abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72258502
Ik heb laatst een klus laten doen hier in huis door een aannemer die hier letterlijk drie straten verderop woont.
Naast de 40 euro per uur die hij rekent, en uiteraard de materiaalkosten, heeft hij ook 37,50 euro voorrijkosten gerekend. Is dit normaal, of kan ik bezwaar maken tegen deze kosten?
pi_72258522
dit is normaal.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_72258768
is normaal inderdaad, maar het zou wel netjes geweest zijn als hij wat minder voorrijkosten in rekening zou brengen, of het niet in rekening zou brengen.
pi_72258782
Offertes. Gotta love 'em.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_72258815
dat lijkt me vrij normaal, ook al is het bijna je buurman.
No Guts, No Glory
pi_72258849
Voorrijdkosten zijn normaal gesproken een gemiddeld bedrag om de kosten van de héén-en-terugreis van-en-naar de klant in rekening te brengen.
Dat kan dus voor een afstand zijn van 50km maar ook voor 500 meter.

Daarnaast doen veel bedrijven méérdere klussen per dag, dus het is niet gezegd dat hij rechtstreeks vanaf de zaak naar jouw huis reed. Misschien had hij er al 1 of meerdere adressen opzitten?

Het zou echter wel netjes zijn om het voor dit soort afstanden te laten vervallen.
Ik breng klanten in een kleine straal rond de zaak ook geen starttarief in rekening.
pi_72258996
Voorrijdkosten zijn gewoon een extra post om geld op te verdienen. En ja, dat is normaal, en nee, daar kan je niets aan doen.
pi_72259119
Zitten ook de kosten bij voor voorbereiding, juste materialen en gereedschap inladen, tanken en dergelijke.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  Moderator zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:25:21 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72262979
Het is normaal dus, prima, weet ik dat ook weer!

Dus een slotje mag ook.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:12:27 #11
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_72264113
Ik heb één keer een installateur aan huis gehad die zowel voorrijkosten als reistijd op de factuur had gezet, dus het kan nog erger.
Never explain, never apologize.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:17:12 #12
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72265678
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:06 schreef Ceehaa het volgende:
Ik heb laatst een klus laten doen hier in huis door een aannemer die hier letterlijk drie straten verderop woont.
Dat noem ik toch echt geen buurman meer hoor, zelfs niet 'praktisch'.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72267185
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:17 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Dat noem ik toch echt geen buurman meer hoor, zelfs niet 'praktisch'.
In de stad niet, maar in sommige dorpen maakt het niet uit waar je woont, iedereen kent elkaar.
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:58:54 #14
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_72274454
Tuurlijk kan je er iets aan doen. Je kunt bijvoorbeeld zeggen DAT HIJ OP MOET TYFEN MET ZIJN KUTOFFERTE.
Fuck man. Als je een fles cola afrekent bij de AH en ze slaat er per ongeluk 18 aan ipv 1, wat ga je dan doen?
Hier ook een topic openen?
pi_72275308
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:58 schreef BeamofLight het volgende:
Tuurlijk kan je er iets aan doen. Je kunt bijvoorbeeld zeggen DAT HIJ OP MOET TYFEN MET ZIJN KUTOFFERTE.
Fuck man. Als je een fles cola afrekent bij de AH en ze slaat er per ongeluk 18 aan ipv 1, wat ga je dan doen?
Hier ook een topic openen?
Anders doe je gewoon even rustig.
pi_72275331
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:58 schreef BeamofLight het volgende:
Voordat je weer buiten gaat spelen, moet je misschien eerst even de OP nog lezen en begrijpen dat het werk al was uitgevoerd en het dus niet om een offerte ging.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72275781
Als ik die aannemer was geweest had ik ook minder voorrijkosten in rekening gebracht.

Maarja, voorijkosten is ook auto inladen met de juiste gereedschappen ed..
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:21:02 #18
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72277944
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:21 schreef klipper het volgende:

[..]

In de stad niet, maar in sommige dorpen maakt het niet uit waar je woont, iedereen kent elkaar.
Dat heeft er niets mee te maken, woon zelf ook in een dorp maar iemand die 3 straten verderop woont noem ik geen buurman, ook niet als het een bekende is.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72278908
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:21 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Dat heeft er niets mee te maken, woon zelf ook in een dorp maar iemand die 3 straten verderop woont noem ik geen buurman, ook niet als het een bekende is.
Ik had ook in de TT kunnen zetten "Aannemer woont drie straten verderop, toch voorrijkosten?". Klopt. Maar het is maar een titel en ik overdrijf graag. So what? In de OP staat het toch duidelijk? Ik let ook op mijn taalgebruik, maar je kunt doorslaan.
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:02:22 #20
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_72279046
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:10 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Voordat je weer buiten gaat spelen, moet je misschien eerst even de OP nog lezen en begrijpen dat het werk al was uitgevoerd en het dus niet om een offerte ging.
Waarschijnlijk snap je dan zelf ook dat het nog veel dommer is eerst iets te laten maken en dan te betalen en DAN PAS na te gaan denken over de financien.

PS het is goed weer.
pi_72279728
Natuurlijk heb ik het nog niet betaald. En ik heb vooraf gevraagd wat het ongeveer ging kosten, maar over voorrijkosten is niet gerept. Het was een kleine klus waar haast bij was, dus heb niet eerst gewacht op een offerte. Ik loop toch ook niet te janken over die voorrijkosten, ik vraag alleen maar of het normaal is. En dat blijkt zo te zijn. Prima. Klaar. Slotje.
pi_72282155
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:06 schreef Ceehaa het volgende:
of kan ik bezwaar maken tegen deze kosten?
Je kán bezwaar maken tegen die kosten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:49:43 #23
268084 Weekdier
Formerly known as Nachtdier
pi_72291809
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:27 schreef Ceehaa het volgende:
Natuurlijk heb ik het nog niet betaald. En ik heb vooraf gevraagd wat het ongeveer ging kosten, maar over voorrijkosten is niet gerept. Het was een kleine klus waar haast bij was, dus heb niet eerst gewacht op een offerte. Ik loop toch ook niet te janken over die voorrijkosten, ik vraag alleen maar of het normaal is. En dat blijkt zo te zijn. Prima. Klaar. Slotje.
Op het moment dat er niet over gerept is, mag ie het volgens mij ook niet in rekening brengen dacht ik eigenlijk. Ik vind het trouwens vaak achterlijke bedragen. Die kosten moeten in het uurtarief verwerkt worden of in een offerte. Uiteindelijk moet de aannemer voor zichzelf bepalen of een klus interessant is en zoja, voor welke prijs.
Gewijzigde nickname! Is zo'n hack toch nog ergens goed voor geweest :)
Mijn dank gaat uit naar:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')