende:
[..]
- Ik moet mezelf ontwikkelen.
- Ik sta er niet meer volledig achter.
- Mijn gevoel zegt dat ik hiermee op moet houden
- Ik voel me gevangen als ik bij jouw ben..
Vrouwen verzinnen soms de gekste dingen als het om gevoel gaat
Hoe ben je daar achter gekomen?..quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:39 schreef Johan_81 het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar ik ben nog wel onzeker over waarom. Zo heeft ze voor de vakantie info over een spiraaltje aangevraagd kwam ik achter.. beetje raar als je kinderen wilt!
Ja, maar dat was de discussie niet. De discussie was dat vrouwen altijd om de zaken heen blijven draaien en mannen onnodig aan het lijntje houden zoals nu ook weer het geval blijkt te zijn. De vriendin van TS was al langer van plan om het uit te maken, en ik weet zeker dat het nog langer had geduurd als TS als een mak lammetje achter haar aan was blijven lopen.quote:Op zondag 6 september 2009 21:37 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Vind je dat gek? Na een van mijn relaties kon ik al die punten beamen.. Toch wel een goede reden om uit elkaar te gaan, of niet soms?
Vrienden blijven is het allerstomste wat je kunt doen. Je wilt helemaal geen vrienden zijn, je wilt haar. En face it, dat zit er niet meer in.quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:24 schreef Johan_81 het volgende:
Ja,. nouja. Ze heeft het dus vandaag definitief uitgemaakt. Ik wil \graag met haar vrienden blijven
Dan denk ik dat je echt niet helemaal eerlijk bent tegen die vriendin en tegen andere vrouwen (zoals ik) die tegen vergelijkbare dingen aanlopen. Denk jij nou echt dat ik bij de eerste twijfels de knoop had kunnen of zelfs moeten doorhakken? Op dat moment weet je dat gewoon nog niet of is de situatie nog lang niet zo nijpend en vind je het verschrikkelijk dat je überhaupt twijfels hebt. Een alternatief voor zwijgen totdat je het plotseling uitmaakt is dat je alle zieleroerselen bespreekt met je partner. Nee, dat is fijn als het negen van de tien keer loos alarm is. Ik kan je garanderen dat de vriend in dat geval ook door een hel gaat hoor. Uiteindelijk moet je gaan voor de gulden middenweg, maar die is vrij lastig te vinden als je overrompeld wordt door de bijbehorende emoties die bij die twijfels horen.quote:Op maandag 7 september 2009 11:41 schreef cmck het volgende:
Ja, maar dat was de discussie niet. De discussie was dat vrouwen altijd om de zaken heen blijven draaien en mannen onnodig aan het lijntje houden zoals nu ook weer het geval blijkt te zijn. De vriendin van TS was al langer van plan om het uit te maken, en ik weet zeker dat het nog langer had geduurd als TS als een mak lammetje achter haar aan was blijven lopen.
En dat is nu juist hetgene wat ik bedoel. Vrouwen zijn altijd op zoek naar een uitweg die er niet is. Een relatie vereist duidelijkheid en eerlijkheid en bovenal dat beide personen zich volledig voor alkaar inzetten. Als je echt van elkaar houd ga je door en ga je je onzekerheid overwinnen. En als je dat niet kan moet je ermee kappen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:06 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je echt niet helemaal eerlijk bent tegen die vriendin en tegen andere vrouwen (zoals ik) die tegen vergelijkbare dingen aanlopen. Denk jij nou echt dat ik bij de eerste twijfels de knoop had kunnen of zelfs moeten doorhakken? Op dat moment weet je dat gewoon nog niet of is de situatie nog lang niet zo nijpend en vind je het verschrikkelijk dat je überhaupt twijfels hebt. Een alternatief voor zwijgen totdat je het plotseling uitmaakt is dat je alle zieleroerselen bespreekt met je partner. Nee, dat is fijn als het negen van de tien keer loos alarm is. Ik kan je garanderen dat de vriend in dat geval ook door een hel gaat hoor. Uiteindelijk moet je gaan voor de gulden middenweg, maar die is vrij lastig te vinden als je overrompeld wordt door de bijbehorende emoties die bij die twijfels horen.
Oh, alles is zwartwit?quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:58 schreef cmck het volgende:
[..]
En dat is nu juist hetgene wat ik bedoel. Vrouwen zijn altijd op zoek naar een uitweg die er niet is.
Mee eens.quote:Een relatie vereist duidelijkheid en eerlijkheid en bovenal dat beide personen zich volledig voor alkaar inzetten. Als je echt van elkaar houd ga je door en ga je je onzekerheid overwinnen.
Soms gaat het gewoon wat moeilijker.. Of denk je dat het wel goed komt, zou je graag willen dat het goed komt, maar blijkt het er toch niet in te zitten.quote:En als je dat niet kan moet je ermee kappen.
Vrouwen en mannen zoeken vaak naar een uitweg. Soms is ie er, soms ook niet. Valt verder weinig over te zeggen..quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:58 schreef cmck het volgende:
En dat is nu juist hetgene wat ik bedoel. Vrouwen zijn altijd op zoek naar een uitweg die er niet is. Een relatie vereist duidelijkheid en eerlijkheid en bovenal dat beide personen zich volledig voor alkaar inzetten. Als je echt van elkaar houd ga je door en ga je je onzekerheid overwinnen. En als je dat niet kan moet je ermee kappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |